Bor Komorovski schreef:Los van de vraag of het acceptabel is of niet een interessant beeld van de cijfers erachter. Ik schrijf momenteel een paper over kengetallen, als je eerder had gepost had ik wellicht de kengetallen in deze branche kunnen nemen. Hoeveel profielen/klanten doet iedere werknemer gemiddeld? En als ik het zo begrijp specialiseren jullie je in seksuele fetishen? In dat geval gaat het natuurlijk niet slechts om het contact maar om het uitleven van de fetish.
Wat die bots betreft ligt het eraan wat ze zeggen. Het moet natuurlijk wel voor de ander duidelijk zijn dat de wederpartij een bot is en dat er reclame wordt gemaakt voor een entertainment-site (dus geen dating-site). Sommige bots zijn niet van echt te onderscheiden; daarbij veroorzaakt een overvloed aan bots van verschillende bedrijven ook overlast op veel sites waardoor de chatters op een gegeven moment wegblijven (tragedy of the commons).
Overigens interessant dat je met een inhoudelijke reactie komt en afstand neemt van illegal praktijken; terwijl Barry begint te roeptoeteren over bewijs en direct in het defensief gaat.
Naast fetish sites hebben wij ook normale dating sites, met heel normaal uitziende profielen. Iedere site van ons is gericht op daten, tenminste dat is wat de klant denkt. In werkelijkheid is het slechts allemaal een chat.
De fetish sites zijn echter ook gericht op het bij elkaar brengen van 2 personen die van deze zelfde fetish houden en waarbij de man die ook heel graag zou willen uitoefenen. Het liefst na 5 berichtjes over en weer al.
Toevallig kwam ik net een klant tegen waar we al mee sinds januari 2010 chatten, en die het nog steeds niet doorheeft dat het nep is. Inmiddels heeft hij wel al zo'n 85.000 credits verbruikt. In het beste geval is dit 59500 euro en in het slechtste geval zo'n 110500 euro.
Hoeveel verschillende klanten een medewerker is sterk wisselend. Als je tussen 0.00 en 3.00 aan het werk bent, dan heb je ongeveer 40 verschillende klanten per uur. Praat je overdag, dan zijn het meestal mannen die een langere chat met je aangaan en heb je ongeveer 15 verschillende mensen.
Op het moment dat ik offline ga van de website, zal direct een andere operator 'mijn' klanten overnemen, het kan ook zijn dat deze verdeeld worden. Op deze manier kunnen wij onze profielen 20 uur per dag bemand houden. Tussen 3.00 en 7.00 is onze medewerkers website gesloten, en kunnen we dus niemand antwoorden. Dit is puur om de slaap te simuleren omdat het anders onrealistisch zou zijn.
Doordat de klanten iedere keer weer contact hebben met een andere medewerker, is het bijhouden van de logboeken dus ook uitermate belangrijk. Doe je dit niet? Of spreek je af met een klant? Dan wordt je per direct ontslagen. Want dat eerste kost geld, als de klant er achter komt dat het nep is (bijvoorbeeld door dingen dubbel te vragen, terwijl je dag ervoor al geantwoord hebt) en dat tweede omdat de klant over het algemeen direct geld wil investeren in wijn en lekkere hapjes. Als je dan vervolgens niet komt opdagen, of afzegt is de kans groot dat de klant niet verder met je wil. En dan ben je dus hoogstwaarschijnlijk een klant kwijt.
Wat de bots betreft; deze zijn zeer onrealistisch bij ons, maar dat maakt voor de potentiele klant niet veel uit. Wij adverteren gewoon met een tekst als 'Kom ook eens op deze profielensite kijken, nieuw en gericht op Fetish X. Dagelijks veel profielen online.'
Wij zullen dus nooit zeggen dat het een datingsite is.