LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door devious »

direct afzeggen en vervolgens nergens meer op reageren.

Bronnetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2013 20:46

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Bronnetje »

Mijn zoon is ook benaderd door vakfotografen media groep bv.Er is telefonisch contact geweest en er is een afspraak gemaakt,er is niet gesproken over betaling voor de shoot. Mijn zoon had nog wel vermeld dat hij het ook moest overleggen met ons (zijn ouders). De afspraak stond op 15 juli,vandaag dus. maar hij kon dit altijd verzetten. Aangezien wij met vakantie waren van 24-6 t/m 13-7 hebben wij de brief pas gelezen op 13-7 en ook de mail. Ik lees namelijk geen mail op vakantie,ouderwets misschien maar heb vakantie. (brief is gedateerd op 24-6,idem mail) Bij thuis komst openen we de brief en de mail en zien we dat de kosten 150 euro waren, een beetje vreemd dat je word uitgenodigd voor een gratis foto shoot??? Ik ben gaan googelen en schrok van de vele reakties die ik tegen kwam,via Bokt.nl.etc.Ik heb gelijk een mail gestuurd en dat wij de afspraak annuleerden. Maar ook bij ons houd het verhaal niet op, heb inmiddels al 3 mails gekregen met de nodige bedreigingen wat betreft het betalen. Heb vanmiddag contact gehad met juridisch loket en politie. Word vervolgd dus..... Maar de algemene voorwaarden kloppen ook niet helemaal...........er staat in dat je binnen 7 werkdagen een aangetekende brief moet sturen om de afspraak te annuleren en wat mailen ze mij.......dat ik het ook via mijn mobiel vanaf mijn vakantieadres had kunnen regelen. Kort samen gevat, deze mensen moeten worden aangepakt!!!!!

Bronnetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2013 20:46

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Bronnetje »

En wat ik ook vreemd vind, niets is ondertekend, geen brief,geen mail, alleen hoofd juridische zaken en verzuimen,klinkt best heftig toch?

Bronnetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2013 20:46

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Bronnetje »

Weer een mail met dreiging kort geding. Ze hebben de voicelog en daarmee eisen ze het geldbedrag op. Maar helemaal vreemd, mailen ze dat het bedrag 125 euro gemeld was door de mede werker terwijl we een factuur hebben ontvangen van 150 euro.Inmiddels zou ik nu al 335 euro moeten betalen omdat ik 2 verzuimverzoeken heb staan????? Moet nu binnen 48 uur betalen, zo niet dan worden we voor de rechtbank gesleept. En dan het meest bizarre dreigement, indien ik na de uitspraak niet zal betalen dan zullen ze er alles aan doen om beslag te leggen op alle bronnen van inkomsten en bankrekeningen. Wie herkent deze mails?????? En kan ons vertellen wat verder te doen?

Soortje91
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2013 07:38

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Soortje91 »

Hm.
Ik heb nog geen rekening ontvangen.
Heb het ook binnen een week gecanceld.

EuroFlash
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2013 14:42

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door EuroFlash »

Geweldig. Zojuist ben ook ik benaderd door een hele vriendelijke gast.

Ik heb me een tijd geleden opgegeven via de volgende site met zo'n speciale promotie code:
http://vakfotografen.com/aanmelding.html

Hij was een heel mooi verhaal aan het vertellen over de fotostudio en dat ik geselecteerd ben uit meer dan 90.000 mensen. Dat het de grootste fotostudio van Europa is en dergelijken.

Goed, ik hem op het gegeven moment laten stoppen met praten en gevraagd. Er is mij toegezegd op Instagram dat het gratis is. Hij zei daarop: ''Ja je kunt je gratis AANMELDEN. Het gaat je honderden euro's kosten. Nee grapje, haha.'' En hij ging door met iets heel anders.

Hij vervolgde z'n verhaal met mij te verheerlijken. Dat ik een mooi koppie heb.

Ik stopte hem weer. En vertelde hem dat er op de aanmeldingspagina stond: ''Win een gratis shoot'' en dat dát was waar ik me voor aangemeld had.

Zijn reactie hierop? ''Oké dan kap ik het nu af, want ik wil alleen gemotiveerde mensen. Dan kun je beter een oom vragen voor wat foto'tjes ofzo''

Zeer vreemde werkwijze als je 't mij vraagt ;-)

Wat ik overigens wel verwacht is dat ze mensen uitkiezen en vervolgens een soortgelijk iemand laten terugbellen. Ik hoor dat veelal de meisjes door een vrouwelijk iemand worden teruggebeld. En ik als homo zijnde word teruggebeld door een homo. Een wat stoerder iemand wordt teruggebeld door een wat stoerdere kerel.

Het zijn vieze spelletjes. Marketing gezien heel erg slim. Maar of het echt verboden is wat ze doen? Je gaat in principe gewoon akkoord met wat er telefonisch wordt afgesproken. Ja, ze hebben gladde praatjes. Héle gladde praatjes. En de foto's zijn zo mooi nou ook weer niet... Maar ze geven telefonisch aan dat het je 125 euro kost.

Het blijft een beetje een apart bedrijf. Ik ben blij dat ik niet eens tot het punt gekomen ben waarbij ik een bevestiging moest geven, en dat ik het gesprek voortijdig heb laten afkappen (ofja dat deden ze eigenlijk zelf toen ze doorhadden dat ze geen enkele kans van slagen hadden bij mij)

Maike007
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2013 23:21

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Maike007 »

Ik werd benadert door VakFotografen op Instagram door een nepprofiel van ene [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Ik kreeg een reactie op een foto en deze werd na 1 of 2 minuten meteen weer verwijdert. Ik was net optijd en had een screenshot gemaakt van de reactie.. Na een tijdje wikken en wegen heb ik me aangemeld omdat je een gratis fotoshoot kon winnen. Proberen kan altijd.. dacht ik.. Na het aanmelden verscheen er een bericht "bedankt voor je aanmelding, we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op". Dat vond ik sowieso al raar want normaal word je alleen gebeld als je ook daadwerkelijk hebt gewonnen. Vandaag ben ik inderdaad gebeld door het bedrijf, maar ik heb niet opgenomen. Daarna kreeg ik een sms waarin stond:hallo, je bent helaas niet of moeilijk bereikbaar. Ik wil jou vragen om mij te bellen. -18 bel dan met een van je ouders 0388528770 voor 21.30 uur. Jij kunt vragen naar [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Vakfotografen Media Groep BV. Hierna kreeg ik ook een e-mail. Ik heb besloten om niet te reageren na even gegoogled te hebben. Wat wel raar is, is dat ze een facebook pagina hebben en ook profielen van de zogenaamde "[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]" en andere medewerkers. Zijn dit nepprofielen? het ziet er anders wel heel echt uit en zijn het ook nog eens slechte foto's voor een professionele fotostudio.
Dit zou dan een van de oplichters moeten zijn. Heb zijn profiel bekeken en een aantal foto's zijn idd in een studio gemaakt. In elk geval werkt hij wel bij VakFotografen BV [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] vooralsnog is het een erg zieke manier van mensen benaderen en ben ik bang dat deze oplichterij ook niet gaat stoppen. Ik heb het ook bij de KvK gemeld. Wel een beetje raar dat ze daar ingeschreven staan als "normaal" bedrijf terwijl er allemaal tieners geronseld worden...

katjakut
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2013 11:49

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door katjakut »

Hallo,
Ik kreeg vanmorgen rond een uur of 11 een berichtje via Instagram van ene Marikasz dat ze mijn foto's bekeken had en dat ze mij kans wil laten maken op een gratis fotoshoot. Ik zit nu op school dus niets met mijn ouders besproken. Ik heb mezelf aangemeld met de code doe ik doorgekregen heb. Later whatsappte ik mijn moeder en die zei kijk op radar dan zie je dat het oplichters zijn. En inderdaad, nu wil ik dus per direct het aanbod ontbinden. Maar ik ben nog niet gebeld, dus nu dacht ik misschien kunnen jullie mij helpen? Zou ik het per telefoon kunnen ontbinden of wordt mij dan vertelt dat ik van alles moet betalen? Eigenlijk kunnen ze dat niet want ik heb nergens mee ingestemd tot nu toe.

Hebben jullie tips?

Groetjes.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door devious »

Gewoon afzeggen. Niks aan de hand. En niet in die rare praatjes trappen.

katjakut
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2013 11:49

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door katjakut »

Dankje!

Brenda1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2013 08:43

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Brenda1970 »

@katjakut (overigens een onplezierige naam)

Jij hebt nog geen telefoontje ontvangen. Je kan dus rustig weigeren, zolang je nergens maar in toestemt. Beter is het gesprek heel kort houden en zeggen dat je niet geïnteresseerd bent of nog beter: je hebt al een goede fotograaf gevonden, goedkoper en dichter bij huis. Je kan natuurlijk altijd zeggen dat je de negatieve berichten over hen hebt gelezen en niet wenst in te gaan op hun aanbod of een gesprek aan te gaan.

Helaas ben ik de naïeve doos die in de mooie praatjes is getrapt en ingegaan op hun aanbod onder het mom van het gunnen van een goede toekomst voor mijn 13 jarige dochter.
Ik heb een week of 2 voor aanvang € 125,00 betaald voor een sessie van 40 foto's van mijn dochter, gratis Visagie en een gratis aanmelding als goldmember op een modellenwebsite of dergelijke.
Op 5 Augustus is mijn dochter geweest en ik kan niet anders zeggen dan dat mijn dochter goed is behandelt en op een leuke manier begeleid. We hebben de foto's ook volgens afspraak op tijd op cd-rom ontvangen.
Het enige wat mij opviel is dat ik volgens hen niet betaald zou hebben en ik moest aan de balie alsnog gaan betalen.
Ik ben gelukkig slim genoeg om altijd een betalingsbewijs mee te nemen en dus hebben zij mij niks kunnen maken.
Uiteindelijk hebben zij na afloop een gesprek met ons gehad waarmee wij uiteindelijk een screenshot en fotoshoot, 2 x Visagie en haarverzorging kregen voor € 150,00.
Mijn dochter was natuurlijk razend enthousiast dus zijn we overstag gegaan, want tja... je gunt het je dochter en ze wil graag modellenwerk doen.
De volgende afspraak was gemaakt voor Zaterdag 14 September a.s.
Nu krijg ik ineens via Facebook allerlei waarschuwingen en dergelijke waarna ik natuurlijk op google ben gaan snuffelen en op deze forum stuitte. Dat was voor mij effe slikken.
Voor zover ik alles heb kunnen volgen beginnen ook de meeste problemen bij het annuleren of verplaatsen van een afspraak, dus ik heb besloten om de afspraak van mijn dochter gewoon door te laten gaan.
Ik heb gelukkig bewust gewacht met betalen van deze screentest tot we de foto's van de eerste fotoshoot hadden ontvangen, maar er zal zeker geen volgende afspraak meer volgen.
Wij hebben ons lesje geleerd...
Wel kan ik niet anders zeggen dan dat de geleverde foto's erg mooi zijn en we die gebruiken om onze dochter bij verschillende modellenbureaus aan te melden.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door devious »

Nou, als jullie blij zijn met de foto's, zeg ik er helemaal niks meer over ;-)

Eline7eline
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2013 12:29

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Eline7eline »

Ik ben zojuist ook benaderd door deze fotografen,
Ik ben daarna even de website gaan checken maar kon verder niks vinden.
Ik herinnerde me nog de uitzending van Radar hier over en had er veel over gelezen
Dus zocht ik het bureau even op op internet
Gelukkig maar dat ik dat heb gedaan dan!
Verder niks ingevuld en geen afspraken gemaakt.
Ik was ook benaderd via Instagram dus ik denk dat ze daar het meest actief

xx

MandyS
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2013 22:17

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door MandyS »

ik ben dus ook gisteren benaderd door vakfotografen.com.
ik heb me ervoor aangemeld en ben vandaag gebeld om een afspraak te maken.
ik zei dat ik het niet zeker wist en dinsdag teruggebeld kon worden.
nu zie ik dus dat het allemaal nep is en ik heb ze net een mail gestuurd en hun telefoonnummer geblokkeerd.
ik hoef toch niks te betalen nu of wel?
ze hebben alleen mijn mailadres en mijn naam, meer niet.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Prolix »

nee, jij hoeft je helemaal geen zorgen te maken

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Har06 »

MandyS schreef:ik ben dus ook gisteren benaderd door vakfotografen.com.
ik heb me ervoor aangemeld en ben vandaag gebeld om een afspraak te maken.
ik zei dat ik het niet zeker wist en dinsdag teruggebeld kon worden.
nu zie ik dus dat het allemaal nep is en ik heb ze net een mail gestuurd en hun telefoonnummer geblokkeerd.
ik hoef toch niks te betalen nu of wel?
ze hebben alleen mijn mailadres en mijn naam, meer niet.
alleen het mailadres en naam ? adres telefoonnummer etc zullen dan ook wel bekend zijn, heb je telefonisch iets toegezegd ?

alexsandravnmil
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2014 14:54

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door alexsandravnmil »

Ik werd vanochtend benaderd door Vakfotografen.com via Instagram, met het bericht een gratis Fotoshoot te krijgen. Omdat ik het niet vertrouwde, ben ik eerst nagegaan of hun kvk nummer wel klopte, en dit klopte.. Toen ben ik gaan googlen. Toen ik Vakfotografen.. invulde kwam er al te achter te staan oplichting. Het mag dan ook vanzelf spreken dat ik me niet heb aangemeld. Ik wil jullie hierbij dan ook graag bedanken voor het reageren op deze berichten, omdat ik wellicht zonder dit mezelf wel had aangemeld, omdat hun kvk-nummer gewoon klopt..

Ik wens ook de mensen wie te doen hebben met dit bedrijf veel sterkte!

banks_
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2014 17:21

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door banks_ »

Hoi, ik had me ook aangemeld en later las ik dit pas en vandaag belden ze me. Ik had alleen niet opgenomen omdat ik in de les zat en toen hadden ze een voicemail ingesproken of ik hun zo snel mogelijk wilde terugbellen. Als ik dit niet doe, moet ik dan ook geld betalen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

banks_ schreef:Hoi, ik had me ook aangemeld en later las ik dit pas en vandaag belden ze me. Ik had alleen niet opgenomen omdat ik in de les zat en toen hadden ze een voicemail ingesproken of ik hun zo snel mogelijk wilde terugbellen. Als ik dit niet doe, moet ik dan ook geld betalen?
Heb je al een afspraak gemaakt voor een datum?
Nee - dan is er geen reden dat je zou moeten betalen.
Ja - dan zou men moeilijk kunnen doen...

Artje013
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2014 11:16

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Artje013 »

Beste,

Ik heb twee dagen terug ook een afgespraak gemaakt voor 30 April.
Het bedrag dat ik moet betalen is 125 euro via een actie.
Ik heb vandaag gebeld en vroeg naar de voorwaarden van het afzeggen.
Dit kon tot volgende week Dinsdag ''kostenloos''.
Verder kon ik naar alles vragen waar ik nog een vraagteken naar had.
Ik heb het nog niet afgezegd want ik heb er nog geen slecht gevoel over.

Gesloten