LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizar! 8 jaar na opzegging nog jaarlijks gefactureerd!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
global image
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2008 21:15

Bizar! 8 jaar na opzegging nog jaarlijks gefactureerd!

Ongelezen bericht door global image »

Het volgende heeft zich deze week bij mij voorgedaan:
Aangezien ik de laatse jaren veel in het buitenland verblijf heb ik weinig kijk op af en bijschrijvingen bij mijn bank!
Tot mijn grote onsteltenis vond ik deze week tijdens het doorbladeren hiervan, een afschrijving van KPN internet van € 72,20.
Bij nader inzien blijkt dat ik de afgelopen 7 of 8 jaar elk jaar ben gefactureerd door Planet/KPN met eenzelfde bedrag!
En dit terwijl ik al die tijd niet meer op het betreffende adres woon!
Ik heb toendertijd het abonnement bij planet telefonisch opgezegd en heb hier geen bewijs voor.

Bij KPN heb ik na enkele dagen zoeken/wachten/frustratie, eindelijk een luisterend oor gevonden, welke mij naar de onmogelijk bereikbare opzeggings afdeling heeft kunnen doorverbinden.
Hier ben ik uiteindelijk opgezegd van mijn abbonnement, een schriftelijk bewijs is mij wederom niet toegekend.
Het luisterend oor heeft ook voor mij een klacht opgesteld en mijn telefoonnummer bijgevoegd.
Ik zal zo spoedig mogelijk worden teruggebeld.

Vraag: Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt?
Het gaat hier dus om een bedrag van zo'n € 600,- welke van mijn rekening is afgeschreven in de afgelopen 8 jaar!
Ik heb bewijs dat ik verhuisd ben toendertijd en KPN heeft al die tijd klakkeloos de incasso door laten lopen.
Conclusie: Hoe ga ik dit aanpakken? want je snapt natuurlijk dat ik dat geld gerestitueerd wil hebben!
Wordt vervolgd.
Maikel

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Bizar! 8 jaar na opzegging nog jaarlijks gefactureerd!

Ongelezen bericht door pvd »

Ik vrees dat je kunt fluiten naar (een deel van) je geld. Je moet hopen op de coulantheid van KPN. Storneren kan tot een maand na de incasso. Bij onterechte incasso's (zoals nu) heb je een jaar de tijd om dit geld terug te halen. Ga hiervoor naar je bank en zeg dat er onterecht geld is geincasseerd. Hierbij moet je uiteraard een reden opgeven en de bank kan moeilijk doen.... Alles wat nog verder weg ligt ben je vrees ik zowiezo kwijt.

Een dure les: Check minimaal eens per maand je rekening. In het buitenland kan dit uiteraard ook (via internetbankieren)

pvd

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Bizar! 8 jaar na opzegging nog jaarlijks gefactureerd!

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste Global Image,

Ik zou altijd aanraden een andere betaalrekening te nemen voor de automatische incasso's. Dan kan je niet meer dan de betalen bedrag voor de factuur erop zetten. Alles wat ze meer afhalen is niet mogelijk. Dan kan er dus niets gebeuren. Zet je er niets op dan kunnen ze van die tweede betaalrekening ofwel de automatische incassorekening niets afhalen en bent u dat geld niet kwijt, want u zet geen geld op die rekening.

U bent dus nu op twee gronden uw geld kwijt. Dit vanwege het feit, dat u geen aangetekende brief naar Planet Internet heeft gestuurd een maand voordat uw jaarcontract is afgelopen. U heeft dan ook nniet het bewijs dat op die datum dan een aangetekende brief is verstuurd en met de kopie van de brief. Dus Planet gaat ervan uit, dat u nog steeds klant blijft, want een telefonische opzegging geldt niet. Dan moet ik Planet gelijk geven door te zeggen, dat zij geen opzeggingsbrief hebben gehad en u dus gewoon door blijven factureren. Dat geld bent u kwijt en dan nog een punt is, dat u verantwoordelijk bent dat zo te doen. Telefonische opzegging zegt een provider niets. U dient een goede maand voor het contract termijn verstreken is schriftelijk per aangetekende brief moeten opzeggen. Ik kan Planet nu wel voorstellen, dat zij u dan ook niet uw centjes terug te betalen. Zuur, maar ook uw eigen schuld geweest.

Uranus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bizar! 8 jaar na opzegging nog jaarlijks gefactureerd!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tuurlijk; 1x per 8 jaar je afschriften controleren. Waarom ook niet. Heerlijk om zo nonchalant door het leven te kunnen gaan.

Gesloten