LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Firefox en wachtwoorden !

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Firefox en wachtwoorden !

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Als je van plan bent om in Firefox het Hoofdwachtwoord te verwijderen dan worden al je gegevens gewist. Het is slim om je wachtwoorden eerst te exporteren naar een andere browser, dan kun je die erna weer importeren naar Firefox. Ik heb deze tip gevonden via Google en ben uren bezig geweest om dit te achterhalen. Ook kun je de wachtwoorden eventueel terugvinden via 'about:preferences#privacy' Doe ermee wat je wilt :wink:

http://mzl.la/1xKruNP

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Firefox en wachtwoorden !

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bedankt. Het gebruik van een enkel hoofdwachtwoord in Firefox heb ik lang geleden afgeschaft. Te lastig.
Maar vergeten wachtwoorden zijn inderdaad prima te vinden onder het menu in opties>privacy en beveiliging>opgeslagen aanmeldingen.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Firefox en wachtwoorden !

Ongelezen bericht door Jark »

rvjapio schreef:
22 jul 2019 10:00
Bedankt. Het gebruik van een enkel hoofdwachtwoord in Firefox heb ik lang geleden afgeschaft. Te lastig.
Maar vergeten wachtwoorden zijn inderdaad prima te vinden onder het menu in opties>privacy en beveiliging>opgeslagen aanmeldingen.
Daar staan ze niet meer als ze verdwenen zijn. Alleen kun je dus mits ze nog in de cache van de browser staan dit terughalen op de manier die lies aanhaalt: about:preferences#privacy

Redfloor
Berichten: 155
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Firefox en wachtwoorden !

Ongelezen bericht door Redfloor »

Maar een browser is niet de plek om de wachtwoorden te bewaren! Installeer een goede wachtwoordkluis (zoals bijv. KeePass) en sla ze daar op. Als je het handig vind kan je ze daarnaast ook in FireFox opslaan.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Firefox en wachtwoorden !

Ongelezen bericht door zeug »

Als je de beta versie van firefox nightly downloadt dan zijn die problemen met passwords verleden tijd.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Firefox en wachtwoorden !

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Kom ik vanavond thuis zet de PC aan staat er plotseling Firefox Nightly op de PC nu werkt het programma Sandboxie niet meer. Weet iemand of in dat programma Firefox Nighyty een Sandbox is ingebouwd en dat het conflict veroorzaakt ?

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Firefox en wachtwoorden !

Ongelezen bericht door zeug »

Heeft u een adblocker geïnstalleerd ? Zo ja verwijder die eens ! Ik heb een Adblocker Ultimate erop gezet en dat werkt perfect met Sandboxie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Firefox en wachtwoorden !

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een Radar gebruikersnaam + wachtwoord opslaat geen probleem.

Maar voor andere zaken zou ik het niet aan Firefox toevertrouwen, vooral nu ik lees dat naast gebruikersnaam ook wachtwoorden uitleesbaar zijn.
Ik gebruik er meerdere, een voor eenvoudige zaken waar een Hack geen probleem vormt.
Nr2 voor iets gevoeliger dingen
Nr3 voor Digid en gelijkwaardige, dus 3 wachtwoorden en regelmatig wisselen.

Elk kwartaal een andere en alles aanpassen en ik weet van mijn dochter wat er kan gebeuren als zij geld vraagt op een voor haar
onbekend bank nummer dat niet in adresboek was opgeslagen bij vreemde bank.

Als mijn laptop aanstaat kan ik met de nieuwe HuaweiP30 telefoon het wachtwoord van Komkommertijd zo uitlezen!
Dus Komkommertijd had ooit W8woord... nu niet meer!

Gesloten