Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bloem000
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2014 15:00

Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door bloem000 »

Afgelopen weekend ben ik gehackt op facebook, insta en mijn email. Kreeg ook meerdere meldingen via email dat er rare inlogpogingen werden gedaan en dat er een nieuw wachtwoord was aangevraagd.
Ik heb dit gemeld bij facebook en er werd toen gevraagd om een kopie rijbewijs ter verificatie dat dit echt mijn account was. Dat gedaan en ik moest afwachten.
En nu ben ik ineens geblokkeerd omdat ik niet volgens de richtlijnen zou hebben gehandeld !!!
Facebook is onbereikbaar en als ik aangeef dat ik het niet eens ben met hun beslissing dan krijg ik de melding dat in verband met corona er te weinig beoordelaars zijn dus dat mijn aanvraag NIET in behandeling wordt genomen.
Waar Ziggo, Amazon, Microsoft allemaal gelijk hun medewerking hebben verleend en de problemen hebben opgelost is facebook niet te bereiken.

Facebook is mijn dagboek, mijn verhalen en foto's daar maak ik jaarlijks een foto album van en ik ben nu echt in paniek dat ik alles kwijt ben van de afgelopen 12 jaar. HELPPPPP dit is zo stressvol vooral omdat facebook echt onbereikbaar is en dus niet reageert in verband met corona.
Ik heb een klacht ingediend bij Klacht.nl maar facebook weigert klachten via dit bedrijf in behandeling te nemen.
Wie heeft er tips ? Het is toch niet meer anno 2022 dat een bedrijf niet bereikbaar is om dit soort problemen op te lossen ?

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48
Beste antwoord
Gekozen door bloem000

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

door Hophophop » 27 aug 2022 18:39

Je bent verbaasd over het feit dat de multinational waar je je afhankelijk van gemaakt hebt een machtspositie heeft?

In theorie kan je naar de rechter om te eisen dat je weer toegang krijgylt tot je account, maar het zou me eigenlijk niks verbazen als Facebook ook zonder opgave van reden het recht heeft je account te blokkeren. Een brief van een advocaat zal waarschijnlijk wel serieus genomen worden, dus op die manier krijg je in ieder geval wel meer duidelijkheid over het waarom.

Als ik het goed begrijp gaat het vooral om het veiligstellen van je data. Je kan Facebook mogelijk op grond van de AVG dwingen die data aan je te verstrekken. Naar die mogelijkheid zou je ook nog kunnen kijken dus.
DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je gaat ze echt never dwingen tenzij je bereid bent er een zaak van te maken die je trouwens ook kunt verliezen. Bewandel de officiële (klachten) kanaal en probeer zo oprecht mogelijk duidelijk te maken wat er is gebeurd en waarom ze je account terug moeten geven. Meer kunt je eigenlijk niet doen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zal lastig worden als aanvraag niet in behandeling genomen wordt.

bloem000
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2014 15:00

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door bloem000 »

DeZevendeHenk schreef:
27 aug 2022 15:23
Je gaat ze echt never dwingen tenzij je bereid bent er een zaak van te maken die je trouwens ook kunt verliezen. Bewandel de officiële (klachten) kanaal en probeer zo oprecht mogelijk duidelijk te maken wat er is gebeurd en waarom ze je account terug moeten geven. Meer kunt je eigenlijk niet doen.
Maar welk officiële (klachten) kanaal kan ik bewandelen dan ? Zelf willen/ kunnen ze mijn aanvraag niet behandelen ivm te weinig medewerkers.
Dan houdt het volgens mij bij facebook zelf op.
Of heb jij een email adres voor mij ?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door G7 »

Een oplossing heb ik niet voor je FB probleem. Die melding die je had gekregen dat anderen hebben geprobeerd in te loggen op jou account krijg ik de laatste weken dagelijks in mijn ongewenste mail en dan in het engels. Heb eerst gegoogled wat dit kon zijn en daar kwam uit dat als je op die link zou klikken, je op een vreemde onbeveiligde site uit zou komen en je dan problemen kon krijgen.. Ik heb er dus nooit op geklikt, maar die krijg die mail nog dagelijks. Soms zelfs wel 2 x. Doe het gelijk ongelezen weer in de prullenbak en dan maar hopen dat het een keer op houd. Misschien heb jij daar wel een keer op geklikt en heb je daarna problemen gekregen. Weet het niet zeker hoor, maar dat kwam in mij op. Hoop voor je dat het weer goed komt, want dat zou zeker zonde zijn van al je werk op FB.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Als je echt van Facebook officieel te horen hebt gekregen dat ze je klacht niet in behandeling willen nemen is het klaar, dan ben je je account kwijt of je moet gaan rechten.

bloem000
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2014 15:00

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door bloem000 »

DeZevendeHenk schreef:
27 aug 2022 17:36
Als je echt van Facebook officieel te horen hebt gekregen dat ze je klacht niet in behandeling willen nemen is het klaar, dan ben je je account kwijt of je moet gaan rechten.

Tsja daar ben ik ook bang voor. Maar ik ben waarschijnlijk niet de enige die dit overkomt dus ik vind het raar dat zo'n groot bedrijf zo'n gigantische machtspositie heeft waardoor ze dus willekeurig mensen kunnen blokkeren, verwijderen of negeren.
Hier zou toch iets tegen gedaan moeten kunnen worden

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door Hophophop »

Je bent verbaasd over het feit dat de multinational waar je je afhankelijk van gemaakt hebt een machtspositie heeft?

In theorie kan je naar de rechter om te eisen dat je weer toegang krijgylt tot je account, maar het zou me eigenlijk niks verbazen als Facebook ook zonder opgave van reden het recht heeft je account te blokkeren. Een brief van een advocaat zal waarschijnlijk wel serieus genomen worden, dus op die manier krijg je in ieder geval wel meer duidelijkheid over het waarom.

Als ik het goed begrijp gaat het vooral om het veiligstellen van je data. Je kan Facebook mogelijk op grond van de AVG dwingen die data aan je te verstrekken. Naar die mogelijkheid zou je ook nog kunnen kijken dus.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door BL2 »

12 jaren werk en dan geen eigen back-up, soms blijf ik mij verbazen dat mensen hun hele (digitale-)leven uit handen geven.

bloem000
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2014 15:00

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door bloem000 »

BL2 schreef:
27 aug 2022 18:54
12 jaren werk en dan geen eigen back-up, soms blijf ik mij verbazen dat mensen hun hele (digitale-)leven uit handen geven.
Uiteraard heb ik een back-up, zo naïef ben ik inderdaad niet. Het gaat mij om de herinneringen, de verhalen en de contacten die je door de jaren heen opbouwt, uiteraard naast een gezond sociaal leven buiten het internet.
Het gaat mij om de willekeur van facebook om mensen te blokkeren zonder verder te kijken

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door PGros »


bloem000
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2014 15:00

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door bloem000 »

PGros schreef:
27 aug 2022 19:08
Heb je dit formulier gebruikt?
https://nl-nl.facebook.com/help/contact/260749603972907
Jazeker en dan krijg ik de melding dat ik het niet eens ben met het besluit; vervolgens kan ik kopie rijbewijs uploaden en naam en email invullen en dan komt de melding dat ze mijn bezwaar niet in behandeling nemen omdat ze vanwege Covid te weinig mensen hebben die kunnen beoordelen

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door Hophophop »

bloem000 schreef:
27 aug 2022 19:04
BL2 schreef:
27 aug 2022 18:54
12 jaren werk en dan geen eigen back-up, soms blijf ik mij verbazen dat mensen hun hele (digitale-)leven uit handen geven.
Uiteraard heb ik een back-up, zo naïef ben ik inderdaad niet. Het gaat mij om de herinneringen, de verhalen en de contacten die je door de jaren heen opbouwt, uiteraard naast een gezond sociaal leven buiten het internet.
Het gaat mij om de willekeur van facebook om mensen te blokkeren zonder verder te kijken
Je wekt in de OP ('Facebook is mijn dagboek, mijn verhalen en foto's daar maak ik jaarlijks een foto album van en ik ben nu echt in paniek dat ik alles kwijt ben van de afgelopen 12 jaar.') toch sterk de indruk dat je vreest je data kwijt te zijn.

Maar goed, is kennelijk niet het geval. Dan lijkt het me persoonlijk verstandig te accepteren dat het leven verder gaat zonder Facebook.

Cora B
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2022 22:38

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door Cora B »

Ik ben benieuwd of er al iets in jouw situatie met Facebook is gewijzigd. Ik zit nu met exact hetzelfde probleem

scorpio76
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2022 18:31

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door scorpio76 »

Ik ben ook erg benieuwd of het is opgelost en hoe. Ik zit met hetzelfde probleem. Maar de link voor het herstellen van het account heeft geen zin aangezien het emailadres en wachtwoord al gewijzigd is door de hacker.

MevrouwAssans
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2022 07:45

Re: Facebook onbereikbaar na onterechte blokkade account

Ongelezen bericht door MevrouwAssans »

Ik heb het zelfde, iemand nieuwe info?

Plaats reactie