LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Cheapveilingen.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nikkistorK
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2017 10:26

Ervaring met Cheapveilingen.nl

Ongelezen bericht door nikkistorK »

Hebben meer mensen ervaring met de website Cheapveilingen.nl? Gistermiddag ben ik begonnen met de bieden op een waardebon. Toen om 10 seconden voor tijd de teller afliep en ik zoals ik bij VakantieVeilingen altijd doe 1 tel voor de tijd afliep het laatste bod plaatste, ging de tijd opeens weer 20 seconden omhoog. Dit betekent dus dat een veiling haast nooit afloopt, omdat de tijd steeds weer 20 seconden langer wordt. Pas wanneer iemand 20 seconden niet meer biedt, wint de ander die veiling. Dit gebeurt echter nooit, iedere keer wordt net voor de tijd afloopt weer een bod geplaatst. Ondertussen betaal je wel gewoon creditpakketten om iedere keer een bod te kunnen plaatsen. Je betaalt dus niet alleen voor de gewonnen veiling, maar ook voor het bieden. Nu dacht ik, 's nachts is er vast niemand meer aan het bieden want dan ligt iedereen te slapen, dus ik zet mijn wekker en ga dan even kijken of de veiling nog open is. Dus vannacht om half 3 uur 's nachts ging ik kijken, iedereen was nog volop aan het bieden. Iedere 10 seconden kwam er weer een bod bij. Hoe dan? Een uur later keek ik weer, en nog steeds was de veiling niet afgelopen, nog steeds kwam om de zoveel seconden een bod, van verschillende personen, en een paar namen die vaker terug kwamen. Midden in de nacht. Even later nadat nog steeds een tal aan mensen om de paar seconden aan het bieden was, had iemand opeens de veiling pats boem gewonnen. Zomaar. Uit het niets. Beetje raar, niet? Vervolgens werd een nieuwe veiling geopend. Meer dan een uur lang werd hier niks op geboden. Al die mensen die een paar minuten daarvoor nog diehard iedere 10 seconden op deze cadeaubon aan het bieden waren, waren nu allemaal verdwenen? Hadden ze opeens geen interesse meer in precies hetzelfde aanbod? Lagen ze nu opeens wel allemaal te slapen? Maar niks was minder waar, toen ik rond half 5/5 uur het eerste bod plaatste stroomden de biedingen binnen. Riet, Herbert, Janna, Vlinder, Louis en Katja... alle namen die de dag en nacht tijdens de veiling ervoor voorbij kwamen waren nu ook weer om de paar seconden aan het bieden. Nog steeds midden in de nacht, terwijl ze anderhalf uur niks van zich lieten horen. Tot ik het eerste bod plaatste. Dus, zit half Nederland hele nachten achter de PC om 75% korting te krijgen op een waardebon? Of heeft Cheapveilingen bots die automatisch om de zoveel seconden een bod plaatsen, zodat ze het product voor een hoog genoeg bedrag verkopen om uit de kosten te komen?
Bijlagen
17193859_10210673310420248_669268212_o 2.jpg
(101.18 KiB) 1695 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Ervaring met Cheapveilingen.nl

Ongelezen bericht door Costnix »

Die veilingen zijn internationaal. Mensen vanuit alle tijdzones bieden opzo'n kavel.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Cheapveilingen.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vakantieveilingen is heel iets anders als deze vage site. De bedoeling is om u gek te krijgen zodat u blijft bieden. En aangezien elk bod geld kost een win win situatie. Maar niet voor u.

Er is vaker onderzoek gedaan naar dit soort praktijken. Vaak 'win' je in een van de eerste 3 veilingen om vertrouwen te krijgen.

Dit soort 'veilingen' moet je nooit geloven.

nikkistorK
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2017 10:26

Re: Ervaring met Cheapveilingen.nl

Ongelezen bericht door nikkistorK »

Costnix schreef:Die veilingen zijn internationaal. Mensen vanuit alle tijdzones bieden opzo'n kavel.
Leuk geprobeerd, maar ik denk niet dat mensen vanuit andere tijdzones bieden op een waardebon voor de Mediamarkt (die alleen in Europa bestaat) :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ervaring met Cheapveilingen.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is bij heel veel veilingen zo dat als je (kort voor tijd) een bod doet, de tijd voor anderen om te bieden verlengd wordt. Dat is dus niet echt vreemd. Ook is het niet echt vreemd dat mensen wachten tot kort voor het einde met bieden. Want waarom zou je een uur eerder al beginnen met bieden? Om de prijs op te drijven?

Los van dat er vast wel meer mensen zoals jij zin die midden in de nacht niets beters te doen hebben, is het ook goed mogelijk dat er automatisch wordt geboden. Sommige sites bieden dat ook zelf al aan.

Maar een veiling waarbij je al tijdens het bieden je geld, of 'punten', kwijt raakt, daar zou ik nooit aan beginnen.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Ervaring met Cheapveilingen.nl

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Alleen al uit de naam van de site kan je opmaken dat het om bedriegerij gaat.
Een veiling is een verkoopmethode die wordt gebruikt door verkopers die een zo hoog mogelijke prijs willen krijgen voor een produkt waarvan de waarde niet op voorhand vastgesteld is. Meestal betreft het zeldzame of unieke produkten, of produkten met een snel wisselende dagwaarde. Er worden dan produkten aangeboden aan zoveel mogelijk potentiële geïnteresseerde kopers en deze worden verkocht aan de hoogst biedende. De hele intentie is om er een zo hoog mogelijke prijs voor te krijgen, dus 'goedkope' veilingen is per definitie niet aan de orde. Cheapveilingen is daarmee net zoiets als 'kuise prostitutie' of 'vegetarisch vlees'. Daarmee is niet gezegd dat je op een veiling niet soms goedkoop aan artikelen kunt komen, indien een lage prijs het hoogste is wat bieders er voor over hebben. Maar benader het eens van de andere kant; stel dat je een erfstuk van je overleden oma niet mooi vindt en je wilt het verkopen, zou je het dan laten verkopen door iemand die het woord 'cheap' in zijn handelsnaam voert?

Als je dan ook nog verder in het verhaal de gang van zaken leest, dat je niet met het artikel thuis komt maar dat je er wel voor betaald hebt tijdens je bieding, dan zou er eigenlijk maar één ding moeten gebeuren: felrode lampen die knipperen tijdens het afgaan van harde alarmbellen, en een grote oplichtende tekst waarop staat "WEGWEZEN!!!".

Gesloten