LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bridge mode

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit is echter geen site2site VPN: Alleen jouw PC heeft verbinding met bedrijfsnetwerk, niet je hele interne network.
Waarom zou je als particulier Site2Site VPN willen doen dan ? Bovendien, sommig verkeer wil je helemaal niet over je VPN hebben maar meteen offloaden.
Is trouwens geen Cisco maar Aventail/Sonicwall.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door olaf79 »

lies-oostveen schreef:@Olaf79

Als ik het goed begrijp dan is bridge mode bij glasvezel een moeilijk punt. Maar hoe is dat dan bij Ziggo ?

@89PB

Die draytek ziet er goed uit maar wel duur toch voor een particulier.
Bij ziggo was het voorheen geen enkel probleem. Ik weet niet hoe het zit nu ze van UPC zijn. Het was altijd een kwestie van bellen met de klantenservice, modem restarten en klaar.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door henk51 »

lies-oostveen schreef:@Olaf79

Als ik het goed begrijp dan is bridge mode bij glasvezel een moeilijk punt. Maar hoe is dat dan bij Ziggo ?

@89PB

Die draytek ziet er goed uit maar wel duur toch voor een particulier.
Gisteren toevallig mijn ziggo Ubee modem in bridge laten zetten door klantenservice Ziggo was in 1 minuut geregeld/gebeurd. Heb nu een Archer C2 dual band modem van TP link meer bereik in huis. Draadloos internet met eveneens een TP-Link Duo band USB3 adapter is perfect.

gr Henk

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door olaf79 »

henk51 schreef:
lies-oostveen schreef:@Olaf79

Als ik het goed begrijp dan is bridge mode bij glasvezel een moeilijk punt. Maar hoe is dat dan bij Ziggo ?

@89PB

Die draytek ziet er goed uit maar wel duur toch voor een particulier.
Gisteren toevallig mijn ziggo Ubee modem in bridge laten zetten door klantenservice Ziggo was in 1 minuut geregeld/gebeurd. Heb nu een Archer C2 dual band modem van TP link meer bereik in huis. Draadloos internet met eveneens een TP-Link Duo band USB3 adapter is perfect.

gr Henk
Prima, maar om een eigen router achter de ziggo router te kunnen gebruiken heb je geen bridge modus nodig.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door henk51 »

olaf79 schreef:

Prima, maar om een eigen router achter de ziggo router te kunnen gebruiken heb je geen bridge modus nodig.

Klopt er is een andere methode waarvan stappenplan op website Ziggo gepubliceerd is,echter na uren bezig te zijn geweest om dit via dat stappenplan te realiseren,heb ik hem maar in bridge modus laten zetten en was het in 2 minuten gefixed.Nieuwe modem alleen zelfde naam en wachtwoord gegeven als oude ubee modem, bleven alle eerder aangesloten apparaten in huis gewoon werken. Zo ook tablet gsm,s
notebook etc. Ik zeg maar zo waarom moeilijk als het makkelijk kan.

gr Henk

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door bprosman »

Klopt er is een andere methode waarvan stappenplan op website Ziggo gepubliceerd is,echter na uren bezig te zijn geweest om dit via dat stappenplan te realiseren
Dat komt omdat het met de Monkey-see-monkey-do methode gedaan wordt, diegene die dit uitvoert weet vaak niet WAT hij aan het doen is. Als je weet hoe de routers werken heb je het stappenplan niet eens nodig.

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door haljamar »

angel1978 schreef:
bprosman schreef:Ben er nog steeds niet uit waarom mensen per se bridge mode willen hebben. Ook zonder bridge mode kun je je Eigen router draaien.
Heb het ook al eens gevraagd, maar dat lijkt men te negeren.
Het is het willen om het willen lijkt het...
Wat sommige gebruikers willen is dat er op hun eigen router een publiek (internet) IP adres komt.

Dus dat een eventuele eigen router direct vanaf internet te benaderen is, zonder dat deze eerst tegen de firewall of eventuele beperkingen van het modem aanlopen.

Grootste voordeel je kunt alles precies instellen zoals je zelf wilt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus dat een eventuele eigen router direct vanaf internet te benaderen is, zonder dat deze eerst tegen de firewall of eventuele beperkingen van het modem aanlopen.
Er zijn redenen om ergens een firewall tussen te zetten :wink: . Dit is met port forwarding prima op te lossen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door encore »

bprosman schreef:
Dus dat een eventuele eigen router direct vanaf internet te benaderen is, zonder dat deze eerst tegen de firewall of eventuele beperkingen van het modem aanlopen.
Er zijn redenen om ergens een firewall tussen te zetten :wink: . Dit is met port forwarding prima op te lossen.
Welnee, het aankomende topic "help, ik ben gehekt ;-) " heeft ook bestaansrecht nodig....

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:Er zijn redenen om ergens een firewall tussen te zetten :wink: . Dit is met port forwarding prima op te lossen.
Verbinding in bridge mode, en dan rechtstreeks met een PC erachter is af te raden.
Maar de eigen router waar via bridge mode publiek adres op komt is toch al..... een firewall ?

Indien bridge mode niet mogelijk is, dan zou ik provider modem zo instellen dat eigen router "dmz host" wordt. Dan doet de firewall in provider modem eigenlijk niets meer.
Alternatief, alle port forwards dubbel aanmaken, is omslachtig.

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door seuren »

Mijn ervaring is met glasvezel in bridge mode dat je veel snelheid verliest. 100/100 in bridge was ongeveer 65/80

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door 16again »

seuren schreef:Mijn ervaring is met glasvezel in bridge mode dat je veel snelheid verliest. 100/100 in bridge was ongeveer 65/80
Haalde je wel 100/100 met je eigen router er tussen, en provider modem nog niet in bridge mode?
Menig oude router is gewoon niet snel genoeg, bij gebruik met snelle glasvezel vormt die router dan de bottleneck

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb weliswaar geen glasvezel maar Ziggo maar met 2 routers achter elkaar (geen bridge mode) haal ik de volle 200/20. Ook op de VPN naar het bedrijf.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Ik kan niet zeggen dat hier veel kennis aanwezig is over dit item. Bij tweakers iets meer en zelfs aanbieders en fabrikanten van routers blijven vaag over advies geven welke router past bij een bepaalde situatie....het is een grijs gebied dat glasvezel :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien kun je aangeven welke gewenste situatie je wil en waarom je bridge mode nodig hebt of denkt te hebben.
Vage vraagstelling vage antwoorden ;-)

Would you tell me, please, which way I ought to go from here?"
"That depends a good deal on where you want to get to."
"I don't much care where –"
"Then it doesn't matter which way you go.”
― Lewis Carroll, Alice in Wonderland
Laatst gewijzigd door bprosman op 30 jun 2015 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bridge mode

Ongelezen bericht door 16again »

lies-oostveen schreef:Ik kan niet zeggen dat hier veel kennis aanwezig is over dit item.
CCNP

Gesloten