LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis 3 maanden datalimiet van het net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pom
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2005 17:03

gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door pom »

hallo ,heb op dit moment een ernstig verschil van mening met hetnet over wat nou 3 maand is.
volgens hetnet gaat de 3 maand vrije datalimiet in op het moment dat je het abonnement aanvraagd.
maar voor dat je verbinding is aangesloten is het toch zeker 14 dagen later.
dus volgens mij is de periode van vrije datalimiet ingegaan op 27-05 hetnet zegt nee ,dat moet zijn 13-05
het geval wil nu dat ik volop gedownload heb tot aan 24-08 want de vrije periode duurde toch tot 27-08.
de kwestie is nou deze ik zou dus nu €45,- datalimiet overschrijving moeten betalen omdat ze bij hetnet menen dat je zonder verbinding ook kunt downloaden, wat nou eenmaal moeilijk gaat.
wat vinden jullie van deze kwestie ?? , want ze beginnen nu al te dreigen met afsluiten omdat ik weiger €45,- te betalen.
groeten René

Eelko
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2005 17:35

Re: gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door Eelko »

Klinkt redelijk belachelijk; ik zou mijn poot stijf houden en dit desnoods dreigen om samen met de Consumentenbond en een bevriende advocaat hier eens een hartig gesprekje met ze over te hebben. Een brief van iemand die de titel 'Meester' heeft, is vaak al genoeg om ze te laten inbinden.

Ik heb vaker dit soort onzin gehoord over HetNet; ik blijf het een ongelofelijk vreemde instantie vinden die erg slechte (lees: uitzonderlijk dure en nutteloze) 'aanbiedingen' heeft.

Laat ze maar afsluiten; je hebt er toch weinig aan.

succes,
Eelko

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Downloaden zonder verbinding is natuurlijk onmogelijk. Ik zou het inderdaad desnoods voor laten komen, zodat het voor eens en voor altijd duidelijk is.

En vooral niet betalen, dat is hetzelfde als schuld bekennen.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door topery »

Heeft u niet het verkeerde abonnement gekozen?, want ze berekenen 0,01 cent per mb, dus als u 45 euro moet bijbetalen heeft u 4500 mb extra gedownload in 2 weken tijd, of begrijp ik u verkeerd

Eelko
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2005 17:35

Re: gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door Eelko »

4500mb in 2 weken is niet zoveel hoor. Dat zijn ruwweg 7 films (om het simpel uit te drukken).

Ik haal dat binnen een dag wel, terwijl ik nog lang niet zo'n heftige downloader ben. Integendeel.

Een ex-collega van me haalde met zijn verbinding 8 a 9 gigabyte per _dag_, en XS4ALL vond dat geen probleem. Het bleek nml wel binnen de fair-use-policy te zitten omdat deze slimmerik enkel van de XS4ALL servers veel downloadde, en het dus in het 'interne' netwerk bleef.

Maar het rekensommetje vind ik helemaal niet zo schokkend, dus. Het is zelfs vrij rustig, vind ik persoonlijk, voor iemand die in die weken "er op los gedownload heeft"...

HetNet blijft trouwens fout, trouwens. Ook al was het maar 1 cent; uit principe zou je dit moeten aanvechten.

Mijn goeie raad blijft: laat een bevriend iemand met een rechten-titel een briefje sturen naar ze, met als afzender "Meester Die-En-Die". Dat schrikt vaak genoeg af.

Gasssst

Re: gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door Gasssst »

Uit de algemene voorwaarden:
Artikel 1 / Begripsomschrijvingen
1. --
2. Aansluiting: de toegang tot de Dienst via onder andere een vaste telefoon- en /of kabelaansluiting.
--
5. Datalimiet: Een in afwijking van de Fair Consumer Policy vastgesteld limiet voor gebruik van dataverkeer door de Gebruiker boven welke limiet door de Gebruiker een vergoeding betaald dient te worden. Het Net brengt de verschuldigde vergoeding maandelijks achteraf in rekening.
6. Dienst: de door Het Net te exploiteren dienst , zowel narrowband als breedband (“ADSL”) waarbij via de technische infrastructuur van Het Net toegang wordt verkregen tot het Internet. Hierbij kan onder andere informatie elektronisch worden geraadpleegd, kunnen elektronische berichten tussen Gebruikers uitgewisseld worden en kan serverruimte worden aangeboden voor het plaatsen van informatie.

Artikel 3 / Totstandkoming van een Overeenkomst

1. De overeenkomst komt tot stand na Aanmelding van de Gebruiker en het verschaffen van de benodigde aanvullende informatie en Aanvaarding daarvan door Het Net middels een e-mail bericht.
Hoewel dus inderdaad de overeenkomst al op 13-5 is ingegaan, kan de ontheffing van de datalimiet uit art. 1-5, waar het aanbod feitelijk op neer komt, pas worden aangeboden op 27-5 omdat dit het moment is geweest waarop je pas van je aansluiting gebruik kon maken. Voor die tijd had je geen toegang tot de dienst, en kon je dus ook geen gebruik maken van de dienst.
Kan je een link geven naar waar het aanbod van die 3 maanden staat? Belangrijk is in welke vorm dit wordt aangeboden. Zijn dit de eerste 3 maanden van de overeenkomst, van de aansluiting, of is het helemaal niet gespecificeerd? In dat laatste geval zou het ook maand 6 t/m 9 nog geclaimd kunnen worden. Nu zijn er een aantal mogelijkheden, afhankelijk van de formulering van de aanbieding.
Het aanbod van het vrij downloaden is slechts mogelijk via een werkende aansluiting, waaruit de klant kan veronderstellen dat de periode pas in gaat op het moment dat de aansluiting wordt opgeleverd, tenzij dit ergens uitdrukkelijk anders wordt vermeld. In dat geval kon je niet weten dat het eigenlijk maar 2 1/2 maand was, en kun je je succesvol beroepen op dwaling.
Is dat aanbod van die 3 maanden ergens in te zien?

Gasssst

Re: gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door Gasssst »

Trouwens, is een datalimiet niet een beetje redelijk uit de tijd?

bart1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2005 12:01

Re: gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door bart1979 »

dat dacht ik ook ja, ik internet via planet internet en heb nog nooit van een datalimiet gehoord.
In deze tijd waarin elke provider flink aan het concurreren is (mijn snelheid wordt alweer gratis verdubbeld) is een datalimiet niet echt de manier.
Ik zou zowiezo niet kiezen voor een provider met datalimiet.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door Tosbaga »

pom is er zo een die voor prijs ging ipv kwaliteit en zit nu met de gebakken peren, vette pech

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: gratis 3 maanden datalimiet van het net

Ongelezen bericht door topery »

Er zijn abonnementen bij hetnet met een datalimiet, tegen een redelijk tarief, zelf heb ik ook zo'n abonnement want ik surf en mail wel, maar download zelden iets

Gesloten