LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erotische dating sites met nepprofielen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Bor Komorovski schreef:Zij zoeken dus bot gezegd een site waar je dit soort afspraakjs kan regelen met gelijkgestemde vrouwen.
Daar bestaan prostituees voor. :lol:
En anders gewoon zo'n half aangekleed hoertje uit een club of pub vissen, das toch ook niet moeilijk? En dat is gewoon gratis.

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

Bor Komorovski schreef:
Ja, maar denk nou eens na. Als je op zoek bent naar een relatie, en de ander is hier ook serieus over dan begin je doorgaans niet met geile praat.
Even voor de duidelijkheid, het overgrote merendeel van deze mannen wil seks zonder verdere verplichtingen, niks relatie. Zij zoeken dus bot gezegd een site waar je dit soort afspraakjs kan regelen met gelijkgestemde vrouwen. De fout die ze hier maken is echter dat vrouwen die seks willen dit inderdaad anders aanpakken, zoals eerder gezegd.
Mannen die zodoende in dergelijke onethische zaken vallen denken inderdaad dus ergens anders dan met hun brein. Moeten ze zelf weten natuurlijk, maar ook van hen mag je best verwachten dat ze hun brein gebruiken, toch?
Jazeker. Vandaar dat ik het zie als het stelen van een fiets die niet op slot staat. Natuurlijk is de eigenaar dan niet slim bezig: als je je fiets zonder slot in een Nederlandse stad stalt, is het vrijwel zeker dat hij gestolen wordt. Maar de person die een fiets zonder slot steelt is net zo strafbaar als de person die bij een fiets op slot het slot openbreekt om hem te stelen. Diefstal is diefstal.

Daar komt bij dat als je dit toestaat dan sta je ook verwante praktijken toe zoals advertentiefraude en vele andere fraudepraktijken waar particulieren en kleine ondernemers het slachtoffer van worden. De politie doet niets en de oplichters worden hoe langer hoe brutaler. Los daarvan hebben hun werkzaamheden ook geen enkel economisch nut en bieden dus geen toegevoegde waarde.
De mannen krijgen entertainment, dat is toch wel van economisch nut. Je kan wel zeggen overigens dat alles weggemoffeld is, maar dat is het niet. Je moet voordat je betaald aangeven dat je akkoord bent met de voorwaarden. Ze wijzen je er dus zelfs nog op. Als je dan willens en wetens door gaat is het gewoon eigen schuld en verdienen mensen zoals ik er aardig wat mee.

Mucha

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door Barre Barry »

[quote="Bor Komorovski"
Deze persoon geeft zijn slachtoffer de schuld en jij doet precies hetzelfde. Als jij zegt dat het slachtoffer er zelf om gevraagd heeft ben je even walgelijk bezig. De gelegenheid maakt de dief maar dat betekent nog niet dat dit de dief het recht geeft om te stelen. Het maakt niet uit wat de ander heeft gedaan, het is gewoon onethisch en crimineel gedrag en het gedrag van anderen is daar geen rechtvaardiging voor. [/quote]

[Grof taalgebruik verwijderd door de Moderator] Jij vergelijkt appels met peren. Het is geen crimineel gedrag wat ze doen, dus de rest van je redenering slaat kant nog wal.

goedheid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2015 01:52

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door goedheid »

Van beide kanten is wat te zeggen.

Is het trouwens zo dat die sites zomaar straffeloos allerlei foto's (van vrouwen) kunnen gebruiken in een fictief profiel?
Weten die vrouwen dat?
Of hebben ze daar toestemming voor gegeven?

Er werd eerder in dit forum iets over foto's gezegd maar ik heb nu geen tijd om 8 pagina's terug te lezen..
Ik moet straks naar mijn werk.

Gr.

goedheid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2015 01:52

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door goedheid »

Toch nog even (beetje) tijd vrij gemaakt..
Handig zo'n zoekfunctie.
Er is volgens mij vrij weinig nuttigs/informatiefs gezegd in dit forum over het gebruik van foto's.
Behalve dan een link naar een nu.nl pagina van een wet in Zweden.
Iemand nuttige info of een link naar nuttige info?

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

goedheid schreef:Toch nog even (beetje) tijd vrij gemaakt..
Handig zo'n zoekfunctie.
Er is volgens mij vrij weinig nuttigs/informatiefs gezegd in dit forum over het gebruik van foto's.
Behalve dan een link naar een nu.nl pagina van een wet in Zweden.
Iemand nuttige info of een link naar nuttige info?
Foto's worden over het algemeen gekocht van websites waar dames zich registreren. In de registratie voorwaarden staat dan dat privé gegevens verkocht mogen worden aan derden. Facebook is één van dit soort bedrijven dat zulke dingen in zijn voorwaarden heeft.

goedheid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2015 01:52

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door goedheid »

@ Zehking
Wat??

Facebook verkoopt zomaar foto's aan andere (dubieuze) sites/bedrijven?
Ik zal als ik tijd heb even nagaan of dat echt zo is.. zal niet best zijn als het echt zo was. Heb de voorwaarden van Facebook ook nooit echt GOED doorgelezen moet ik zeggen. Zo'n lap tekst..
Wist wel dat ze voorwaarden onlangs hadden veranderd en dat veel mensen er mee genokt zijn.
Boycotten die grote (vaak arrogante) internetbedrijven!
Maar goed, beetje off topic.

Wat betalen/betaalden jullie dan voor ingekochte foto's als ik vragen mag?
Of weet je dat niet of wil je dat niet zeggen?

Ik vraag me af waarom je die info van je bedrijf allemaal hier op dit radarforum zet.
Is dat niet een beetje uit de school klappen?
Heb je geen geheimhouding ofzo moeten tekenen?
Ik heb dit forum wel ongeveer gelezen maar ook weer niet zo goed onthouden dat ik nog weet of je nu nog voor zo'n bedrijf werkt of al niet meer.

Gr.

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

goedheid schreef:@ Zehking
Wat??

Facebook verkoopt zomaar foto's aan andere (dubieuze) sites/bedrijven?
Ik zal als ik tijd heb even nagaan of dat echt zo is.. zal niet best zijn als het echt zo was. Heb de voorwaarden van Facebook ook nooit echt GOED doorgelezen moet ik zeggen. Zo'n lap tekst..
Wist wel dat ze voorwaarden onlangs hadden veranderd en dat veel mensen er mee genokt zijn.
Boycotten die grote (vaak arrogante) internetbedrijven!
Maar goed, beetje off topic.

Wat betalen/betaalden jullie dan voor ingekochte foto's als ik vragen mag?
Of weet je dat niet of wil je dat niet zeggen?

Ik vraag me af waarom je die info van je bedrijf allemaal hier op dit radarforum zet.
Is dat niet een beetje uit de school klappen?
Heb je geen geheimhouding ofzo moeten tekenen?
Ik heb dit forum wel ongeveer gelezen maar ook weer niet zo goed onthouden dat ik nog weet of je nu nog voor zo'n bedrijf werkt of al niet meer.

Gr.
Ik ben slechts 1 van de vele chatoperators die bij een centrale werken. Ik ben dus iemand die als 'vrouw' chat op die sites. Ik weet verder niet hoeveel geld er voor foto's wordt betaald, dat is aan de opdrachtgever van de centrales namelijk.
Echter weet ik wel dat er bedrijven zijn waar je profielenwebsites kan laten opzetten voor €250 waarbij je dan rond de 600 profielen krijgt.

Overigens weet ik niet of facebook dit doet, ik weet wel dat ze het zouden mogen met hun nieuwe gebruikersvoorwaarden.
Maar er zijn zat bedrijven die privé data verkopen, dus foto's zullen van overal en nergens opgekocht worden.

Ik heb verder geen geheimhoudingsplicht, dus ik kan hier vrij over praten met het idee om iedereen een kijkje vanaf de 'andere' kant te geven. Er zijn 2 regels bij ons bedrijf; Niet dategericht chatten en nooit je echte identiteit onthullen als je aan het chatten bent. Verder is alles geoorloofd.

goedheid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2015 01:52

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door goedheid »

Echter weet ik wel dat er bedrijven zijn waar je profielenwebsites kan laten opzetten voor €250 waarbij je dan rond de 600 profielen krijgt.
Sorry, maar ik volg het niet helemaal. Of ik ben niet intelligent genoeg om dit te snappen of te moe ofzo.
Zou je uit kunnen leggen wat je bedoelt?

Heel mooi dat je ons een kijkje van de andere kant geeft, erg leerzaam!
Nu nog de vraag of het allemaal waar is wat je zegt, iemand anders hier eerder in deze thread twijfelde daaraan, maar ik denk zelf dat het de waarheid wel aardig benaderd.

Fijn weekend.

Gr.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door prem »

goedheid schreef:@ Zehking
Wat??

Facebook verkoopt zomaar foto's aan andere (dubieuze) sites/bedrijven?
Ik zal als ik tijd heb even nagaan of dat echt zo is.. zal niet best zijn als het echt zo was. Heb de voorwaarden van Facebook ook nooit echt GOED doorgelezen moet ik zeggen. Zo'n lap tekst..
Wist wel dat ze voorwaarden onlangs hadden veranderd en dat veel mensen er mee genokt zijn.
Boycotten die grote (vaak arrogante) internetbedrijven!

Gr.
Dat is volgens mij uitgebreid behandeld in de media.

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

goedheid schreef:
Echter weet ik wel dat er bedrijven zijn waar je profielenwebsites kan laten opzetten voor €250 waarbij je dan rond de 600 profielen krijgt.
Sorry, maar ik volg het niet helemaal. Of ik ben niet intelligent genoeg om dit te snappen of te moe ofzo.
Zou je uit kunnen leggen wat je bedoelt?

Heel mooi dat je ons een kijkje van de andere kant geeft, erg leerzaam!
Nu nog de vraag of het allemaal waar is wat je zegt, iemand anders hier eerder in deze thread twijfelde daaraan, maar ik denk zelf dat het de waarheid wel aardig benaderd.

Fijn weekend.

Gr.
Iemand twijfelde daar inderdaad aan, maar degene daarna vertrouwde het volledig omdat het in zijn ogen erg realistisch is. Maar ieder zijn mening :)

Wat ik bedoelde met €250 betalen voor een profielensite is; Je hebt bijvoorbeeld een site met allemaal profielen van vrouwen erop. Daar probeer je als man zijnde mee te chatten en uiteindelijk mee af te spreken. Zo'n website kan je kopen voor rond de €250. Voor dit bedrag krijg je ongeveer 600 profielen die al kant en klaar met foto en tekst zijn.
Op het moment dat iemand met een vrouw gaat chatten via die site krijg jij dus geld. Voor iedere €50 die je overmaakt aan de site ontwikkelaar krijg je vervolgens weer extra profielen, waardoor je dus steeds groter wordt en een grotere groep mannen aanspreekt om daar vervolgens geld aan te verdienen.

goedheid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2015 01:52

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door goedheid »

@ Zehking

Je zegt:
" je hebt bijvoorbeeld een site met allemaal profielen van vrouwen erop"

Maar hoe ontstaat zo'n "begin" site dan als ik vragen mag?
Zijn er daadwerkelijk ook vrouwen die doelbewust (naakt)foto's op internet zetten om zo af te spreken met mannen? Zonder er (grof) geld voor te krijgen?
Dus vrouwen die doelbewust op die manier, door het uploaden van (naakt)foto's en (erotische) teksten in profielen op zoek zijn naar (erotisch) contact en/of (snelle) seks?

Of wordt er bepaalde informatie en/of foto's gewoon ergens "gestolen"?
Dus zonder dat de bewuste vrouwen er toestemming voor hebben gegeven?
Of hebben ze ergens de kleine lettertjes niet (goed genoeg) gelezen?

En mag het allemaal volgens de (nederlandse) wet wat al die erotische seksdating sites doen?
Dus vooral wat Pink melon web concepts ltd. en Ocean Group doen?

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

Ik zou geen idee hebben hoe de eerste profielensites zijn begonnen. Wellicht met foto modellen die wel eens gevraagd worden op de sites waar seks industrie werkers gevraagd worden.
Inmiddels zie je overal dezelfde foto's verschijnen, op verschillende profielensites, maar dat maakt niet uit omdat de klant er toch wel in trapt.

Verder zijn er ook vrouwelijke klanten die zich aanmelden waarvan een aantal (lang niet allemaal) foto's van zichzelf uploaden. Soms ook met naaktfoto's. Deze profielen worden gekopieerd en hergebruikt in een profiel waar wij op kunnen chatten.

De dame die zich zelf heeft aangemeld komt in contact met mannelijke profielen, waar wij weer achter chatten. Dus een echte dame zal nooit (of vrijwel nooit) contact hebben met een echt zoekende man.

Volgens de Nederlandse wet mag dit allemaal omdat er in de algemene voorwaarden staat dat de website ter entertainment is, of dat het om fictieve profielen gaat en dat een afspraak niet mogelijk is. Je gaat hiermee akkoord voordat je credits besteld.

Deze bedrijven zijn overigens ook werkzaam in andere EU landen. In Engeland bijvoorbeeld is het een zeer grote business. Nog veel groter dan vergeleken met hier.

goedheid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2015 01:52

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door goedheid »

Volgens de Nederlandse wet mag dit allemaal omdat er in de algemene voorwaarden staat dat de website ter entertainment is, of dat het om fictieve profielen gaat en dat een afspraak niet mogelijk is. Je gaat hiermee akkoord voordat je credits besteld.
Oké, dat snap ik.
Maar mag een site (of bedrijf daarachter), volgens de (nederlandse) wet zomaar geüploade (naakt) foto's kopiëren en gebruiken in fictieve profielen?

Staat er dan ergens in de kleine lettertjes (algemene voorwaarden) dat dat mag?
En kun je er iets tegen doen als je je eigen (naakt)foto op internet ziet in een fictief profiel en je wil dat niet?

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

goedheid schreef:
Volgens de Nederlandse wet mag dit allemaal omdat er in de algemene voorwaarden staat dat de website ter entertainment is, of dat het om fictieve profielen gaat en dat een afspraak niet mogelijk is. Je gaat hiermee akkoord voordat je credits besteld.
Oké, dat snap ik.
Maar mag een site (of bedrijf daarachter), volgens de (nederlandse) wet zomaar geüploade (naakt) foto's kopiëren en gebruiken in fictieve profielen?

Staat er dan ergens in de kleine lettertjes (algemene voorwaarden) dat dat mag?
En kun je er iets tegen doen als je je eigen (naakt)foto op internet ziet in een fictief profiel en je wil dat niet?
Ik denk dat dat soort dingen ook in de algemene voorwaarden zijn afgedekt. Op het moment dat je ermee akkoord gaat heb je het copyright erop opgegeven. Een beetje zoals Facebook hun foto's en overige data zouden mogen verkopen.

Op het moment dat je daarmee akkoord gaat is er niets meer tegen te doen vermoed ik. Zijn overigens meestal Britse of Amerikaanse vrouwen/meiden die je op de Nederlandse sites ziet, aangezien hun wetten veel soepeler zijn wat dat betreft.

goedheid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2015 01:52

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door goedheid »

Hmmm...

In de algemene voorwaarden van een bepaalde seksdating site (eigendom pink melon web concepts ltd.) staat het volgende:

onder artikel 5. content.

5.6. Gebruiker verstrekt Pink Melon Web Concepts een licentie (toestemming) voor het gebruik van de intellectuele eigendomsrechten op de inhoud die door de Gebruiker zijn verstrekt. Deze licentie omvat in het bijzonder het recht van Pink Melon Web Concepts op het dupliceren, weergeven, aanpassen, vertalen, scannen, inzetten voor publiciteitsdoeleinden, zowel commercieel als niet-commercieel, in sublicentie geven of overdragen van inhoud die betrekking heeft op Profielen (informatie, foto's, videobeelden, beschrijvingen, zoekcriteria, etc.)

Ik vind het alleen moeilijk om het te interpreteren.
Maar ik vrees dat je gelijk hebt en dat ze juridisch zich hiermee ingedekt hebben. Maar ik weet het niet zeker...

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door wieder »

Zehking, je kunt niet uit naam van je "werkgever" gaan spreken en je hebt ook niet alle antwoorden op de vragen van "gezondheid". Je werkgever verschuilt zich achter een aantal Ltd's en strijkt per , door jou verstuurd, bericht 15ct in eigen zak. De foto's komen bijna allemaal rechtenvrij uit het oostblok. En het is dankzij een maas in de wet dat dit soort bedrijven kunnen bestaan. Dat gaat veranderen, maar het heeft nog geen prio in Europa.

zehking
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 feb 2015 15:35

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door zehking »

wieder schreef:Zehking, je kunt niet uit naam van je "werkgever" gaan spreken en je hebt ook niet alle antwoorden op de vragen van "gezondheid". Je werkgever verschuilt zich achter een aantal Ltd's en strijkt per , door jou verstuurd, bericht 15ct in eigen zak. De foto's komen bijna allemaal rechtenvrij uit het oostblok. En het is dankzij een maas in de wet dat dit soort bedrijven kunnen bestaan. Dat gaat veranderen, maar het heeft nog geen prio in Europa.
Klopt, ik spreek uit mijn eigen naam, niet uit mijn werkgever. Dus inderdaad, ik kan heel veel beantwoorden, maar niet alles.
Vandaar dat ik ook aangeef bedrijven zoals facebook die data kan verkopen, ipv keihard zeg dat alle data van facebook komt.

We zullen zien of het veranderd, liever niet, is een prima baantje voor een student :). Denk er zelfs over om zelf in een profielenwebsite + reclameservice te investeren, dan gaat winst per verstuurd berichtje ook omhoog :).

goedheid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2015 01:52

Re: Erotische dating sites met nepprofielen

Ongelezen bericht door goedheid »

De centrale waar ik voor werk, werkt namens een stuk of 80 sites, waardoor het altijd erg druk is, de beste operators verwerken de berichten van de beste sites. Dus de sites waar de meest 'echte' profielen op staan, waar je dus ook het meeste betaald, als klant zijnde.
Het bedrijf waar ik voor werk heeft ongeveer 300 mensen in dienst die dit doen, maar zoals ik al zei, dit is slechts 1 centrale. Via het systeem waar wij mee werken, zitten nog 3 andere centrales op, die nog groter zijn en ongeveer 700 man per centrale in dienst hebben.
Waar staan die centrales als ik vragen mag?
In Amsterdam ergens? Bij Gyroscoopweg (westelijk havengebied) of bij westergasfabriek?, of meer bij IJburg, Zeeburg ofzo, waar SBS enzo ook zit? Of ook ergens in een stad als Groningen?

Gesloten