LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring bedrijvengids

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Verwijderd

Re: Ervaring bedrijvengids

Ongelezen bericht door Verwijderd » 23 mar 2016 13:52

Sterker nog: gaat het hier wel om een factuur? Toen ik net begon met mijn eigen bedrijfje kreeg ik verschillende spookfacturen. Het zag er uit als een factuur, maar als je goed leest zie je dat het om een 'aanbieding' of een 'voorstel' gaat. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die schrikken en deze 'factuur' betalen. Niet doen. Niet van schrikken, gewoon weggooien. En goed lezen, dat scheelt vaak ook al enorm.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 23 mar 2016 15:20

Rubix schreef:Maar dacht u nou echt dat wanneer u de factuur niet betaalt, deze lui u voor de rechter zullen slepen? En dat een rechter hen dan gelijk geeft? Kom nou.
Maar 100% garantie heb je nooit.
En door dreigend taalgebruik en een beetje juridisch klinkende blafbrief zullen ze toch een handvol mensen zover krijgen dat ze betalen, uit angst, of om van het gezeur af te zijn.

Eigenlijk te zot voor woorden dat politiek en politie hier niets tegen willen/kunnen doen..

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 23 mar 2016 15:49

Ik werd een week of twee geleden ook gebeld. Voor de zoveelste keer. Ze hebben een gewiekste methode om te proberen je weer geld af te troggelen. Ik heb ze afgepoeierd, maar het zou me niets verbazen als de factuur binnenkort op de mat valt. Het zijn oplichters, iets wat je zou moeten weten als je ondernemer bent. Jaren geleden ook een factuur gehad, niet betaald, nooit meer wat van gehoord.

Rubix

Ongelezen bericht door Rubix » 23 mar 2016 16:37

Guardian72 dat is zo. Dat is hun truc. Het enige wat ik kan adviseren is om te proberen het zo realistisch mogelijk te benaderen. Als een onduidelijk telefoontje met een factuur erachteraan echt rechtsgeldig was, is dat uw kans om rijk te worden! Stuur even wat facturen naar wat grote bedrijven zou ik zeggen.

Ik snap de schrik bij sommige mensen maar wil benadrukken: zorgen maken is echt niet nodig want je hebt géén contract met ze dus het telefoontje slaat nergens op. Ook dreigementen van hun kant gelden niet als een wederzijdse koopovereenkomst.

Het beste advies: zo snel mogelijk ophangen en alle verdere communicatie negeren. Je bent ze niets verplicht dus geef ze geen materiaal om tegen je te gebruiken.

qazi_74

Ongelezen bericht door qazi_74 » 23 jun 2016 11:34

Ik heb een brief van hun wel getekend en retour gestuurd, ik dacht dat het van de gene was die ik wel wilde namelijk doen ook voor jouw een website etc de afspraken die ik met hen gemaakt heb staan exact in de brief maar het is een andere partij ik dacht dat het de partij waar ik een afspraak mee gemaakt heb en zo de brief gestuurd.

help

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 23 jun 2016 17:42

qazi_74 schreef:Ik heb een brief van hun wel getekend en retour gestuurd, ik dacht dat het van de gene was die ik wel wilde namelijk doen ook voor jouw een website etc de afspraken die ik met hen gemaakt heb staan exact in de brief maar het is een andere partij ik dacht dat het de partij waar ik een afspraak mee gemaakt heb en zo de brief gestuurd.

help
???
Dat is niet zo slim. Nu heb je feitelijk geen poot om op te staan.
Wel moeten ze dan leveren volgens de overeenkomst.

Marsha_

Ongelezen bericht door Marsha_ » 21 sep 2016 12:04

Help,

Ben net gebeld door "bedrijvengids.nl". De dame aan de telefoon verzekerde me ervan dat ik vorige jaar akoord heb gegeven op hun aanbod. (Waar ik niks van weet) Na dat ik langzamerhand steeds geirriteerder begon te worden omdat zij beweerde dat ik wel een akkoord heb gegeven begon ik steeds meer te vragen. Waarop zei mij vertelde dat als ik het volgende bandje insprak dat ik er vanaf was. Terwijl het bandje start hoor ik bijna aan het einde dat ze een bedrag noemt rond de €380 ex btw, en of ik daarmee eens was. In de war zeg ik heel vragend: uh ja?.
Er wordt opgehangen en waarschijnlijk krijg ik nu een factuur ... En nu?

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 21 sep 2016 15:22

Marsha_ schreef:Terwijl het bandje start hoor ik bijna aan het einde dat ze een bedrag noemt rond de €380 ex btw, en of ik daarmee eens was. In de war zeg ik heel vragend: uh ja?.
Er wordt opgehangen en waarschijnlijk krijg ik nu een factuur ... En nu?
ik vrees ook dat u nu inderdaad een factuur zult krijgen. Kunt u hier onder uit? Wellicht, maar dan zult u dit wel bij een rechter moeten uitvechten in het ergste geval.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 21 sep 2016 15:22

Marsha_ schreef: Er wordt opgehangen en waarschijnlijk krijg ik nu een factuur ... En nu?
Er moet toch een duidelijke overeenkomst zijn - en een volledig voicelog.
Alleen 'uh ja' is niet voldoende.

Voor de rest lees de topics over diverse soorten van deze aquisitiefraude goed door.

Brenda van Uffelen

Ongelezen bericht door Brenda van Uffelen » 02 mei 2017 22:49

Ik ben ook door dit bedrijf zo benaderd en ze blijven mij ook dreigbrieven sturen met incasso bureaus. Ik heb vandaag aangifte gedaan voor aquisitie fraude bij de politie. Dit moeten jullie ook doen. Hoe meer hoe beter dan gaan ze haar misschien aanpakken.

Gesloten