LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bas_vdl
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2010 15:41

Consumentenbond.nl

Ongelezen bericht door bas_vdl »

Een tijdje geleden is mijn laptop gecrasht door een virus. Als ICT student heb ik zelf mijn laptop onderhanden genomen en ik was na een uurtje klaar om en gratis virusscanner te installeren.

Even zoeken met Google naar een test van gratis virusscanner bracht mij op de pagina van de consumentenbond.nl.

Om de testresultaten te bekijken moest ik mij aanmelden, zo gezegd zo gedaan. Helaas was dit niet de eerste site van deze dag waarvoor ik mij moest aanmelden dus ik geef toe dit ging snel en zonder goed op te letten omdat ik het helemaal zat was om me elke keer overal te registreren.

Omdat ik in Arnhem studeer maar tijdens de vakantie bij mijn ouders verblijf heb ik pas op 26 augustus mijn post opgehaald en kwam ik erachter dat ik mij dus had aangemeld voor een betaald abonnement van de consumentenbond. Dezelfde dag nog heb ik een e-mail gestuurd naar de consumentenbond, alles uitgelegd en gevraagd of ze het abonnement kosteloos wilde stopzetten.

Maar helaas dat ging niet meer... Nu verplichten ze mij om te betalen voor iets waar ik niks aan heb en voor mij als student toch een hoop geld kost.

Is er een manier om hier toch nog onderuit te komen?

ter info:
Datum de e-mail van de consumenten waarin mijn registratie werd bevestigd: woensdag 11 augustus 2010 11:26:01

Datum van de verzonden e-mail voor het vragen voor kosteloze annulering: donderdag 26 augustus 2010

JeffreyVtn
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2010 14:33

Re: Consumentenbond.nl

Ongelezen bericht door JeffreyVtn »

Als je niets hebt ondertekent kun je er vaak nog wel onderuit komen...

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Consumentenbond.nl

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

JeffreyVtn schreef:Als je niets hebt ondertekent kun je er vaak nog wel onderuit komen...
als je advies geeft.. zorg dan wel dat het in ieder geval goed is. je bent ruim te weken later pas gaan klagen... ik vrees dat je echt pech hebt.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Consumentenbond.nl

Ongelezen bericht door RobbieS. »

@bas vdl,

laatst was er een soortgelijk geval op het forum hier, zoek even in de oude onderwerpen..

joeriaarts
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2010 17:25

Re: Consumentenbond.nl

Ongelezen bericht door joeriaarts »

Heb zelf ook te maken gehad met dit probleem en ook bij de consumenten bond. Ik had het ook over het hoofd gezien dat het om een betaald abonnement gaat (staat trouwens ook niet duidelijk aangegeven). Het bedrag wat ik kwijt was voor een jaarabonnement was nou niet echt zo dramatisch hoog, maar heb wel direct het abonnement opgezegd. Echter zat ik wel aan 1 jaar abonnement vast en dit was niet meer te veranderen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Consumentenbond.nl

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik heb zelf precies hetzelfde gehad, ik lees toch altijd vrij nauwkeurig, maar ook ik was daar toen absoluut niet van op de hoogte, toevallig ook precies hetzelfde onderwerp. Nu is het overigens wel iets duidelijker, maar nog steeds niet zo duidelijk als je zou mogen verwachten van een consumentenbond

Gesloten