LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
margot123
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2006 02:08

Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door margot123 »

Ik wil even iedereen die wel eens iets verkoopt op marktplaats waarschuwen.

Ik kreeg namelijk eerst een uiterst riant bod op een video camera, en stuurde een mail terug met de vraag wanneer hij/zij de camera wilde op komen halen. Ik kon de camera natuurlijk ook eventueel opsturen.

Ik kreeg vervolgens dit mailtje:

Hello ,
Thanks for the fast response,i am very interested in the item,i should have picked it up in your house but I am presently out of the country on an official assignment to United kingdom and it will take
some weeks before i come back to Netherland as i live in Utrecht this item is for my son who is on a research programme in africa whose birthday is around the corner so iwant the item as a surprise
package for him so I will be very gratefull if you could help me with the shipping of the item to
him in which i will be responsible for the cost.i will pay you 40euro more for the shiping via AANGETEKEND in the post office with the fastestdelivery,so get back to me with your full name and bank details so that i can forward it to my bank (HSBC BANK)for payment. Here is the shipping address:
Name:MR SAMSON ABIOLA. O
address: NO 40 AYETORO STREET
city: ile-ife
state: osun-state
country:Nigeria
postal code:234036
please get back to me as soon as possible so that i can make the
payment to you. Calculate the shipping cost and the item cost.




Ik kreeg hier een raar gevoel bij, maar da cht tja wat kan er fout gaan. Ik wacht eerst tot ik het geld binnen heb, en verstuurd dan pas het pakketje.

Ik ging dus op google zoeken naar een manier om het pakketje te versturen, en tikte bij google on: pakketje naar nigeria versturen. En oh wat ben ik blij dat ik dat deed. Want zo kwam ik erachter, dat dit dus overeenkomstig mijn eerste gevoel, een opliochtingspraktijk was.

Ik las op een site ( http://www.internetoplichting.nl/cgi-bi ... 1109257503 )
Over mensen die dachten dat er geld op hun rekening over gemaakt was, maar dat opeens toch weer verdwenen bleek te zijn. Zij hadden een soortgelijk mailtje ontvangen als reactie op een advertentie op marktplaats.

Ook op deze site staan een paar voorbeelden van mensen die bijna opgelicht waren net zoals ik. http://www.oscaralexander.com/blog/?vie ... +zo'n+Xbox

dus mensen wees gewaarschuwt!!!!

Met vriendelijke groet, margot
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2017 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gecorrigeerd

rovanitel
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:36

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door rovanitel »

Margot,
Als je dit leest :

Name:MR SAMSON ABIOLA. O
address: NO 40 AYETORO STREET
city: ile-ife
state: osun-state
country:Nigeria
postal code:234036

en je reageerd hier toch op [Beledigende opmerking verwijderd door de moderator].
Lees jij nooit de krant ? :shock:
Ga je er ook op in, wanneer deze mensen zeggen dat je een bundeltje wit papier in een emmer met tover inkt stoppen , dat er echt geld uit komt ?
Dit zijn de zelfde.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2015 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoegingen verwijderd

Horsch
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2009 17:02

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Horsch »

Van de week heb ik mijn oude Canon camera op marktplaats gezet. Vandaag kreeg ik, ondanks de melding dat de camera gereserveerd was, het gevraagde bedrag volledig aangeboden. Voorwaarde was wel, uiteraard, dat ik het pakket naar Nigeria moest sturen. Ik ben eerst op internet gaan zoeken wat de goedkoopste manier was om dit te doen, en kwam er gelukkig bij de tweede hit al achter dat dit een poging tot oplichting was. Hier even de reactie die ik kreeg:

Hallo Verkoper, Mijn naam is Kari Janssen, ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het roduct dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in de staat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief rzendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Adebayo BabaTunde
Address:27 road 7
City ; ile ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

.Mvg,K Janssen,

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: kari2janssen
E-mailadres: [email protected]

En let op: de zipcode is identiek aan de hierboven al genoemde, hoewel de straat en de naam anders is.

Gelukkig gingen bij mij alle alarmlichten al branden toen ze naar mijn volledige persoonsgegevens, adres en telefoonnummer vroegen.

Net als Margot kan ik alleen maar zeggen: MENSEN, WEES GEWAARSCHUWD!
Laatst gewijzigd door Horsch op 06 jul 2009 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door TdeHond »

Google voor de grap eens op dit adres + zipcode en land.

TricTrac
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:48

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door TricTrac »

Ik heb zojuist ook (in reactie op een advertentie met een Canon DSLR) exact hetzelfde mailtje gehad. Door te googlen kwam ik hier omdat ik dit soort spookverhalen wel eens vaker heb gehoord.
Hallo Verkoper, Mijn naam is Kari Janssen, ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het roduct dat u
aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in de staat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief
rzendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En
Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Adebayo BabaTunde
Address:27 road 7
City ; ile ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

.Mvg,K Janssen,

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

op het forum (is niet meer) van marktplaats zelf werd ook altijd al voor deze praktijken gewaarschuwd.

Horsch
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2009 17:02

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Horsch »

Even een reactie op mijn vorige bericht en dat van TricTrac:

Ik heb de betreffende mail doorgestuurd naar [email protected], en ik kreeg van hun de bevestiging dat het inderdaad ging om een buitenlandse oplichter:

Hartelijk dank voor uw bericht.
Het betreft hier een buitenlandse oplichter. Ik heb deze persoon inmiddels geblokkeerd voor het gebruik van de site.
Ik raad u aan niet meer in te gaan op dit bericht en het e-mail adres van deze persoon te blokkeren in uw e-mail programma.


Dat is er dan in ieder geval al eentje minder. Ik raad jullie dan ook aan om al dit soort mails door te sturen naar de beheerders van de betreffende verkoopsites!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Standaard regel voor iedereen die dingen verkoopt:

Bod uit Nigeria = oplichting.

Jammer voor die enkele eerlijke Nigeriaan - maar helaas word er door hun landgenoten te veel aangerotzooid om hier nog vertrouwen in te kunnen hebben.

Mischien moeten zij bij de regering aldaar aandringen op maatregelen tegen al deze fraudeurs.

Ragfijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2009 10:13

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Ragfijn »

Hallo Verkoper, Mijn naam is Kari Janssen, ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het roduct dat u
aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in de staat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief
rzendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En
Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Adebayo BabaTunde
Address:27 road 7
City ; ile ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,K Janssen,

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: kari034janssen
E-mailadres: [email protected]



Dag Kari,

bedankt voor je mail en interesse in mijn Sony 300 Alpha DSLR camera. Ik heb het eea nagekeken wat betreft het eventueel versturen van de camera naar Nigeria - Zuid Afrika -
Het betreft hier dan een pakket met een gewicht van ongeveer 3 kilo en valt onder de categorie ROW 2 (2-5 kg) Euro 34,20

Verpakkingskosten € 15,80 Camera € 550,00

Tarieven per 1 januari 2009

ROW 1 ROW 2
0-2 kg EUR 18,80 EUR 24,10
2-5 kg EUR 25,00 EUR 34,20
5-10 kg EUR 31,20 EUR 57,10
10-20kg EUR 41,30 EUR 104,10
Retourservice EUR 17,50 EUR 37,50
Uitklaringsservice EUR 5,00 EUR 5,00

Tariefzones:

ROW 1 Albanië, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Faeröer Eilanden, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Kanaaleilanden, Kroatië, Liechtenstein, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, San Marino, Servië, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Zwitserland

ROW 2 Australië, Brazilië, Canada, China, Hongkong, Israël, Japan, Marokko, Nederlandse Antillen, Nieuw Zeeland, Rusland, Suriname, Verenigde Staten, Zuid Afrika

Totaal zou je aan mij dan € 550,00 + € 34,20 + € 15,80 = € 600,00 moeten overmaken wat eventueel kan via PAY PAL zie op Marktplaats mijn advertentie, en anders natuurlijk per banktransactie op mijn rekening bij de:

(Gegevens hier even weggelaten) voor vermelding in dit TROS panel

Op je vraag of het product wat ik aanbied verkeerd in de staat die ik beschrijf, kan ik je in alle eerlijkheid mededelen dat dat echt zo is.

Ik stuur je na het ontvangen van het bedrag het product zoals ik beschreef, in alle originele verpakking met alle originele bonnen en garantiebewijzen.

Ik hoop dat een en ander duidelijk is, anders hoor ik dat graag zo spoedig mogelijk van je.

Hartelijke groet

Francis



Hallo bedankt voor uw email, morgen zal ik naar mijn bank gaan om het geld over te maken.Nadat ik het geld gestort heb zult u een email ontvagen van
mijn bank.Graag zou ik van u te weten komen wanneer mijn bank u die mail heeft gestuurd zodat ik dan zeker weet dat ik niks fout heb gedaan,
Mvg

From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Re: Reactie op uw advertentie: SONY alpha 300 x DSLR camera ( November 2008 in nieuwstaat )
Date: Sun, 5 Jul 2009 12:25:51 +0200



Dag Kari,

Zodra ik de email van de bank ontvangen heb stuur ik die aan u door. Zodra ik het geld op de bank ontvangen heb stuur ik u een kopie van het bankafschrift, en zal ik het pakket versturen.

Vriendelijke groet,

Francis



Hallo , ik ben net terug van mijn bank ,en heb het geld overgemaakt.Net even mijn bank rekening gechecked en het geld is afgeschreven.Bij de bank hebben ze me laten weten dat u een mail krijgt dat ik het geld heb overgemaakt.De naam van mijn bank is City bank.Graag zou ik u willen vragen om het product op te sturen en het track and trace nr te sturen naar mijn bank.Zodra u dat heeft gedaan ontvangt u het geld direct,is mij verteld.Hoop snel iets van u te
vernemen ,
mvg
Ps.Mocht u een probleem ondervinden laat u mij dat aub weten.

From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Payment will be done tomorrow for SONY alpha 300 x DSLR camera ( November 2008 in nieuwstaat )
Date: Sun, 5 Jul 2009 13:32:32 +0000



Tot hier en niet verder. IK HOORDE OF ONTVING NA DEZE MAIL NIETS MEER

Hoop dat jullie gewaarschuwd zijn!

Hartelijke groet van Ragfijn ([email protected])

Ragfijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2009 10:13

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Ragfijn »

Wat een geblaf voor een vogel, vlieg op en laat een ieder zijn schrikreactie plaatsen op de manier zoals hij/zij dat wenst.

Het was oplettendheid even te Googlen naar deze Kari waardoor ik tot mijn verbazing achter deze oplichtingpraktijk kwam en daar een ieder voor wil waarschuwen. Het sluipt er in voor je er erg in hebt.

Op marktplaats (veiling) worden artikelen te koop aangeboden, daar moet voor betaald worden (n)eurootjes) anders geplaatst dan op de gratis weg te geven sites.

Prettige vlucht, ik zwaai u uit... Ragfijn

Ragfijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2009 10:13

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Ragfijn »

Wie niet weet, wie niet wint, en nu aan het werk. Of wilde je deze site gebruiken om je dag door te komen met het spuien van je grieven…...

Groet van Ragfijn

Tsoldier
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2009 11:58

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Tsoldier »

Beste allemaal!

Hier een bericht van de befaamde Kari Janssen:


Hallo Verkoper, Mijn naam is Kari Janssen, ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het roduct dat u
aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in de staat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief
rzendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En
Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Adebayo BabaTunde
Address:27 road 7
City ; ile ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

.Mvg,K Janssen,


Alweer die adebayo Babatunde...
Ik kreeg ook een mail van de 'Citybank' maar das ongetwijfeld fake.

ik geloofde haar enorm in het begin maar toen ik dat Citybank mailtje kreeg was ik klaar ermee en googlede ik har naam even.
toen kwam ik hier.
gelukkig maar!

Dank jullie wel dat je me geholpen hebt!

groeten

Tsoul

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ragfijn,

en dan had je een mail gehad van CitiBank - had je dan verzonden?

Want - banken sturen namenlijk geen emails.
Bankafschriften of telebankieren - maar anders niet.

Ik blijf bij mijn stelling - Nigeria = oplichting.

Horsch
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2009 17:02

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Horsch »

Mensen, ze hebben het weer geprobeerd bij mij. Deze keer ene David Mark die schijnbaar niet zo goed is in de Nederlandse taal, maar wel begrepen had waar de advertentie om ging. En hoewel ik specifiek erbij heb gezet dat het onnodig is te reageren als de camera naar Nigeria verstuurd moet worden, krijg ik de volgende reactie:

Hello seller,
My name is David Mark from Belgium (French side),pls is this nice camera is in good condition?if yes i would like to buy it for my son that
studying overt here in Africa and let me know the cost of this nice camera and i will give 35 euro more for the shipping via post office,kindly get back to me with your bank details like your name,account number and the name of your bank this will help to transfer the money via Citibank into your account as soon as possible because i want this deal to be completed on time,pls am not too good in dutch and i want this deal to be completed in English,here is my son's shipping address,
Name.......Ayo kunle
Address..95 road 7
City.....ile ife
State....osun state
Country.....Nigeria,
Best Regards
Mark.


Deze reactie is afkomstig van;
Naam: markd01
E-mailadres: [email protected]

En let op: hij is de postcode vergeten, maar wilde wel via de beroemde Citibank betalen!!

Harm1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2009 09:47

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Harm1970 »

Ook ik heb een pentax camera op marktplaats te koop staan. Er werd 2 maal meer geboden dan de vraagprijs, namelijk 450,= en 480,= euro terwijl ik er maar 400,= voor vroeg.
Ook ik kreeg het standaard mailtje van Kari Janssen uit belgie.
In eerste instantie nog geen argwaan totdat bleek dat de biedingen afkomstig waren van [email protected] en [email protected] (beide hadden aan andere biedersnaam op marktplaats)
Ook kreeg ik een mailtje van Donsimoni Lagogo ([email protected]) dat hij wel interesse had. Ook hij had hetzelfde adres in nigeria. Hij zou 480,= plus 40 euro verzendkosten via paypal overboeken als ik mijn email adres gaf. Ik heb hem gevraagd om 535,= euro over te boeken ivm kosten van paypal. Vanochtend ontving ik een mailtje van PAYPAL, dacht ik, dat er 550,= euro over was geboekt naar mijn paypal rekening. Ook had ik een mailtje van deze Donsimoni dat hij het geld had overgemaakt en of ik het pakketje vandaag wilde versturen. Op mijn paypal rekening bleek echter niets bijgeschreven te zijn. Wat blijkt nou. Bovenaan het mailtje van Paypal stond wel [email protected] (wat heel verradelijk is mijns insziens, maar het email adres wat erachter stond was [email protected] wat dus niets met paypal te maken heeft.

Gelukkig heb ik eerst de naam op google ingegeven en kwam toen hier terecht, maar ik kan me voorstellen dat iemand die dit niet doet het pakketje gaat versturen in de veronderstelling dat het geld bijgeschreven zal gaan worden op de paypalrekening.
ERG GEVAARLIJK DUS ZO'N MAILTJE VAN EEN LOOK-A_LIKE PAYPAL MAILTJE !!!

Ik heb paypal en marktplaats op de hoogte gebracht van deze praktijken.

U bent gewaarschuwd.

Harm1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2009 09:47

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Harm1970 »

Beste vogels,

Het is u ook al een keer eerder duidelijk gemaakt op dit forum dat iemand niet op zo'n reactie van u zit te wachten als iemand zijn hart even wil luchten, en toch blijft u het ook doen.
Ook al is het bekend bij MP, hoeft het dan niet meer gemeld te worden? Ik denk dat iedere manier om anderen te beschermen er 1 is en dus ook niet overbodig.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Harm,

Als je inderdaad een namaak paypal mailtje krijgt is het nog maar de vraag of je de nepperij (op tijd) herkent.

Daarom ook mijn herhalende mantra : doe geen zaken met nigeria.

De enige manier is als ze een zak met contant geld komen brengen - iedere andere manier is 99% vragen om problemen.

Nepmailtjes trouwens altijd doorsturen naar de "afzender" (in dit geval naar paypal) want soms kan men nog stappen ondernemen.

Vogels,

Hoewel het al bekend is, zijn er nog steeds mensen die net op het internet komen kijken - en dus nog niet alles weten. Voor hen is dit soort berichten helaas nog steeds noodzaak.

En, als je de diverse mails post - zie je overeenkomsten tussen de mails, en word nep herkennen steeds makkelijker.

RLsailer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2009 07:43

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door RLsailer »

na dat ik die mark deze tekst stuurde ging mij een lampje branden
hello mark
de charter is missing but thear cheap and 1button on the top for opening de chamber is missing
but that whas for my no problem you cane open him still he take nice shots
ik whil go to post ofice to here what the cost realy are
you dont pay more that it cost

toen kreeg ik deze teks na 4 dagen
Pls let me know the cost of this camera and i will 35 euro more for the shipping via post office,kindly get back to me with your bank deails like your name,account number and the name of your bank this will help to make the payment now,
Regards,
Mark.
zelfde vehaal was er bijna in gestonken :P maar de ochtend geest is helder

zijn email is ([email protected])

camera is nog steeds te koop hoor

daanenpeet
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2009 15:20

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door daanenpeet »

Ook ik ben gisteren benaderd door iemand die in Amerika woont en een GSM wil kopen voor zijn vriend in Nigeria. Hoe gaan deze mensen eigenlijk te werk. Ik stuur niet eerder het pakketje op dan dat het gels is bijgeschreven op mijn paypal rekening. Ik lees ook reactie dat er mensen zijn die eerst het geld hebben gezien op hun rekening en hetdaarna weer verdwenen is.

Ik kreeg een bod van MRS van Kuti. Ik heb alleen mij paypal adres doorgegeven, misschien stom maar ja...

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door henk51 »

Heb je het bericht van Harm1970 al gelezen en de vele honderden andere? Dat er nog steeds mensen ingaan op biedingen uit het Buitenland voor vrienden in Nigeria. Ik geef toe de biedingen zijn te mooi om waar te zijn,en dat zijn ze ook. De enige zekerheid die je hebt is dat je van je telefoon af bent.

gr Henk

Gesloten