LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Googleplay en niet terug betalen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Monkeyboots39
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:28

Googleplay en niet terug betalen

Ongelezen bericht door Monkeyboots39 »

Ik weet niet zo goed onder welk categorie dit valt, maar ik mep het maar even onder internet.

Mijn dochter van 9 speelt roblox (online game) en je kan daar Robux (soort geld) voor aanschaffen. Nu hadden we voor 10 euro Robux via googleplay met Ideal aangeschaft. Dit was van haar eigen zakgeld (dit even terzijde)
Nu is die Robux nooit aangekomen, dus wij trokken bij Roblox meteen aan de bel, zij hebben toen met ons bewijs gekeken of is aangekomen bij hen. Dit was niet geval en het blijkt bij Googleplay niet goed te gaan met Ideal. Dit hebben ze zelf toegegeven.
Ik checkte nog even op de bankrekening maar het geld was wel weg. Dus ik Google aanschrijven, die vraagt, terecht, om bewijs. Ik verstuur het bewijs. Zij geven daarna aan dat het binnen 3 werkdagen wordt terug gestort. Maar na een week heb ik nog niks terug. Dus ik weer Google mailen. Die vinden het heel vervelend, blablabla en die gaan het doorzetten naar technische afdeling.
Na een paar dagen krijg ik de doodleuke email: Het ligt niet bij ons, je moet je bank bellen en daarmee moet je het doen. :shock:
Nou ja, ok, ik bank bellen. Maar bank geeft aan dat het echt is afgeschreven, en als ik ook naar de rekening kijk, is het ook gewoon echt weg en staat er bij de afschrijving echt duidelijk Google. Dus het geld is weg. Dus ik weer google mailen. En deze mailt terug: wij kunnen hier niks mee, wij zien geen betalingsverkeer dus zoek het maar uit (maar dan klantvriendelijker)
Kijk, het gaat om maar 10 euro. Maar ik vind het te bizar voor woorden dat ik tegen zo'n muur aanloop, het gaat hier ook om zakgeld van een kind die er keihard voor gespaard heeft (we hebben dit natuurlijk gewoon vergoed voor haar). Het wordt een beetje een principe kwestie zo. Want bij hoeveel mensen gebeurt dit? Zijn er mensen die dit ook hebben ervaren? En hoe los je dit op? Ik wil die 10 euro terug en nu gewoon uit principe.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Googleplay en niet terug betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

De eerste stap is om een ingebrekestelling te versturen. Daarin kun je aangeven dat je ze nog 14 dagen de tijd geeft om te leveren en de koop anders ontbonden is.

Gesloten