Backup

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Backup

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Ik maak via Acronis en systeemkopie altijd een backup. Iedere keer als als er een update komt via W10 is er altijd een update voor...schadelijke software verwijderen voor systemen 1905 bij. Het viel mij op dat die ook de back-ups verwijderen. Lijkt mij redelijk storend voorheen nooit last van gehad.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Backup

Ongelezen bericht door berndv »

Voor zover ik weet is Arconis betaalde software. Voordeel van betaalde software is dat u ook enige service mag verwachten. Heeft u dit ook al bij hen gemeld?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Backup

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bijzonder. Ik gebruik Acronis ook en heb dat probleem niet.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Backup

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik kan me niet voorstellen dat windows de backup files van Acronis verwijderd.
Maar het kan best zijn dat Acronis uw backup files niet kan vinden, dat wil niet zeggen dat ze verwijderd zijn, staan nu op andere locatie dan Acronis verwacht b.v.
Probeer eens met de verkenner naar de backup files te zoeken.
Gebruikt u een externe hard disk voor de backup files?

jacobhue
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2022 09:05

Re: Backup

Ongelezen bericht door jacobhue »

De eerste keer dat ik Arconis True Image gebruikte, had ik een echt probleem. Het programma werkte niet en na een gesprek met hun ondersteuningsteam ontdekte ik op de harde manier: "je krijgt waar je voor betaalt".

In dit geval krijg je niet helemaal wat je denkt. Ten eerste bieden ze een 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie, maar wanneer je het nummer belt dat ze je vertellen, willen ze alleen praten over het verlengen van je abonnement en niet over het terugbetalen van je aankoop.

En ten tweede is de software niet eens op afstand intuïtief. Er zat een handleiding bij, maar die was in wezen ook nutteloos.

Ik vond ook dat hun ondersteunend personeel ook niet erg behulpzaam was. Ze willen echt niet horen hoeveel pijn het gebruik van dit programma me heeft veroorzaakt of hoe ik het uiteindelijk heb overwonnen door andere software te gebruiken die wel goed werkte.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Backup

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bijzonder. Zoals ik al eerder schreef: ik gebruik ATI ook en herken jouw omschreven zaken totaal niet. Al vraag ik me af wat je uberhaupt bedoelt met "de software is niet op afstand intuïtief" en de "nutteloze handleiding".

Ook vraag ik me af waarom de helpdesk van Acronis zou moeten aanhoren hoe jij met andere programma's je problemen oplost. Dat gaat hen toch niets aan?

Heb je al eens naar hun online help-sectie gekeken? Behoorlijk duidelijk.
https://www.acronis.com/nl-nl/support/d ... 35899.html

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Backup

Ongelezen bericht door kuklos »

jacobhue schreef:
21 jan 2022 12:03
En ten tweede is de software niet eens op afstand intuïtief. Er zat een handleiding bij, maar die was in wezen ook nutteloos.

Ik vond ook dat hun ondersteunend personeel ook niet erg behulpzaam was. Ze willen echt niet horen hoeveel pijn het gebruik van dit programma me heeft veroorzaakt of hoe ik het uiteindelijk heb overwonnen door andere software te gebruiken die wel goed werkte.
Dit klinkt meer als een slechte vertaling dan als een direct in het Nederlands geschreven bericht.

Wat is trouwens "op afstand intuïtief"?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Backup

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het lijkt wel een slechte vertaling van "not even remotely intuitive" :mrgreen: en dat betekent zoiets als "niet in de verste verte intuïtief".

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Backup

Ongelezen bericht door Kolibrie »

jacobhue schreef:
21 jan 2022 12:03
De eerste keer dat ik Arconis True Image gebruikte, had ik een echt probleem. Het programma werkte niet en na een gesprek met hun ondersteuningsteam ontdekte ik op de harde manier: "je krijgt waar je voor betaalt".

In dit geval krijg je niet helemaal wat je denkt. Ten eerste bieden ze een 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie, maar wanneer je het nummer belt dat ze je vertellen, willen ze alleen praten over het verlengen van je abonnement en niet over het terugbetalen van je aankoop.

En ten tweede is de software niet eens op afstand intuïtief. Er zat een handleiding bij, maar die was in wezen ook nutteloos.

Ik vond ook dat hun ondersteunend personeel ook niet erg behulpzaam was. Ze willen echt niet horen hoeveel pijn het gebruik van dit programma me heeft veroorzaakt of hoe ik het uiteindelijk heb overwonnen door andere software te gebruiken die wel goed werkte.
Seagate en Western Digital bieden op hun sites een gratis afgeslankte versie van Acronis True Image aan. Wanneer u een seagate of WD in de computer of externe schijf hebt kunt u deze software gratis gebruiken.
Als het zo’n slecht programma was zouden deze bedrijven dan dit programma voor hun schijven willen laten gebruiken?

Gesloten