LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld over domeinnaam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mvv93

Gebeld over domeinnaam

Ongelezen bericht door mvv93 »

Gister ben ik gebeld door Incepto.nl geloof ik. Of ik een domeinnaam wilde kopen.

Ze kwamen met het verhaal de het bovenstaande bedrijf een NL versie van mijn domein gekocht hebben. Zelf heb ik de .eu versie. Ze kwamen met het verhaal dat het domeinnaam waar het om gaat al 8 jaar oud was. Terwijl dit domein tot 4 maanden in eigen bezit was. Door een fout van mij zelf ben ik hem kwijt. Helaas dan maar verder op de .eu versie.

Ik kon de .nl versie kopen voor 225 euro. Geen idee of dit in of exclusief btw is. Enfin dat maakt ook niet uit. Nu ben ik benieuwd mag het wat zulke bedrijven doen. En is het verstandig om hiermee in zee te gaan? Als ik hem zelf had gereserveerd had ik bijvoorbeeld 10 euro per jaar betaald.

( Sorry als ik hem in het verkeerde topic geplaatst heb. )

newmikey

Re: Gebeld over domeinnaam

Ongelezen bericht door newmikey »

mvv93 schreef: Ik kon de .nl versie kopen voor 225 euro. Geen idee of dit in of exclusief btw is. Enfin dat maakt ook niet uit. Nu ben ik benieuwd mag het wat zulke bedrijven doen. En is het verstandig om hiermee in zee te gaan? Als ik hem zelf had gereserveerd had ik bijvoorbeeld 10 euro per jaar betaald.
Het mag wel maar verstandig om mee in zee te gaan lijkt me niet. Als u tevreden bent met de .eu heeft u de .nl toch niet nodig? Laat u niets aanpraten.

mvv93

Dankjewel voor de reactie. Had SIDN ook al gemaild met mijn vraag. Vind het een beetje een rare manier van zaken doen. Sowieso het feit dat ze zeggen dat hij al 8 jaar oud is / in hun bezit. Terwijl deze op 26 10 jl. geregistreerd is. Het is maar waar je je mee bezig wilt houden als bedrijf zijnde. Ik ben meer bang voor het feit dat straks iemand anders het gaat kopen en dat ik met mijn kleine bedrijf de sjaak ben.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Niet doen. Dit is een vorm van oplichting. Zoals je zelf al opmerkt betaal je een veelvoud van het normale tarief. Op een bedrijvenforum waar ik actief ben is dit ook al uitgebreid voorbij gekomen.

mvv93

Heb het bedrijf dat mij belde een mail gestuurd ; Gister ben ik gebeld door jullie of ik Hullus.nl wil kopen. Voor maar liefst 225 euro. Ik ben benieuwd waarom bedrijven als jullie op deze manier geld willen verdienen, achter de rug van andere mensen om wel te verstaan. Ik bedoel ga toch ook niet incepto.com kopen en jullie even bellen of jullie de naam willen kopen voor 225 euro? Sowieso het feit dat jullie zeggen dat dit domein 8 jaar oud is / in bezit van jullie. Terwijl deze op 26 oktober jl. geregistreed is door jullie. Jammer voor jullie. Maar tot 3 maanden terug was deze nog in mijn bezit. Ik ben benieuwd naar jullie reactie. '' Ben benieuwd wat de reactie zal zijn...

53078

Ongelezen bericht door 53078 »

Waarom een bericht sturen? Dat soort "bedrijven" gewoon negeren.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Er zijn inderdaad bedrijven die op deze wijze geld verdienen. En ja het mag. Ik zie het probleem ook niet echt. Behalve dan dat ze zeggen dat die 8 jaar in hun bezit is, is dit een prima manier om geld te verdienen. Er zijn zelfs bedrijven die al tig domeinen geregistreerd hebben, voor het geval er vraag naar komt. Las vorige week op nu.nl dat een of ander de domeinnaam ebola.com verkocht heeft voor 200.000.

Smeriger vind ik de bedrijven die domeinen kopen op basis van een domeincheck. Als je daar bijvoorbeeld een domein checkt maar niet registreert, registreren ze de domein snel zelf, als je dan een dag later de desbetreffende domein zelf wilt registreren betaal je opeens de hoofdprijs.

mvv93

Dit is wat ik terug gekregen heb. ;

Dag Maikel,

Uit onderstaande blijkt dat je niet helemaal van de hoed en de rand weet.

Als wij zien dat iemand een andere extensie gebruikt dan .nl dan mag je volgens mij allang blij zijn dat we je attenderen op dat de domeinnaam beschikbaar komt ter overname, natuurlijk afhankelijk hoe serieus je je business neemt.
De domeinnaam wordt niet simpel even vastgelegd, zoals jij aangaf maar deze is uit Quarantaine gekomen.

Je geeft ook aan dat deze op 26 oktober is geregisteerd door ons, klopt ook niet helemaal. Hij is in ons bezit gekomen op 26 oktober, dus we hebben geen vrije naam vastgelegd.
Op het moment dat een domeinnaam uit Quarantaine komt en door ons wordt geregistreerd, wordt dit tevens de registratiedatum. (van origine) is de domeinnaam dus ouder.

Om in te gaan op je .com voorbeeld. Op het moment dat jij hullus.nl in bezit had gehad, hadden we je nooit benadert voor hullus.com/hullus.eu.
Wel andersom, aangezien .nl een hogere waarde en betere ranking geeft dan een ander TLD.

Hoe komen we aan de prijs?
De software die op basis van miliseconden de domeinnaam vastlegt nadat deze uit Quarantaine komt kost (veel) geld.
Daarnaast zit onze overhead in personeel voor het uitzoeken van adressen die voor deze domeinnaam in aanmerking komen.En daarnaast moet er ook nog wat verdiend worden.

In plaats van je verdedigend op te stellen zou een stukje waardering wel op z'n plaats zijn dat we jou als eerste contacteren.

P.s. als je incepto.com zou kunnen krijgen hebben we daar minimaal € 2.500 voor over.

Hoor graag je reactie!

Met vriendelijke groet,

Incepto seo & internet

Feit blijft van mijn kant. Vind alles prima. Maar heb er niet om gevraagd dat hun dit uitzoeken et cetera. Vreemde manier van werken hebben bedrijven tegenwoordig.
Laatst gewijzigd door mvv93 op 28 okt 2014 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

stfwlk

Ongelezen bericht door stfwlk »

Het zijn aasgieren. Een bedrijf dat zelf helemaal geen waarde toevoegt. Daar zou je dan nog dankbaar voor moeten zijn ook.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

mvv93 schreef: In plaats van je verdedigend op te stellen zou een stukje waardering wel op z'n plaats zijn dat we jou als eerste contacteren.
Hij is leuk. Natuurlijk contacteren ze jou als eerste, omdat jij het meeste belang hebt bij deze domeinnaam en ze bij jou de grootste kans hebben dat je met ze in zee gaat.

Nogmaals, niet doen. Ze profiteren van mensen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mvv93 schreef: Nu ben ik benieuwd mag het wat zulke bedrijven doen. En is het verstandig om hiermee in zee te gaan? Als ik hem zelf had gereserveerd had ik bijvoorbeeld 10 euro per jaar betaald.
Ja, dat mag. Als een domeinnaam beschikbaar is, mag iedereen die kopen. En als je gekocht hebt mag ook anderen benaderen in een poging om het door te verkopen. Maar als je een tijdje wacht verlengen ze hun recht niet meer (omdat er toch geen belangstelling voor is) en komt de naam weer beschikbaar.

mvv93

Ik ga er sowieso niet op in. Zeker niet na de bijdehante reactie van het bedrijf. Mocht die ooit weer beschikbaar komen dan koop ik hem wel. Echter niet via dit bedrijf. Want de klanten die vinden ons toch wel op het EU adres. En sowieso neem ik hem niet van ze omdat SIDN het ook heel erg afraad. Deze adviseert juridische stappen. Maar dat ik daar mee bereiken ga? Geen idee.

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

mvv93 schreef:Ik ga er sowieso niet op in.
Groot gelijk.
Dit soort gasten is nogal brutaal, getuige de email die je hier plaatst. Ze vertellen je nota bene exact dat hun werkwijze het wegkapen van domeinnamen is, met de bedoeling die voor een veelvoud te kunnen verkopen.

Maar het is niet helemaal toegestaan. Begin jaren '90 kon je nog rijk worden door domeinnamen als CocaCola.nl of Philips.nl te registreren als bedrijven niet helemaal in de gaten hadden welke rol het internet zou gaan spelen, en dan voor grof geld te verkopen als deze bedrijven dan ook het internet op wilden, en hun eigen naam bezet aantroffen. Maar daar heeft de rechter op een gegeven moment een stokje voor gestoken, en als je domeinnamen die niet overeen kwamen met je eigen naam en alleen waren gereserveerd met deze doelstelling, dan kon je die mooi inleveren, tegen hooguit de vergoeding van 8 euro registratiekosten.

Je kan deze 'firma' inderdaad het beste veel succes toewensen met de mooie domeinnaam, die ze toch niet gaan verkopen aan een ander bedrijf dat jouw naam voert, want dat blokkeer je gewoon bij de Kamer van Koophandel als een bedrijf jouw bedrijfsnaam eventueel zou willen aannemen. Want daar mag je ook niet een reeds bestaande naam inschrijven. En als een bedrijf de naam niet voert, waarom zou die dan hun website zo willen noemen? En als het om een buitenlands bedrijf gaat voor het .com domein, dan zit die jou niet in de weg, toch?

Gewoon wachten dus totdat incepto deze naam er weer uit gooit, en als die dan weer uit quarantaine komt opnieuw registreren, al was het alleen maar omdat je dan voor die 8 euro de lol hebt om een mailtje onder die domeinnaam naar incepto te kunnen sturen om ze te bedanken voor de 217 euro die ze je hebben bespaard...

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Je hebt gelijk met die namen en de uitspraak van de rechter. Echter ging die zaak om gedeponeerde merken en zat het meer op het merkenrecht dan op de naam op zich.

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

berndv schreef:Echter ging die zaak om gedeponeerde merken en zat het meer op het merkenrecht dan op de naam op zich.
Klopt, maar je reserveerde de domeinnaam dan ook niet om de merknaam te gaan voeren. Want dan was je heel snel kapot geprocedeerd uiteraard. Maar het recht om een domeinnaam te claimen en daar vervolgens niets mee te doen mocht wel. Nog steeds trouwens. Het ging er puur om dat het voor Coca Cola peanuts is om voor een paar ton hun eigen naam over te nemen. Maar men was zulke 'bedrijfjes' wel snel zat natuurlijk.

Trouwens, als het om je eigen naam gaat is het een ander verhaal. Als je bijvoorbeeld McDonald heet, of André Heijn of zo...

amsterdam87

Ongelezen bericht door amsterdam87 »

Vandaag werd mijn moeder gebeld of zij al had nagedacht over een domeinnaam dat Incepto graag aan haar wil verkopen. Ze was eerder door deze club benaderd. Toen kreeg zij de vraag of ze voor € 225 haar huidige domeinnaam maar dan met streepjes ertussen wilde aanschaffen. Belachelijk natuurlijk want ze had al een werkende URL. De indruk werd gewekt dat ze op dit moment niet goed vindbaar zou zijn en dat dat allemaal met haar domeinnaam inclusief streepjes zou verbeteren. Onzin natuurlijk.

Vandaag heb ik een domeinnaam gekocht. Namelijk "voornaamachternaaam.nl" van een medewerker van Incepto. Ik heb ze gemaild dat ik een prachtig aanbod voor ze had! Voor € 1.000 mochten ze het domeinnaam kopen. Helaas gingen ze er niet op in. Over de telefoon gaven ze aan dat ze het een 'flauwe actie' vonden. Ik vertelde ze dat ik precies heb gedaan wat zij doen. Daarbij beweerde ze aan de telefoon dat ze alleen domeinnamen kopen die A) een lange tijd inactief en B) in het verleden ooit actief zijn geweest. Tot slot werd het gesprek afgesloten met de tekst "zou je het leuk vinden als ik jouw-naam.nl dan ook vast leg?" Een dreigement die nogal in lijn ligt met hun missie & visie.

Uiteindelijk is het me gelukt om een schriftelijke bevestiging te krijgen van Incepto. Hierin bevestigen zij geen contact meer op te zoeken met mijn moeder. In een reactie op die mail schreef ik hen dat ik het domeinnaam medewerkerachternaam.nl zou opzeggen en offline halen. Zo geschiedde. Iedereen tevreden.

Tóch waren de heren van Incepto zodanig in de war van het hele voorval, dat ze inderdaad mijn voornaam-achternaam.nl hebben vastgelegd. Ze waren me voor en wat moeten ze gelachen hebben. Gelukkig heb ik het domeinnaam zonder streepje. Niks aan de hand.

Zojuist heb ik de website van de medewerker weer online geplaatst het verkoopbedrag verdubbeld naar € 2.000,=. Tevens is er een catch-all mail account actief naar [mailadres verwijderd]. We willen natuurlijk niet dat de medewerker van Incepto aanbiedingen van het internet mist loopt. Overigens zijn alle maatregelen getroffen. Ik heb het mailadres niet online geplaatst, ik doe mij niet voor als deze persoon en in de handtekening van elke uitgaande mail staat omschreven dat het om een onofficiële mail-account gaat; puur met commerciële doeleinden.

Het lijkt mij niet nodig om hier namen te noemen. Wel kaart ik graag aan dat de werkzaamheden, aanpak en professionaliteit van dit bedrijf ver te zoeken is. Een ouderwets 'koekje van eigen deeg' gaat er bij Incepto niet in.

Lang verhaal kort. Ik heb tot nu toe enorm gelachen met Incepto. We waren er bijna samen uitgekomen. Zonde. Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jan 2016 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mailadres verwijderd

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

stofzuigertje.nl koste bij intikken €375,-

De .eu en .com zijn gratis en waardeloos....
Ja, ik heb geen interesse maar zoveel geld, zelfs een echte Dyson is goedkoper....

Handel is om te verdienen maar wie wil zo iets nu?
wasmachine.nl van Tim & Tom Coronel is wel geld waard, net als koelkast.nl maar om nu stofzuiger aan hun aan te bieden?

We moeten vaker .eu of .net accepteren....

De Avro en Tros zouden dus avro.tv en tros.tv kunnen nemen, dat eiland is best populair voor omroepen!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mh73 schreef:Niet doen. Dit is een vorm van oplichting. Zoals je zelf al opmerkt betaal je een veelvoud van het normale tarief. Op een bedrijvenforum waar ik actief ben is dit ook al uitgebreid voorbij gekomen.
Dat is geen oplichting maar gewoon een zakelijke transactie. Bedrijf A investeert ergens in en hoopt dat met winst aan bedrijf B te verkopen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is geen oplichting maar gewoon een zakelijke transactie. Bedrijf A investeert ergens in en hoopt dat met winst aan bedrijf B te verkopen
Waarbij bedrijf (of persoon B) de volledige vrijheid heeft hier "Nee" tegen te zeggen.

Gesloten