LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De actie inter-net-even-sneller van KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door Ninja »

Hallo,

Ik wil graag weten of er meer mensen problemen hebben met de actie van KPN, waarbij je van een Lite InternetPlusBellen abonnement naar een Basic abonnement gaat en je het eerste half jaar niet extra hoeft te betalen.

Wij zijn hier een paar weken geleden over gebeld door KPN. Maar ik doe niet graag zaken over de telefoon dus gevraagd naar een brief of op het op de site stond. Dit was volgens de dame niet het geval. Prima, dan gaat het over.

Ik heb toen toch op hun site gekeken en de aanbieding gevonden. Ik heb de voorwaarden doorgenomen en besloten om het te doen. Ik wilde toch al een tijd sneller internet, dus mooi meegenomen dat ik dan wat korting krijg. Heb het aangevraagd en ook meteen een mail gekregen. Daarin stond dat ik binnen enkele dagen een bevestigingsbrief zou krijgen. Na 2 weken had ik nog geen brief in huis, dus maar gebeld met KPN op het welbekende 0900-nummer. Blijkt daar niemand van KPN te zijn die deze actie kent! Alsof ik debiel ben en het zomaar verzonnen heb. Men kon me wel vertellen dat er geen wijziging op mijn lijn gepland stond. Ik zou binnen 2 dagen teruggebeld worden, wat natuurlijk niet gebeurde. Dus zelf maar weer gebeld. Nou er bleek wel iemand te zijn die op de hoogte was van de actie, maar nee die kon niets voor me doen. Het lag al op de klachtenafdeling en verder houdt het op. Na nog een keer doorverbonden te zijn, kreeg ik weer de mededeling dat ik teruggebeld zou worden. Dit is tot op heden nog niet gebeurd.

Gisteren lag er een brief van KPN. Ik blij, maar helaas: deze brief ging om een actie voor interactieve tv van kpn. Pff, erg jammer weer van KPN. Ik zag trouwens op internet dat er ook mensen zijn geweest die een brief van KPN hebben gehad met deze actie. Ik begrijp dus niet dat de medewerkers bij de klantenservice niet op de hoogte zijn van deze acttie en dat er ook helemaal niets gedaan wordt.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door agro »

Stuur eens een mailtje naar onderstaand adres met je relaas.
Mogelijk dat hier wel respons op komt.

[email protected]

Laat eens horen of wordt opgelost.

succes toegewenst

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door Ninja »

Nou ik heb zojuist een mail naar het mailadres gestuurd dat je noemde. Ik ben benieuwd en laat het hier zeker weten als ik wat gehoord heb.

Bedankt voor de info!

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door rhodi »

Ik ben ook gebeld door KPN over deze actie. Heb toen een brief gehad waarin stond dat het abonnement aangepast zou worden. Alles is volgens plan verlopen(hoe is het mogelijk!).Ik ben omgezet van 1,5mb naar 3.0mb voor €20,- p.m. Na 1 jaar wordt dit €30,- p.m. Voor dat het zover is zet ik het ab. natuurlijk weer terug.

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste rhodi,

Ik ben blij te horen dat het bij jou wel goed gegaan is. Maar jij hebt het over een andere actie :wink:

Ik zou van Lite (3 mb down + 512 up) naar Basic (6 mb down + 768 up) gaan. En bij deze actie is het helaas zo dat je 'maar' een half jaar geen extra abonnementskosten betaald. Bij jou blijkbaar voor een heel jaar.

Heb je trouwens IPB van KPN zelf of een andere dochter? Aangezien het abonnement van 1,5 MB (IPB Go) al 34,95 kost bij KPN en jij hebt het over 20 euro.

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door rhodi »

Ik heb normaal adsl-direct voor €21,95 p.m bij k.p.n. 1,5 mb. nu aktie 3,0mb voor €20,-p.m. is 1 jaar daarna €30 p.m. Ben voor die tijd weer terug naar 1,5mb natuurlijk. ik ga geen €30,-p.m. betalen, zoveel download ik toch niet.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door agro »

Ben voor die tijd weer terug naar 1,5mb
Zal je toch rekening mee moeten houden dat een overgang naar een lagere snelheid wellicht niet kosteloos is, of je er dan nog iets mee opschiet is nog maar de vraag.

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door Ninja »

Agro,

Zoals ik hier had vermeld, had ik een mail gestuurd naar het emailadres dat jij hebt aangedragen.

Zowaar is mijn man vandaag gebeld door KPN dat ze het op gaan lossen en heb ik tevens een e-mail van KPN ontvangen (vanaf hetzelfde mailadres als waar ik naartoe had gemaild). Blijkbaar heeft het dus geholpen!

Nogmaals bedankt!

ffalier
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2007 10:19

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door ffalier »

Ik ben ook van Lite (3 mb down + 512 up) naar Basic (6 mb down + 768 up) gegaan door zo'n actie.
Ik heb gevraagd de actievoorwaarden zwart op wit te ontvangen (was geen probleem natuurlijk), maar deze heb ik nooit ontvangen.

Nu heeft KPN wel het volledige bedag voor het Basic abbonement afgehouden, dus geen korting zoals afgesproken.

Bellen en mailen helpt vooralsnog niet (kastje muur verhaal).

Iemand anders ook deze ervaring?

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door digitaaltje »

Hallo,
Vorige week werd ik benaderd door de KPN over Internet en Bellen. Omdat ik wat tijd wilde hebben om e.e.a. te berekenen en na te lezen, hebben ze mij vandaag teruggebeld.
Ik heb nu besloten een abonnement van 42,95 Euro plus 10,00 Euro voor onbeperkt bellen, af te gaan sluiten.
Mij is niets verteld over een actie van 20,00 Euro en de eerste 6 maanden zelfs voor de helft van dit bedrag waar men het hier over heeft.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Als ik de prijzen zie die hier worden genoemd, krijg ik een naar gevoel bij hetgeen de KPN mij heeft aangeboden én waarop ik ben ingegaan.

Het abonnement waarvoor ik heb gekozen heet: InternetPlusBellenLite

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste Digitaaltje,

De actie waar dit topic voor geopend is, gaat over een actie voor bestaande IPB klanten om deze klanten d.m.v. een korting naar een sneller (en duurder) abonnement over te laten gaan.
Zoals ik het lees ben jij een nieuwe IPB klant. Het Lite abonnement IPB kost standaard € 42,95 per maand.

Op de website van KPN zie ik dat de volgende actie geldt:
- Gratis supermoderne draadloze telefoon t.w.v. € 99,90*
- Gratis installatieservice

Wellicht dat je daar nog wat aan hebt, want ik neem aan dat je daar wel recht op hebt.

Wat betreft die 10 euro voor onbeperkt bellen, dat is inderdaad het standaard bedrag dat je extra betaald als je onbeperkt wilt bellen.

Overigens moet ik je zeggen dat ik heel tevreden ben over IPB, alleen niet zo over de klanten'service' van KPN. Maar als het werkt, dan werkt het ook goed. Sinds de aansluiting heb ik geen technische problemen gehad.

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door digitaaltje »

Hallo Ninja,

Fijn dat je reageert. Ik heb het begin van het onderwerp dus niet zo goed gelezen.

Ik krijg van hen een draadloze telefoon t.w.v. 129,95 Euro zei de dame aan de telefoon, maar 99,95 Euro vind ik ook prima hoor. Van de gratis installatieservice was ik al op de hoogte. Voor ons wel interessant omdat er op dit gebied wel eens iets misgaat hier.

Je vermeldt dat je tevreden bent over IPB, maar niet zo over de klantenservice. Mag ik vragen waar je ontevreden over bent, zodat ik daar rekening mee kan houden?

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door Ninja »

Hoi digitaaltje,

Mijn ontevredenheid over de klantenservice van KPN, heeft o.a. te maken met de reden dat ik dit topic heb geopend:

Eerst wordt ik door KPN gebeld met een aanbieding. Vervolgens ga ik hierop in, door op internet een aanvraag te doen. Ik krijg een bevestigingsmail met daarin de melding dat ik binnen enkele dagen een brief zou ontvangen. Die brief kreeg ik niet. Toen ik (of mijn man) contact op nam met de klantenservice van KPN, bleek daar niemand op de hoogte te zijn van de actie! Nou dat vind ik nogal vreemd... als ik dan binnen 2 dagen teruggebeld was, zoals beloofd had ik het niet erg gevonden, maar dat gebeurde ook niet. Resultaat is dat wij meerdere malen het 0900 servicenummer hebben moeten bellen en dus kosten moesten maken om met een aanbieding mee te mogen doen. Dat vind ik geen klantenservice!

Ik moet wel zeggen dat ik nu wel weer wat blijer ben met KPN. In het laatste telefonische contact werd gemeld dat we naast de eerste 6 maanden niet meer gaan betalen, we ook recht zouden hebben op een gratis decttelefoon t.w.v. 150 euro, maar dat aangezien de telefoons op waren, we dit bedrag gestort zouden krijgen. Dit zou samen gebeuren met de korting van de eerste 6 maanden + de 6 maanden daarna nog 7 euro korting (dus ons abonnementsgeld wordt wel verhoogd met 17 euro p mnd, maar we krijgen die verhoging in 1x terug). We zouden dus 6 x 17 euro + 6 x 7 euro + 150 euro krijgen, totaal dus: 294 euro. Nou mooi als je op 144 euro rekent. Maar wat nog leuker is: KPN heeft deze week daadwerkelijk geld gestort en het was nog meer :lol: namelijk 362 euro! Dus omgerekend hebben we nu 6 maanden gratis internet + een snellere download en uploadsnelheid.
Overigens heb ik nog steeds geen brief van KPN waarin bovenstaande in bevestigd wordt, maar m'n abonnement is technisch ook omgezet en ik heb het geld gekregen, dus ik vind het best zo :D

Waar ik verder nog moeite mee had met de KS van KPN was vorig jaar toen ik ging verhuizen met m'n IPB. Heb toen zo'n 4 weken zonder IPB gezeten: dus geen vaste telefoon en geen internet. Heel veel uren met ze gebeld met weinig resultaat. Uiteindelijk is het wel goed opgelost, KPN is met een fatsoenlijke regeling gekomen voor gemaakte kosten + coulance. Lees: 5 maanden gratis IPB.

Ik vind het alleen jammer dat de KS van KPN niet meer is, wat het ooit was. Het lijkt er op dat er alleen bij de storingsdienst nog ervaren mensen zitten met een juiste kijk op klantvriendelijkheid. Bij de helpdesk en dus het nummer wat je over het algemeen moet hebben, zijn de mensen veelal al niet eens vriendelijk, laat staan dat ze je proberen te helpen. Erg zonde!

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door aussienl »

Geplaatst op 30 Okt 2007 13:31 door rhodi


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb normaal adsl-direct voor €21,95 p.m bij k.p.n. 1,5 mb. nu aktie 3,0mb voor €20,-p.m. is 1 jaar daarna €30 p.m. Ben voor die tijd weer terug naar 1,5mb natuurlijk. ik ga geen €30,-p.m. betalen, zoveel download ik toch niet.
Laat ons even weten of het terugzetten gratis was? Zal me namelijk helemaal rot lachen als ze je dan een flinke poot uitrukken. Als een bedrijf een consument verkeerd voorlicht of factureerd staan gasten net als jij hier meteen op hoge poten de zaak aanhangig te maken. Maar wel vrolijk hier vertellen hoe je een actie misbruikt, m.a.w. de zaak gewoon tilt.

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door digitaaltje »

[ Geplaatst op 08 Nov 2007 21:14 door Ninja


--------------------------------------------------------------------------------

Hoi digitaaltje,

Mijn ontevredenheid over de klantenservice van KPN, heeft o.a. te maken met de reden dat ik dit topic heb geopend:

Eerst wordt ik door KPN gebeld met een aanbieding. Vervolgens ga ik hierop in, door op internet een aanvraag te doen. Ik krijg een bevestigingsmail met daarin de melding dat ik binnen enkele dagen een brief zou ontvangen. Die brief kreeg ik niet. Toen ik (of mijn man) contact op nam met de klantenservice van KPN, bleek daar niemand op de hoogte te zijn van de actie! Nou dat vind ik nogal vreemd... als ik dan binnen 2 dagen teruggebeld was, zoals beloofd had ik het niet erg gevonden, maar dat gebeurde ook niet. Resultaat is dat wij meerdere malen het 0900 servicenummer hebben moeten bellen en dus kosten moesten maken om met een aanbieding mee te mogen doen. Dat vind ik geen klantenservice!

Ik moet wel zeggen dat ik nu wel weer wat blijer ben met KPN. In het laatste telefonische contact werd gemeld dat we naast de eerste 6 maanden niet meer gaan betalen, we ook recht zouden hebben op een gratis decttelefoon t.w.v. 150 euro, maar dat aangezien de telefoons op waren, we dit bedrag gestort zouden krijgen. Dit zou samen gebeuren met de korting van de eerste 6 maanden + de 6 maanden daarna nog 7 euro korting (dus ons abonnementsgeld wordt wel verhoogd met 17 euro p mnd, maar we krijgen die verhoging in 1x terug). We zouden dus 6 x 17 euro + 6 x 7 euro + 150 euro krijgen, totaal dus: 294 euro. Nou mooi als je op 144 euro rekent. Maar wat nog leuker is: KPN heeft deze week daadwerkelijk geld gestort en het was nog meer namelijk 362 euro! Dus omgerekend hebben we nu 6 maanden gratis internet + een snellere download en uploadsnelheid.
Overigens heb ik nog steeds geen brief van KPN waarin bovenstaande in bevestigd wordt, maar m'n abonnement is technisch ook omgezet en ik heb het geld gekregen, dus ik vind het best zo

Waar ik verder nog moeite mee had met de KS van KPN was vorig jaar toen ik ging verhuizen met m'n IPB. Heb toen zo'n 4 weken zonder IPB gezeten: dus geen vaste telefoon en geen internet. Heel veel uren met ze gebeld met weinig resultaat. Uiteindelijk is het wel goed opgelost, KPN is met een fatsoenlijke regeling gekomen voor gemaakte kosten + coulance. Lees: 5 maanden gratis IPB.

Ik vind het alleen jammer dat de KS van KPN niet meer is, wat het ooit was. Het lijkt er op dat er alleen bij de storingsdienst nog ervaren mensen zitten met een juiste kijk op klantvriendelijkheid. Bij de helpdesk en dus het nummer wat je over het algemeen moet hebben, zijn de mensen veelal al niet eens vriendelijk, laat staan dat ze je proberen te helpen. Erg zonde!
quote]

Hallo Ninja,

Gisteren heb ik na het lezen van dit onderwerp over IPB meteen een mail gestuurd naar de klantenservice van de KPN. Deze mail heb ik gestuurd naar het emailadres wat zij op hun website vermelden.
Daarnaast heb ik dezelfde mail gestuurd aan het door agro vermelde emailadres en wat schetst mijn verbazing... vandaag ontving ik vanaf het laatst genoemde emailadres al een reactie. Zij zeggen hier o.a. in dat zij hun (potentiële) klanten graag tevreden zien over het gebruik van IPB en of ik mijn vraag c.q. klacht wat nader wil toelichten.
Hieruit blijkt hoe belangrijk het kan zijn een over 'directer' emailadres te beschikken, want een reactie van de algemene klantenservice heb ik nog niet ontvangen.
De inhoud van die mail is eigenlijk niet van toepassing, omdat ik, zoals ik gisteren al schreef, het onderwerp verkeerd had geïnterpreteerd.

Wat ik nu o.a. wel kan doen is hen schrijven dat ik via forums op de hoogte ben gebracht, zonder hierbij een naam te noemen, van de werkwijze van de klantenservice en mijn bezorgdheid hierover uit te spreken.

Voor wat betreft de schriftelijke reactie van de KPN aangaande het afsluiten van het contract, zal ik officieel nog 2 werkdagen moeten wachten, want dán zou het contract binnen moeten zijn.

Ik hoop dat het aansluiten, het overstappen van provider en het zonder problemen kunnen gaan internetten én bellen verder zonder problemen zal verlopen. Eerlijk gezegd heeft dit laatste me er aldoor van weerhouden om de 'grote overstap' te wagen.

Dank je wel voor je reactie. Ik zal er mijn voordeel mee doen :wink:

In ieder geval heb ik het gevoel nu wat meer beslagen ten ijs te komen in mijn reactie op de mail van de KPN.

[/quote]

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door digitaaltje »

Hmz.... wat vreemd dat uw reactie niet als een echte 'quote' wordt weergegeven...........

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door rhodi »

Quote:
Geplaatst op 30 Okt 2007 13:31 door rhodi


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb normaal adsl-direct voor €21,95 p.m bij k.p.n. 1,5 mb. nu aktie 3,0mb voor €20,-p.m. is 1 jaar daarna €30 p.m. Ben voor die tijd weer terug naar 1,5mb natuurlijk. ik ga geen €30,-p.m. betalen, zoveel download ik toch niet.


Laat ons even weten of het terugzetten gratis was? Zal me namelijk helemaal rot lachen als ze je dan een flinke poot uitrukken. Als een bedrijf een consument verkeerd voorlicht of factureerd staan gasten net als jij hier meteen op hoge poten de zaak aanhangig te maken. Maar wel vrolijk hier vertellen hoe je een actie misbruikt, m.a.w. de zaak gewoon tilt.


Hoezo de zaak tillen??????
Ik maak gebruik van een aktie. Het is mijn goed recht om daar verder niet mee door te gaan!!
Dus als iemand mij iets aanbiedt ben ik volgens jou verplicht om dat dan te accepteren.
Verstand ter grote van een erwt??

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: De actie inter-net-even-sneller van KPN

Ongelezen bericht door aussienl »

Acties zijn bedoeld om mensen kennis te laten maken met bepaalde diensten of producten. Deze acties worden daarvoor iets goedkoper aangeboden. Als men gebruik maakt van deze actie kan men na de proefperiode besluiten in de toekomst ervan gebruik te maken of niet.
Deze acties zijn niet bedoeld om als reeds gebruiker er een voordeeltje uit te halen.
Door dat er mensen misbruik maken van dergelijke mogelijkheden worden diensten vanzelf duurder

Gesloten