Ervaring bedrijvengids

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Roww88

Ervaring bedrijvengids

Ongelezen bericht door Roww88 » 14 nov 2012 13:16

Goeden middag allen,

Vandaag werd ik gebeld door ''bedrijvengids.nl''
Deze mevrouw beweerde dat mijn ''contract'' in november afloopt. En zou ik een factuur van € 350,- ontvangen.
Wat bieden zij aan: voor €350.- komen mijn bedrijfsgegevens op hun website;
Zij noemen dit reclame maken.

Helemaal gek geworden?!! € 350.- betalen voor vermelding van adresgegevens op bedrijvengids.nl En dit reclame durven te noemen.
Absoluut te gek voor woorden, als je weet dat de grootste zoekmachine ''GOOGLE'' jou bedrijf gratis en met hun genoegen op hun website plaatst. Denk hierbij aan ''google maps'', ''locaties'', ''google analytics (websiteverkeerbeheer)''. En ga zo maar door. Ja GRATIS

Zei wilde een nieuw voorstel doen.
Wat voor voorstel? € 350.- voor een jaar vermelding van mijn bedrijfsgegevens op hun website.
Ik zei tegen haar dit heb ik nooit aangesloten. Waarschijnlijk hebben jullie iemand gesproken die er niets van weet en een leuke aanbieding hebt aangesmeerd.
Deze mevrouw liet mij niet uitspreken ( '' klant '' vriendelijkheid )

Vervolgens hangt zei de telefoon in mijn oor op.
Dit is absoluut onacceptabel!

* Klant niet laten uitpraten !
* Klant nieuwe contract proberen aan te smeren op basis van neppe ''oude'' gegevens
* Telefoon ophangen zonder te vermelden

Nou heb ik op het internet gekeken en kwam meerdere klachten tegen hun tegen, weliswaar oud,
maar gelukkig wist ik dat dit een ''grapje'' was van hun om mensen erin te luizen!

http://webwereld.nl/nieuws/105279/onder ... line-.html
http://www.klacht.nl/telefoonbedrijvengids-nl/
http://www.klacht.nl/bedrijvengids-eu/

Dit is een veel voorkomende fraude actie!
Ik dien hierbij dan ook een zwaar klacht in tegen bedrijvengids.nl (.eu)

Ik zal mijn best doen op dit bericht op elke website dan ook te plaatsen, opdat mensen zich ervan bewust zijn.

Bedankt en verspreidt het bericht!
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2014 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde informatie verwijderd

Schorpioen58

Re: Ervaring bedrijvengids

Ongelezen bericht door Schorpioen58 » 15 nov 2012 00:20

Dit is niet nieuw. Er wordt al jaren gewaarschuwd voor bedrijven als Bedrijvengids.
Niet op ingaan en vooral geen ja zeggen als je ze aan de telefoon hebt.
Niet hun de telefoonverbinding laten verbreken maar zelf doen.

jack2web

Ongelezen bericht door jack2web » 16 apr 2013 23:42

Vandaag gebeld door Bedrijvengids. Vorig jaar had ik aangegeven dat ik geen vermelding wilde. Om dit definitief te maken hadden ze een formulier gestuurd. Had ik niet gezien. Reklame, dus weggegooid.... Dame zou me het formulier weer opsturen per mail. Verzoek het te tekenen en aanvinken: geen automatische verlenging.
Ik ondertekend met mijn stomme kop. Maar op dit formulier staat dat mijn "vermelding" per 1 december afloopt. Ik heb nooit een contract voor vermelding gehad.
Vandaag nog een aangetekende brief verstuurd ter annulering van dit "contract". Die optie wordt nog gegeven, binnen 8 dagen. Ben benieuwd of ik hier van afkom.
Overigens: vermelding 89 euro exclusief btw per maand!!!

ben1906

Ongelezen bericht door ben1906 » 28 mar 2014 13:43

Hoi jack,

Gisteren ben ik ook gebeld door dit "bedrijf". Ze gaan mij een brief sturen om te bevestigen. Als ik onderteken gaan ze dan toch verlengen? Ik begrijp dit niet. Heb je wellicht een kopij van de brief? (of iemand anders) zodat ik van te voren weet dat ik moet tekenen of niet...

Alvast dank!

Creatura

Ongelezen bericht door Creatura » 28 mar 2014 13:56

Als je niets tekent, zit je nergens aan vast. Er is ten eerste al geen enkele overeenkomst met dit "bedrijf", ze proberen je op listige manier gewoon wat €€€ uit je zak te kloppen.

Dit bedrijf negeren, NIETS tekenen, en (wanneer ze weer contact zoeken) aangeven dat je via internet al weet met wat voor oplichters je hebt te maken.

CarolineM

Ongelezen bericht door CarolineM » 30 mar 2014 10:52

Hallo allemaal!

Ook wij zijn afgelopen februari er in gestonken. Stom, stom stom!!!
Hun benadering is agressief en overweldigend en nu ligt er een factuur van € 598,95.
mailen helpt niet, toen we dreigden met de media belden ze ons weer op en verbraken de verbinding toen mijn partner voet bij stuk hield en hen oplichters noemden. Maar de herinnering van de factuur ligt nu weer op de mat. Ik heb Radar om advies gevraagd, maar één ding is zeker: deze factuur betalen we niet! Inderdaad...voortaan direkt zelf ophangen!!

ben1906

Ongelezen bericht door ben1906 » 31 mar 2014 10:49

Hallo,

Ik ben telefonisch benaderd en heb inmiddels een brief gehad waarin "de afspraken" worden bevestigd. Ik ben telefonisch geen overeenkomst aangegaan, dus ik vermoed dat ze de voicelog gaan vervalsen. Ik heb de brief niet getekend, wel ga ik zo een brief sturen waarin ik aangeef geen overeenkomst te zijn aangegaan en ook geen overeenkomst wil. Voordat ze gaan dreigen met de telefonische overeenkomst heb ik geschrevn dat ik dat bijvoorbaat al opzeg en dat ik in geen geval bereid ben de kosten te betalen!

Gtroetjes,
Ben

encore

Ongelezen bericht door encore » 31 mar 2014 12:22

ben1906 schreef:Hallo,

Ik ben telefonisch benaderd en heb inmiddels een brief gehad waarin "de afspraken" worden bevestigd. Ik ben telefonisch geen overeenkomst aangegaan, dus ik vermoed dat ze de voicelog gaan vervalsen. Ik heb de brief niet getekend, wel ga ik zo een brief sturen waarin ik aangeef geen overeenkomst te zijn aangegaan en ook geen overeenkomst wil. Voordat ze gaan dreigen met de telefonische overeenkomst heb ik geschrevn dat ik dat bijvoorbaat al opzeg en dat ik in geen geval bereid ben de kosten te betalen!

Gtroetjes,
Ben
Je gaat ze dus iets toesturen dat ze kunnen vervalsen en je zo beter onder druk kunnen zetten. Negeren en aangeven bij de fraudehelpdesk is veel beter.

ben1906

Ongelezen bericht door ben1906 » 31 mar 2014 13:14

Op dit moment is er nog geen sprake van fraude. Op het moment dat je in conflict raakt zou je een punt hebben. Ik heb kopieen/pdf en via email een bevestiging gestuurd. De brief is aangetekend.

Enfin. Ik houdt jullie op de hoogte. Ik ga iig niks betalen!

Het is wel vervelend iedere keer. Als het nu helder was dat negeren DE oplossing was, had ik er niet zoveel energie en tijd in hoeven stoppen. :?

gitje37

Ongelezen bericht door gitje37 » 01 apr 2014 10:44

Het is weer zover. ik krijg een factuur vanOMS voor een advertentie op digitalebedrijvengids.nl voor een periode van 12 maanden voor een bedrag € 361.79 incl. btw.

dit is weer een spook factuur dus mensen let op!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2014 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Creatura

Ongelezen bericht door Creatura » 01 apr 2014 16:04

ben1906 schreef:Het is wel vervelend iedere keer. Als het nu helder was dat negeren DE oplossing was, had ik er niet zoveel energie en tijd in hoeven stoppen. :?
[Ongefundeerde bewering verwijderd] Daarnaast, als je de moeite neemt om je in de berichten van de afgelopen jaren te verdiepen, is het bekend dat dergelijke bedrijven NOOIT de gang naar de rechtbank maken, maar het altijd laten met (loze) dreigementen van zelf opgerichte incassobureautjes.

Zelfs een brief sturen naar dergelijke [ongefundeerde bewering verwijderd] is al te veel moeite, bespaar je de kosten en reageer nergens op.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 nov 2015 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door Forummoderatie

alexvandersluijs

Ongelezen bericht door alexvandersluijs » 24 jun 2014 14:58

Ik krijg net ook een factuur van OMS, [email protected] digitalebedrijvengids.nl, kamer van koophandel 60020628.

Totaal onbekend, nooit aan de lijn gehad, nooit gemaild, nooit iets van een overeenkomst gesloten, maar gewoon SPOKEN !!

Het wordt tijd dat Justitie en de minister deze gasten eens heel hard aanpakt. Zojuist heb ik ze gemeld bij fraudehelpdesk.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2014 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link, adresgegevens en ongefundeerde informatie verwijderd

M. Veenker

Ongelezen bericht door M. Veenker » 18 aug 2014 16:24

Ik werd net gebeld door Bedrijvengids.nl. Het schijnt dat mijn man of ik afgelopen februari telefonisch een contract hebben afgesloten voor vermelding van het bedrijf van mijn man voor 1,5 jaar waarvan het eerste half jaar gratis. We kunnen ons allebei hiervan niets herinneren en hebben hierover ook geen informatie gekregen (anders was er bij mij wel een bel gaan rinkelen). Ik heb gezegd dat ik het wil stoppen, maar nu moeten we wel het eerste half jaar betalen (150,00). Wat kunnen we hiertegen doen. Iemand suggesties of ervaringen??

Kunne

Ongelezen bericht door Kunne » 22 aug 2014 14:25

Vanmorgen ben ik gebeld door Manon van bedrijvengids.nl. Heel warrig verhaal. Ze vroeg naar mijn naam en zei dat ze er vanuit ging dat ik net als iedereen naast de standaard vermelding van 150 euro per jaar geen extra vermeldingen nodig had en bedankte mij voor de tijd en hing op voordat ik iets kon zeggen (ofwel voordat ik kon zeggen dat ik ook geen standaard vermelding heb of in de toekomst wil.) Wat moet ik hier nu mee? Iemand die dit herkent? Alvast bedankt voor uw antwoord.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 22 aug 2014 15:23

M. Veenker schreef:Ik werd net gebeld door Bedrijvengids.nl. Het schijnt dat mijn man of ik afgelopen februari telefonisch een contract hebben afgesloten voor vermelding van het bedrijf van mijn man voor 1,5 jaar waarvan het eerste half jaar gratis. We kunnen ons allebei hiervan niets herinneren en hebben hierover ook geen informatie gekregen (anders was er bij mij wel een bel gaan rinkelen). Ik heb gezegd dat ik het wil stoppen, maar nu moeten we wel het eerste half jaar betalen (150,00). Wat kunnen we hiertegen doen. Iemand suggesties of ervaringen??
Als u geen overeenkomst bent aangegaan hoeft u uiteraard niet te betalen. Als het werkelijk het geval zou zijn dat u (of uw partner) in februari gebeld is zouden zij daar bewijs van moeten kunnen produceren, maar als u zeker weet dat dit niet het geval is is er dus ook geen sprake van een overeenkomst.

Ik zou eerst maar eens om bewijs vragen als u twijfelt, anders niet betalen want er is geen overeenkomst.

Heslinga

Ongelezen bericht door Heslinga » 25 aug 2014 12:03

Ook zojuist (25 aug 11.30) gebeld door Bedrijvengids.nl.
Ergens ging er bij mee belletje rinkelen dat ik dit eerst maar eens even moest natrekken.
Gelukkig kwam ik via het intypen van eraringen+bedrijvengids al snel op deze site terecht.
Schijn vanmiddag opnieuw gebeld te worden.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 25 aug 2014 12:37

Als ik u was, Heslinga, zou ik niet opnemen, of als ze blijven bellen "nee" of "Geen interesse" zeggen en ophangen. xD

Heslinga

Ongelezen bericht door Heslinga » 25 aug 2014 15:42

Hoi Julie4444
Heb ik ook gedaan.
Toen ik hoorde van bedrijvengids.nl ging bij mij het belletje rinkelen van gemeentegids.nl.
Toen ik zei dat ik hen eerst wel even zou checken verbraken ze zelf het contact.
Maar goed, als ze opniew bellen zal ik vers van de pers hiervan verslag doen op deze site.
Heb ik gelijk een mooi archief.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 25 aug 2014 21:01

Haha super. Ik denk dat je wel safe zit though. Zou me verbazen als ze nog een keer bellen nadat je al hebt aangegeven ze te checken, maar je weet maar nooit. :lol:

3Drene

Ongelezen bericht door 3Drene » 23 okt 2014 18:58

Help!
Ik heb intussen 2 facturen gehad waarvan ik er 1 betaald heb, stom natuurlijk...
Vandaag ben ik weer gebeld en heb ik me weer in de luren laten leggen en heb ik ja gezegd op een verlenging...

Helpt het om een aangetekende brief te versturen waarbij ik aangeef dat ik afzie van de vermelding op hun website en dat ik de factuur niet betaal?

Hopelijk komt er snel een reactie...

Dank!

Gr. René

Gesloten