LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
destiny0609
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2015 12:49

Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door destiny0609 »

Geachte allemaal,
na het intypen van een zoek opdracht voor een veilige spelletjes website voor onze dochters komt er een schokkende link te voor schijn.

Na veel zoek werk en het doolhof van google link rapporteren komen we toch hier terecht om onze klacht te delen.
Onze safe search staat aan,wij gebruiken google chrome en zoeken via de adres balk.
Het is nog steeds niet gelukt om de link te rapporteren,het gaat hierom als wij kleuter in toetsen om kleuter spelletjes te typen komt er zodra kleuter is ingevoerd [aanstootgevendwoord verwijderd door moderator] in beeld als zoek opdracht.

Wij vinden dit ronduit schokkend en dit moet toch onmogelijk zijn,maar probeer maar eens een link aan te geven bij de zoek gigant,wij komen er niet uit en vragen daarom of iemand hier weet hoe dit aangekaart kan worden.

Mvg fam. Thyn

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien je zoekgeschiedenis op je computer eens wissen ? Hier doet hij dat echt niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door tenormin »

Heel vreemd, toets net "kleuter" in en al wat ik krijg is een heleboel info over kleuter, zelfs een heel verhaal van Wiki wat een kleuter is.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2015 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Insinuerende opmerkingen verwijderd

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door trail46 »

Nivram schreef:geachte fam. Thyn
Ik heb het net zoals @tenormin ook eens uitgeprobeerd maar ik heb wel Apple, maar ik kreeg het zelfde te zien een hele boel informatie over en voor kleuters dus geen schokkende links en ook onder afbeeldingen zie je alleen maar leuke foto's over o.a.spelletjes en spelende kleuters. Dus niet mis mee.
normaal word dit soort ''gore zooi'' zoekresultaten nooit getoond! Het is echt wel mogelijk dat er ooit eens gezocht is naar dit soort troep en dan kan het wel natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2015 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Insinuerende opmerkingen verwijderd

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door wieder »

Ik krijg alleen bijzondere resultaten als ik k[spatie]leuter invoer. Echter heeft u het niet daarover. [Insinuerende opmerking verwijderd door de moderator] zodra u kleuter invoert maakt Chrome het af met Auto-Aanvullen
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2015 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Insinuerende opmerkingen verwijderd

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als ik "kleuter" op Google invoer krijg ik met geen mogelijkheid de suggestie [woord verwijderd]
tevoorschijn. En ik heb SafeSearch uit staan.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2015 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: aanstootgevend woord verwijderd, insinuerende opmerkingen verwijderd

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik gebruik ook Chrome, en Google als standaard zoekprogramma.
F-Secure heeft zijn Safe Search plug-in aan staan.
Het was voor mij vandaag de allereerste keer dat ik het woord "Kleuter" (n.a.v. dit topic)
in de adresbalk typte.
Toch was het tweede resultaat na Kleuter; Kleuter(en dan iets met vrouwelijke genitaliën).
Dat betekent niet dat er iets mis is met mijn zoekgeschiedenis
(ik heb immers nooit eerder gezocht op kleuter of iets dergelijks) of die van TS.
Het betekent dat er zieke geesten rondlopen die bij Google deze zoekterm regelmatig intypen.
Bij Bing of Lycos krijg ik totaal andere zoekresultaten.
De verwijten aan het adres van TS zijn ronduit belachelijk!
Kortom,
Als je het antwoord niet weet.
Zeg dan niets!
En ga zeker geen mensen die een eerlijke vraag stellen beschuldigen omdat je de werking van een zoekmachine zoals Google niet snapt.
Desondanks vriendelijke groeten aan iedereen :)
Acjzr1.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb diverse PC's, Mac's en browsers gebruikt en ik krijg met geen mogelijkheid de gewraakte zoekresultaten. Dan ga je toch denken dat de resultaten gegeven worden op basis van eerdere zoekopdrachten (en dat hoeft niet met de zoekgeschiedenis in de browser te maken te hebben, maar khet kan ook aan de kant van Google worden bijgehouden).

Ik krijg alleen resultaten m.b.t. de ontwikkeling en educatie van kleuters. Nu heb ik de afgelopen week gezocht op onderwerpen als speltherapie voor 5/6 jarigen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door berndv »

Volgens'mij gaat het hier niet om zoekresultaten maar om de automatische aanvulling van zoeksuggesties die de browser doet bij het intypen van een deel van het zoekresultaat. Dit gaat geloof ik niet op basis van persoonlijke zoekgeschiedenus maar op basis van een gemeenschappelijk algoritme.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote="acjzr1"
De verwijten aan het adres van TS zijn ronduit belachelijk!
Kortom,
Als je het antwoord niet weet.
Zeg dan niets!
En ga zeker geen mensen die een eerlijke vraag stellen beschuldigen omdat je de werking van een zoekmachine zoals Google niet snapt.
Desondanks vriendelijke groeten aan iedereen :)
Acjzr1.[/quote]

Op de eerste plaats weet u nooit (anoniem) of de vraag eerlijk gesteld is. "Beschuldigen", ja, dingen komen niet maagdelijk uit de lucht vallen. En PC en aanverwante communicatie antwoord alleen wanneer er vragen gesteld worden op b.v. Google. Het enige wat ik dan kan bedenken is dat het een tweedehands P.C./laptop of wat dan ook geweest is en van een vorige eigenaar. Er worden niet voor niets zoveel P.C.'s in beslag genomen om de historie te achterhalen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Als ik op mijn laptops of tablets (ja beiden meervoud) bij Google Kleuter intyp krijg ik geen schunnige resultaten.
zodra ik echter "Kleuterk" intyp dan is het resultaat nergens Kleuterkleding...

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

tenormin schreef:[quote="acjzr1"
De verwijten aan het adres van TS zijn ronduit belachelijk!
Kortom,
Als je het antwoord niet weet.
Zeg dan niets!
En ga zeker geen mensen die een eerlijke vraag stellen beschuldigen omdat je de werking van een zoekmachine zoals Google niet snapt.
Desondanks vriendelijke groeten aan iedereen :)
Acjzr1.
[quote="tenormin""]Op de eerste plaats weet u nooit (anoniem) of de vraag eerlijk gesteld is. "Beschuldigen", ja, dingen komen niet maagdelijk uit de lucht vallen. En PC en aanverwante communicatie antwoord alleen wanneer er vragen gesteld worden op b.v. Google. Het enige wat ik dan kan bedenken is dat het een tweedehands P.C./laptop of wat dan ook geweest is en van een vorige eigenaar. Er worden niet voor niets zoveel P.C.'s in beslag genomen om de historie te achterhalen.[/quote]

U hebt het belangrijkste stukje niet geciteerd!
Ik heb zelf als enige gebruiker van mijn PC nog nooit eerder de term "Kleuter" in Google gezocht!
Toch kreeg ik zojuist als tweede zoekresultaat de gewraakte term te zien!
Ik heb mijn PC zelf met losse nieuwe onderdelen samengesteld.
En volledig zelf geïnstalleerd.
Er heeft letterlijk nog nooit iemand anders aangezeten.
Dus niets tweedehands!
De "fout" zit dus bij de personen die de zoekterm (Kleuterk#%&@) veelvuldig bij Google ingevoerd hebben en nergens anders!
Ik zie geen enkele reden om TS ergens van te beschuldigen.
Ook zie ik geen enkele reden om aan de eerlijkheid van de vraag/opmerking van TS te twijfelen.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2015 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Voorspellingen van de functie 'Automatisch aanvullen'

De zoekopdrachten die door de functie 'Automatisch aanvullen' worden aangeboden, zijn gebaseerd op de zoekactiviteiten van gebruikers en de inhoud van webpagina's. Mogelijk zijn er ook voorspellingen gebaseerd op:

Relevante zoekopdrachten die u in het verleden heeft uitgevoerd (als u bent ingelogd en Web- en app-activiteit heeft ingeschakeld).
Google+ profielen die overeenkomen met de naam van een persoon naar wie u zoekt.

Alle voorspellingen die u ziet in het dropdown-menu (met uitzondering van eventuele Google+ profielen) zijn al eens eerder getypt door Google-gebruikers of ergens aangetroffen op internet.

Bij bepaalde zoekopdrachten toont Google afzonderlijke voorspellingen voor de laatste paar woorden.
Het algoritme van de functie 'Automatisch aanvullen'

Voorspellingen van de functie 'Automatisch aanvullen' worden zonder tussenkomst van mensen door een algoritme geselecteerd op basis van een aantal factoren, zoals hoe vaak gebruikers in het verleden naar een term hebben gezocht.

Een klein aantal zoektermen wordt automatisch gedetecteerd en uitgesloten. Maar het algoritme is ontworpen om de diversiteit van de zoekopdrachten van onze gebruikers en de inhoud op internet te weerspiegelen. De weergegeven zoektermen kunnen dus, net als andere inhoud op internet, vreemd of verrassend zijn.
Aanstootgevende voorspellingen melden

Laat het ons weten als een zoekopdracht wordt aangevuld met een aanstootgevende voorspelling. We gebruiken uw melding om de voorspellingen voor iedereen te verbeteren.
Bron?

Gewoon Google zelf.

https://support.google.com/websearch/an ... 6230?hl=nl
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2015 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door bprosman »

Kun je ook uitleggen waarom de desbetreffende zoekterm voorspelling bij de meesten van ons niet voorkomt dan ?

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

bprosman schreef:Kun je ook uitleggen waarom de desbetreffende zoekterm voorspelling bij de meesten van ons niet voorkomt dan ?
Zoals ik al eerder aangegeven heb is het waarschijnlijk de combinatie van de Browser Google Chrome in combinatie met de zoekmachine van Google.

In andere browsers moet ik een "k" extra typen bij Google om bij het zelfde resultaat terecht te komen.
Zo ook bij andere zoekmachines al hebben ook die niet meer nodig dan die extra "k" !
Alleen als ik bij mijn PC met Windows 7 Professional ENG met de browser Google Chrome de zoekterm "Kleuter" intyp dan zie ik als tweede zoekresultaat de gewraakte term!
Als ik dit doe bij mijn laptops (Windows 8.1 en XP) of mijn tablets (Android) dan gebeurt dat niet.
Daarom komt het bij de meesten niet voor.
Duidelijk genoeg?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door olaf79 »

destiny0609 schreef:Geachte allemaal,
na het intypen van een zoek opdracht voor een veilige spelletjes website voor onze dochters komt er een schokkende link te voor schijn.

Na veel zoek werk en het doolhof van google link rapporteren komen we toch hier terecht om onze klacht te delen.
Onze safe search staat aan,wij gebruiken google chrome en zoeken via de adres balk.
Het is nog steeds niet gelukt om de link te rapporteren,het gaat hierom als wij kleuter in toetsen om kleuter spelletjes te typen komt er zodra kleuter is ingevoerd [aanstootgevendwoord verwijderd door moderator] in beeld als zoek opdracht.

Wij vinden dit ronduit schokkend en dit moet toch onmogelijk zijn,maar probeer maar eens een link aan te geven bij de zoek gigant,wij komen er niet uit en vragen daarom of iemand hier weet hoe dit aangekaart kan worden.

Mvg fam. Thyn
Waarschijnlijk heb je dan al een virus of malware op je computer / in de browser.

destiny0609
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2015 12:49

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door destiny0609 »

acjzr1 schreef:Ik gebruik ook Chrome, en Google als standaard zoekprogramma.
F-Secure heeft zijn Safe Search plug-in aan staan.
Het was voor mij vandaag de allereerste keer dat ik het woord "Kleuter" (n.a.v. dit topic)
in de adresbalk typte.
Toch was het tweede resultaat na Kleuter; Kleuter(en dan iets met vrouwelijke genitaliën).
Dat betekent niet dat er iets mis is met mijn zoekgeschiedenis
(ik heb immers nooit eerder gezocht op kleuter of iets dergelijks) of die van TS.
Het betekent dat er zieke geesten rondlopen die bij Google deze zoekterm regelmatig intypen.
Bij Bing of Lycos krijg ik totaal andere zoekresultaten.
De verwijten aan het adres van TS zijn ronduit belachelijk!
Kortom,
Als je het antwoord niet weet.
Zeg dan niets!
En ga zeker geen mensen die een eerlijke vraag stellen beschuldigen omdat je de werking van een zoekmachine zoals Google niet snapt.
Desondanks vriendelijke groeten aan iedereen :)
Acjzr1.
Bedankt voor je reply,ik vind het ronduit schokkend dat mensen zo snel conclusies trekken,bij ons kan ik je verzekeren dat er geen ongepaste sites worden bezocht.
Ik ga me computer scannen zoals iemand tussen door aangaf,wij hebben symantec erop inclusief web beveiliging maar extra scan kan geen kwaad.

destiny0609
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2015 12:49

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door destiny0609 »

olaf79 schreef:
destiny0609 schreef:Geachte allemaal,
na het intypen van een zoek opdracht voor een veilige spelletjes website voor onze dochters komt er een schokkende link te voor schijn.

Na veel zoek werk en het doolhof van google link rapporteren komen we toch hier terecht om onze klacht te delen.
Onze safe search staat aan,wij gebruiken google chrome en zoeken via de adres balk.
Het is nog steeds niet gelukt om de link te rapporteren,het gaat hierom als wij kleuter in toetsen om kleuter spelletjes te typen komt er zodra kleuter is ingevoerd [aanstootgevendwoord verwijderd door moderator] in beeld als zoek opdracht.

Wij vinden dit ronduit schokkend en dit moet toch onmogelijk zijn,maar probeer maar eens een link aan te geven bij de zoek gigant,wij komen er niet uit en vragen daarom of iemand hier weet hoe dit aangekaart kan worden.

Mvg fam. Thyn
Waarschijnlijk heb je dan al een virus of malware op je computer / in de browser.
Ik ga het nakijken bedankt voor het meedenken.mvg

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door sjohie »

Het hoeft ook niet eens persé op een apparaat in jullie fysieke netwerk te zijn, de onderliggende google account is waaraan alles bijgehouden wordt, dus er kan ook naar iets raars gezocht zijn op een andere machine (tablet/smartphone/pc), waar die account op actief is geweest.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2015 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote eerder weggehaald bericht verwijderd

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Google search geeft schokkende zoek opdrachten weer.

Ongelezen bericht door witte angora »

@ destiny: Waar je mee zou kunnen beginnen is je zoekgeschiedenis wissen, en dan nog een keer 'kleuter' intikken, kijken wat er gebeurt. Als er weer hetzelfde gebeurt, weet je in ieder geval zeker dat er niet op gezocht is, zoals gesuggereerd. Dan zit het inderdaad elders.

Gesloten