LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring bedrijvengids

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Julie4444

Re: Ervaring bedrijvengids

Ongelezen bericht door Julie4444 » 23 okt 2014 23:18

3Drene.

Bent u een overeenkomst aangegaan?
Heeft u er een kopie van liggen?
Staan er voorwaarden op?

3Drene

Ongelezen bericht door 3Drene » 24 okt 2014 06:07

Hallo Julie4444,

ik heb alleen een factuur gekregen.
Daar staat op:
Betreft vermelding bedrijfsinformatiewijzer.nl (of een andere, ik heb er intussen bijna 3 :( )

Specificatie factuur:

Opdrachtgever: (Mijn naam)
Opdrachtdatum (Datum)
Prijs ex 21% b.t.w
Periodeberekening (Periode)

Dat is alles wat ik gekregen heb.
Daarnaast is er nog een pagina van hun website aan toegevoegd waar mijn gegevens weergegeven staan.

Van deze weet ik zeker dat ik nergens ja op heb gezegd.
Van die van gisteren heb ik wel ja op gezegd. Stom, dat weet ik nu intussen...
En van een 3de heb ik wel al een factuur betaald... Dat was de allereerste keer en ik voelde me toen nog gevleid dat ze me opbelden.

Gr. René

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 24 okt 2014 08:02

Hallo René,

Als ik het goed begrijp zijn er drie vermeldingen, waarvan u op 1 ja gezegd heeft, terwijl u een andere betaald heeft?

En u heeft verder nergens anders ja op gezegd of iets ondertekend? U bent wel gewoon ondernemer?

3Drene

Ongelezen bericht door 3Drene » 24 okt 2014 08:22

Hallo Julie4444,

- ik heb begin september op 1 ja gezegd en betaald.
- Donderdag 23 oktober 2014 kreeg ik een factuur binnen van een contact van maandag 20 oktober 2014. Deze factuur heb ik niet betaald en ik kan me niet herinneren dat ik op die dag ergens ja op heb gezegd.
- Donderdag 23 oktober kreeg ik een telefoontje waar ik wel ja op heb gezegd, omdat ik dacht dat ik al 1 jaar mijn gegevens op die site had staan. Daar heb ik nog geen factuur van gekregen. Ik heb overigens bij deze website gekeken en ik kon mijn gegevens nergens op die site terugvinden.

Ik heb niets ondertekend van bovenstaande.

Ik ben wel ondernemer (Eenmanszaak).

Gr. René

3Drene

Ongelezen bericht door 3Drene » 24 okt 2014 10:39

Hoi,

ik heb inmiddels contact opgenomen met de KvK en het Fraudemeldpunt.
Hierdoor heb ik de volgende stappen uitgevoerd:
1. Al betaalde factuur: Aangetekende brief verstuurd met het verzoek om per eerstvolgende mogelijkheid op te zeggen en geen factuur en telefoons meer te ontvangen.
2. Nog niet betaalde factuur: Aangetekende brief verstuurd met daarin bezwaar aangetekend tegen de factuur, omdat ik nooit toestemming heb gegeven om mijn gegevens te laten vermelden.
3. Telefoon van 23-10-2024 met nog niet ontvangen factuur: Mail gestuurd naar de website met het verzoek om mijn gegevensvermelding per direct te stoppen en dus niet te plaatsen. Een eventuele factuur wens ik niet te betalen.
Mocht er alsnog een factuur van komen: Aangetekende brief versturen, met daarin de melding dat ik telefonisch misleid ben doordat de verkoper mij vertelde dat ik al 1 jaar mijn gegevens op de website had staan. Dat is echter onjuist. Ik wens daardoor de factuur niet te betalen. Tevens heb ik gevraagd waarop de factuur gebaseerd is.

Nu maar hopen dat alles goed komt...

Als laatste heb ik ook een klacht ingediende bij de consu... inzake het bel-me-niet-register. Ik sta daar namelijk ingeschreven en desondanks ben ik door hun telefonisch benaderd.

Gr. René

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 24 okt 2014 12:38

3Drene schreef:- ik heb begin september op 1 ja gezegd en betaald.
Ik neem aan dat dat is voor een jaar lang vermeld te worden? Voor ondernemers geldt helaas niet het schriftelijkheidsvereiste (wat consumenten in zo'n situatie zou beschermen). Als in dit gesprek overeen is gekomen dat er een jaarvermelding voor bedrag x zou worden aangeboden en u daar ja op hebt gezegd moet dat in principe betaald worden.

Dat is factuur 1, die betaald is?
3Drene schreef:- Donderdag 23 oktober 2014 kreeg ik een factuur binnen van een contact van maandag 20 oktober 2014. Deze factuur heb ik niet betaald en ik kan me niet herinneren dat ik op die dag ergens ja op heb gezegd.
Dit document was voor een tweede vermelding, of is het een maandelijks abonnement? Dit is mij vanuit uw posts niet duidelijk.
3Drene schreef:- Donderdag 23 oktober kreeg ik een telefoontje waar ik wel ja op heb gezegd, omdat ik dacht dat ik al 1 jaar mijn gegevens op die site had staan. Daar heb ik nog geen factuur van gekregen. Ik heb overigens bij deze website gekeken en ik kon mijn gegevens nergens op die site terugvinden.
Is in dit gesprek over een nieuw abonnement/nieuwe vermelding gesproken, of ging dit over het al betaalde, bestaande abonnement?

3Drene schreef:1. Al betaalde factuur: Aangetekende brief verstuurd met het verzoek om per eerstvolgende mogelijkheid op te zeggen en geen factuur en telefoons meer te ontvangen.
Stond er iets in het contract, of heeft u een bevestiging van het abonnement dat kwam na het gesprek van september? Hierin zou moeten staan hoe en wanneer u kunt opzeggen. Kijk anders bij het contract dat u voor oktober ontvangen heeft. Wat staat daar in m.b.t. termijn en opzegging?
3Drene schreef:2. Nog niet betaalde factuur: Aangetekende brief verstuurd met daarin bezwaar aangetekend tegen de factuur, omdat ik nooit toestemming heb gegeven om mijn gegevens te laten vermelden.
Maar dat is toch mogelijk niet waar? U heeft immers ja gezegd op hun aanbod. U zult eerst naar het contract moeten kijken of moeten controleren wat u nou eigenlijk overeengekomen bent. Of lees ik het verkeerd?
3Drene schreef:3. Telefoon van 23-10-2024 met nog niet ontvangen factuur: Mail gestuurd naar de website met het verzoek om mijn gegevensvermelding per direct te stoppen en dus niet te plaatsen. Een eventuele factuur wens ik niet te betalen.
Dit gaat over een derde vermelding, dus dan zou u 3 keer op hun site moeten staan?

Weet niet of dat zoden aan de dijk gaat zetten. Het onderstaande is wel even relevant:
3Drene schreef:Ik heb overigens bij deze website gekeken en ik kon mijn gegevens nergens op die site terugvinden.
U heeft betaald, maar zij hebben niet geleverd. U kunt hen dus in gebreke stellen en uw geld terugeisen als zij niet snel leveren waarvoor u heeft betaald. Dit kunt u doen via e-mail of aangetekende brief. Bij beiden heeft u bewijs van ontvangst.

Kijk nog eens naar het contract en wat daar in staat over de periode waarvoor deze geldt en hoe betalingen gaan (maandelijkse factuur?).

3Drene

Ongelezen bericht door 3Drene » 24 okt 2014 12:55

"...Dat is factuur 1, die betaald is?"

Klopt. Ik weet dat dit voor 1 jaar is. Ik wens geen andere periodes meer te hebben daarna.

"...Dit document was voor een tweede vermelding, of is het een maandelijks abonnement? Dit is mij vanuit uw posts niet duidelijk."

Dit was voor een tweede vermelding, op een andere website. Het is geen maandelijks abonnement.

"...Stond er iets in het contract, of heeft u een bevestiging van het abonnement dat kwam na het gesprek van september? Hierin zou moeten staan hoe en wanneer u kunt opzeggen. Kijk anders bij het contract dat u voor oktober ontvangen heeft. Wat staat daar in m.b.t. termijn en opzegging?"

Er staat nergens een opzegtermijn bij. Ik heb ook geen enkele bevestiging gehad (behalve de factuur). Op de website van hun staat ook niets over een opzegtermijn, of hoe ik dat kan doen.

"...Maar dat is toch mogelijk niet waar? U heeft immers ja gezegd op hun aanbod. U zult eerst naar het contract moeten kijken of moeten controleren wat u nou eigenlijk overeengekomen bent. Of lees ik het verkeerd?"

Ze hebben me geen aanbod gedaan. Alleen een controle van de gegevens, waarvan ik dacht dat dit voor de eerste factuur was. Ik ben na dat gesprek niet meer teruggebeld, wat ze altijd doen om je dan iets te verkopen.

"...Dit gaat over een derde vermelding, dus dan zou u 3 keer op hun site moeten staan?"

Het gaat over 3 verschillende sites. Die naar ik aanneem wel met elkaar te maken hebben. De opzet is namelijk hetzelfde en de sites zijn er ook ongeveer hetzelfde uit.

"...U heeft betaald, maar zij hebben niet geleverd. U kunt hen dus in gebreke stellen en uw geld terugeisen als zij niet snel leveren waarvoor u heeft betaald. Dit kunt u doen via e-mail of aangetekende brief. Bij beiden heeft u bewijs van ontvangst.

Kijk nog eens naar het contract en wat daar in staat over de periode waarvoor deze geldt en hoe betalingen gaan (maandelijkse factuur?)."

Ik heb geen contract gehad en ook niet betaald, omdat ik nog nooit op die website had gestaan met mijn gegevens.

De websites waar het om gaat zijn:
1. http://delokalebedrijvengids.nl
2. www.bedrijfsinformatiewijzer.nl
3. http://ondernemerswijzer.eu

Ik heb van geen enkele site een contract ontvangen. Alleen een factuur (op die 3de na, maar die kan ik wellicht vandaag met de post krijgen, of anders een dezer dagen).

Gr. René

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 24 okt 2014 13:12

Bedankt voor de verduidelijking.
3Drene schreef:Ik weet dat dit voor 1 jaar is. Ik wens geen andere periodes meer te hebben daarna.
Dat bedrag was u dan per telefonische overeenkomst verschuldigd. U kunt het terugvorderen na hen in gebreke te stellen omdat ze niet leveren waarvoor betaald is. Geef hen dan wel een redelijke termijn om alsnog aan de overeenkomst te voldoen.
3Drene schreef:"...Dit document was voor een tweede vermelding, of is het een maandelijks abonnement? Dit is mij vanuit uw posts niet duidelijk."

Dit was voor een tweede vermelding, op een andere website. Het is geen maandelijks abonnement.
Duidelijk. Dan hoeft u die niet te betalen omdat u daar niet akkoord mee bent gegaan. Een simpele e-mail of brief waarin staat dat de factuur geen onderdeel is van of behoort tot een overeenkomst, en dat u daarom dan ook geen intentie heeft te betalen, is dan voldoende.
3Drene schreef:Er staat nergens een opzegtermijn bij. Ik heb ook geen enkele bevestiging gehad (behalve de factuur). Op de website van hun staat ook niets over een opzegtermijn, of hoe ik dat kan doen.
Dat zou eigenlijk wel moeten. Het bedrijf zit hier dan fout. Als u nu, per aangetekende brief of e-mail, uiteenzet dat u na afloop annuleert en geen diensten van hen meer wenst af te nemen zou dat moeten volstaan. Zet er dan ook in dat u het bedrijf bij voorbaat aansprakelijk stelt voor enige kosten die voortvloeien uit het annuleren van de overeenkomst als dit niet correct verloopt.

U moet dan goed het bewijs van verzending bewaren met een kopie (of zorg dat de mailbox daartoe dient).
3Drene schreef:Ze hebben me geen aanbod gedaan. Alleen een controle van de gegevens, waarvan ik dacht dat dit voor de eerste factuur was. Ik ben na dat gesprek niet meer teruggebeld, wat ze altijd doen om je dan iets te verkopen.
Dan is er geen sprake van een derde overeenkomst, evenmin als een tweede. Mocht u hiervoor een factuur ontvangen hoeft u die uiteraard niet te betalen.
3Drene schreef:Ik heb geen contract gehad en ook niet betaald, omdat ik nog nooit op die website had gestaan met mijn gegevens.
Dus de factuur van een contract is een factuur zonder dat er een contract is? Dat is wel erg dubieus. Geeft wel aan wat voor bedrijf dat is. xD

Stel de eerste website/bedrijf in gebreke en eis uw geld terug vanwege wanprestatie. Verder kunt u de andere facturen bewaren en negeren. Niet betalen.

Laat ons weten hoe het verder gaat! :mrgreen:

Vlothoveniers

Ongelezen bericht door Vlothoveniers » 29 okt 2014 14:00

Goedenmiddag,
Aangezien ik dit niet vaak doe (eigenlijk nooit) maar naar aanleiding van de vele reacties op internet heb ik me maar bij Radar geregistreerd, om mijn ervaring te delen.
Vanochtend (29-10-14) onderweg in de auto werd ik gebeld door bedrijvengids (dacht ene Simone) zei vertelde mij dat ik volgende maand een factuur ga ontvangen van zo'n 500,00 euro betreft diensten die zij hebben geleverd een jaar lang en dat is telefonisch destijds afgesproken.
Huh dacht ik ! Ik was heel even in de war omdat ik wel een contract met de tuingids ben aangegaan in april dit jaar. (daar heb ik netjes een contract van).
Ja zegt ze we hebben dat telefonisch afgesproken, dat staat hier (?). Ik vertelde haar dat ik me dat niet kan herinneren en dat ik geen contract of email bevestiging hierover heb. Nee dat hoeft ook niet zegt ze want we hebben dat telefonisch afgesproken. Toen vroeg ik: maar wanneer was dat dan ? Vorig jaar ergens in oktober, antwoordde zei. Huh dacht ik . Nou komt ie: Ik zeg tegen haar dat is wel erg vreemd, ik heb me pas sinds april dit jaar bij de KvK laten inschrijven. In oktober vorig jaar wist ik nog niet eens dat ik voor mezelf ging beginnen (haha).
Ze hield voet bij stuk , het is echt afgesproken zegt ze, staat hier. Ik werd uiteindelijk erg geïrriteerd
dat het niet klopt en niks is afgesproken ik bestond als onderneming nog helemaal niet.
Ze werd nog bijdehand ook en zei u bent niet duidelijk. Huh dacht ik, wat is dit ?? Ik werd boos en zei nogmaals: ik ben heel duidelijk ik heb niks afgesproken en ik bestond als onderneming nog niet.
Toen zei ze : oke ik ga het uitzoeken !!. En toen hing ze op.
Ik ben blij dat het verhaal wat ze vertelde gewoon niet klopte, anders had ik er misschien ook aan vast gezeten. Zou het fijn vinden als de overheid instanties hier iets aan zou willen of kunnen doen.
mvgr.

WimvH

Ongelezen bericht door WimvH » 28 nov 2014 14:49

Zojuist ben ik gebeld door een persoon die enigszins verward deed, alsof ze tegelijkertijd met andere dingen bezig was, en die zich Mieke Smid (of zoiets) van Bedrijvengids noemde en iets zei in de trant van “U heeft al aangegeven dat u niet de uitgebreide vermelding wilt, dus neem ik aan dat u de gewone vermelding van € 150 wilt handhaven. Wat was uw naam ook al weer?” Ik noemde mijn naam en toen vroeg ze nog iets waarop ik zei dat het om het bedrijf van mijn vrouw ging en haar dus de telefoon zou geven, maar toen hoorde iets van “Bedankt.” of zo en werd er opgehangen.
Ik weet niet of het telefoongesprek nog een nasleep krijgt, maar dit voelde duidelijk als oplichting en daarom meld ik het.

Omdat ik niet de enige ben die dit overkomt en dit "geintje" al langere tijd aan de gang is vraag ik me af of deze manier van doen niet definitief onschadelijk gemaakt kan worden.

Mvg, Wim

The Gold Xperience

Ongelezen bericht door The Gold Xperience » 26 okt 2015 07:02

.
Laatst gewijzigd door The Gold Xperience op 05 apr 2016 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Ginge

Ongelezen bericht door Ginge » 26 okt 2015 15:12

Zojuist gebeld door de lokalebedrijvengids.nl. Wist meteen dat het niet in de haak was, aangezien ik mij nooit ergens heb ingeschreven. De vrouw aan de telefoon gevraagd of zij een een email kon sturen met meer informatie. Mail deden ze niet aan, wist zij mij te vertellen, dus ik moest de site maar bezoeken. Ingetikt op Google en hier uitgekomen. Ze zou mij nog terugbellen, maar of ze dat nog doet..? Nu afwachten of er geen vreemd factuur binnenkomt.

ElkeG

Ongelezen bericht door ElkeG » 18 nov 2015 16:26

Ook ik ben niet van het posten in fora maar dit keer wil ik anderen waarschuwen!

Het verhaal van @The Gold Xperience is zowat exact mijn verhaal.
Op 19-10-2015 heeft delokalebedrijvengids.nl mij telefonisch benaderd.
Er werd gevraagd of mijn naam correct was en of zij spraken met de juiste persoon, een goede truc om iemand "ja" te laten zeggen en dus erg gevaarlijk!
Ik heb duidelijk aangegeven geen interesse te hebben en absoluut geen akkoord gegeven.
Natuurlijk kreeg ik, net zoals zoveel anderen lees ik hier, een factuur (à €235,95) thuis gestuurd. Ik heb deze uiteraard niet betaald en melding gemaakt bij de politie. Het vervelende is dat ze hier niets mee (kunnen) doen totdat er schade is geleden, wat natuurlijk belachelijk is!

Na gisteren een betalingsherinnering te hebben ontvangen via de post, heb ik een mail gestuurd naar dit bedrijf met de melding dat ik geen opdracht heb gegeven, nooit akkoord ben gegaan en dat ik de factuur ook niet van plan ben om te betalen.
Vanzelfsprekend gaven zij aan dat er een overeenkomst is en dat hier een geluidsopname van is. Ik heb gevraagd of ze de bewijslast door kunnen sturen per mail maar dit doen ze natuurlijk niet en willen het je laten beluisteren via telefonisch contact. Ga hier alsjeblieft niet mee akkoord want dan hebben ze je!

Tips:
- de factuur niet betalen!!
- (aangetekende) mail sturen dat je niet akkoord gaat en hiertoe nooit opdracht hebt gegeven, het liefst zo snel mogelijk
- niet toegeven als je daadwerkelijk geen akkoord hebt gegeven, houdt vol!
- melding maken bij de fraude helpdesk (https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/)
- bel-me-niet register registreren (niet alleen voor particuleren maar ook voor bedrijven die vallen onder de wettelijke regeling, zoals maatschappen, vof's en eenmanszaken/zzp'ers)
- ben je al geregistreerd bij het bel-me-niet register en toch gebeld (net als ik), hier direct een melding van maken (https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... n/tip-ons/)
- vragen om bewijslast van de geluidsopname per mail of per post en dus echt niet telefonisch!! (geen bewijslast, dan niet betalingsplichtig)
- altijd een wedervraag stellen zodat ze moeten antwoorden
- per mail aangeven dat je uit het klantenbestand dient gehaald te worden

Verder verbaas ik mij dat dit soort bedrijven gewoon hun gang kunnen gaan, vooral als ik zie dat hier al gepost wordt vanaf 2012!! En dan zijn er hoogstwaarschijnlijk een heleboel mensen die hier geen melding van doen en/of gewoon betalen en niets plaatsen op dit forum bijvoorbeeld.
Daarnaast sprak ik een zeer vriendelijke en behulpzame mevrouw [Persoonsgegevens verwijderd door de moderator], via de fraude helpdesk en zij gaf aan dat ze al 10 jaar!! bezig zijn met het aanpassen van de wetgeving. Gewoonweg absurd!

Wordt toch eens tijd dat hier iets aan gedaan moet worden, lijkt mij zo. Het is niet alleen ontzettend vervelend maar het kost ook nog eens behoorlijk wat tijd die ik als zzp'er wel beter kan besteden. Daarnaast neem ik nu geen anonieme telefoontjes meer aan ondanks dat het misschien wel een klant zou kunnen zijn..
In ieder geval wil ik tegen iedereen zeggen die hier mee te maken heeft: tanden op elkaar en volhouden, je kan het!!

Verder nog even een voorbeeld qua opzetmail voor degenen die wat hulp kunnen gebruiken:

"Beste heer/mevrouw,

Met deze mail geef ik de bevestiging dat ik geen overeenkomst met jullie ben aangegaan en hier geen akkoord voor heb gegeven. Daarbij ga ik de factuur met factuurnummer ... niet betalen.

Meent u toch in uw recht te staan, dan kun u de geluidsopname opsturen per mail of per post.
Zonder bewijs ben ik niet betalingsplichtig.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet"
Laatst gewijzigd door Radar op 18 nov 2015 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering en persoonsgegevens verwijderd

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 18 nov 2015 20:26

Creatura schreef:.......Daarnaast, als je de moeite neemt om je in de berichten van de afgelopen jaren te verdiepen, is het bekend dat dergelijke bedrijven NOOIT de gang naar de rechtbank maken, maar het altijd laten met (loze) dreigementen van zelf opgerichte incassobureautjes.
Zelfs een brief sturen naar dergelijke is al te veel moeite, bespaar je de kosten en reageer nergens op......
Ongelofelijk dat vele, terwijl er geen contract of bewijs is, toch gaan bellen, mailen en zelfs uitvoerige brieven gaan zenden naar "bedrijven" waar ze niets mee van doen hebben.
Laat het maar voor de rechter komen, incassobureautjes kunnen echt helemaal niets.
De ontvangen zaken snel in een mapje doen, en verder met het leven....... !

En als laatste tip, gelijk ophangen die telefoon. Als iets zelf wil, bel je zelf wel naar zo'n bedrijf.
Dat geldt voor elke benadering door verkopers, ook aan de voordeur.

Michelle_L
Contacteer:

Ongelezen bericht door Michelle_L » 19 nov 2015 17:19

Ze kunnen je niets maken. Websites zijn overigens ook uit de lucht volgens mij. Gewoon geen tijd aan verspillen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 20 nov 2015 10:11

Michelle_L schreef:Ze kunnen je niets maken. Websites zijn overigens ook uit de lucht volgens mij. Gewoon geen tijd aan verspillen.
Dat deze sites nu uit de lucht zijn, betekend niet dat ze ook weg zullen blijven.
Dit soort jojo`s bedenken een nieuwe naam, nieuwe site, en beginnen vrolijk opnieuw - totdat ook die naam te bekend is, en dan hup, herhaal voorgaande stappen.

Als je er toch een factuur van krijgt - niet betalen en dan tijd aan besteden in bekend maken, melden bij Fraudemeldpunt etc.

AWietske

Ongelezen bericht door AWietske » 16 mar 2016 09:37

Vandaag ben ik gebeld door de Bedrijvengids. Een jongedame die aan de andere kant zat maakte zich slordig (lachend, haperend, onduidelijk) bekend. Ze stak een heel verhaal af dat ik als bedrijf vermeld was voor € 150,= in de bedrijvengids, wat onjuist is. Ik kon geen vraag stellen, ze ratelde maar door. Ik moest verlengen en betalen (dit alles kreeg ze er uit binnen ongeveer 1 minuut). Toen ik zei dat ik graag haar wilde onderbreken om iets te zeggen, hing ze op.
Ik zie op dit forum dat er geen recente meldingen van zijn, ze zijn dus weer actief.

Dit is een waardeloze, agressieve en intimiderende manier van telefonische verkoop, ongehoord!

Rick5

Ongelezen bericht door Rick5 » 16 mar 2016 12:59

Vanochtend ook gebeld, waarschijnlijk door dezelfde "dame". Zelfde kenmerken als hierboven vermeld.

Wat te doen? Waarschijnlijk volgt een faktuur van een x-aantal Euro.

Nog aktie ondernemen, zo ja welke? Of faktuur afwachten en niet betalen?

Waarom wordt er geen aktie vanuit overjheidsinstantie ondernomen tegen dit soort misselijke parktijken. Mijn dag is vergald!

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 16 mar 2016 15:37

Rick5 schreef:Vanochtend ook gebeld, waarschijnlijk door dezelfde "dame". Zelfde kenmerken als hierboven vermeld.

Wat te doen? Waarschijnlijk volgt een faktuur van een x-aantal Euro.

Nog aktie ondernemen, zo ja welke? Of faktuur afwachten en niet betalen?

Waarom wordt er geen aktie vanuit overjheidsinstantie ondernomen tegen dit soort misselijke parktijken. Mijn dag is vergald!
Lijkt me duidelijk: als er geen sprake is van een overeenkomst lekker negeren. Niet betalen.

Rubix

Ongelezen bericht door Rubix » 23 mar 2016 13:19

Ik snap niet dat mensen zich hier zo'n zorgen over maken. Ik werd zojuist ook gebeld en het is irritant, maar meer ook niet.

Aan de andere kant van de lijn wordt een bandopname afgespeeld. Waarschijnlijk is men op zoek naar een 'ja'. Maar dacht u nou echt dat wanneer u de factuur niet betaalt, deze lui u voor de rechter zullen slepen? En dat een rechter hen dan gelijk geeft? Kom nou.

Dit gebeurt continu en zal blijven gebeuren omdat er vanuit de overheid toch niet tegen opgetreden wordt. Gewoon geen tijd aan besteden verder.

Gesloten