LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
okkie33
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2014 16:53

Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door okkie33 »

Ik heb meegedaan bij Daanauctions om een keuken te "winnen" nou ja winnen je koopt hem eigenlijk gewoon voor het hoogste bod, dus van winnen is geen sprake, maar goed ik zag een mooie keuken die was aangeboden in een 2e veiling want op de eerste veiling was na 6 dagen niets geboden. Ik heb dus geboden en op het moment dat ik de hoogste bieder was stond de keuken op € 125,00, dat was dus goedkoop ik heb daar een autobod op gezet omdat de site aangeeft dat je dan meer kans hebt te winnen. Ik heb een autobod erop gezet van € 399,00 en ik dacht dat dat wel voldoende zou moeten zijn want een overwaarde van € 274,00 dat is een hoop biedingen. Echter wat schetst mijn verbazing vanaf het moment dat ik de bieding uitbracht werd er in 10 seconden geboden, en was mijn autobod zo goed als verdwenen, Maar op het moment dat ik het voordeel geheel kwijt zou zijn stopte de biedingen op € 385,00 mijn laatste toereikende bod daarna zou ik niet de winnaar zijn, de resterende twee dagen is er niet meer geboden en heb ik de showroomkeuken zonder apparatuur kunnen ophalen, echter ik had een vieze smaak in mijn mond want ik had op dezelfde veiling geboden op stellingen ook met een autobod en daar gebeurde exact het zelfde in een 8 seconden alle voordeel weg en op het juiste moment stopte de tegenbieder, zodat ik wederom aan de hoogste bieding zat, ik ben gaan bellen met Daanauctions want ik heb dit nog nooit meegemaakt een voordeel van € 274,00 weg in 10 seconden, en als ik u laat weten dat je bij elke tegenbieding een aantal handelingen moet verrichten op uw computer, voordat je die bieding kan doen, dan begrijpt u ook wel dat dat niet kan in 10 seconden en dan helemaal niet 11 biedingen in 10 seconden.
Dus ik heb gebeld met een mevrouw en die snapte mij niet, want alles wat Daanautions doet klopt en ik had er geen verstand van en de mevrouw zou mij weleens even haarfijn uitleggen hoe een en ander werkte, maar er was een probleem ik bied bij Daan al bijna 4 jaar dus de mevrouw kom mij niets vertellen, en toen ik de zaak uiteen zette gaf zij als commentaar dat ze deze zaak zou terugkoppelen naar het hoofdbestuur en er later nog op terug zou komen. Ik werd na twee uur teruggebeld en de mevrouw verklaarde dat mijn stelling dat de mensen bij Daan zelf meebieden bij een autobod absoluut niet waar was hoe kwam ik daarbij. Ik snapte het niet volgens haar, en wilde haar ook niet snappen. Ik heb de mevrouw bedankt voor dit onzinnige gesprek en daarbij het gesprek beeindigd, op de dag van het demonteren en ophalen van de showroomkeuken welke nu met veilingkosten mee op € 540,00 kwam betaalde ik bij de penningmeester met de vraag hoe het kom gebeuren dat een autobod in 10 seconden totaal verdampte dat kom volgens hem omdat Daan snelle computers heeft, blijft toch wel een beetje raar dat er minstens drie andere mensen waren die exact de zelfde vraag stelde aan deze meneer, hoe het toch kon gebeuren dat hun autobod zo snel was verdwenen en ze dus veel duurde uit waren conclusie: ik denk zeker te weten dat Daan auctions meebied als een klant een autobod doet hun voordeel meer veilingkosten en omzet, dat die klant duurder uit is zal hun een zorg zijn. Dus mensen pas op met een autobod bij Daanauctions u kunt beter of niet bieden, of op het laatste moment een bod uitbrengen zodat u niet genaaid word.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou zomaar kunnen dat een andere particulier ook een autobod er op gezet heeft. En dan bieden jullie vrolijk in een paar tellen tegen elkaar op. ;)

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

witte angora schreef:Het zou zomaar kunnen dat een andere particulier ook een autobod er op gezet heeft. En dan bieden jullie vrolijk in een paar tellen tegen elkaar op. ;)
Precies mijn gedachte! En tsja, da's jammer, maar helaas....Zie verder geen enkel bewijs dat het de site zelf zou zijn eigenlijk.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door kokka »

Je hebt zelf met je Autobod aangegeven dat je maximaal 399 euro wil betalen voor een keuken. opzich lijkt me dat nog niet heel veel geld. nu heb je hem voor 385, dat is gewoon 14 euro winst!
en ik heb ook nog zo het hele sterke vermoeden dat deze keuken gewoon voor een leuk prijsje op marktplaats is gezet, net als de stellingen.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2014 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door Josephien12 »

kokka schreef:Ik begrijp helemaal niet waarom TS hier komt huilebalken.
Dat is niet zo moeilijk kokka, gewoon een kwestie van normaal nadenken.

TS vermoedt fraude bij deze internetveiling en krijgt dat bevestigd bij het ophalen van zijn spullen. TS is zo sociaal om dat hier te plaatsen zodat een ieder gewaarschuwd is.

Wat ik niet begrijp is uw negativisme om iedereen die hier met een kwestie komt direct neer te sabelen. Is dat een soort vermaak of zo?

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door bokkel »

TS werd niet "neergesabeld".. Kokka heeft gewoon gelijk. Als je maximaal voor het item 399 euri wil neertellen en het dan "krijgt" voor 385, dan heb je toch minder uitgegeven dan je wilde? En da's toch goed?
Of ze moet de volgende keer de autobod op 100 zetten.. heeft ze nog meer winst..

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door kokka »

Ik zie in het verhaal van TS geen enkel bewijs van fraude. ik heb zelf ook wel eens een autobod gezet op Daan auctions en toen was er niets aan de hand ( ik werd gewoon overboden).
Het mooie aan een veiling is dat je zelf bepaalt hoeveel je uit wil geven voor een bepaald artikel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door GJvdZ »

okkie33 schreef:Ik heb meegedaan bij Daanauctions om een keuken te "winnen" nou ja winnen je koopt hem eigenlijk gewoon voor het hoogste bod,
Goh, da's wat nieuws voor een veiling....

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Toevallig gisteren ook via DaanAuctions een artikel gekocht met Autobod.
Startbod werd niet overboden, en ruimte tot de Autobod-limiet dus ook niet benut.

Het lijkt me heel sterk dat DaanAuctions zelf meebiedt.

In ieder geval is de constatering dat er veel biedingen in 1 minuut plaatsvinden daavoor niet toereikend.
Als u in de biedhistorie kijkt kunt u overigens ook zien of anderen een autobod hebben geplaatst, wat deze snelle stijging kan verklaren.

okkie33
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2014 16:53

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door okkie33 »

Beste Leo the Emperor, het betrof hier biedingen in een tijd van 11 seconden en niet zoals jij suggereert veel biedingen in een minuut maar slechts 12 biedingen in 11 seconden dat is m.i. beetje erg snel dat was het verhaal en niet het verhaal dat van het autobod van de tegenbieder, in de history kun je niet kijken want bij Daan kan dat niet, je ziet niet de tegenbieder dus ook niet het tegen biedende autobod. Het enige wat ik wilde melden was dat bij mij de indruk was gewekt dat er meegeboden werd niet meer en niet minder.

Peteryeh
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2015 17:58

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door Peteryeh »

Mijn opmerkingen en adviezen:

1. Bij Daan bieden ze, mijns inziens, nooit zelf mee; want te grote kans dat ze dan zelf de hoogste bieder zullen zijn en dus stomweg met artikelen blijven zitten.
2. Buitenkansjes scoren is simpelweg hard werken. Anders gezegd: er constant bovenop zitten. Eerst een zo laag mogelijk bod uitbrengen en dan bij wijze van spreken ieder uur online je ‘biedhistorie’ checken en kijken wat er qua biedingen allemaal gebeurt. Zeker als het Uur Nul nadert.
3. Een autobod pas echt op het aller-allerlaatste moment uitbrengen (circa vijf minuten voor het einde) maar alleen als je ziet/merkt dat er meerdere kapers op de kust zijn. Anders gewoon alles handmatig doen.
4. Calculeer, wik en weeg het psychologisch feit dat hoe hoger jouw geboden bedrag is, hoe hoger je concurrenten zullen moeten bieden (ik bedoel: van 20 naar 25 naar 30 euro is niet zo heel veel, maar van 50 naar 60 naar 70 naar 80 weer wel. Er zullen dus steeds meer mensen afhaken.)
5. Pas op voor biedhysterie. Het gaat hier niet om winnen maar om verdienen. Dus haak bijtijds af. Veilingkosten en BTW lopen intussen namelijk ook giga snel op. Stop en wacht dan gewoon op een nieuwe veiling.
6. Denk nooit dat als je bereid bent geweest iets voor 300 euro te kopen dat je het dan ook voor 100 had kunnen krijgen (als ze bij dat vervloekte Daan maar niet stiekem hadden mee geboden.) Genoeg kapers op de kust voor buitenkansjes.
7. Ik onder anderen.
8. Veel succes.

stofzuigertje

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe werkt het...
Er was een bod zichtbaar voor E125,-
Als je nu 150 had geboden ging deze automatisch als auto bod op E151,-

Maar hij had dus blijkbaar als Max. E384 en U ging met E399 er overheen en dan kom je dus op zijn
Autobod van E384 + E1 = E385,-

gewoon het systeem en als je het niet begreep, even denken...
Als ik dus nu E395 bied komt jou bod op E396, maar weet nog steeds niet jou geheime maximale bod...

Ja zo werkt het dus!
Niets mis mee en U had ook op E200,- kunnen peilen en dan E201 zien...
Dan weet je dat er een auto bod op zit en zelf op E399 gaan betekend dat je dat wilde betalen dus niet zeuren en kopen!
Met de kosten die er bij komen, ja dat wist je dus gewoon betalen en wegwezen...
Eerst goed bereken of er nog kosten bij komen en dan je maximale bepalen of minder hoog bieden...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Daanauctions autobod ze bieden zelf mee

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Het is duidelijk een autobod die je overbiedt. Wel merkwaardig dat Daanauctions dit niet gewoon kon vertellen, maar gezien je hier direct hun beschuldigd kan ik het wel begrijpen.

Gesloten