LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gdev44
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2006 10:09

Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door gdev44 »

Beste Internetgebruikers,

Ik weet niet hoe u erover denkt maar wie van U controleerd wel eens zijn download/uploadsnelheid van tijd tot tijd? Ik zelf doe dit vrij regelmatig, daar ik 4 jaar geleden tot de ontdekking ben gekomen dat Wanadoo mij voor het Premiumabonnement heeft laten betalen terwijl mijn download/uploadsnelheid overeenkomstig was met die van Basicsnelheid van een Basic abonnement. Hoe ik hierachter kwam was zo. Er zijn verscheidene Sites waar je deze snelheden kunt testen, waaronder Speedtest.nl, Coax.nl en Mordax.nl volgens mij de meest gebruikte zijn.

In januari 2002 heb ik bij Wanadoo het z.g.n. WanadooPremium abonnement afgesloten waarvoor bij mij thuis een modem is geplaatst.
Daar deze modem werd aangesloten op de kabel, waar ook mijn TV was aangesloten, begreep ik eruit dat Casema deze modem heeft geleverd en ik hiervan gebruik diende te maken. Na 1 jaar las ik dat Casema bezig was met verhogen van de download/uploadsnelheden en dit deed voor zijn klanten die via de kabel gebruik maakte van internet.
Toen deze verhoging werd doorgevoerd wilde ik toch eens kijken of ook mijn snelheid overeen kwam met mijn kabelverbinding! Welk programma ik ook gebruikte, ik kon niks merken van deze verhoging.
Hiervoor heb ik herhaalde malen contact opgenomen met de technische helpdesk van Casema die hier niets van begrepen hoe dit nou kon. Daar het verschil na de eerste verhoging liet ik het maar voor wat het was. Toen Casema wederom zijn snelheden ging verhogen heb ik weer met Speedtest.nl de snelheidstest gedaan. Weer merkte ik geen snelheidsverhoging door gegeven te krijgen. Ik weer gebeld met Casema. Uiteindelijk was er iemand van de technischehelpdesk die mij vertelde dat dit door mijn modem kwam. Ik had n.l. een zwarte Com21 modem en deze kon de snelheden niet aan. Tevens vertelde de heer mij dat al deze Com21 modems vervangen zouden worden daar men hier meer klachten over had gekregen. Zo gezegd zo gedaan. Mij werd in oktober 2004 een andere modem bezorgd, de EuroDocsis van Motorola. Na deze zelf te hebben geinstalleerd was mijn verbindingssnelheid, na bijna 1 jaar met Casema te hebben gebeld, precies zoals deze wezen moest en ik de download/uploadsnelheid kreeg doorgegeven voor mijn WanadooPremiumabonnement.

Tot op heden controleer ik regelmatig deze snelheden en doe dit met Speedtest.nl en coax.nl. Het komt vaak voor dat de download/uploadsnelheid soms 10 tot 20 procent lager uitvalt. Ik heb hier zo mijn bedenkingen hierover daar je voor de volle 100 procent betaald. Men kan wel zeggen dat om technische redenen dit niet altijd tot de mogelijkheden behoord, maar dan zeg ik op mijn beurt, waarom adverteren zij er dan mee. Wanneer je bij de benzinepomp 50 liter tankt dan betall je voor 50 liter. TrosRader heeft eens een test gedaan bij verschillende pomphouders en wat blijkt, dat wanneer je tankt, niet altijd de volle 100 procent krijgt. Excuses van meter stuk, uitzettingcoefficient enz. worden hier dan opgevoerd waardoor je als klant niet krijgt waar je recht op heb.
Dit geldt ook voor de beloofde snelheden waar kabelexploitanten mee adverteren.
Wat mij betreft hoop ik hiermee een discussie opgang te brengen van mensen die het zelfde is overkomen.

gr. gdev44

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door ?? »

Het testen via Speedtest.nl, Mordax.nl en coax.nl is sowieso onbetrouwbaar. Deze sites hanteren veel te kleine testbestanden om ook maar enigsins betroubaar te kunnen zijn. Meestal komen ze bij mij niet verder dan de helft van de snelheid die ik daadwerkelijk kan halen, dus daar kun je geen conclusies aan verbinden (afgezien dan dat de sites in kwestie een systeem hanteren dat inadequaat is om snelheden te testen).

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door queenfan »

In zoverre ik het weet heb je via de kabel (coax) een breedband verbinding, deze verbinding deel je met meerdere mensen.

Huis => eindversterker => groepversterker => wijkcentrum.

Vaak is het tot en met de wijkcentrum een coaxkabel daarna glas.

nietgeheelgek
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 feb 2007 15:59

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door nietgeheelgek »

ik controleer regelmatig mijn snelheid. ik zit bij UPC en heb zon 90%-96% van de beloofde snelheid.
meer realistisch is dat je ongeveer 80% vanje snelheid krijgt ivm variabelen waar de isp weinig aan kan en wil doen.
een rotte kabel in je netwerk kan al storen en je snelheid beinvloeden.


chello classic :
Download snelheid: 1,024.0Kbyte/s (8.0Mbit/s)
Upload snelheid: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s)


speednetscore :

Download
957.6 KByte/sec (=7661 kbps)
Upload
113.1 KByte/sec (=905 kbps)

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door pvd »

Ik heb via @home het internet regelmatig 4000 abbo. De beloofde snelheid wordt vrijwel altijd gehaald. Ik laat automatisch snelheidstesten uitvoeren m.b.v. het programaatje Nuria.

Pvd

vickamm
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2007 18:54

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door vickamm »

Dat snelhedenverhaal geldt ook voor mij. Ik dacht een enorm snelle verbinding te hebben besteld van 20 mb download, na bellen met Speedlinq meetten zij tot mijn modem 16,5 mb download. Dat verschil zou dan komen door de plek van de centrale en de bedrading van KPN. Vervolgens raadde de medewerker om via speedtest.bbned.nl de snelheid te meten, die zou het berouwbaarst zijn. We kwamen toen maximaal tot 12,5 mb. Het verschil tussen de meting tot de modem en die tussen de modem en de computer, zou dus volgens de medewerker in het modem 'blijven hangen' of aan mijn firewall liggen. Dat laatste is grote flauwekul, want dat heb ik meteen getest. bovendien bel je voor 70 eurocent p.m en voor je met hen verbinding hebt ben je rustig 10 a 15 minuten verder: tel uit je winst.

Wat moet ik hier nu mee? Stel ik ik koop een auto die 200km/pu zou kunnen, maar hij blijkt maar 100 te kunnen. En dan zegt de autoverkoper: ja, hij kan alleen 200 als hij geen weerstand van het wegdek heeft (of zo) Bovendien blijft een hoop van de snelheid 'steken ' in de banden.

Je begint gewoon niets tegen zou telefonische helpdesk, bovendien zullen ze wijzen op kleine lettertjes in de voorwaarden waarin ze snelheid waarschijnlijk niet garanderen.

Weet iemand toch een oplossing?

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door jaywalker »

Speedlinq biedt geen 20 Mbit, maar tot 20 mbit, had je in de algemene voorwaarden kunnen lezen, dus nou niet janken.....

http://www.adslcentrale.nl/

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb via @Home een 8Mbps verbinding ik haal het nooit.

Vandaag aantal keren getest en maar max 1Mbps gehaald.

Als ik geluk heb haal ik de 4Mbps maar dan moet het rustig zijn.

Ik heb alleen een probleem kan geen ADSl aanvragen, al met ik zeggen dat ik het na het blijkt nu wel via BBNED ADSL kan aanvragen mar heb geen ervaring met providers via BBNED zoals SpeedXS.

vickamm
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2007 18:54

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door vickamm »

reactie aan jaywalker:
ik heb het idd verkeerd opgeschreven, maar we bedoelen hetzelfde. (je bedoelt toch het verschil tussen Megabyte en Megabit?) Als je dan mijn verhaal nog eens leest, is het dan alsnog niet om te janken?

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door pvd »

@Queenfan: Dan heb ik met m'n @home internet regelmatig meer snelheid dan jij :D

Maar zonder gekheid......Ik zou het er niet bij laten zitten als ik jou was. Je betaald voor intensief, maar krijgt budget. Overigens, hoe zit het met je uploadsnelheid?

Your current bandwidth reading is: 4.16 Mbps which means you can download at 532.67 KB/sec. from our servers.
Met minder zou ik geen genoegen nemen Queenfan!

pvd

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door queenfan »

met mijn uploadsnelheid is het ook niet al te best, en het ligt er aan op welk moment ik internet.

Heb het al zovaak overgebeld maar ze doen er niets aan.

Ik ben op zoek naar een goede ADSL provider via het BBNED-netwerk (dit is de enige netwerk die ik kan aanvragen) dus iemand een suggestie welek provider??????


Ruud-007
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2007 17:30

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door Ruud-007 »

Het programma nuria.exe is uitstekend geschikt voor het meten van je werkelijke snelheid, bovendien wordt het ook nog eens ondersteund door diverse ISP.
www.nuria.nl

w.wollinga
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2007 17:41

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door w.wollinga »

Ik ben bij @ home
Daar konstroleren we regelmatig de snelheid, dat is altijd 100%

Peetor
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2005 12:35

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door Peetor »

@Ruud-007: Als je spyware-fan bent, wel ja. :wink:

1dieseltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2006 00:01

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door 1dieseltje »

Ik hoef niets te testen.
Ik weet dat het te traag is,want ik heb internet+bellen van Planet.nl
Ben blij dat ik geregeld een verbinding heb.

Groetjes allemaal.

w.wollinga
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2007 17:41

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door w.wollinga »

Ook heb ik geen last van spyware bij @home. :D :D :arrow: :P

John-K
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2007 19:05

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door John-K »

Hallo,

Ik heb hier dus Wannadoo / Orange ADSL Family, de snelheid was altijd heel goed, zat tussen de 12 en 15 Mbits.

Echter, nu hebben wij hier sinds kort 2 laptops en heb ik besloten om een draadloos netwerk te creeëren.
Nu is het niet mogelijk om een extra draadloze router aan te sluiten op mijn livebox, omdat dit conflicten geeft met de dhcp server.
Daarom heb ik besloten om zo'n pcmcia kaartje te huren (dit moet namelijk bij hun) en nu heb ik nog maar een 8 Mbit verbinding met het internet, terwijl mijn draadloze verbinding dus 54 Mbit zou moeten ondersteunen.

Ik weet dus goed dat het wel scheelt of je alleen op internet zit of met meerder pc's / laptops, dus dit is de snelheid wanneer alleen mijn laptop aan staat.

Ik ben het er dus niet echt mee eens, dat wanneer ik kies voor een draadloze oplossing, ik er de helft op achteruit ga qua snelheid en ook niet dat wanneer ik zo'n draadloze verbindingsset huur bij Orange, ik dit voor minimaal 12 maanden dien af te nemen.

Ik weet dat het dus niet direct met dit onderwerp te maken heeft, maar misschien is een draadloos netwerk wel trager en is dit dus de reden van de vertraging van jullie verbinding.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

queenfan: www.telebyte.nl

streek
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:50

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door streek »

Ik heb ook @home dank zij de media haal ik nu wel pas wat ik behoor te halen.

Gesloten