LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Desert-Operations Online game drastische up-date

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Beste lezer,

Als speler van de online browsergame Desert-Operations, wil ik hier een vraag en verzoek om het een en ander uit te zoeken, neerleggen.

Ik speel al geruime tijd het spel Desert-Operations, welke gratis is om te spelen. Echter, zoals in vele andere online (gratis) games, is het mogelijk om bepaalde elementen aan te schaffen (lees kopen), om het spel beter/makkelijker te kunnen spelen. Zo ook bij Desert-Operations, waar men diamanten kan kopen. Zowel ik als vele anderen en we hebben het dan over duizenden spelers, alleen al in Nederland, hebben dat gedaan. Sommige voor honderden tot duizenden euro's!

Het zijn dus betalende klanten van het product 'Desert-Operations'. Wij kochten die diamanten voor het spel zoals dat TOT 23 november 2011 gespeeld kon worden.

Echter op die datum vond er geheel onaangekondigd een zeer extreme up-date plaats welke er voor zorgde dat het spel compleet veranderde en het spelen met de diamanten (welke je dus koopt) compleet vernaggelt heeft.

Inmiddels loopt het bij het spel behorende Forum van Desert-Operation vol met reacties van vele ontzettend boze spelers. Echter heerst er onder de moderators daar een vorm van censuur en worden iets te lastige en in hun ogen 'gevaarlijke' berichten zonder pardon en zonder enige melding vooraf, verwijderd. Vandaar dat ik de vraag, namens de spelers en natuurlijk ook mijzelf, hier eens drop.

'Kan dit zomaar'?
Dat lijkt mij niet, aangezien ik betaal voor een extra element in het spel, waardoor ik wat meer kan en dus een betalende klant ben. Als ik immers naar een bepaalde film ga en deze betaal, kan men het toch ook niet maken om zonder enige melding vooraf, een andere film op te zetten?

Ik zal jullie verder niet lastig vallen met de ins en outs van het spel, maar als er vragen zijn, dan ben ik zeker bereid deze te beantwoorden en ik denk dat vele spelers de weg naar dit topic op dit forum wel weten te vinden.

In onze ogen is het echt een vorm van oplichting en kan dit niet zomaar, zonder aankondiging, uitgevoerd worden.

Ik ben benieuwd wat de kenners op dit gebied er over kunnen vertellen.

Vriendelijke groeten,

Kasper

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Kasperying schreef:Echter op die datum vond er geheel onaangekondigd een zeer extreme up-date plaats welke er voor zorgde dat het spel compleet veranderde en het spelen met de diamanten (welke je dus koopt) compleet vernaggelt heeft.
De enige vraag welke ik eigenlijk heb na het lezen van jouw bericht is wat er dan precies veranderd is, waardoor jij vind dat het spelen met diamanten vernacheld zou zijn?
Beetje lastig voor anderen om een mening of tips te geven als je totaal geen toelichting geeft op hetgeen dan om zeep geholpen zou zijn.

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Terechte vraag!

Het is echter ondoenlijk om hier exact uit te leggen wat er gewijzigd is, aangezien ik dan het hele spel uit moet leggen. Maar ik doe het in een verkorte versie...

Als eerste lees dit topic eens door, welke de adminstrator van het Desert-Operation Forum opende NA de up-date 'Uitleg update Donderpoema'. Zie daar ook de bedragen en bouwtijden in het schema.

Het spel zoals wij het speelden stond tot 23/11 in het teken van een hoge bankrekening, welke je omhoog kon krijgen door het handelen onderling. Als je veel geld hebt kun je meer troepen kopen en ook grondstoffen. Je kon een onbeperkt bedrag op je rekening hebben staan en DAT is nu gewijzigd. Je moet je bank uit gaan bouwen en dat duurt ontzettend lang, zowat 2 jaar. Tot die tijd staat het geld wat je al had op je spelers-account en daar krijg je geen rente meer. Kortom je saldo wordt verminderd, aangezien je geen rente meer krijgt, maar het bedrag wel wordt weggesnoept door de kosten die je moet betalen voor onderhoud van je troepen.

Nogmaals, ik snap dat het heel ingewikkeld klinkt, maar er zijn vele voordelen van de diamanten weggewerkt door deze 'up-date'. Als die diamanten er niet waren geweest, dan hadden we we weinig te zeggen gehad. Echter spelen er vele spelers met diamanten en gaven sommigen er zelfs een vermogen aan uit.

Het feit dat de acties om diamanten te kopen ons om de oren vliegen, wijst er op dat ze drastisch op weg zijn om veel geld te vergaren en denken wij ook dat, dat de enige reden is van deze hele wijziging.

Misschien dat dit iets verduidelijkt, hoewel ik dat betwijfel ► KLIK

Het is lastig om het uit te leggen aan mensen die het spel niet spelen, maar als iets onduidelijk is, stel gerust een vraag.

Vriendelijke groeten,

Kasper

Savage_Garden
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2011 17:20

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Savage_Garden »

Ook ik het spel desert-operations en heb het spel zo'n anderhalf jaar met veel plezier gespeeld. De hoofdzaak van het spel was dat je een hoge bank zou hebben omdat je dan ook veel troepen(legers) zou kunnen maken. veel mensen die het spel speelden hebben daar veel geld in gestoken door het komen van diamanten. met die diamanten kreeg je veel voordelen in het spel. Het grote nadeel van desert-operations is dat ze acties zelf kunnen aan passen ( even een voorbeeldje) we konden een paar week terug voor een korte tijd bijzondere troepen kopen. die troepen moest je zoals dat bij het spel genoemd word ''onderzoeken''. Die ''onderzoeken'''duurden alleen langer dan de actie zelf maar iedereen wou uiteraard wel die ''bijzondere'''troepen hebben. ontzettend veel mensen die desert-operations (do) spelen werden toen dus bijna verplicht om diamanten te kopen zodat ze die onderzoeken sneller konden laten afronden. op zich was dat geen probleem alleen op de dag dat de actie zou moeten stoppen besloot de leiding van desert-operations de actie met een paar dagen te verlengen zodat iedereen genoeg tijd had om de onderzoeken af te ronden. als dit eerder was besloten hadden die vele do spelers geen geld uit hoeven te geven aan diamanten. En dit is nog maar 1 ding de leiding van desert-operations bedenken vaak leuke acties waar mensen geld in stoppen en vervolgens passen ze die actie wat aan waardoor je erachter komt dat je geen geld had hoeven uit te geven.

ik vind dit net als kasperying niet kunnen want we worden bijna gedwongen om geld uit te geven en dat is meestal zo bij een spel maar ik vind het vooral niet kunnen dat desert-operations zomaar regels kan veranderen

groet, Thijs

namtown
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2011 20:27

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door namtown »

Ze hebben de spelregels zodanig aangepast/gewijzigd dat iedereen nu z'n strategie in het spel zal moeten aanpassen..., eigelijk word je nu gedwongen door Looki (de spel makers) om geld (veeeeeel meer geld) uit te geven dan voorheen...

Zie het als een voetbal wedstrijd waarvan de schijdsrechter halverwege het potje de regels wijzigd. dat kan toch ook niet zomaar.., er zijn leden die hier veel geld in gestoken hebben en het nu zomaar kwijt zijn..

Grt, Nelson

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.

ChrisV
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2011 00:10

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door ChrisV »

Hoi allemaal,

ook ik speel dit spel zo'n 2 jaar en ben het ook oneens met de update en de manier waarop ermee om gegaan wordt door de beheerders van dit spel.

Het spel is geen oorlog game maar meer een strategie game.
Je wint niet door alleen oorlog te voeren, je moet onderhandelen , verhandelen , samenwerken met teamleden om jou land machtiger te maken.
Ook je financieën moeten op orde zijn.
Dit kan je doormiddel van sparen en dat op je bank zetten.
Je krijgt dan rente over dat bedrag en daarmee betaal je het salaris van je leger.
Voorbeeld: Je hebt $100.000 gespaard en de bank staat op 5% rente, dan je een leger onderhouden van $5.000
Wat er nu is gebeurd met de update, je mag nog maar $1.000 op de bank zetten, je hebt dus maar $50 om je leger te onderhouden , die andere $4.500 wordt van je duur gespaarde $100.000 afgesnoept.
Je leger verkopen heeft geen zin, want iedereen wil van zijn leger af.
Er is wel een mogelijkheid om meer geld op de bank te krijgen, je bank upgraden.... maar dat kost of heel veel tijd (+/- 1.5jaar) of heel veel dia's.

De beheerders van de game doen dan net of ze ons netjes behandelen en geven ons de mogelijkheid om de eerste 10 levels voor 10 dia's per level te upgraden.
100 dia's aanschaffen kost je ongeveer €30 en een tijdslimiet waarin het kan is zo'n 2 dagen.
Iedere verkeerde opmerking over de update of een vorm van protest wordt meteen de kop in gedrukt.

Ik hoop dat ik het probleem zo een beetje duidelijk maak voor de niet spelers en de juridische forum leden onder ons.

Ook ik vraag me af of dit allemaal zo maar kan ....

Groet ChrisV

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door CSM »

Het voelt onrechtmatig, aangezien met de verkoop van diamanten een bepaalde verwachting is gecreëerd van het product (het spel en hoe het gespeeld zal worden). Ook het feit dat de producent geen overgangsperiode inbouwt (bijvoorbeeld van een jaar zodat je er als speler aan kunt wennen en eventueel kan besluiten om niet langer echt geld te investeren) komt schurkerig over.

Ik vrees echter dat er weinig aan te doen is. Een juridische strijd is kostbaar, en eerlijk gezegd vermoed ik dat de wet nog niet is aangepast aan dit soort nieuwe vormen van handel.

Als eerste zou ik als ik jullie was een alternatief forum opzetten, zodat je met alle spelers van het spel vrij-uit kan discussiëren zonder censuur van de producent. Als je genoeg mensen op het alternatieve forum hebt, probeer dan een soort spelers-staking te organiseren. Niemand koopt nog iets totdat de producent de veranderingen terugdraait.

Tja, maar makkelijk is dat allemaal niet. Je zou ook ervoor kunnen kiezen om te stoppen met dit spel en je verlies te nemen. Vanaf nu zal het spel namelijk nooit meer zo leuk zijn als vroeger. De enige reden dat je door wilt gaan, is een soort verslaving: het is moeilijk afscheid nemen van iets waar je zolang aan gebouwd hebt. Maar toch, realiseer je dat de producent geen gene kent en keer op keer dit soort streken zal uithalen.

Zoek een spel waarbij je gewoon eenmalig iets betaalt, of desnoods een vast bedrag per maand. De producent van zo'n spel wordt gedreven door de motivatie om het spel zelf leuk en interessant te houden, in plaats van door met valse trucs geld uit je zak te kloppen.

Bovendien: het spelen van een spel zou om kundigheid (strategisch inzicht, snelheid van handelen) en doorzettingsvermogen moeten gaan. Extra voordelen bijkopen met echt geld, zodat jouw leger sterker wordt, is eigenlijk een vorm van vals spelen.

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Beste CSM,

Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Ik begrijp je denkwijze en velen met jou. Er zijn immers al vele spelers gestopt en hebben hun account verwijderd. Echter ligt het voor vele spelers ook wat gevoeliger, aangezien ze met echt geld hebben gespeeld of nog spelen. Zij hebben de diamanten aangeschaft.

Als ze er voor kiezen om te stoppen, dan zijn ze deze diamanten simpelweg kwijt. Ze hebben veel tijd in het spel gestoken en omdat ze het zo leuk vonden de keuze gemaakt om er echt geld in te gaan steken, voor nog meer interessante extra's. Nogmaals, dit gaat bij sommige spelers om honderden euro's!

En dan kom je bij het dilemma, stop je en neem je, je verlies? Of ga je er tegen in? In het laatste geval ga je in conclaaf met de producent (Looki Games), maar zij hebben zo'n schild opgebouwd van trouwe moderatoren die met oogkleppen op de boel blijven verdedigen. Als ik zelf geen diamanten had gekocht, die ik nog kan besteden, dan was ik inderdaad al lang vertrokken, maar dat gun ik ze nu dus niet. Als die spelers gaan, zullen de makers van het spel er enkel blij om zijn.

Maar het blijft lastig uit te leggen, aan niet-spelers, maar ik ben er van overtuigd dat dit zeker een vorm van oplichting is. Juist omdat op het internet (niet face-to-face) dergelijke lieden buiten schot blijven omdat het makkelijker is om te vertrekken, dan er iets mee te doen. Bedenk dat de makers tienduizenden euro's verdienen met een dergelijk spel, welke in vele landen (18) op vele servers draait. Bedenk dan dat je al een omzet hebt welke er niet om liegt. Vandaar dat IK vind dat er wel degelijk iets aan gedaan zou moeten worden.

Gewoon vertrekken is de makkelijkste oplossing en dat zien de makers het liefst. Maar in mijn ogen moeten oplichters toch echt aangepakt worden. Ze blijven anders maar doorgaan, want als dit lukt, wat bedenken ze straks dan weer?

Vriendelijke groeten,

Kasper

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door bianca82 »

tja ik speel het spel niet maar ik snap het probleem wel..

ik heb ook eens geld in een spel gestopt en op een gegeven moment waren er door updates zoveel bugs dat het niet leuk was om te spelen, toen ik mijn coins op had gemaakt was ik weg... jammer maar helaas..

maar zoals ik begrijp kan dat niet zomaar met dit spel.
heren (eventueel dames) u zit in een moeilijk pakket.. misschien de voorwaarden uitprinten (als die er zijn) en nog wat andere gegevens en naar het juridisch loket toe?

ik weet het anders ook niet
succes

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Waarom spelen jullie dan geen tribalwars? Daar kun je ook betaald spelen, maar dat is puur voor wat extra opties. Ingame values kun je niet kopen tegen real life money, dus dat scheelt alweer.
Het enige waar je voor betaald is wat extra opties zoals looptijden te kunnen zien etc en dat is een maandelijks laag bedrag.

Tribalwars heb ik jaren gespeeld en dat is ook een spel op redelijk hoog niveau als je het een tijd volhoud op een server en je hogerop werkt. Dan wordt het politiek spel waarin je zelfs communicatief sterk moet zijn om te kunnen overleven.
Voor de rest is het een spel op grondstoffen gebaseerd waarmee je weer gebouwen uit bouwt, troepen aan maakt en nieuwe dorpen veroverd.
Aan het begin nog niet zo moeilijk, maar na verloop van tijd als alles kleine clans van de kaart gewerkt zijn en je zelf ook bij een grote zit en inmiddels zelf ook veel dorpen hebt, kan het een vrij intensief en spannend spel zijn.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door CSM »

Kasperying schreef: Als ze er voor kiezen om te stoppen, dan zijn ze deze diamanten simpelweg kwijt. Ze hebben veel tijd in het spel gestoken en omdat ze het zo leuk vonden de keuze gemaakt om er echt geld in te gaan steken, voor nog meer interessante extra's. Nogmaals, dit gaat bij sommige spelers om honderden euro's!

En dan kom je bij het dilemma, stop je en neem je, je verlies?
Kasper
Simpel:

Optie 1. Je stopt.
- je bent je voorgaande investeringen kwijt, maar je steekt er geen nieuw geld in
- hoe eerder je stopt, hoe eerder je een spel kunt gaan spelen wat wel leuk is (en daar je speler/wereld op gaan bouwen)
- stoppen is het duidelijkste signaal aan de producent dat je het niet met hun beleid eens bent.

Optie 2. Je gaat door.
- waarschijnlijk moet je dan blijven investeren met echt geld (om hogerop te komen)
- het leidt tot nieuwe teleurstellingen, want de producent zal dit soort trucs blijven toepassen.
- de kans dat je protesten ertoe leiden dat ze hun beleid wijzigen is zeer gering.
- als je blijft spelen (en blijft investeren), dan spek je de zakken van de producent, en beloont hun slechte gedrag.


Nogmaals, rationeel gezien weet je zelf ook wel dat stoppen de juiste beslissing is. Alleen emotioneel is het moeilijk om je verlies te moeten nemen. Ik herken dit gevoel zeer goed, maar dan in een heel andere context. Ik mag graag beleggen op de beurs, maar soms blijkt een bedrijf veel slechter te presteren dan ik had gehoopt. De aandelenprijs zakt, en de vooruitzichten verslechteren. Rationeel gezien is er op een gegeven moment noodzaak om afscheid te nemen, maar emotioneel kan dat nog best lastig zijn, want verkoop van het aandeel betekent verlies nemen en dat voelt altijd slecht.

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Ik vind stoppen te makkelijk, ze komen er zo weer ontzettend makkelijk van af als iedereen dit zo zou doen.

Het is inderdaad de makkelijkste, maar dergelijke zaken op die manier afsluiten geeft deze lieden enkel de kans om zo maar door te blijven gaan. Bedenk ook dat vele spelers er heel veel tijd in hebben gestoken en vele spelers ook veel geld.

Gr. Jeroen

Unknown006
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2011 22:47

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Unknown006 »

Mijn persoonlijke mening is dat Looki (de makers van Desert-Operation) de spelers op een manier dia's wil laten kopen, waardoor je het idee krijgt uitgewrongen te worden. Je bent maanden (jaren) bezig om een bank op te bouwen en je kunt nu alleen van de rente gebruik maken ná ongeveer 1300 euro om bij een nette bank van je rente te genieten. De aanpassing in het spel is zo ingrijpend dat als de update was aangekondigd een andere strategie kon worden aangehouden. Voor enkele spelers betekend dit geld weggegooid.

Bijzonder pijnlijke zaak en zeker geen correcte gang van zaken. De koude douche !!!!!

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door hellforce666 »

de kern van het probleem is naar mijn mening het volgende:

diamanten worden vooral gekocht via sms diensten waarvoor je ouders toestemming moeten geven.

tieners en kinderen met mobieltjes: het is mijn mobieltje, ik hoef geen toestemming te vragen.

looki maakt handig gebruik van het feit dat kinderen en pubers nog niet hebben gelleerd: neem je verlies.

in het verleden heb ik dit zelf gemerkt, over het algemeen heeft dit als gevolg dat veel pubers hun prepaid gebruiken om diamanten te verkrijgen, helaas.


in feite is het uitbuiting van de klant.

ach ja, ikzelf geef geld uit aan een spel als ik van mening ben dat het spel goed is, orgineel is en veel manuren heeft gekost en nog steeds kost.

bij desert operations heb ik zo het gevoel dat bart en jason deze update uit de losse pols hebben geschud. bart is de support medewerker voor de nl server en jason WAS dat en is waarschijnlijk verplaatst naar een andere functie.

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door hellforce666 »

vergeten: op de duitsland 1 server zijn na de update circa 1700 support tickets verstuurd met klachten, DEZE ZIJN ALLEMAAL ONGEOPENT VERWIJDERD.

even duidelijk: normaal gesproken verwijderd support nooit tickets!

speedy777
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 06:45

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door speedy777 »

nou ik zit er nu een jaar te spelen en nu is de maat vol
Deze update is je reinste oplichterij
je had beter een andere wereld kennen openen met deze update
ik heb ook besloten om geen diamanten meer te kopen zolang deze update niet word teruggedraaid
grt speedy777

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door bprosman »

geeft deze lieden enkel de kans om zo maar door te blijven gaan.
De enigen die die lieden de kans geeft om door te gaan zijn de spelers zelf door zich steeds te laten verleiden aankopen te doen. Als niemand meer diamanten , meubels (Habbo) etc. koopt is het snel afgelopen.

edwin3368
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2011 08:20

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door edwin3368 »

Als ik het goed begrijp heb je geld uitgegeven en daar voordeel van gehad binnen het spel. Door de wijziging verminderd dit voordeel nu en in de toekomst.
Dit vindt je oplichting, dat is nogal een uitspraak.

Neem als vergelijk in real life het gezin dat een huis en auto heeft gekocht. De auto heeft energie label A, dit betekende dat geen bpm en wegenbelasting betaald hoefde te worden. Nu heeft de overheid, de spelbeheerder, een update, wetswijziging, doorgevoerd, waardoor dit gezin wel weer wegenbelasting moet gaan betalen. Ze hebben voordeel genoten, rijden nog steeds in een zuinige schone auto, maar hun toekomstig voordeel wordt minder. Is de spelbeheerder een oplichter?
Hun koophuis levert met de hypotheekrente-aftrek een belastingvoordeel op. Nu speelt al langer dat daar het een en ander zou kunnen gaan wijzigen, spreek je dan van oplichting?
Beiden moeten 2 jaar langer wachten voor zij AOW krijgen, ook oplichting?

Het lijkt me dat net als IRL dingen wel eens veranderen, daar kunnen goede redenen voor zijn, of gewoon redenen, zonder dat er sprake is van oplichting. Juridisch lijkt het mij verstandig om de spelbeheerder niet voor oplichter uit te maken, aangezien dat juridisch voor jezelf misschien vervelende consequenties heeft (bedrijven houden niet van laster).

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Mooie vergelijkingen Edwin én goed onderbouwd, waarvoor mijn dank!

Echter schets je een zeer juiste situatie in alle drie de voorbeelden, die in ONS geval (Desert-Operations) niet hetzelfde zijn. In jouw voorbeelden BEHOUDEN de mensen hun product, maar verliezen ze waarde.

In ons geval is het product compleet veranderd. Om jouw eerste voorbeeld er bij te nemen. Je moet dan bedenken dat de overheid een wijziging aanbrengt in de kosten van het RIJDEN. In ons geval wordt de complete auto veranderd, waardoor we tevens niets meer hebben aan de voordelen die we eerst genoten.

Nee ik denk dat de vergelijkingen enigszins in de buurt komen, van onze klachten, maar in de finesses totaal anders zijn.

Ik heb op het Looki-Forum ook al het volgende voorbeeld aangedragen. Wanneer ik lid ben van een tijdschrift, laten we zeggen een autotijdschrift dan verwacht ik iedere week/maand netjes een autotijdschrift. Ik betaal immers abonnementskosten voor DAT tijdschrift. De uitgever zal het niet kunnen bedenken, laat staan uitvoeren, om mij na een interne reorganisatie, of wat dan ook, mij zonder enige uitleg en aankondiging vooraf, ineens een damesblad toe te gaan sturen. Ik denk dat deze vergelijking beter in de buurt komt van onze situatie, dan deze te gaan vergelijken met overheidszaken. Als is het maar om het niet nog ingewikkelder te maken. ;) We hebben hier immers te maken met een ondernemer en niet met de overheid, welke wel degelijk immens van elkaar verschilt.

Interessant detail is dat, terwijl ik in een vakantiemodus sta, een mogelijkheid om het spel tijdelijk een week, 2 of 3 weken, stop te zetten. Ik kan dus niet aangevallen worden, maar kan ook mijn basis niet betreden, want die staat dicht. Gisteren heeft Looki (Desert-Operations) mijn account geblokkeerd en staat deze op het punt verwijderd te worden! Kijk zo gaat men daar om met spelers die op en nette wijze hun beklag doen en wellicht de gevoelige snaar weten te raken. Het mooie is dat ik de vakantiemodus inschakel en ndus niet aangevallen kan worden. Looki gooit mijn account in de blokkade en zet hem OPEN voor aanvallen, welke ik dus niet kan beantwoorden... Ik zie dit als een vorm van het uitlokken van aanvallen op mijn account.

Bedenk je dat op mijn geblokkeerde account diamanten staan die IK BETAALD heb! Kunnen ze die zomaar 'weggooien', door mijn account te verwijderen?

Nee dit zaakje lijkt wellicht op een probleem voor jonge gasten, maar die leeftijd ben ik inmiddels (helaas) al wat langer ontgroeid. Nu ik er zo midden in zit en me zo bedonderd voel, ben ik laaiend. Het is niet de eerste keer dat ik vervelende zaken met het internet heb meegemaakt, maar koos iedere keer de makkelijkste weg door het er bij te laten zitten. Ik ga dat deze keer een keer niet doen.

Ik ben bereid te praten met Looki, ik accepteer hun voorwaarden, ik gebruik in eerste instantie HUN communicatiemiddel (het forum), maar als ze me alle keren bedonderen en berichten verwijderen en nu MIJN account blokkeren, nee dan is dat voor mij olie op het vuur!

Vriendelijke groeten,

Kasper

Gesloten