LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijvenpagina.nl verlengt dienst zonder overleg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rosin8
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2019 16:13

Bedrijvenpagina.nl verlengt dienst zonder overleg

Ongelezen bericht door rosin8 »

Op de website staat namelijk geschreven dat er eerst contact op genomen word met de klant voor dat de dienst word verlengt. Dat is niet gebeurt en aan de telefoon werd ook gezegd dat zei contact met mij zouden opnemen na een jaar.
En als ik dan niet tevreden was kreeg ik een jaar gratis bij.
Ik noem dit misleiding . Want op de website staat ook nog onder het kopje Verlenging :
Hoe gaat het verlengen na het afgesproken jaar in zijn werk?
(Na het eerste jaar benaderen wij u voor de verlenging van uw vermelding en uw website, er wordt niets stilzwijgend verlengd.
Dit is misleidende informatie, vooral dat word vernoemt dat niets stilzwijgend word verlengd. Toen ik werd gebeld was er ook sprake van agressieve verkoop. Het voelde heel opdringerig en had geen tijd om na te denken.Nu zit ik weer een jaar ongewild aan hun vast.

Oplichters zijn het en heb nu gezien dat er meer mensen problemen met ze hebben. Graag onderzoek over doen dit kan funest zijn voor startende de ondernemers.

Met vriendelijke groet,

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bedrijvenpagina.nl verlengt dienst zonder overleg

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En wat was de reactie van bedrijvenpagina toen u belde met dit verhaal?

Maar of u een startende ondernemer bent of al 100 jaar, de wetgever gaat er van uit dat er nagedacht wordt voor dat een overeenkomst gesloten wordt. Op ongevraagde verkopers die u geen bedenktijd gunt is maar 1 antwoord op mogelijk: geen interesse.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bedrijvenpagina.nl verlengt dienst zonder overleg

Ongelezen bericht door kuklos »

rosin8 schreef:
29 aug 2019 16:26
Toen ik werd gebeld was er ook sprake van agressieve verkoop. Het voelde heel opdringerig en had geen tijd om na te denken.
Waarom heb je toen niet direct de haak erop gegooid?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedrijvenpagina.nl verlengt dienst zonder overleg

Ongelezen bericht door berndv »

Maar overwoog u om het te verlengen dan? Anders was het misschien het beste geweest om het vorig jaar bij het ingaan van het abonnement direct op te zeggen.

Maar goed, het gaat om een zakelijke overeenkomst. Overeenkomsten die zowel zakelijk als particulier gebruikt zouden kunnen worden kan je soms nog mee wegkomen en onder het consumentenrecht kunnen opzeggen. Maar een aanmelding op een pagina die uitsluitend bedoeld is voor bedrijven gaat lastig worden.

Ik neem aan dat u vorig jaar ook informatie heeft ontvangen over uw contract en aanmelding, hier zullen vast en zeker ook voorwaarden bij hebben gezeten, dat wat daar in die voorwaarden staat is leidend. Dat is wat u overeengekomen bent, los van wat er telefonisch gezegd is, want dat valt niet te bewijzen.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Bedrijvenpagina.nl verlengt dienst zonder overleg

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Of hij overwoog het te verlengen, is helemaal niet relevant.

De vraag is; gaat het hier om een stilzwijgende verlenging, of niet. De topicstart suggereert dat er niet een stilzwijgende verlenging is overeengekomen. Dan mag men ook niet stilzwijgend verlengen.

Losstaand hiervoor; dit is gewoon de zoveelste 'bedrijvengids'. Bedrijvengidsen zijn nagenoeg per definitie oplichting, al zo lang het fenomeen bestaat. Voor het internet, kregen bedrijven al facturen voor opname in bedrijvengidsen waar ze nooit om gevraagd hadden. Die hele industrie is oplichting.

Hoe dan ook.. het bedrijf heeft AV's :
https://www.bedrijvenpagina.nl/voorwaarden/

En daar staat in:
Na de overeengekomen looptijd wordt de Advertentieovereenkomst stilzwijgend verlengd voor een termijn van de overeengekomen looptijd en onder dezelfde voorwaarden en prijs, tenzij de Overeenkomst door één der partijen schriftelijk wordt opgezegd, uiterlijk 1 kalendermaand voor aanvang van de vervolgtermijn.
Om kort te gaan; het is een abonnement wat stilzwijgend verlengd wordt.

Tenzij men dit er aan heeft toegevoegd nadat u klant bent geworden, had u dus zelf beter moeten kijken waar u mee akkoord ging.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bedrijvenpagina.nl verlengt dienst zonder overleg

Ongelezen bericht door Sira »

Ik heb nu 20 jaar een bedrijf en ca. 15 jaar geleden was de bedrijvenpagina.nl al berucht. Toentertijd had de site van de Kamer van Koophandel zelfs een speciale pagina waar gewaarschuwd werd voor o.a. dit bedrijf. Helaas heeft de KvK deze pagina destijds van de wetgever moeten verwijderen. De bedrijvenpagina.nl heeft al in meerdere plaatsen in het noorden van het land gezeten.

Het is spijtig, maar omdat u geen consument bent, maar een bedrijf, kunt u nu niet zonder meer onder het abonnement uit. Ik adviseer u nu direct aangetekend op te zeggen per einde abonnementsjaar en alle spullen goed te bewaren.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Bedrijvenpagina.nl verlengt dienst zonder overleg

Ongelezen bericht door Senso »

Firma's die aanbieden je op te nemen in hun bestand moet je sowieso kompleet vermijden. Ieder bedrijf is makkelijk genoeg te vinden op het internet en hun vermelding brengt je helemaasl niets, behalve een faktuur.

Gesloten