LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @home een puinhoop !!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
superwoman1969
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2006 11:30

@home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door superwoman1969 »

Al vele jaren heb ik @home Internet en eigelijk was ik toch wel een tevredenklant, ja dat kan ook als je geen problemen hebt maar als je wel problemen krijgt pffffffff dat kun je je wel inpakken.

3 dagen lang heb ik geen internet gehad en ben cker 35 euro aan telefoonkosten armer.
Waarbij 1 uur wachten niets is en als je pech hebt je door overbelaste lijnen na 45 minuten wachten er weer afgegooid wordt en weer overnieuw kan beginnen.
Of dat een medewerker je blooft terug te bellen en dat niet doet en je weer kan bellen.

Ik erger me dan ook aan de nw reclame van hun : Bent u het ook zo zat om onbeschoft behandeld te worden ???
Ja dat ben ik zat en helemaal door jullie @home !!!

Ik hoorde al dat de klachtenafhandeling via email anderhalvemaand achter loopt eveneens de schriftelijke afhandeling dat is niet onbeschoft !!!

:evil:

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door skippy »

het blijven toch vreemde vogels die kabelbedrijven, het wordt hoog tijd dat ook de kabelbedrijven anderen op hun netwerken toe moeten laten
dat zal de kwaliteit en service in ieder geval verbeteren.

Michel73
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2005 22:13

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Michel73 »

Ik heb ook een probleem gehad met @home, drie dagen geen internet door een modemwissel. (3com modem vervangen voor een motorola )

Maar heb nooit lang moeten wachten als ik belde, maximaal 10 minuten en ben ook altijd netjes te woord gestaan door de helpdeskmedewerkers van @home. Ook waren ze eerlijk, ze vertelde mij ook dat er een grote storing was en dat het even kon duren.Ook gaven ze gewoon toe dat de fout bij @home lag. Vandaag vertelde ze mij dat ik vanaf 17.00 weer internet zou hebben. En dat was ook het geval.

Voor de rest heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met @home. Ik ben over de verbinding gewoon tevreden,

Michel :)

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Anoesjka »

Heb al een tijdje problemen met @home en dat het dus een zooi is dat is wel heel erg duidelijk.
Ben in november 2004 verhuisd en heb dus netjes mijn abbonement opgezegd via de fax, vervolgens krijg ik in april 2005 een brief van een deurwaarder dat @home nog geld van me wil over de maanden februari en maart 2005. Dus heb gebeld met @home waarom dat is, krijg netjes de reactie dat ze het zullen uitzoeken en dat er inderdaad vermeld staat dat het allang opgezegdwas, zou terug gebeld worden maar dat hebben ze niet gedaan. Nog een aantal keren gebeld en iedere keer geven ze toe dat het niet klopt maar er is nog niets terug getrokken, ben niet van plan om te gaan betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan en wil maken.
Het is toch ook wel vreemd dat ze het niet over de andere maanden hebben die niet betaald zijn.
Heb al een tijdje niets gehoord, ook niet van de betreffende deurwaarder, dus we wachten nog steeds af.
Wat mij betreft mag het op een kort geding uitkomen, heb gesprekken met medewerkers van @home opgenomen dus laat ze maar komen.

Bassie2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:23

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Bassie2006 »

@ Anoesjka

De reden waarom denkelijk bij jou die opzegging niet goed is doorgekomen is omdat je het per Fax hebt opgezegd, dat is helaas niet mogelijk, dat kan alleen per brief of per Email.

En dat gebeurd vaker, dan geven ze @home de schuld of andere bedrijven en mensen volgen gewoon niet de juiste procedure. Op de site staat duidelijk vermeld dat je per brief of mail moet opzeggen.

http://help.home.nl/opzeggen

En je weet toch dat het niet rechtsgeldig is als je de gesprekken opneemt van mensen zonder ze van te voren in te lichten, dit is inbreuk op iemands privacy.

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Anoesjka »

@Bassie2006

Ik was vergeten te melden dat het ook nog per mail was opgezegd en ik had gebeld over het feit of ik het ook via de fax kon opzeggen omdat je alleen kan opzeggen via het mailadres wat je door @home verstrekt hebt gekregen. Aangezien ik al vanaf het begin geen gebruik kon maken van die mail, (waar trouwens nooit een oplossing voor gevonden is) heb ik het advies gekregen om dat dan toch via de fax te doen, ze hebben me zelfs het faxnummer gegeven.

En wat betreft het opnemen van een gesprek, als zij zomaar geld kunnen eisen waar ze geen recht op hebben dan kan ik zomaar een gesprek opnemen. En ga me nou niet vertellen dat dat niet rechtsgeldig is als het erop aan komt, want dan zal ik bewijzen dat het wel kan en mag.
Heb het de deurwaarder die zij hebben ingehuurd ook gemeld dat het betreffende gesprek opgenomen is en hij vond het zelfs heel slim en sindsdien ook niets meer gehoord. Wat mij betreft mogen ze er een kort geding van maken als ze dat graag willen.
Blijft toch een vreemde zaak, en dan maken ze ook nog reclame op de tv dat je bij @home wel goed behandeld wordt, nou nou geweldig!!

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Anoesjka »

P.s Heb toen ook nog een brief van hun gehad dat de opzegging ontvangen was en dat op mijn nieuwe adres geen kabelinternet mogelijk was!!

Gerwin_Luijten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:53

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Gerwin_Luijten »

ik heb ook een probleem met @ home.. Heb inmiddels al 9 weken geen internetverbinding. Na 18 uur bellen naar hun supersnelle helpdesk, ongeveer 1 uur wachten, was ik het beu en heb hun een brief gestuurd, of het probleem nu eens eindelijk opgelost kon worden. Tot op heden totaal geen reactie van @ home,, wel lekker betalen natuurlijk. Ik heb nu besloten om nog eenmaal een email te sturen hier is een kopie van mijn email..

Beste @ home.

Heeft u mijn brief van dinsdag 23 mei jl. ontvangen ??
Ik vind het een beetje vreemd dat jullie na bijna een week nog steeds geen bericht of brief hebben gestuurd. In deze brief vraag ik jullie vriendelijk of het mogelijk is om na negen weken ( vanaf 25 Mrt 2006) nog niet zo lang... ) eindelijk eens mijn modem online te krijgen. Ik denk dat dit niet te veel gevraagd is. Ik heb overigens wel mijn rekeningen netjes optijd betaald, waarom krijg ik dan na 18 uur bellen met jullie fijne helpdesk ?? nog steeds geen verbinding. Heb ik dan zo'n groot probleem dat dit na negen weken nog steeds niet opgelost is ???
Ik ga er nu langzamerhand een beetje genoeg van krijgen. Denken jullie dit probleem nog op te lossen voor 2010 of is het misschien beter dat ik het abbonnement opzeg en mijn geld terug krijg.. Dit is dus niet een bericht dat ik mijn abbonnement opzeg !!! Ik wil alleen maar een fatsoenlijke oplossing op mijn probleem ik heb inmiddels al een hele intelligente modem in huis want deze is al bijna twintig keer opgewaardeerd met een nieuwe software !!

m.wil
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:10

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door m.wil »

Heb je geen internet sinds een modemwissel?
Zet dan je oude modem terug!
Wij hebben met het nieuwe modem (motorola) geen internet en met het oude wel, dus het nieuwe modem zit weer in de doos.
Wel hebben we het nieuwe modem geprobeerd, maar het werkte niet. Na gebeld te hebben (inderdaad ook 1 uur) moest de stekker er maar uit en zou er een update volgen. Na 1 uur moest de stekker er weer in, maar geen internet. Weer bellen...
Nu moest de stekker er 4 uur uit, ze moesten het serienummer hebben van het nieuwe modem, want er klopte iets niet. Er zou weer geupdate worden etc.
Na die uren weer de stekker erin en .... geen internet.
We hebben niet meer gebeld, want het heeft geen zin, maar het oude modem terug gezet. Raar dat het oude modem het nog steeds doet, want er zouden nu toch gegevens moeten zijn van het nieuwe modem????
Maar we hebben internet, kunnen het nu met de tentamens en examens absoluut niet missen.

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Anoesjka »

@Gerwin

Misschien is het verstandig om brieven aan @home aangetekend te versturen, met ontvangstbevestiging wel te verstaan, op deze manier kunnen ze namelijk nooit zeggen dat ze niets hebben ontvangen. @home blijft zolang ze kunnen toch proberen om overal onderuit te komen helaas. Je kan altijd nog je telefoonrekening bij hun indienen voor de uren die je met de klantenservice hebt gebeld, dit is namelijk een nummer waarbij je per minuut betaald. Ten slotte is het hun fout als jij tenminste niets aan de modem o.i.d hebt veranderd

l.degrijs
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:22

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door l.degrijs »

Hmmz.....dit alles komt mij bekend voor.....alles wat jullie hier vermelden heb ik ook. Ik zit al 5 weken zo te kloten.....schiet niet op en ben in staat om via de rechtbank weer op internet te kunnen. Ik vind dit diep triest en heb er geen woorden voor.

jojolo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2006 16:53

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door jojolo »

Nou wij hebben inmiddels al TE lang internet van @home.
We hebben ongeveer voor meer dan 12 uur telefoonkosten gemaakt omdat je altijd maar naar hun storingsnummer moet bellen niets kan met de mail worden afgehandeld(nee want dat levert geen extra geld op voor @home)
Nog nooit maar echt nooit heeft het hier goed gewerkt.
Eerst lag het aan de modem "ja meneer deze moet in de meterkast dan is het probleem verholpen" ,dat ding de meterkast in ,en werken? nee hoor helemaal niet.
Een half jaar geleden viel de verbinding continu weg ,elke keer bellen zeker een half uur wachten voor dat je geholpen wordt.
En dan het antwoord krijgen "tja ik zie dat hij het nu weer doet",na 7 keer gebeld te hebben zouden ze dan EINDELIJK een monteur sturen.
Komt die er achter dat het probleem in de wijk zit en dat er de dag erna wel een monteur ging kijk in de "wijkkast".
Deze was dus geweest "maar ja hij deed het" dus kast je open het werkt kastje weer dicht,zo werkt een monteur van @home dus.

Nu hebben we sinds 2 weken weer een weg vallende verbinding.
Hebben we een nette mail gestuurd, en jawel je moet bellen als de verbinding weg is.
Alles opnieuw gereset ook dat hielp niets.
Vandaag weer eens gebeld.
En wat denk je, helpen ze me niet eens gewoon in de wachtstand gegooid en niet meer geholpen.

Nou de service van @home is er 1 van lik mijn vestje.

Als er iemand een betere provider weet laat het me dan weten ben dit meer maar dan ook meer als zat

l.degrijs
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:22

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door l.degrijs »

Ik zit nu al weer 6 weken zonder internet vanwege de slechte service van @home. Bij m'n vrienden kan ik 1x per week effe op internet, heb m'n wachtwoord van m'n mail maar aan hun gegeven zodat zij m'n mail kunnen checken en dagelijks via mijn emailadres bij @home kan klagen. Zelfs op mail word niet gereageerd. Heb ze uitgelegd dat ik geen beltegoed meer heb en dat ze beloofd hebben dat ik binnen 24 uur teruggebeld zou worden wat niet gebeurt, en gevraagd of ze alsnog willen bellen....wat denk je....heb van de 50 emails maar eentje beantwoord gekregen waarin ze vertellen dat ik van 8 tot 22 bellen kan met hun helpdesk en excuses voor het ongemak :? Ik woon bovenin drenthe en kan daar volgens mij alleen maar via @home kabelinternet krijgen, anders was ik al lang naar een andere provider overgestapt :evil:

Zou fijn zijn dat dit onderwerp (slechte service van @home) eens besproken werd in een uitzending op tv. Ik hoor en lees genoeg recente klachten over deze provider.

marcve
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2006 23:33

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door marcve »

Ik ben al 6 jaar klant bij athome en bij de modemwissel op 10 mei 2006 ging het mis . het is nu 1,5 maand verder en ik heb nog steeds geen internet thuis. De helpdesk kan niks voor me doen en heeft "het probleem" bij de TD neergelegd met 4 verschillende referentienummers waar niemand nog wijs uit kan. Mijn abonnement is nu opgezegd maar heb tot mijn grote soijt toch weer opnieuw een aanvraag moeten doen voor internet van athome omdat iets anders zoals bv adsl in mijn buurt niet leverbaar is . Ik hoop nu dat als ik het instalatiepakket ontvang het goed al gaan en niet van voor af aan hoef te beginnen :cry: :cry: :cry:

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Dames en heren!

Ik heb DE oplossing..ADSL nemen... :lol:


Neee... nu even zonder dollen... ik heb ook wel ervaring met modem wissels van @home.. dat verloopt niet geheel vlekkenloos.. de reden hiervan is dat alles bij @home geautomatiseerd gaat lijkt het wel..

het probleem bij modem wissels is simpel (echt waar!) @home werkt met MAC (spreek uit MEK) adressen, dat is niets nieuws netwerk kaarten, modems, routers hebben allemaal een UNIEK nummer het MAC adres een voorbeeld hiervan is B.V. 00:E0:29:66:E4:1B

Ok, en wat kunnen we met die belangrijke informatie zal je zeggen, heel simpel de oude modems staan bij jullie geregistreerd bij @home onder een bepaald MAC adres (kijk maar eens op het modem. daar zit een wit stickertje op met MAC adres en een streepjes code) dat adres staat in de server van @home als zijnde actief (mag verbinden en krijgt toegang tot internet) standaard worden alle MAC adressen geblokkeerd tenzij ze in de lijst staan van toegestane MAC adressen. stel je betaald je rekening niet word je MAC adres geblokkeerd. dit MAC adressen controleren wordt gedaan omdat je anders zo kan inloggen op @home zonder abbonement (bij ADSL werken ze met logins zoals het vroeger ook via een modem ging) het probleem bij @home is dat 99% van de modem omwissels het MAC adres niet wordt omgewisseld (na 2 weken) in de server (simpel weg omdat men bij @home niet weet waneer u het oude modem afkoppeld, miss wacht u daar wel 2 weken mee) of omdat het fout gaat omdat met te vroeg het nieuwe modem ontkoppeld (vraag me niet het het kan maar het registreren van het nieuwe modem KAN tot 2 uur duren!!! maar meestal niet en duurd het z'n 15 tot 35 min)


een ander veel gemaakte fout is verleiding door @home zelf stel je haalt een @home pakketje op in de winkel op de hoek en je schaft er daarna nog 1 aan via de website omdat ze daar bv gratis draadloos weg geven. vervolgens wordt het in de winkel aangeschafte modem geregistreerd met MAC adres. @home is niet alleen @sloom wat betreft internet op sommige momenten maar ook wat sloom@ begrijpen dat er 2 abbonementen zijn afgesloten op het zelfde adres en dat men nu dus 2 modems heeft waarvan er maar 1 geregistreerd staat met MAC (die vanuit de winkel)


Maar wat is nou die oplossing... helaas zul je nogmaals moeten bellen met @home en erop staan dat ze je MAC adres wisselen naar het nieuwe modem (als je dat wil gaan gebruiken.) VOOR DAT JE BELT is het handig het nieuwe modem erbij te pakken en alvast even het MAC adres te zoeken

In veel gevallen kun je je modem na 30 minuten weer gebruiken (zelf geven ze weer die 2 uur aan).

Hopenlijk geeft dit resultaat! :lol:

fanvanradar
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 aug 2006 21:26

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door fanvanradar »

@HOME??? ik kom zeker terug met een uitgebreid topic want ik kan er EEN BOEK over schrijven. Een DRAMA-serie een THRILLER is het! Voor nu alleen even een WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN!

NEEM NOOIT @HOME!

Het product ervaar ik als ok, maar wat een fouten in facturering, wat een klantonvriendelijkheid, wat een wachttijden als je ze moet bellen (2 uur wachten is geen uitzondering maar heel normaal, tel uit je verlies als je inmiddels al minimaal 10 uur daar in de wacht hebt gestaan!) Volgens @home overigens niets om schadevergoeding voor te geven want ze zeggen tenslotte van te voren dat het nummer niet gratis is! Oh en even voor de duidelijkheid, als je denkt dat je dan na 2 uur eindelijk bent doorverbonden met de juiste afdeling: VERGEET HET MAAR! Waarom ik dan niet mail? Allemaal gedaan maar je krijgt gewoon geen enkele reactie!

Ik ondervind al sinds maart problemen met @home, problemen die bestaan uit onterechte incasso's, incasso's die wel hadden moeten plaatsvinden en die vervolgens net niet plaats vinden, niet bereikbaar zijn, ONTERECHT worden afgesloten door hun JOEKELS van fouten en vervolgens GEDWONGEN ONTERECHT MOETEN BETALEN om uberhaupt je internet terug te krijgen BINNEN EEN WEEK, maar je teveel betaalde bedragen terugzien? Vergeet het maar!

Ik ben er nog lang niet klaar mee, laat het er ook niet bij zitten. Als @Home zo doorgaat zit ik binnenkort bij alle consumentenprogramma's in de studio....... wat zal die directeur balen zeg!!!

xxxx

ps. Omdat ik vind dat de ellende van @Home niet genoeg benadrukt kan worden ga ik dit ook nog als nieuw topic plaatsen, bij deze de oproep aan iedereen om dat ook te doen! Misschien leren ze er iets van en krijgen wij waar we recht op hebben!

janv
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2006 12:52

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door janv »

Ook ik heb problemen met @home al diverse keren geen internetverbinding.Als ik dan met de helpdesk bel zeggen ze ik moet de router er tussen uit halen.Daarna helpen ze je verder maar niet als je geen router van @home hebt.

l.degrijs
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:22

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door l.degrijs »

Ik heb na mijn verhuizing totaal 3 maanden :!: zonder internet gezeten omdat die klantonvriendelijke dombo's bij @home niet weten hoe ze'n ip aan iemand toe moeten wijzen die verhuist is. Werd telkens doorverbonden met de technische dienst, wachttijd gemiddeld 45 tot 70 minuten....niet te doen met een prepaid nummer terwijl je als bijstandsmoeder al weken zonder geld zit en op je uitkering wacht :cry:

Heb bij 'n kennis een whois gedaan op @home en het telefoonnummer gebeld wat bij de resultaten stond, heb die man uitgelegd wat het probleem was en hij vond het schandalig van @home. Maar in elk geval, dankzij dat telefoontje (met de aardige eigenaar van de server) had ik binnen 12 uur weer internet :)

degro
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2006 21:22

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door degro »

Hoi jan,

Het feit waarom de vraag wordt gesteld om de router ertuusen uit te halen is omdat de helpdesk anders niet kan nagaan of de pc de juiste ip-adressen van @home krijgt. Helaas ondersteund @home geen routers en is het voor de helpdesk medewerkers geen doen om van alle routersmerken en modellen op de hoogte te zijn hoe de instellingen moeten staan. (dat zijn er namelijk best wel veel als je ook alle modellen en de bouwjaren etc meeneemt).

Ik heb gelukkig weinig prblemen met @home. Gewoon niet verhuizen, niet van snelheid verwiddelen of een contract overnemen en dan gaat alles best wel goed. :wink:

Groetjes

Degro


Ps wat ook veel mensen (waaronder ik) niet doen is de voorwaarden lezen. Daarin staat oa dat @home internet aanbied EN ondersteunt van netwerk tot en met een rechtstreekse verbinding naar de pc. Dus modem rechtstreeks naar pc.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: @home een puinhoop !!!

Ongelezen bericht door skippy »

daarom is het ook veel beter om adsl te nemen, vrijwel alle modems die
momenteel in de handel zijn zijn multi pc en zelf in combnatie met draadloze verbinding.als men het door de provider ondersteunde modem heeft weet de helpdesk bij eventuele problemen hier teminste ook raad mee.

Gesloten