LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ronaldd92
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2008 00:29

Click and buy

Ongelezen bericht door Ronaldd92 »

Dag,

Iemand vroeg laatst op msn ( een vriend ) dat hij graag mijn telefoonnummer misschien kon gebruiken voor ( Clickandbuy site ) voor spel namelijk Warrock.

Hij kon maar 1 tel gebruiken daarvoor, maar wilde meerdere accounts aanmaken.
Dus ik gaf hem mijn tel, toen kreeg ik een smsje terug met een pincode. Die gaf ik toen ook aan hem zodat hij verder kon!

Ik snapte er totaal zelf niks van, maar wat is dit voor iets? kan hij er misbruik mee maken? of hoe werkt zo'n systeem?

Ik hoop dat iemand mij hierbij verder kan helpen... het klinkt erg raar, maar misschien weet iemand wat ik bedoel.

Groet,

Ronald

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zie:
http://clickandbuy.com/NL/nl/
en
http://www.warrock.nl/news.php

Ik heb er geen goed gevoel over. Ik zou hem dringend verzoeken het account met uw telefoonnummer te beëindigen.
Ik raad u aan voortaan eerst informatie over dergelijke verzoeken in te winnen, voordat u hierdoor in problemen zou kunnen komen.

Ronaldd92
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2008 00:29

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Ronaldd92 »

We hebben gebeld nummer naar clickandbuy, en ze zeiden dat de telefoonrekening niet in verbinding staat met de bankrekening, het is een internet afrekensysteem.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ik hoop dat iemand mij hierbij verder kan helpen... het klinkt erg raar, maar misschien weet iemand wat ik bedoel.
Het is inderdaad een betaalsysteem voor internetaankopen. Het lijkt op het betaalsysteem van Paypal. Een van de bekendere onlinewinkels die gebruik maakt van het systeem is iTunes muziekwinkel van Apple. Voor klanten van de iTuneswinkel die niet beschikken over een creditcard, maar toch muziek o.i.d. willen kopen, kan gebruik worden gemaakt Click and Buy. Het komt er op neer dat de gebruiker Click and Buy machtigt om het verschuldigde bedrag van de Nederlandse bankrekening te incasseren.

dstolle

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dstolle »

Graag wil ik in contact komen met mensen die een ervaring hebben met de dating site C-Dating.nl . Ik heb via ClickAndBuy een overboeking verricht, maar volgens mij ben ik opgelicht en wil ik weten of mijn vermoeden juist is.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DG1 »

Pas op met ClickandBuy.
Voornamelijk op het medewerker XXXX.
Men schrijft geld af en is dan niet thuis.
Nog erger men schrijft geld af, levert vervolgens niet de dienst die je gewenst had en zwijft als het graf.

Hopelijk komt er heel snel een ander bedrijf die betrouwbaarder is.

jip900kaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jip900kaas »

Hoi,

Ik heb nu het volgende mee gemaakt:

Ten eerste ben heb ik mij ingeschreven bij Click and Buy. Daar heb ik een aantal betalingen mee verricht, niets aan het handje. Nu een paar maand van het gebruik ben ik mijn wachtwoord kwijtgeraak. Of ik die nu kwijt ben geraakt/vergeten of dat de organisatie click and buy met opzet het wachtwoord niet meer acccepteerd. Na aandringen via diverse mailtjes om mij het wachtwoord toe te sturen, heb ik na 4 weken nog geen enkele reactie.

Daarbij kom nog eens dat ik me 2 weken geleden heb ingeschreven via Kriebello.nl(datingssite) een oplichtingssite van een jawelste! Iedere maand wordt 30€ afgeschreven en ik kan me niet afmelden van de site dus er wordt nu dus domweg iedere maand geld van de rekening gehaald!

Kan iemand mij hierbij helpen of tips geven?? hoe ik dit kan oplossen. Zelf denk ik stappen te ondernemen door contact met politie op te nemen of met het gerechtshof contact op te nemen om zo het één en ander af te dwingen!

Alvast bedankt,

Iemand in nood! HELP

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DG1 »

ClickandBuy moet hard aangepakt worden. Heren XXXX en XXXX reageren nergens op, regeren vanuit een ivoren toren. Minimaal 20 minuten in de wacht, via Duitsland omgeleid weer naar Nederland.
Voor mij is het één grote bende.
Vroeg of laat zal recht zegevieren, krijg nog € 15,99 van deze bende.
Wie het laatst lacht denk ik maar.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DG1 »

jip900kaas, je kunt kriebelo toch gewoon opzeggen?

Maar het is niet best: http://www.google.com/search?client=saf ... 8&oe=UTF-8


Maar ik begrijp nog steeds niet waarom mensen elkaar oplichten.
Wat zijn sommige mensen toch slecht.
Wat voor een geweten moet je hebben? Geen geweten dunkt mij.

jip900kaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 21:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door jip900kaas »

Best DG1,

nee, want het abonnement zit vast aan click and buy, daar moet je dan dus eerst op inloggen en aangezien ik dat niet kan. Wel heb ik ze een mail gezien maar daar zal wel geen reactie opkomen. Wsl wordt het politie werk of een rechtzaak. Maar jij hebt dus wel contact kunnen leggen met click and buy? vertel? Ik ben bijzonder terleurgesteld en hoop dat dit snel zal stoppen!

groeten,

Heb je nog tips of zie je de gelegenheid me te kunnen helpen dan hoor ik het graag!

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DG1 »

Deze post is aangepast in verband met het overtreden van de gedragsregels.

mischadbs
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2009 17:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door mischadbs »

Hey,

Ik heb ook problemen met deze oplichters!
Heb via mijn Iphone in de Apple Appstore een app aangeschaft van 2,30.
De betalingen lopen via clickandbuy, wat door Apple opgegeven word als geldige betaalmethode.
Op het moment van afschrijven stond dit bedrag niet op mijn rekening waarna ik een mailtje ontving dat als ik voor een bepaalde datum geen mailtje terug stuurde dat het bedrag opnieuw afgeschreven kon worden dat ze dan een incasso zouden inschakelen.
Dus ik netjes geld gestord en terug gemaild maar geen poging tot afschrijven of enige andere reactie.
Ik daarna nog een aantal keer naar alle 3 de email-adressen gemaild en al weken geen reactie.
Ook geprobeerd te bellen maar na 25 min muziekjes aan te horen en een of ander bandje van een wijf dat niet eens fatsoenlijk nederlands spreekt heb ik maar opgehangen.
Toen heb ik ingelogd op de website waar ze ineens 15 euro hebben toegevoegd aan mijn openstaande schuld van 2,30??
Ik ben niet van plan om ze uberhaupt nog iets te gaan betalen maar mijn itunes-account is nu wel geblokkeerd en kan geen gebruik meer maken van de appstore op mijn iphone wat natuurlijk onacceptabel is!!

Ik ga nu naar apple mailen in de hoop dat dat wel een oplossing bied..

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DG1 »

Misschien toch eens met z'n allen naar kantoor en wat mensen de oren wassen.
Dit lijken wel boeven bij click and buy.
Hebben van mij ook € 15,00 gestolen op dezelfde wijze en een één nummer van itunes wat ik niet kan downloaden berekent voor € 0,99.
Ik kan nu enkel nog gratis applicaties downloaden voor mijn iphoneg3
Boven zijn het vooral XXXX die bewust nergens op reageert.

Sebas076
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2009 15:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Sebas076 »

Jongens, ik weet niet hoe het met jullie gaat qua ClickandBuy, maar dit ZIJN legale dieven.
Belachelijk dat Apple en Steam etc, dit soort bedrijven gebruiken.

Had zelf een betalingsachterstand van 2,30 euro. Hierop worden vervolgens €15 debt-kosten aan verbonden (?). Goed dacht ik, maar dit word dan even mooi 3X berekend. Met enige ervaring met dit soort bedrijven, heb ik dit maar betaald on gezeur achterwege te laten.

Mijn account word niet bijgewerkt, de schuld wordt niet verwerkt.

Als het voor 13-02-2009 niet geregeld is, ga ik er heen. Wie mee wilt gaat mee, en dan zullen we het recht maar eens even in eigen hand nemen.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DG1 »

Dit bericht is verwijderd vanwege het overtreden van de gedragsregels.

Sebas076
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2009 15:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Sebas076 »

Nou, wat er met een dreigende ondertoon wel niet geregeld kan worden ...

Ineens was alles geregeld!


:lol:

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DG1 »

erg nieuwsgierig hoe ;-)

eubank
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2009 10:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door eubank »

Ik had een probleem met mijn Click and Buy-account, omdat ik mijn rekening niet kon voeden m.b.v. iDeal.
Op mijn e-mail werd niet gereageerd. Vier dagen na versturen maar eens gebeld. Bijna 15 minuten in de wacht (gelukkig geen betaalnummer) en mijn verhaal gedaan.
De zeer voorkomende medewerker gaf aan dat er een technisch probleem was met iDeal. Dit is inmiddels opgelost, maar kan nog niet geïmplementeerd worden; kan pas na testen in overleg met de AFM.

In mijn optiek heeft C&B (in 2e instantie) zeer adequaat actie ondernomen.
Dit is dus KEURIG OPGELOST. Ik vond de betaalmethodiek met C&B altijd al heel prettig, deze en vorige ervaringen zorgen er voor dat ik de overheersende mening op dit forum dus niet deel.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DG1 »

eubank, 1 positieve reactie en de rest negatief. ClickandBuy deugt niet.
Ze hanteren boevenpraktijken, heb daar vrede mee.
Probeer niet de zaken op te leuken, ik heb hier alles zwart op wit.
Van de redactie mag niet met namen strooien maar eigenlijk moeten ze openlijk aan de schandpaal deze boeven bij clickandbuy.
Hoe zou jij het vinden als ze geld van je rekening stelen, erger nog niet reageren?

eubank
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2009 10:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door eubank »

@ DG1

Dit forum is een podium voor reacties op geplaatste topics.
Een goede review is ook een reactie, ook al past 'ie niet in het straatje van de meesten hier.
Als ik een slechte ervaring had opgedaan, zou ik het ook vermeld hebben.
Maar zoals zo vaak op de diverse fora, overheersen alleen de klachten.
En nu dan eens een keer een tegengesteld bericht.

Succes met het terughalen van hetgeen je recht op hebt.

Gesloten