LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met USENET.NL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
akke.vd-galien
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 sep 2016 11:34
Contacteer:

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door akke.vd-galien »

Gewoon online via de de site van de politie.
Had eerst gebeld naar het alg nummer, daar adviseerden zij mij online aangifte te doen

Succes ermee.. :)

edmundo
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2017 09:31

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door edmundo »

akke.vd-galien schreef:ABNAMRO heeft direct het bedrag teruggevorderd van usenet.nl en hebben mij enorm geholpen met het geven van tips hoe dit aan te pakken, dus een pluim in dit geval voor abn... (ook zij maken fouten hoor..)
na vele aanmaningen heb ik kunnen aantonen dat ik in mijn recht stond.
Heb aangifte gedaan bij de politie van oplichting.

Nu al 6 weken niks meer gehoord van Usenet... dus fingers crossed.
Laatst gewijzigd door edmundo op 11 apr 2017 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

edmundo
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2017 09:31

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door edmundo »

Goedenavond Akke,
Ik zit heb precies hetzelfde meegemaakt met Usenet. Ze blijven aanmaningen sturen. Ik ben niet van plan te betalen want ik sta ook in mijn recht. Heb het bewijs van tijdige opzegging tijdens de GRATIS 2-wekelijkse proefperiode en heb ook de bevestiging daarvan. Hoe is het eigenlijk bij u afgelopen? Ben erg benieuwd naar. Heeft u nog iets van ze gehoord?

martijn.broekman
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:45
Contacteer:

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door martijn.broekman »

Hier een artikel over Usenetproviders die wel eerlijk te werk gaan en die gewoon leveren wat ze beloven.

nicolas.reid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2017 22:01
Contacteer:

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door nicolas.reid »

Tja, mijn studerende zoon op zoek naar een ebook voor school, is er ook ingeluisd. En ze hadden niet eens het ebook waar hij naar zocht. Gelukkig zonder creditcard, maar nu is er zelfs een papieren aanmaning op zijn deurmat gevallen (uit Duitsland, Gummersbach).
Blijkbaar loont het ze wel om dat soort kosten te maken. Dat geeft te denken.

Wat ik vermoed is het volgende: dit is een zeer, zeer sluwe louche malafide bedrijf, buiten bereik van Nederlandse en EU jurisdictie, die als wolven buitengewoon intimiderend jagen op de onwetende jongeren, voornamelijk. Ik weet nog niet of ze daadwerkelijk ook een usenet nieuwsserver dienst aanbieden (kan iemand dat hier beantwoorden), maar los daarvan.

Ik ga het uitzoeken. Tot op de bodem. Ik schuw geen enkel middel wanneer mijn kind wordt geïntimideerd.

Het gaat mij niet om dit bedrijf, dat hiermee moet ophouden. Het gaat mij om de mensen erachter die achter de tralies moeten. En dat gaan ze. Wie weet wat met dit geld wordt gefinancierd, misschien wel IS (Daesh) voor hun terroristische doeleinden. Of de Italiaanse drugs mafia. Zou zomaar kunnen.

Graag meer reacties en informatie hier op deze draad!

- Hebben ze daadwerkelijk een usenet nieuwserver dienst dat werkt?
- Heeft iemand ooit meer van ze gehoord?
- Is er ooit een deurwaarder of gerechtelijke schrijvens in beeld geweest?
- Hebben er ook mensen hier toch uiteindelijk betaald?
- Is het iemand gelukt om een bevestiging van opzegging te krijgen?


Mvg

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

nicolas.reid schreef: Het gaat mij niet om dit bedrijf, dat hiermee moet ophouden. Het gaat mij om de mensen erachter die achter de tralies moeten. En dat gaan ze. Wie weet wat met dit geld wordt gefinancierd, misschien wel IS (Daesh) voor hun terroristische doeleinden. Of de Italiaanse drugs mafia. Zou zomaar kunnen.
Ik snap dat je boos bent. Maar blijf wel reeel...

matteus.lamers
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2017 12:13
Contacteer:

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door matteus.lamers »

Ik heb dezelfde situatie.
Krijg incasso brieven uit Duitsland, terwijl ik geen gebruik heb gemaakt van hun product. Wilde dezelfde dag nog (ruim binnen de proefperiode) opzeggen, maar dit kon niet eenvoudig.

Vond op internet een berg aan vergelijkbare ervaringen waar uit bleek dat het bedrijf geen enkele intentie had om zijn overeenkomsten met mensen te respecteren en heb het toen maar gelaten.

Vind het wel vervelend dat ik die brieven blijf krijgen.

Binnenkort verhuis ik, maar het voelt toch naar.
Als ik over 10 jaar ineens een enorm bedrag moet betalen via de Nederlandse wet, zou dat jammer zijn.
Een reden voor mij om het niet te betalen, naast dat het oplichting is en ik daarmee oplichting steun, is dat ik las van anderen dat het bedrijf vrolijk doorging met rekeningen sturen, zelfs als de rekening voldaan werd, met de duidelijke wens niets meer met ze te maken te willen hebben.

Rutger '98
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2017 17:48

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Rutger '98 »

Goedenavond Radar forum bezoekers,

Op vrijdag 17 november 2017 ben ik op Usenet.nl beland. Ik heb mij hier toen aangemeld voor een twee weken durende 'gratis' proefperiode. Echter
moest ik om van deze proefperiode gebruik te kunnen maken €1,- overmaken naar een rekeningnummer wat toebehoort aan het incassobureau Global Collect B.V. Dit zat mij al niet lekker en het werd mij dan ook al snel duidelijk dat ik meteen aan een contract vastzat voor de duur van twee weken die, indien ik mij niet zou afmelden voor de diensten van Usentet.nl, stilzwijgend zou worden verlengd.

Ik heb daarna meermaals geprobeerd met onmiddellijke ingang het afgesloten contract met Usenet.nl te beëindigen. Ik heb op de startpagina van
Usenet.nl meteen cancel our service aangeklikt, waarna ik terecht kwam bij allerlei aanbiedingen. Dit zegt in mijn ogen al iets over de bedrijfsvoering binnen Usenet.nl, maar dat terzijde. Na even zoeken kwam ik erachter dat onderaan die pagina terminate staat. Na daarop te hebben geklikt werd mij verzocht om mijn wachtwoord in te vullen wat ik uiteraard heb gedaan. Vervolgens werd vermeld dat het proces voltooid was en dat ik voor vragen contact met Usenet.nl kon opnemen.

In het contract heb ik gelezen dat de gebruiker van de diensten van Usenet.nl gedurende de twee weken durende proefperiode zich kon beroepen op
een speciaal herroepingsrecht waar geen kosten aan verbonden zouden zijn. Dat zou dus inhouden dat ik conform het met Usenet.nl afgesloten contract ook weer binnen 1 dag het contract kostenloos zou hebben beëindigd. Het tegendeel is echter waar. Ik kreeg op maandag 04 december 2017 een bericht via de ING bankieren app waarin ik erop werd geattendeerd dat ik Global Collect B.V. aangaande mijn Usenet.nl abonnement gemachtigd had om €85,41 periodiek van mijn rekening af te schrijven. De eerste afschrijving zou plaatsvinden woensdag 06 december 2017.

Ik heb de avond van maandag 04 december 2017 meteen met mijn vader contact gezocht met zowel Usenet.nl als Global Collect B.V. Ook heb ik nogmaals geprobeerd mijn contract met Usenet.nl te beëindigen.

Usenet.nl opereert alleen vanuit Duitsland en de Verenigde Staten, wat ik als merkwaardig beschouw aangezien de dienst in het Nederlands wordt
aangeboden. Bij Usenet.nl kom je bij zowel de Duitse als Amerikaanse klantenservice 15 minuten in de wachtrij, waardoor in mijn ogen iedereen
redelijkerwijs weer ophangt om hoge belkosten te voorkomen. We hebben toen via het contactformulier contact proberen op te nemen met Usenet.nl. Hierin heb ik aangegeven dat ik enkel gebruik heb willen maken van de proefperiode en verder nooit voornemens ben geweest om na de proefperiode van de dienst gebruik te blijven maken. Tevens heb ik aangegeven dat ik meermaals heb geprobeerd het contract te beëindigen tijdens de proefperiode en heb ik de Usenet.nl klantenservice gevraagd om een oplossing. Echter is zowel telefonisch als per contactformulier vrijwel geen schot in de zaak te krijgen. Ik kreeg 1 dag later een reactie van de klantenservice dat zij langer de tijd nodig hadden om mijn vraag te beantwoorden. Tot op heden is mijn vraag aan de klantenservice onbeantwoord terwijl mijn contract en de
daarmee gemoeide betalingen voortduren.

Op dinsdag 05 december heb ik contact opgenomen met de bedrijfstak van Global Collect B.V. dat hier in Nederland opereert. Daar wordt wel gewoon opgenomen alleen kunnen zij niets voor je betekenen aangezien zij alleen het geld incasseren voor Usenet.nl.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik op 05 december een "cancellation confirmation" van Usenet.nl toegestuurd terwijl ik niets anders heb gedaan
dan hetgeen ik tijdens de andere verwoede pogingen heb gedaan om mijncontract met onverwijlde ingang te beëindigen. In deze "cancellation
confirmation" staat het volgende:

"Thank you for your message.

We hereby confirm that we have received your cancellation for the usenet.nl contract with the customer ID: *******.
Your account will not be extended after you current term has run out. The anticipated termination date of your contract is 09/02/2018."

Vlak na het aflopen van de proefperiode en daarmee het speciale herroepingsrecht lukt het vlekkeloos om het contract met Usenet.nl te beëindigen. Zoals te lezen is in de "cancellation confirmation" zit ik nu wel voor tien maanden (Amerikaanse datumnotitie) vast aan het contract met daaraan verbonden een periodieke afschrijving van €85,41.

Graag zie ik het volgende beantwoord:
- Zijn er meerdere mensen die met één of meer van de bovenstaande feiten
aangaande de dienstenverlening van Usenet.nl te maken hebben gehad?
- Zo ja, wat is uw ervaring en hoe heeft u het destijds opgelost?
- Kan ik hiertegen aangifte doen?
- Zo ja, is het überhaupt zinvol om hiervan aangifte te doen?
- Werkt de dienst die Usenet.nl levert eigenlijk wel?
- Als ik niet betaal en de afschrijving van 06 december storneer, wat dan?

Bij voorbaat Dank

Gidi Lankhorst
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2017 12:38

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Gidi Lankhorst »

..
Mijn ervaringen zijn bijna gelijk aan Rutger.
Echter ik heb UseNet.nl er op attent gemaakt dat een consument in Nederland veel rechten heeft; met name de "Wet Van Dam" is hier van toepassing. Deze is volgens mij vrij duidelijk en staat boven (alle) de leveringsvoorwaarden zoals deze bij UseNet.nl. Stilzwijgende verlengingen kunnen dan ook maximaal een opzegtermijn van één maand hebben. Ik denk dan ook dat ze maximaal aanspraak kunnen maken op van één maand plus de maand van opzegtermijn.

Mogelijk zijn er juristen onderons die mijn redenering eens "tegen het licht willen houden" en kijken of bovengenoemde argument stand kan houden.

Alvast bedankt.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gidi Lankhorst schreef:..
Mijn ervaringen zijn bijna gelijk aan Rutger.
Echter ik heb UseNet.nl er op attent gemaakt dat een consument in Nederland veel rechten heeft; met name de "Wet Van Dam" is hier van toepassing. Deze is volgens mij vrij duidelijk en staat boven (alle) de leveringsvoorwaarden zoals deze bij UseNet.nl. Stilzwijgende verlengingen kunnen dan ook maximaal een opzegtermijn van één maand hebben. Ik denk dan ook dat ze maximaal aanspraak kunnen maken op van één maand plus de maand van opzegtermijn.

Mogelijk zijn er juristen onderons die mijn redenering eens "tegen het licht willen houden" en kijken of bovengenoemde argument stand kan houden.

Alvast bedankt.
Waarom zou Nederlands recht van toepassing zijn op een met een buitenlandse partij gesloten overeenkomst, waarbij in de voorwaarden ongetwijfeld een afwijkende forumkeuze is gemaakt?

Gidi Lankhorst
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2017 12:38

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Gidi Lankhorst »

Op grond van de Wet Van Dam mag een consument een stilzwijgend verlengd contract op elke maand opzeggen, ongeacht de algemene voorwaarden. De opzegtermijn mag niet meer zijn dan een maand.

Opzeggen van stilzwijgend verlengde contracten
De Wet Van Dam bepaalt dat consumenten hun langlopende contracten (zoals abonnementen) op elk moment mogen opzeggen met een opzegtermijn van maximaal een maand. Dit recht ontstaat na de eerste stilzwijgende verlenging. Bij contracten die meteen voor onbepaalde tijd worden aangegaan, geldt dit opzegrecht meteen.

Is de eerste verlenging niet de periode na de 14 dagen gratis abonnement?

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien kan je eerst nog even mijn vraag beantwoorden?

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door HADES2001 »

nicolas.reid schreef:Tja, mijn studerende zoon op zoek naar een ebook voor school, is er ook ingeluisd. En ze hadden niet eens het ebook waar hij naar zocht. Gelukkig zonder creditcard, maar nu is er zelfs een papieren aanmaning op zijn deurmat gevallen (uit Duitsland, Gummersbach).
Blijkbaar loont het ze wel om dat soort kosten te maken. Dat geeft te denken.
Mvg
Hij gebruikt usenet voor het zoeken naar een ebook voor school...? in ieder geval wel een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen, gezien uw zoon heeft kunnen zoeken heeft u uw eigen eerste vraag al beantwoord dat het werkt.
Even voor de duidelijkheid usenet is niet een magische plek op internet waar alles te downloaden is.
Over het algemeen word usenet alleen maar gebruikt voor het illigaal downloaden van films, series, boeken en videogames, denk ook niet dat je schoolboeken daar snel terug vind, tenzij het internationale boeken zijn.

over het opzeggen zou ik aanraden is goed de algemene voorwaarden door te lezen wat het opzegtermijn is, als het echt een buitenlands bedrijf is dan heeft iedereen weinig aan nederlandse wetten. misschien dat er gewoon nog een 1 maand opzegtermijn is en dat je dus nog 1 keer betaald

Gidi Lankhorst
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2017 12:38

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Gidi Lankhorst »

Wat voor dienst is eigenlijk UseNet? Volgens mij een bedrijf die zoals een krant/tijdschrift informatie doorgeeft. De inhoud van deze informatie is niet belang. De ontvanger/lezer bepaald zelf waar zijn verantwoording ligt en interesse naar uitgaat en welke artikelen hij leest of download.

Kun je van UseNet zeggen is het een Nederlandse onderneming? Het bedrijf geeft zelf aan om in Nederland als UseNet.nl door het leven te gaan, gebruikt ook Nederlands in hun werving en het hele traject is tot en met de eerste betaling Nederlands. Betalingen gaan ook via een Nederlandse ING rekening.

Na betaling van je eerste € 1,00 ontvang je dan ook een bevestiging en is met UseNet alleen in het Engels te coverseren.
Hun bevestiging is daarna erg misleidend en je hoeft 'zelfs' geen actie te ondernemen (om het abonnement in werking te zetten)! Is dit dan niet stilzwijgend?

Daarnaast gelden nationale wetten en regels die de consument nog verder beschermd en zijn bepaalde bedingen in de algemene voorwaarden vernietigbaar.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leuk bedacht. Maar het is binnen 2 seconden door de site scrollen duidelijk dat dit geen Nederlandse onderneming is. Zo staat expliciet aangegeven dat contact alleen in het Engels of Duits mogelijk is.

In de voorwaarden is expliciet opgenomen dat het revht van San Marino van toepassing is. Veel succes met een beroep op de Wet van Dam...
Art. 13 Algemene bepalingen

13.1. Deze Algemene Termijnen en Voorwaarden vallen onder de wet van de Republiek San Marino.

De rechtbanken van San Marino zijn verantwoordelijk voor wettelijke geschillen die voortkomen uit de geldigheid, de interpretatie en/of de toepassing van deze Algemene Termijnen en Voorwaarden van het contract.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door yan »

In de voorwaarden is expliciet opgenomen dat het revht van San Marino van toepassing is. Veel succes met een beroep op de Wet van Dam
Je kunt veel opnemen, maar bij consumenten gaat het Nederlande recht altijd vóór de algemene voorwaarden.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door HADES2001 »

yan schreef:
In de voorwaarden is expliciet opgenomen dat het revht van San Marino van toepassing is. Veel succes met een beroep op de Wet van Dam
Je kunt veel opnemen, maar bij consumenten gaat het Nederlande recht altijd vóór de algemene voorwaarden.
gezien je in gaat op een dienst bij een buitenlands bedrijf doen die nederlandse wetten en regels helemaal niets

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Moneyman »

yan schreef:
In de voorwaarden is expliciet opgenomen dat het revht van San Marino van toepassing is. Veel succes met een beroep op de Wet van Dam
Je kunt veel opnemen, maar bij consumenten gaat het Nederlande recht altijd vóór de algemene voorwaarden.
Als je zaken doet in Nederland wel, ja... maar dat doe je nu juist niet.

Gidi Lankhorst
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2017 12:38

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Gidi Lankhorst »

Volgens mij ben ik Nederland niet uit geweest en heb ik hier op OK gedrukt.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaringen met USENET.NL

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gidi Lankhorst schreef:Volgens mij ben ik Nederland niet uit geweest en heb ik hier op OK gedrukt.
Volgens mij is Usenet San Marino niet uit geweest en heeft het daar de gegevens binnen gekregen.

Gesloten