Contract Vodafone ontbinden

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
L88
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2021 22:52

Contract Vodafone ontbinden

Ongelezen bericht door L88 »

Welke stappen moet ik ondernemen om van vodafone contract af te komen, aangezien ze niet leveren wat ze beloven? bewerken
Ik heb een onbeperkt internet abonment bij Vodafone. Zoals bekend is er een FUP, dus 5GB (bij vodafone) per dag en dan krijg je de eerste 1 GB automatisch erbij en vervolgens moet je via de app of website elke keer 1 GB erbij updaten. Die eerste 6 GB gaan goed, vervolgens moet ik na elke GB die ik bij app, als het lukt om de app te openen, mijn telefoon opnieuw opstarten en/of vliegtuigstand aan en uit zetten om gebruik te kunnen maken van die nieuw GB. In de praktijk komt het er dus op neer dat je na die 6 GB geen actie van meer dan 1 GB kan uitvoeren. Of tijdens een skype meeting moet ik mijn vergadering of gesprek afsluiten en mijn verbinding opnieuw opstarten om verder te gaan.
Ik ben al meer dan 7 maanden bezig om, of dit probleem opgelost te krijgen, vodafone is bekend met het probleem, of om van het contract af te komen. Maar ze willen dan dat ik de rest van de maanden ga afkopen.

Ik hang dus al sinds oktober 2020 met de klantenservice aan de lijn, dit wil niks opschieten.
Ik heb een mail gestuurd dat ze niet leveren wat ze beloven dus dat ik het contract ontbind en dat ze niet meer hoeven te leveren en geen geld meer mogen afschrijven, maar na 2 weken nog geen reactie ontvangen.
ik heb ze bij de acm gemeld.

Ik wil weten welke stappen ik verder nog kan ondernemen?

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract Vodafone ontbinden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had volgens mij al een heleboel antwoorden in het Kassaforum gekregen. Daar zat geen nuttig antwoord bij?

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Contract Vodafone ontbinden

Ongelezen bericht door alfatrion »

L88 schreef:
25 apr 2021 22:57
Welke stappen moet ik ondernemen om van vodafone contract af te komen, aangezien ze niet leveren wat ze beloven?
Route nakoming
Een schriftelijke ingebrekestelling versturen, met daarin wat ze moeten doen, binnen welke redelijke termijn, en dat daarna verzuim zijn intreden doet. Je kan ook gelijk aangeven dat op dat moment het contract is ontbonden.

Er is ook nog een route misleidende handelspraktijk. Maar ook zal een ingebrekestelling wenselijk zijn.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract Vodafone ontbinden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
26 apr 2021 22:13
L88 schreef:
25 apr 2021 22:57
Welke stappen moet ik ondernemen om van vodafone contract af te komen, aangezien ze niet leveren wat ze beloven?
Route nakoming
Een schriftelijke ingebrekestelling versturen, met daarin wat ze moeten doen, binnen welke redelijke termijn, en dat daarna verzuim zijn intreden doet. Je kan ook gelijk aangeven dat op dat moment het contract is ontbonden.

Er is ook nog een route misleidende handelspraktijk. Maar ook zal een ingebrekestelling wenselijk zijn.

Op grond van wat? De Ts krijgt zijn extra Gb’s gewoon.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contract Vodafone ontbinden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
26 apr 2021 16:54
U had volgens mij al een heleboel antwoorden in het Kassaforum gekregen. Daar zat geen nuttig antwoord bij?
Dit een voorbeeld van een nieuw topic van een nieuw forumlid. Gisteravond is het topic aangemaakt, maar doordat deze eerst door de moderatie geaccordeerd moet worden gaan hier dus heel veel uren overheen. Dat kan ook verklaren waarom een nieuw forumlid ook niet meer terug komt. Je plaatst immers een topic en pas de volgende dag wordt deze openbaar gemaakt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Contract Vodafone ontbinden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter kan gewoon naar de www.sgc.nl

Daarmee is zijn vraag beantwoord. Los van de vraag of hij gelijk krijgt of niet.

In de meeste gevallen komt het tot een schikking omdat behandeling van het geschil voor de ondernemer kostbaar is. De ondernemer doet dan een schikkingsvoorstel aan de consument.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Contract Vodafone ontbinden

Ongelezen bericht door Dirkie »

L88 schreef:
25 apr 2021 22:57
Ik hang dus al sinds oktober 2020 met de klantenservice aan de lijn, dit wil niks opschieten.
Ik had na een uur al opgehangen :mrgreen:

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Contract Vodafone ontbinden

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik vraag me af hoe je zoveel GB op krijg. Ik heb 4GB per maand dat ik niet op krijg.

https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... reenkomst/ staat hoe je je contact kan ontbinden. Daarna kan je naar de geschillencommissie.
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/
Hun uitspraak is bindend.

Echter, er zijn kleine lettertjes waardoor onbeperkt internet niet helemaal onbeperkt is. Bij grote bestanden downloaden kan je het beste wifi gebruiken. Natuurlijk kan je hiertegen in geschil gaan bij de geschillencommissie.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Contract Vodafone ontbinden

Ongelezen bericht door Revoked »

Seinhuis schreef:
28 apr 2021 02:39
Ik vraag me af hoe je zoveel GB op krijg. Ik heb 4GB per maand dat ik niet op krijg.

...
Stream maar eens een film op 4/5G.
En dan de mededeling dat hier zakelijk bijna een Tera per maand wordt weggezet. En da's puur en alleen data vanuit machines, naar machines. En zwaar beveiligd verzonden, dubbel gecontroleerd ontvangen. Dat kost ook wat Gb's. Dus het kan gewoon. Privé heb ik ook genoeg aan 2 GB.

Gesloten