LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Fuckbuddy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Lorenzo89
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2014 12:08

Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Lorenzo89 »

Goeiemiddag,

Ik ben eigenlijk opzoek naar mensen die enigsinds opgelicht worden of zijn door de website Fuckbuddy.nl.

2 maanden geleden heb ik mij aangemeld gewoon uit interesse hoe zo'n website in elkaar zit. Om gebruik te kunnen maken van alle functies moet je je account activeren. Dit doe je door een betaling te doen van 7,95 euro voor 30 dagen.

Maar let op! Bij mij in mijn scherm is het alleen te zien als je doorscrold naar beneden dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Hierin staat blijkbaar dat je akkoord gaat met een abonnement van iets minder als 50 euro per maand!

Vervolgens na 2 weken krijg je een melding dat je een digitale machtiging heb gegeven door die betaling te doen, en dat je 2x expliciet akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden, waar dus in staat dat je een abonnement aangaat.

Na een mail terug te hebben gestuurd dat het in Nederland niet is toegestaan om een abonnement alleen in Algemene Voorwaarden te vermelden, en dat het duidelijk moet worden aangegeven dat je een abonnement aangaat krijg ik een reactie dat ik vooral niet moet storneren en dat ik zelf akkoord ben gegaan.

Ik heb daarna nog een keer een mail gestuurd dat ik niet akkoord ga met een automatische incasso met dezelfde reden als hierboven, het is niet duidelijk aangegeven, en een abonement via algemene voorwaarden is niet toegestaan. Daar heb ik geen reactie op gehad.

Daarna is er nogmaals een aankondiging en herinnering gekomen dat ik moet betalen. Vandaag zelfs een brief met een dreiging dat er een incasso bureau aan te pas zal komen.

Nou is mijn vraag of er nogmeer gedupeerden zijn, wat bij jullie is gebeurt, en wat jullie hebben gedaan om hiervan af te komen! Of dat er misschien nog mensen zijn die tips hebben om deze nare site aan te pakken.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
Lorenzo

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door alfatrion »

Laten storneren door de bank en een selectieve blokkade laten aanleggen.

Lorenzo89
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2014 12:08

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Lorenzo89 »

Storneren heb ik gedaan, blokkade ga ik gelijk doen. Maar dan het incasso bureau probleem... :(

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Je verweer kan je gewoon ook tegen het incassobureau inbrengen, schriftelijk. Geef aan dat je ook om die reden zeer zeker niet gaat betalen en dat je een rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet.

Overigens geloof ik niet dat je via deaze website daadwerkelijk een 'fuckbuddy' vindt, de meeste van dit soort websites zijn 'profielsites' die er slechts op gericht zijn je geld afhandig te maken. Puur oplichterij dus.

Helaas kan ik dat niet controleren want ik zit nu op mijn werk :D

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Gitarist »

Ik denk dat dit soort sites dit soort geintjes flikt omdat ze er van uit gaan dat mensen zonder medeweten van de levenspartner op dit soort sites komen. Vandaar dat ze meteen dreigen met een incassobureau omdat niemand dat aan z'n deur wil hebben vanwege de levenspartner die het dan ook te weten komt.
Ik denk dat je in je recht staat en wens je dan ook veel succes.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

[Reacties op eerder weggehaalde, offtopic berichten verwijderd door de Moderator] Maar als je de site al niet vertrouwt dan ga je je toch niet aanmelden met naam, adres etc.? En zelfs als het maar EUR 7.95 is dan zou ik dat er nog niet voor over hebben.

Maar nogmaals, gewoon hetzelfde verweer voeren tegen het incassobureau en zien wat ze doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 okt 2015 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic uitingen verwijderd

stofzuigertje

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik het vergelijk met een willekeurige krant of TV gids...

Daar mag je ook vaak eerste tijd goedkoop proberen en daarna volle prijs......
Als ondernemer ga ik daarom toch voor deze Fuckbuddy gelijk geven op zakelijk gezien.

Altijd eerst alles goed doorlezen of het stopt of doorgaat na de voordelige proef periode.
Hij is te laat en ook bij de Tros Kompas of TV Krant heb je deze voorwaarden meestal!

Dus helaas, niet lezen voor klikken en proef betalen en je word ook financieel genaaid!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

stofzuigertje schreef:Als ik het vergelijk met een willekeurige krant of TV gids...

Daar mag je ook vaak eerste tijd goedkoop proberen en daarna volle prijs......
Als ondernemer ga ik daarom toch voor deze Fuckbuddy gelijk geven op zakelijk gezien.

Altijd eerst alles goed doorlezen of het stopt of doorgaat na de voordelige proef periode.
Hij is te laat en ook bij de Tros Kompas of TV Krant heb je deze voorwaarden meestal!

Dus helaas, niet lezen voor klikken en proef betalen en je word ook financieel genaaid!
Dit is iets anders. Websites als Linkedin bieden gratis basisdiensten aan en als je uitgebreide diensten wil moet je betalen. Dat doen ook veel datingdites, en onroerend goedsites, zodat je de kans krijgt te kijken wat het is en wat er is.

Hier is het alleen anders. Je kan je gratis inschrijven maar een vol lidmaatschap kost geld. Dat is begrijpelijk. Echter, de site creeert onduidelijkheid of die kosten nu 7.95 of 50 euro zijn. Er wordt geadverteerd met de lage prijs en in de algemene voorwaarden wordt een hogere prijs gegeven. Met andere woorden, je denkt dat het 7.95 is en dan is het opeens 50. Dat mag niet omdat het misleidend is en omdat je essentiele voorwaarden zoals de prijs niet in de algemene voorwaarden mag verstoppen. Daar komt bij dat omstandigheden en gedragingen ook onderdeel uitmaken van het contract dus ook die 7.95 Dit veroorzaakt een tegenstrijdigheid in een essentiele voorwaarden en daarom betwijfel ik of er wel een geldig contract is.

Die goedkope proefabonnementen waren trouwens evengoed misleidend, althans, toen ik nog in NL woonde. Je betaalde bijvoorbeeld 3 maanden een gereduceerd tarief maar na afloop werd het met stilzwijgende verlenging omgezet in een duur abonnement. Volgens mij mag dit ook inmiddels niet meer.

Natuurlijk is het beter de algemene voorwaarden gewoon te lezen maar ik ben van mening dat ze op deze manier niet mogen worden gebruikt. Overigens was de vraag wat bij het inschakelen van een incassobureau te doen. Het antwoord is dat een incassobureau geen speciale bevoegdheden heeft en er in je rechtspositie niets verandert. Ben je het met een vordering niet eens en blijft de ander voet bij stuk houden dat je moet betalen, dan is er maar een die die vraag kan beantwoorden en dat is de bevoegde rechter.

johmarjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2015 14:47

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door johmarjo »

Als je in de situatie zit dat je aan fuckbuddy denkt vast te zitten, geloof me dan zit je het niet, een i-deal is een eenmalige betaling en dus kun je hierop geen contract aangaan, en ga informatie inwinnen via de KVK of anders het ECC in Utrecht, dit is makkelijk op te zoeken, en je zult versteld staan van wat je hoort, dus er is hoop, en bezoek gelijk een rechtswinkel, hopende dat iemand hier iets aan heeft. Hans

johmarjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2015 14:47

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door johmarjo »

Als je eenmaal in de fuik van fuckbuddy getrapt bent, ga gelijk naar een rechtswinkel want opzeggen is schier onmogelijk, en bespreek daar je mogelijkheden, dit is in mijn optiek de beste weg, en je zult zien dat ze daar wel bekend zijn met deze site, Hans

bob76
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2015 00:45

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door bob76 »

Beste Lorenzo en anderen, ik heb helaas ook de voorwaarden aangeklikt en krijg in een eerste verzoekmail om beëindiging de reactie dat ik akkoord heb gegeven voor 50 euro per maand 1 jaar lang. Ik heb hierop recent een reactie teruggezonden, en ben nog in afwachting van het antwoord. Vanuit mijn werk heb ik succesvolle ervaring in omgang met fraudeurs, en ga deze zeker gebruiken indien deze partij niet tot volwassen communiceren in staat blijkt. Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.

groeten
bob
Laatst gewijzigd door Radar op 21 okt 2015 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op weggehaalde offtopic berichten verwijderd

bob76
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2015 00:45

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door bob76 »

Beste allen, fuckbuddy heeft mijn abonnement beëindigd!
Ze hebben geen reden gegeven waarom ze mijn verzoek hebben ingewilligd. In hun voorwaarden staat dat je 14 dagen bedenktijd hebt. Die 14 dagen was bij mij nog niet verstreken.

Is de 14 dagen wel verstreken, dan weet ik niet of je kans maakt. Je kunt ze aanspreken op hun klantvriendelijkheid en het feit dat ze op hun site zelf zeggen dat ze niet aan leden willen verdienen, zoals ik heb gedaan. Zoals gezegd weet ik niet of dit de reden is dat ze het abonnement hebben beëindigd. Echter als klanten dit blijven doen om onder het abonnement uit te komen, zullen ze ook een grens trekken, zoals elk commercieel bedrijf doet.
Ik heb geen klachten over hoe ze mijn verzoek uiteindelijk hebben afgehandeld.

Of de inhoud op de site fake is? Ik vermoed van wel. De paar berichtjes die ik ontving van dames, heb ik direct beantwoord omdat ik online was. Echter geen enkele wederreactie, ook niet op de vele die ik verstuurde. Normale volwassen mensen communiceren zo niet in mijn beleving, die geven even aan dat ze geen interesse hebben in verder contact. Zou ook kunnen zijn dat het wel echte profielen zijn maar niet meer actief: bij de meeste profielen zag ik foto's uit 2009.

Ik heb mij afgelopen jaren op veel seksdatingsites aangemeld, en op geen enkele ben ik ook maar in de buurt van een afspraak gekomen, zelfs niet op de sites die het beste staan aangeschreven. Op het moment suprême wordt de echte ontmoeting vermeden.
Vanuit mijn eigen ervaring zeg ik: als je t lekker vindt om wat opwinding en/of aandacht te voelen/krijgen, dan zijn deze sites prima geschikt, en is t ook prima dat je ervoor moet betalen. Maar verwar het niet met de realiteit, dan word je zonder meer teleurgesteld en voel je je opgelicht.
Succes allemaal met het maken van de juiste keuze!

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Dit is allemaal nep.

Je praat gewoon met vrouwen of mannen die thuis achter de pc/laptop zitten.
Zij loggen in op een server waar ze de diverse berichten kunnen lezen en beantwoorden.

Zij krijgen opdracht om zoveel mogelijk berichten uit te lokken omdat je vaak per bericht betaald.
Zij moeten afspraken maken en deze later met een smoes afzeggen.

is onbegrijpelijk hoeveel mensen hier nog in stinken.

Ik ken iemand die het werk gedaan heeft en misschien nog steeds doet, dat weet ik niet.
krijgt een paar cent per verzonden bericht.

de enige die goud verdienen zijn de eigenaren van de site

microvip
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2015 13:23

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door microvip »

Goedendag,

Ik heb het zelfde probleem met deze site. Ik heb zelfds contact gehad met de nederlandse facturatie partij Mempay B.V.. Met hun kom komen we er niet uit. En met de website zelf ook niet.

Hoe kan dit nou het best opgelost worden? Ik heb zelfds al een dreig brief liggen van het incassobueau (CIB).

~ Microvip

jambobwana
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2015 13:20

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door jambobwana »

Ik had me ook aangemeld. twee dagen na het aanmelden heb ik opgezegd, aangezien ik ervaringen over deze site zag en ivm dat jaarcontract waar je aan vast zou zitten. ik heb ook, binnen de 14 dagen bedenkttijd, een antwoord gekregen dat de opzegging was verwerkt. Echter kreeg ik een aantal weken daarna een vooraankondiging dat er een maandbedrag wordt afgeschreven ivm het jaarabonnement. Hierop gereageerd dat het is opgezegd met bevestiging.Hierop het ik geen reactie gehad van fuckbuddy. Ik heb vervolgens het bedrag geblokkeerd zodat het nu niet van mijn rekening kan worden gehaald. Nu krijg ik weer een herinneringsschrijven dat ik heb bedrag moet overmaken. Ik heb gereageerd dat ik al lang heb opgezegd.
Wie heeft tips hoe nu verder? Ik sta volledig in mijn recht maar ben bang dat er nog wel vervolgmails (lees aanmaningen of iets dergelijks) komen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jambobwana schreef:een antwoord gekregen dat de opzegging was verwerkt.
Belangrijk: HOE heeft u dit antwoord gekregen? Schriftelijk?
Dan is het makkelijk - dan heeft u bewijs. Forward deze bevestiging - en verzoek ze te staken met de incassopogingen, daar u a) geen klant (meer bent), b) op juiste wijze en op tijd hebt opgezegd en dit bevestigd is, en daarom c) er geen sprake is van een machtiging, waardoor de incasso onrechtmatig is.
jambobwana schreef: Hierop gereageerd dat het is opgezegd met bevestiging.Hierop het ik geen reactie gehad van fuckbuddy. Ik heb vervolgens het bedrag geblokkeerd zodat het nu niet van mijn rekening kan worden gehaald.
Prima - bewaar deze (verzonden) berichten (print ze desnoods nog uit en bewaar alles bij elkaar).

Voor zover ik kan nagaan - aan de hand van uw bericht - heeft u er alles aan gedaan om problemen te voorkomen (Beter was geweest je niet aan te melden.. maar da`s achteraf).
Blijft men 'herinneringen' sturen kunt u (als dit per mail gebeurt) deze als spam markeren.
Komt een incassocowboy zeuren - eenmaling antwoorden dat hun vordering niet bestaat - en geef ze een kopie van de opzeg bevestiging, en vraag ze te stoppen.
Blijven ze doorgaan - negeren - of aangifte doen (oplichting, afpersing of zo.. vraag advies bij de politie).

Maar, als u alles netjes hebt opgezegd (en zij dit bevestigd hebben) kunnen ze u niets maken.

En volgens mij is het bij fuckbuddy zo dat je echt geen buddy vind, maar door hen zelf behoorlijk genaaid word... (pardon my french)

Dje77
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2016 16:09

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Dje77 »

Ik heb precies hetzelfde verhaal en ben "onbewust"
een ongewild jaarabonnement aangegaan met FuckBuddy.

Ik lees veel nare ervaringen hier, maar wat is nu juridisch het juiste verweer,
tegen een Fuckbuddy jaarabonnement wat ik naar het incassobureau kan sturen?

Is dit, dat het in Nederland niet is toegestaan om een abonnement
alleen in Algemene Voorwaarden te vermelden, en dat het duidelijk
moet worden aangegeven dat je een abonnement aangaat ?!

En kan ik een uiteindelijke rechtszaak mocht die er ooit van komen,
zonder vrees en met een gerust hart tegemoet zien?

Ik hoor dit graag want ik begin de hete adem van het incassobureau
nu toch wel echt in mijn nek te voelen nadat ik de incassomachtiging
voor de betalingen heb geblokkeerd hehe

Grt, Dje

Mister White
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2013 16:34

Re: Ervaringen Fuckbuddy

Ongelezen bericht door Mister White »

Geachte lezers.
De teller van seksdatingsites staat nu op 3553 en hierbij staat Fuckbuddy er niet bij. Ik heb de gebruiksvoorwaarden gelezen en het is alleen maar éénrichtingsverkeer. Wat mij opvalt staat in artikel 28 en hier wordt bepaald te werken volgens de wet in Curacau. Volgens mijn bescheiden mening is ieder bedrijf onderhevig aan de wetten van het land waar de diensten worden aangeboden. Op 29.1 wordt zelfs gesproken over dat u niet rechtsbevoegd bent om een zaak tegen hen aan te spannen. Hier het artikel:
29.1. U of enige andere persoon is niet bevoegd en zal niet (a) uw/zijn/haar vordering tegen ons samenvoegen met die van een ander, of (b) gezamenlijk een rechtsvordering instellen en/of gezamenlijk een juridische procedure aanspannen tegen ons, een directeur, werknemer, andere functionaris, of aandeelhouder van ons of van onze zakelijke partners. U erkent en accepteert dat u deze en soortgelijke rechten opgeeft, en dat u of enig ander persoon zelfstandig en alleen tegen ons een rechtsvordering mag instellen of zelfstandig en alleen een juridische procedure tegen ons mag aanspannen.
Om je gerust te stellen, zou ik gaan denken aan gratis juridisch advies. Via eigen rechtsbijstandverzekering, een rechtswinkel of rechtenforum.nl. Persoonlijk zie ik dat dit gehele pakket aan voorwaarden op juridisch gebied niets voorstelt. Je hebt hier geen rechten, alleen verplichtingen.
Ten aanzien van dit zooitje, want zo noem ik dat, het volgende. Het is in de wet vastgelegd dat algemene voorwaarden: De inhoud van uw algemene voorwaarden mag niet onredelijk bezwarend zijn voor de wederpartij.
Misschien moet je eens doen alsof je een startende ondernemer bent en deze gebruiksvoorwaarden eens laten beoordelen door de Kamer van Koophandel of bijvoorbeeld het ACM. Pas wel even de naam van het bedrijf aan en verzin zelf een bedrijfsnaam.
Ik hoop dat je het resultaat ook even naar mij kunt doormailen: [email protected] zodat ik het op op de site kan plaatsen.
Tot slot: er zijn door mij al vele pogingen gedaan om dit in de media onder de aandacht te brengen, echter ontvang ik vrijwel nooit een antwoord. Alles wat een combinatie vormt tussen erotiek/seks en een datingsite is 100% oplichting. En zij kunnen nog steeds ongehinderd onwetende consumenten misleiden. Zijn die 11 organisaties/bedrijven op juridisch vlak niet aan te pakken, dan is ruime aandacht echt hard nodig. Ik zeg nog steeds: wie geld wenst te verdienen op internet, prima. Maar doe dat op een eerlijke manier. Met vriendelijke groet, Mister White

Gesloten