LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nielsbakker1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:24

firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door nielsbakker1963 »

mijn windows vista is zowiezo al erg traag maar met internet brouwswer firefox gaat het nog traager loopt vast en geeft veel irritatie!
wie weet hoe dit op te lossen ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door sjohie »

Je kan Opera als browser proberen, of eventueel Chrome, met beide heb ik goede ervaringen als het gaat om het wat spaarzamer omgaan met computer resources dan Firefox. Maar als dit zo ineens is gebeurd kan je ook even scannen op ongewenste browser plugins die stiekum zijn geïnstalleerd, of op virussen.

Maar Vista kan je al ~4 jaar niet meer krijgen, dus je PC moet minstens zo oud zijn. Dan is een verse installatie van Vista misschien een idee, of een hardware upgrade als dat nog loont. Denk dan aan het bijprikken van wat RAM, of nog beter, de huidige harde schijf upgraden naar een SSD, wat verreweg de meeste merkbare performance winst oplevert.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door newmikey »

Tsja, als uw computer niet snel genoeg (waarschijnlijk al heel wat jaartjes in gebruik) is om een Windows update aan te kunnen zou ik overwegen om een lichtgewicht Linux distributie te (laten) installeren. Vista is inmiddels zo oud dat het in het geheel niet meer ondersteund wordt en een wat oudere computer kan vaak weer razendsnel internetten met een moderne Linux versie die met weinig systeemeisen toch zeer snel kan werken.

Er is altijd wel een slim neefje/nichtje of slimme buur die kan helpen bij de installatie en er zijn heel veel gebruikersgroepen, ook voor ouderen (SeniorNet) die daarbij graag en gratis kunnen helpen.

Puppy Linux, Lubuntu, PCLinuxOS LXDE, Peppermint OS zijn voorbeelden van zulke snelle maar kleine besturingssystemen. Als u dat niet wilt of een beetje bang bent van Linux, zit er niks anders op dan een nieuwe PC met Windows10 aan te schaffen.

nielsbakker1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:24

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door nielsbakker1963 »

bedankt voor de reacties zal op den duur een nieuwe pc/ laptop aanschaffen maar zit er nu nog niet in
linux is voor mij abracadabra begrijp teweinig van de computer en heb wel met vallen en opstaan iets geleerd over pc's

nielsbakker1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:24

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door nielsbakker1963 »

mijn laptop is uit 2008 en begrijp dat ik het niet begrijp hoe het werkt vista windows 7 , 8 , 10 linux firefox explorer chroom etc ik vraag wel hulp via de kennisen e.d. en ondertussen rommel ik wel verder
ieder geval vriendelijk bedankt

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door beusen »

nielsbakker1963 schreef:mijn windows vista is zowiezo al erg traag maar met internet brouwswer firefox gaat het nog traager loopt vast en geeft veel irritatie!
wie weet hoe dit op te lossen ?
Heb je al geprobeerd Firefox te optimaliseren?

Stappenplan:
Ga naar Help
Klik op Probleemoplossingsinformatie
Rechts boven zijn er twee opties
Firefox opfrissen
of zelf in de Veilige modus op te starten.
Meestal is het opfrissen voldoende om Firefox weer goed werkend te krijgen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door olaf79 »

nielsbakker1963 schreef:mijn windows vista is zowiezo al erg traag maar met internet brouwswer firefox gaat het nog traager loopt vast en geeft veel irritatie!
wie weet hoe dit op te lossen ?
Te veel open eindes om iets zinnigs te kunnen zeggen.

Kan malware zijn. Corrupte windows. Trage internet verbinding. Corrupte Firefox. Volle hardeschijf. Update die vast loopt...

nielsbakker1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:24

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door nielsbakker1963 »

ja al meerdere keren maar het lijkt dan even beter te gaan maar al snel krijg ik dan weer van firefox zelf onderaan mijn scherm de mededeling dat fire fox traag opstart.
zeker sinds de laatste update waar bij firefox opnieuw geinstalleerd moest worden !

nielsbakker1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:24

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door nielsbakker1963 »

ik heb kpn glasvezel en ja een volle hardeschijf
maar dank voor reacties ik ga wel naar een proffesional / winkel voor hulp want het gaat boven mijn pet

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door newmikey »

nielsbakker1963 schreef:ik heb kpn glasvezel en ja een volle hardeschijf
maar dank voor reacties ik ga wel naar een proffesional / winkel voor hulp want het gaat boven mijn pet
Met andere woorden, dit topic was van meet af aan verspilde tijd voor eenieder die er op reageerde. :evil: :mrgreen:

nielsbakker1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:24

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door nielsbakker1963 »

waar slaat dat nu weer op ?
mag toch vragen of iemand het weet!
de antwoorden zijn welkom maar te ingewikkeld voor mij dus doe even normaal meneer mikey

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door beusen »

nielsbakker1963 schreef:waar slaat dat nu weer op ?
mag toch vragen of iemand het weet!
de antwoorden zijn welkom maar te ingewikkeld voor mij dus doe even normaal meneer mikey

Niet iedereen is netjes hier op het forum, dus niets van aantrekken!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door sjohie »

nielsbakker1963 schreef:ja al meerdere keren maar het lijkt dan even beter te gaan maar al snel krijg ik dan weer van firefox zelf onderaan mijn scherm de mededeling dat fire fox traag opstart.
zeker sinds de laatste update waar bij firefox opnieuw geinstalleerd moest worden !
Wat je zelf wel even kan proberen, is om het prullenbak icoon met 1 klik te selecteren, dan rechtermuisknop te klikken, en dan in het menu wat je ziet, te kiezen voor prullenbak leegmaken. Dat gaat nl niet vanzelf, en kan ongemerkt veel ruimte in beslag nemen op je harde schijf.

En iemand met meer ervaring vragen is ook zeker een goede optie.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Of even cc-cleaner downloaden en draaien. Dat ruimt nog veel meer op en kan, zeker bij oudere pc's, een hoop schelen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heb vrijwel zelfde problemen gehad . Win vista is was het probleem . Kon niet meer inloggen bij belastingdienst -gemeente en diverse website s. kreeg konstant melding vista wordt niet ondersteund . Met chrome ook . Nieuwe pc nu geen probleem . De oude heb ik nog, en bijde uitgeprobeerd zelfde probleem met vista . Oude trouwens grondig schoongemaakt ook met cc en hoop progr, verwijderd .

plebpleb
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 apr 2010 17:19

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door plebpleb »

Heb ook Firefox omdat anderen te ingewikkeld is...Bij mij werkt die ook te langzaam...
Maar firefox moet men ook oppassen als men die opnieuw wil installeren....
Dan moet men teveel handelingen verrichten en de uitleg ervan is abracadabra...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Vista vraagt erg veel van de PC. Je kunt beter proberen het OS te upgraden. Ik heb een tijdje terug een oude Dell PC-tje waar Vista niet op vooruit te branden was geüpgrade naar Windows 10 en het draait als een zonnetje.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door beusen »

GJvdZ schreef:Vista vraagt erg veel van de PC. Je kunt beter proberen het OS te upgraden. Ik heb een tijdje terug een oude Dell PC-tje waar Vista niet op vooruit te branden was geüpgrade naar Windows 10 en het draait als een zonnetje.
Mits de drivers compatibel zijn, wat normaal NIET het geval is!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door olaf79 »

beusen schreef:
GJvdZ schreef:Vista vraagt erg veel van de PC. Je kunt beter proberen het OS te upgraden. Ik heb een tijdje terug een oude Dell PC-tje waar Vista niet op vooruit te branden was geüpgrade naar Windows 10 en het draait als een zonnetje.
Mits de drivers compatibel zijn, wat normaal NIET het geval is!
Daarover kun JIJ helemaal niet oordelen zonder dat je weet wat er in de pc zit / er aan hangt. In veel gevallen zal windows 10 prima draaien op een oude Vista bak.

nielsbakker1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:24

Re: firefox windows vista blijft traag wie heeft een oplossing?

Ongelezen bericht door nielsbakker1963 »

iedereen bedankt voor de reacties ga er mee aan de slag .
gelukkig zijn de meeste mensen op dit forum wel normaal en ik trek mij van micky natuurlijk niets aan
nogmaal bedankt !

Gesloten