LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Communicatie met Ashti-Store

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door john18 »

Naar wie mag ik de volledige mails sturen? Kijken of er dan nog word getwijvelt of ik deels plaats, of alles.
Ik vind dat in een maatschappij waarin wij leven, en waar alles sneller moet en gaat, 2 dagen wachten op een mail van een bedrijf waar zoveel personeel werkt toch best lang wachten.
Vanavond zal ik alles even goed lezen.
Ik zit nog te wachten op de mails. Iemand die vind dat anderen snel moeten zijn is zelf nogal laks met z'n toezeggingen. :shock:
Is 2 minuten werk. Maar had eerlijk gezegd wel verwacht dat ik ze al binnen had zodat ik ze kon lezen. Was zeer benieuwd hoe de vork in de steel zit.

KimboCake
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2017 11:37

Re: Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door KimboCake »

Beste John,

Ik ben iemand die wel iedere dag werkt en het dus echt nogal druk heb, kan niet ieder moment van de dag op mijn telefoon, laat staan dat ik ieder moment achter een computer zou zitten. Tevens heb ik geen personeel die mijn emails zou kunnen overnemen, laat staan dat ik hier de hele dag, of welk forum dan ook zit.



Zou u mij een PB willen doen met daarin u email? Zodat ik deze op een normale menier door kan sturen naar u.


Mvg Patrick

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door john18 »

Gedaan. Ben zeer benieuwd en zal eerlijke mijn mening geven.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door john18 »

Ik heb alles ontvangen en door gelezen. Bij deze Patrick je bent een man die aan zij afspraken houd!

Goed, na alles door gelezen te hebben ben ik van mening {sorry Patrick} dat er iets meer geduld had moeten zijn voordat je met aangifte dreigde. Aan de ene kant kan ik wel begrijpen dat je dat zei! Want het bedrijf had eigenlijk 2 dagen niet gereageerd. Dat zou ik persoonlijk ook niet tof vinden! Slechte klanten service. Maar omdat jij dreigede met aangifte en melde dat je een topic had aangemaakt, kan ik vanuit het bedrijf ook begrijpen dat ze woedend worden en terug dreigde. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Zoals ik het al heb gemeld Juridisch heeft het bedrijf niks fout gedaan. Enigste fout die door omstandigheden kan voorkomen is zeer late reactie. Dat heeft het bedrijf aan zijn eigen te danken omdat het voordoet als een groothandel maar het lijkt mij een webshop. Het afhaal punt is na wat gegoogle een appartement ten minste daar lijkt het op uit de gegevens die ik heb kunnen vinden. Aan de ene kant goed dat ts een topic aanmaakt, maar dat had als titel moeten zijn slechte service en communicatie Ashti-store. Omdat ik eigenlijk weinig klachten kan vinden van dit bedrijf. En voordoen wat je waarschijnlijk niet bent lijkt mij niet een goede bedrijfsvoering. Men verwacht door het woord groothandel dat er veel personeel werkt. Maar de definitie groothandel is
Een groothandel is een onderneming die tussen de fabrikanten en de detailhandel of horeca zit. Het gaat hier altijd om de handel in grotere hoeveelheden goederen. Daarnaast is de groothandel niet bedoeld voor particulieren; gebruikers moeten ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.
Bron is google waar ook staat
Ashti-Store: Groothandel in telefoon onderdelen!
Van smaad zal hier geen sprake van zijn naar mijn mening. [ik weet niet wat er in de Ongefundeerde passage verwijderd stond]

Omdat ashti zijn eigen voordoet als Groothandel en verkoopt aan particulieren weet ik niet of het een overtreding maakt. Maar dat zal vast wel iemand weten. De bron die ik las gaf het volgende aan
De kans is groot dat de gemeente u zal verbieden om de verkoop aan particulieren voort te zetten. U zal voor dit gebruik namelijk eerst toestemming aan de gemeente moeten vragen. Want u behoort het bedrijf te gebruiken conform de bestemming die de grond heeft in het bestemmingsplan. En veelal staat er in een dergelijk plan dat detailhandel binnen een groothandel niet of slechts in ondergeschikte mate is toegestaan.
Maar dan de vraag wat ‘ondergeschikte mate’ nu precies inhoudt. Wanneer is er nu sprake van te veel verkopen aan particulieren waardoor uw bedrijf eigenlijk niet meer als echte groothandel optreedt? Over deze vraag wordt geregeld bij de bestuursrechter geprocedeerd.
Als richtlijn wordt hierbij in de praktijk wel aangehouden dat, voor zover er detailhandel plaatsvindt, dat als ondergeschikt aan de groothandelsfunctie wordt aangemerkt als de omzet van handel met particulieren minder dan 10 tot 12% van de totale omzet bedraagt. Maar dit alleen is niet voldoende. Het moet niet alleen aantoonbaar gaan om een klein deel van de totale omzet van de onderneming die uit detailhandelsactiviteiten wordt behaald, maar daarnaast moet de verkoop aan particulieren als incidenteel, ondergeschikt aan en voortvloeiend uit de groothandelsactiviteiten kunnen worden aangemerkt. Bij deze beoordeling moeten de aard, indeling en inrichting van het pand in aanmerking worden genomen en voorts, hoe geregeld het bedrijf door particulieren wordt bezocht en hoeveel detailhandel transacties ter plaatse hebben plaatsgevonden. Enkel het percentage van de omzet kan daarom volgens de rechter niet als voldoende onderscheidend criterium worden gehanteerd.
Vaak staat in het bestemmingsplan ook wel enigszins beschreven wanneer een activiteit als ondergeschikt moet worden beschouwd. Maar als dat er niet in staat dan vindt de rechter dat het aan het college van burgemeester en wethouders is om te beoordelen wat onder detailhandel, ondergeschikt aan en voortvloeiend uit groothandelsactiviteiten, moet worden verstaan.
Bron: http://www.veermanadvocaten.nl/nieuws/i ... il-mag-dat

KimboCake
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2017 11:37

Re: Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door KimboCake »

Beste John,

Bedankt voor de moeite die u genomen heeft om alles een beetje op een rijtje te zetten, wellicht had ik nog iets meer geduld kunnen hebben, echter omdat ze in eerste instantie wel snel konden reageren maar na de kortinsbon totaal niet meer, heeft ook mijn partner geprobeerd via haar email contact te leggen, en dit is wel gelukt. Vandaar dat ik mij genegeerd voelde, dit topic aanmaakte, en idd zei dat als ze niet binnen een extra termijn van 2 dagen zouden reageren ik idd aangifte zou doen van oplichting.


Wellicht had ik met dat laatste nog even moeten wachten, mijn excuus hiervoor.


Ik zal proberen de titel aan te passen zoals John hier boven een goed voorbeeld gaf, ik ben nooit zo goed in titels geven ghehe.


Wellicht zou het verder een goed bedrijf kunnen wezen, maar op basis van communicatie zou het bedrijf zeker nog verbetering moeten gaan doorvoeren.



Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor alle moeite, en het lezen. Wees bij deze dus a.u.b voorbereid op een slechte communicatie met deze winkel.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door john18 »

heeft ook mijn partner geprobeerd via haar email contact te leggen, en dit is wel gelukt. Vandaar dat ik mij genegeerd voelde, dit topic aanmaakte
Dan begrijp ik het nog beter dat jij meteen aangaf dat je aangifte gaat doen. Natuurlijk zou je dan genegeerd voelen. In jouw plaats had ik misschien nog wat langer gewacht maar uiteindelijk ook aangegeven dat ik aangifte zou gaan doen als ze over een redelijk termijn niet reageerde.

Ik hoop dat uw andere dilemma snel word opgelost en mocht dat niet, maak hier weer een topic aan. Er zijn op dit forum ook advocaten bezig! Die zouden misschien u met dat dilemma goed advies kunnen geven mocht je er niet uitkomen!


Gr John

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jetsertje schreef:Misschien is tegemoetkoming overigens niet het juiste woord. Het is immers geen tegemoetkoming, juridisch moeten ze het bedrag voor de niet-geleverde dienst immers terugbetalen. Zolang ze dat doen is er natuurlijk niets aan de hand en inderdaad, ze hoeven geen extra tegemoetkoming te geven.
Waar baseer je dat "moeten" op? Op de website staat dat de spoedlevering transformeert in "zo spoedig mogelijk" als het bestelde product niet op voorraad blijkt te zijn. Er is dus géén garantie. En dus evenmin een keiharde verplichting tot terugbetaling. Al zou je dat uit olantbinding natuurlijk gewoon moeten doen. :wink:

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Moneyman schreef:
Jetsertje schreef:Op de website staat dat de spoedlevering transformeert in "zo spoedig mogelijk" als het bestelde product niet op voorraad blijkt te zijn. Er is dus géén garantie
€3,99 Versneld Zending Volgende Werkdag afgeleverd

Bij "volgende werkdag" denk ik aan iets anders dan zo spoedig als mogelijk. Nu staat er wel een asterisk bij dat het artikel in voorraad moet zijn, alleen staat die iPhone 6 Plus Lcd scherm + Touch Digitalizer Zwart al sinds dit topic op voorraad. Dat lijkt mij een garantie dat het artikel de volgende dag geleverd gaat worden.

Gesloten