LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CreditForce

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Herman

CreditForce

Ongelezen bericht door Herman »

Gelukkig ben ik niet de enigste die een brief van CreditForce in de brievenbus kreeg.
In deze brief beweert men dat men facturen heeft verstuurd, 6 stuks totaal, deze zijn niet betaalt door mij.
Wat ik niet snap is dat ik een machtiging had afgegeven voor automatische incasso.
Ook snap ik niet hoe men aan het bedrag komt van 31,74 euro, men schreef maandelijks 12,74 euro af voor het abbonement, vreeeeemd pf niet dan.
Ook staat er in de brief dat er bedragen zijn afgeschreven van mijn rekening, deze bedragen kan ik niet terug vinden op mijn bankafschriften, nog vreeeemder dus.
Ik zou zeggen hou elkaar op de hoogte via mail of dit forum.
Ik neem in ieder geval deze brief niet serieus en zal ze dat ook schriftelijk laten weten.

Groeten Herman.

Joost 1

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Joost 1 »

Op de brief staat een BTW.- noch een KvK-nr. vermeld. Ook daaraan kan je zien dat het niet in de haak is.

Sjaak

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Sjaak »

JE HEBT HIER DUS DUIDELIJK TE MAKEN MET DE FIRMA LIST & BEDROG..............

Erik

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Erik »

Ik heb ook een brief ontvangen van Creditforce. Over een zogenaamde eindafrekening van Wish Click &Dial, over te maken aan Tiscali.
Ik heb met Tiscali gebeld, met de financiele afdeling. Men beweert daar dat het in de brief genoemde banknr. niet van Tiscali is, maar dat de actie vermoedelijk uitgaat van Scarlet Telecom.
Telefonisch contact met Creditforce (Monique Kooijman) leverde alleen nog maar meer warrigheid op. Waarbij de namen Wish/Scarlet/Tiscali steeds werden genoemd.

Groet,

Erik

Hendrik

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Hendrik »

Ik ben eea nagegaan, het klopt wel, de inhoud van Wish slaat nergens op, maar Creditforce handelt ter goede trouw. Dus eerst beter informeren voor je gaat zeuren.

John

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door John »

Er klopt geen ene moer van, familie van mij heeft alles netjes betaalt, zelfs een maand teveel blijkt nu en ook hij moet nog 220,00 euro betalen, lijkt mij dat CreditForce eerst eens goed informeren voordat er brieven worden rondgestuurd, ik hoop dat Radar het komende seizoen er aandacht aan besteed op tv.
Dit lijkt mij overigens geen gezeik maar opkomen voor jezelf.

Johnny Hoogstra

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Johnny Hoogstra »

Wij hadden 2 abonnementen van Wish Click & Dail.
De eerste nota bedroeg 504 euro en 30 cent en de tweede nota bedroeg 169 euro en 10 cent.
Ook wij hadden een machtiging gegeven maar volgens dhr. Rock van CF werd er niet met machtigingen gewerkt als het om telefonie ging.
CF beweerd in haar brieven het volgende: (1) opzegging van beide abonnementen op 1 april 2002, hoe grappig, en (2) er zijn rekeningen verstuurd en door een fout in de administratie niet verstuurd en hier zijn sommigen wel betaald en sommigen niet.
Foutje 1: Nu is het abonnement volgens de bevestiging van Wish beeindigd op 13 januari 2002
Blunder 1: Wish heeft 2 succesvolle afschrijvingen en 2 onsuccesvolle afschrijven gedaan op 16, 17, 19 en 20 november 2001 en dit terwijl de desbetreffende bankrekening al op 1 november 2001 was opgeheven en een afschrijving dus onmogelijk was!
Daarna hebben we gesproken met Esmeralda de Bruin van Tiscali (administratie) en deze kon ons niet meer in het systeem terug vinden.
Zowel onder naam, adres, klantnummer en inlognaam waren we niet meer in het systeem te vinden.
Ze zou het uitzoeken en contact met ons opnemen zodra ze meer wist.
Ze was ook niet echt op de hoogte van de aktie van CF.
De eerste niet betaalde nota, volgens CF, van 2 euro en 56 cent dateerd van 1 april 2001 (weer humor die datum)
Wish/Scarlet/Tiscali, wie je hier ook verandwoordelijk voor wilt stellen, heeft meer dan 2 jaar lang geen eindafrekeing kunnen sturen als gevolg van TECHNISCHE en ADMINISTRATIEVE omstandigheden.
In die 2 jaar tijd was het dus niet mogelijk om de klanten op de hoogte te stellen van de puinhopen van WISH Click & Dail.
Na 2 jaar komt er een brief uit de lucht vallen met de mededeling om binnen 14 dagen 504 en 169 euro over te maken.
Volgens CF moesten wij aantonen dat er fouten waren gemaakt en dat het niet zo was als op de specificatie was vermeld.
Alsof wij alle specificatienota's nog hebben en wij even kunnen controleren of alle gesprekken en bedragen kloppen.
We moesten het dan ook eigenlijk 5 jaar bewaren volgens CF, dat moet bij de belasting ook. (leuk advies maar je hebt er niet zo heel veel aan)
Wij laten het gewoon op een incasso en rechtzaak aankomen mochten ze het willen doorzetten.
We hebben CF verteld waarom we niet betalen en ze hebben toegezegd geen aktie te ondernemen tot Tiscali de zaak had uitgezocht.
We wachten af :-)

Karel

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Karel »

Gelukkig zijn er nog mensen (zoals Hendrik) die eerst nagaan hoe e.e.a. in elkaar zit vóórdat de gaan blaten.
Ook ik heb nagegaan hoe dit in elkaar zit.
OK, Wish heeft er blijkbaar een rommeltje van gemaakt.
Via mijn advocaat heb ik CreditForce laten benaderen en kreeg bevestiging dat dit bedrijf te goeder trouw handelt.
List en bedrog? Sjaak is duidelijk zo iemand die alleen maar forums langsloopt om ongenuanceerde kritiek te spuien.
Joost 1 is nogal kort door de bocht met zijn commentaar.
Blijkbaar is het hem te veel moeite om op internet even te zoeken. Had hij dat wél gedaan, dan zou hij gezien hebben dat alle gegevens van dit bedrijf zó te vinden zijn.
Gelukkig zijn er nog mensen zoals Hendrik die wél op een volwassen manier met deze zaak omgaan.
Karel.

R.Damas

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door R.Damas »

Sinds kort wordt ik bestookt met rekeningen van Creditforce in opdracht van Wish/Scarlet met wie ik geen contract of binding meer dacht te hebben, hetgeen ik zwart op wit heb.

Johnny Hoogstra

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Johnny Hoogstra »

Vandaag vielen er 2 enveloppen in de brievenbus van het concert gebouw.
Na het openen bleek het om een brief van Credit Force te gaan. Grappig dat de fouten de bedrijven blijven achtervolgen :-)
Volgens de brief kan CF de meeste vragen beantwoorden en bij twijfel zal navraag gedaan worden.
Op de mededeling dat er nog steeds fouten in de bedragen zitten kon men mij alleen vertellen dat ze het naar eigen zeggen hadden teruggegeven aan Tiscali.
Dat wij de toezegging hadden gekregen van Esmeralda de Bruin (Tiscali) dat ze het zouden uitzoeken wat er in ons geval nu aan de hand (we waren niet meer in het systeem te vinden was niet van belang.
De vordering van CF staat buiten eerdere gemaakte afspraken.
Het is mij niet duidelijk geworden dat er over mijn probleem navraag zal worden gedaan.
Nu vraag ik me eigenlijk hoe je alles kunt controleren.
Als het administratief niet klopt wie zegt dan dat de registratie van alle gesprekken klopte toen Wish er een puinhoop van maakte.
Krijgt iedereen nog een gespecificeerde rekening waarop alle gesprekstijden staan en naar welk nummer je toen belde?
De eerste specificatie stelde al niet veel voor maar nu wordt alleen het bedrag vermeld.
Ook niet echt duidelijk is of het hier nu gaat om alleen de telefonie of ook om de abonnementsgelden.
Het is en blijft vaag.
Wat nog het meest steekt (behalve het geld) is dat Tiscali vanaf het moment van ontdekking geen enkele moeite heeft gedaan om tussentijds de klanten op de hoogte te stellen van de problemen.
De nieuwe brief met uitleg is eigenlijk niet meer dan een uitleg van hoe en wat, een excuus in tweevoud en betalen.
Het komt over als: Wij hebben gelijk, een foutje kan er nog steeds in zitten maar toch het vriendelijk verzoek over te gaan tot betaling.
Wordt vast nog vervolgt......

prosara

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door prosara »

Ik blij het volgen, ben wel benieuwd hoe het afloopt.

Herman

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Herman »

Ook ik kreeg vandaag een brief van CreditForce, verstuurd in een envelloppe van Het Concertgebouw te Amsterdam, hoe krijgen ze dat voor elkaar ?????????, het wordt steeds vreemder.

Job Verhagen

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Job Verhagen »

Soortgelijk verhaal is het bij mij ook. Vandaag een andere brief gekregen waarin wordt uitgelegd hoe het allemaal in elkaar zou steken met de administratie van wish, maar wel in een brief van het Concertgebouw NV Amsterdam. Ze zijn zeker bang dat ik de brief anders niet eens openmaak. Laat ik die morgen eerst maar eens op de hoogte stellen van het feit dat CreditForce hun naam als afzender gebruikt op post die ze verzenden. Is dat niet strafbaar toevallig? Dan moet Het concertgebouw wel een kantongerechtelijke procedure starten denk ik. Ik geef het ze wel even door, want netjes is het allerminst. Dan vraag ik mij daarbij af of al die niet betaalde facturen van wish telefonie destijds niet bij KPN zijn afgerekend want wij hebben hier altijd torenhoge KPN telefoonrekeningen gekregen terwijl wij volledig bij Wish waren aangesloten zowel voor internet als telefonie. De interlokale telefoonkosten zouden daar misschien buiten zijn gevallen, dat weet ik niet meer, maar dat waren er niet zoveel als wij aan KPN hebben betaald, dus...
Wie weet wat er nog allemaal boven water komt. Er zal niet voor niets zoveel animo zijn om op dit forum over in te zitten.

onceinatime
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2003 21:44

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door onceinatime »

Nou er kunnen wel mensen zijn die het opnemen voor het bedrijf Creditforce maar inderdaad ook hier (nu al 3 in 1 week) enveloppen met Concertgebouw) ik heb namens meerdere personen om opheldering gevraagd want wij hebben nog wat knaken tegoed van Wish (te veel afgeschreven) maar men geeft niet eens een antwoord!!!!!
Mensen bewaar de euro's en wacht af. Wanneer niemand betaald staan we sterker. Weet u zeker dat de rekening terecht is dan zou ik gewoon betalen maar wat ons betreft: zwendel!

Johnny Hoogstra

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Johnny Hoogstra »

De euro's niet betalen omdat je dan samen sterker staat?
Als ik het een beetje goed begrepen heb kun je ,als het tot een rechtzaak zou komen, dit niet collectief afhandelen.
Mischien dat er iemand is die hier iets meer over weet?

onceinatime
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2003 21:44

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door onceinatime »

Welke rechter neemt brieven seriuus waar al in staat dat het mogelijk niet klopt? Welke rechter neemt een brief seriuus van een bedrijf dat zich Credit Force noemt en geen kvk op haar briefpapier zet en zelfs in enveloppen van het Concertgebouw verstuurd?
Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Herman

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Herman »

Zijn er al meer mensen die reactie hebben van CreditForce naar dat men heeft geklaagd, via brief, fax of telefoon.
Wat was de reactie van CreditForce daar ben ik benieuwd naar.

Johnny Hoogstra

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Johnny Hoogstra »

Even voor de mensen die blijven roepen als een kip zonder kop.
De eerste brief van Credit Force had geen KvK nummer, maar als je een beetje had opgelet had je gezien dat op de "excuus, slordig maar toch betalen brief" wel een KvK nummer vermeld stond. (kun je het toch even natrekken mocht je daar nog behoefte aan hebben)
Een btw nummer staat er nog steeds niet bij en dat is bij een factuur ook verplicht.
Als het goed is kreeg je die brief zelf twee maal.
De eerste excuus brief kwam in een enveloppe van het Concert Gebouw en dat was een foutje van de drukkerij, of denk je nu echt dat die brieven stuk voor stuk uit de printer komen rollen??
Mischien dat een rechter alles nietig zal verklaren omdat er eens brieven zijn verstuurd in een verkeerde enveloppe?
Nee natuurlijk niet! Het was een foutje bij de drukkerij en dat foutje kun je alleen als heel ironisch zien omdat het volgens ons gewoon de fouten weergeeft die er gemaakt worden.
Vreemd genoeg zie ik niet massaal de eis dat men echte gespecificeerde rekeningen wil ontvangen.
Met andere woorden: naar wie belde ik en wanneer en hoe lang!
Aangezien er nooit, volgens de brief van CF, geen abonnements kosten of gesprekskosten zijn betaald (en het is vaag waar je nu precies voor moet betalen) houdt dat dus ook in dat er nooit rekeningen zijn verstuurd waarop je gesprekken staan vermeld zoals wie die in het begin wel hebben gekregen (als het goed is)
CF kan op de meeste vragen antwoord geven volgens de brief EN bij twijfel zou navraag worden gedaan en ik neem aan dat ze dan aan Tiscali gaan vragen hoe het nu precies zit.
Gelukkig voor ons registeren wij alles wat we telefonisch bepsreken met CF en daarvan enkele fragmenten maar niet geciteerd en beknopt:

13 juni
WIJ: We hebben een brief van jullie ontvangen en daar klopt het één en ander niet. afgeschreven begragen van een niet bestaande bankrekening en de bedragen kunnen volgens ons ook niet kloppen.
CF: Wij kunnen ook niets doen. U moet kunnen aantonen dat de nota's niet goed zijn. Wij maken gebruik van dezelfde specificatie die u ook heeft ontvangen.
WIJ: We willen jullie alleen even mededelen dat we niet gaan betalen omdat er volgens ons fouten gemaakt zijn die echt niet kunnen.

17 juni:
Wij: We hebben een bevestiging gekregen van onze bank dat het banknummer waar jullie succesvol van hebben afgeschreven ten tijde van de afschrijving al niet meer bestond.
CF:vreemd vreemd vreemd
WIJ: we faxen jullie ook nog een bevestiging van het abonnementsbeindiging en we informeren wel even bij Tiscali.

WIJ: hallo, wij hebben problemen betreffende een nota die we ontvangen hebben van CF.
Tisc: wat is uw naam en adres?
WIJ: Hoogstra
Tisc: ik kan u niet in het bestand vinden.
WIJ: postcode en huisnummer
Tisc: helaas, niets..
Wij: KlantID
Tisc: nee ook geen vermelding
Wij: onze inlognaam dan?
Tisc: nee staat ook niet in het systeem, ik zal uitzoeken wat er aan de hand is en dan bel ik u terug.
WIJ: we wachten nog steeds......

18 juni
WIJ: we hebben met Tiscali gesproken en ze zouden het uitzoeken want we staan niet in het systeem en ze zullen ons terug bellen zodra ze het uitgezocht hebben.
CF: Dan wachten we dat even af, als u ons ook even op de hoogte houdt als u iets van Tiscali hoort dan laten we het even rusten tot er duidelijkheid is.
WIJ: we gaan er vanuit dat Tiscali jullie ook wel op de hoogte brengt maar we bellen jullie wel als we iets horen.

19 juni:
WIJ: we hebben een nota gekregen van 169 euro, komt die in de plaats van die nota van 504 of er is dit weer iets anders?
CF: Nee hoor dit is een andere nota en staat los van de eerder verstuurde nota.
WIJ: we betalen nog niet vanwege dezelfde reden die we al hebben uitgelegd.

1 juli:
WIJ: We hebben weer post ontvangen, dit maal met 10 procent korting maar we hadden met Tiscali een afspraak dat ze het zouden onderzoeken.
CF: afspraken die u gemaakt hebt met Tiscali staan buiten deze vordering.
WIJ: maar er zitten nog wel fouten in de nota's
CF: ....... wij hebben het terug gegeven aan Tiscali en die zullen het uitzoeken.
WIJ: (denkend) wordt er nu navraag gedaan over de fouten die wij net weer hebben doorgegeven of hebben ze dat op voorhand al gedaan?
WIJ: maar goed, nogmaals: we betalen niet tot er meer duidelijkheid is.

Verder hebben we nog niets gehoord en van de beloofde duidelijkheid van Tiscali/CF hebben we eigenlijk nog NIETS maar dan ook NIETS gemerk.
GEEN gespecificeerde nota dus onmogelijk te controleren en helemaal als je bedenkt dat er tijdens de periode waar het om gaat ook nooit nota's zijn verstuurd en dat maakt controlle al helemaal onmogelijk.
Verder staat er op de nota nog een grote fout maar laat ze dat zelf maar uitzoeken want het is ze tot nu toe nog steeds niet opgevallen.
We zien wel wat ze er verder mee doen en we wachten af.....
Dat zal ook wel lukken want we raken inmiddels aardig bedreven in dat afwachten.

Johnny Hoogstra
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2003 03:13

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Johnny Hoogstra »

Oh ja, ik denk dat ik nu een beetje een goed idee heb gekregen over hoe een UPC klant zich voelt :D

paul.

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door paul. »

ik wil even alles op een rijtje zetten:
Ik sluit een Click and Dial abbonement af bij Wish, ik krijg op een gegeven moment een brief dat Wish is overgenomen door Tiscalie.
Ik zeg het abbonement op en krijg een paar maanden een eindafrekening waar niets van klopt van Wish. Op de eindafrekening staat geen enkel adres, telefoonnummer of email adres. Alleen een website adres van Wish. Dus daar maar naar toe gesurft, en dan wordt je automatisch doorgelinkt naar Tiscalie. (want Wish bestaat niet meer en is overgenomen door Tiscalie) Dus toen maar een mailtje naar Tiscalie gestuurd, en vrij vlot antwoord gekregen. Tiscalie zei dat ze hier niets me te maken hadden en dat click and dial eigenlijk via Scarlet gaat. Ik kreeg een email adres van deze Scarlet, en heb hun dus om opheldering gevraagd. Tot op heden (1 jaar later) nog niets van gehoord. Vreemd genoeg heb ik nog niks van Creditforce gehoord. Niet dat dit amateuristisch aandoend bedrijfje enige kans maakt bij mij. Een eindafrekening betalen van Wish overgenomen door Tiscalie, maar eigenlijk dus Scarlet, en dan via Creditforce i.s.m. het Concertgebouw lijkt me, en dat 2 jaar na dato wel een beetje te gortig.

Gesloten