LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GripLO

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

GripLO

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik weet niet wat voor een organisatie hier achter zit, maar misleidend en privacy schendend vind ik het zeker.

Opeens geeft mijn vader een MSNmessenger bericht, normaal doet hij dit nooit, want hij is nooit online.

Maar dit werd naar mij toegestuurd.
ooi! hoe gaat het? ik heb net hier op http://www.macbookgratis.nl gratis een Laptop gewonnen echt gaaf moet je ook eens proberen!!
Het kwam binnen alsof hij (mijn vader) dat echt zei tegen mij.

Ik vind dit echt belachelijk, je word nu ook al op je prive MSN lastig gevallen met ordinaire sms spam.

edit: GripLO heten ze dus. Je kan je dus abonneren op hun sms dienst. Maar beeindigen kan niet, want volgens de voorwaarden staat het beeindigings procedure op hun website, overigens is dat nergens terug te vinden op de website.

Wees gewaarschuwd, ik ben hier ook niet aan begonnen.

bacootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2009 17:04

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bacootje »

je kan wel degelijk vinden hoe je je af moet melden
maar je hebt wel gelijk over dat spammen op je prive msn
ik word er ook niet goed van

Hoe kan ik me afmelden voor GripLO?
Een klant kan zich op ieder gewenst moment uitschrijven voor een dienst door PUZZEL STOP naar 4477 te sms’en.

sms maar snel dan ben je er van af

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: GripLO

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik heb geen abonnement gelukkig, trap sowieso nooit in dit soort praktijken.

3geltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:36

Re: GripLO

Ongelezen bericht door 3geltje »

Ik heb ook een schurft aan die berichtjes elke keer als ik inlog. Het gekke is dat een van de mensen in m'n lijst waarvan ik ze ook krijg, zich niet heeft ingeschreven voor dergelijke abonnementen. Ik heb griplo een e-mail gestuurd:

Geachte griplo,
Ik heb absoluut geen behoefte aan spam en berichten als deze:

ooi! hoe gaat het? ik heb net hier op http://www.jelaptopgratis.com gratis een Laptop gewonnen echt gaaf moet je ook eens proberen!!

Echter krijg ik deze pop-ups constant wanneer er bepaalde mensen in mijn msn-lijst online komen. Deze mensen waren zich er niet van bewust dat deze berichten naar alle contacten in hun lijst verstuurd worden wanneer ze inloggen op msn. Ook al zijn ze dat wel, de contactpersonen in hun lijst zijn niet gedient van dergelijke spam. Eveneens weten ze ook niet hoe ze van deze ongewenste dienst af moeten komen. En willen de ontvanges van dergelijke boodschappen deze niet ontvangen wanneer ze inloggen. Meerdere mensen uit mijn omgeving ergeren zich aan deze vorm van spam. Ik verzoek u uit irritatie om deze spam een halt toe te roepen. Ik sta geregistreerd bij infofilter, ik heb dus geen behoefte aan direct marketing. Ook geen direct marketing van jullie. Jullie "reclame" is wel degelijk persoonlijk wanneer deze mij lastig valt via de mensen in mijn contactenlijst. Door mij persoonlijke boodschappen te sturen via mijn contactenlijst zijn jullie in overtreding van de bel-me-niet wetgeving, jullie maken gebruik van een vorm van direct-marketing. Wanneer jullie mij blijven spammen met dergelijke berichten via mijn msn zal ik actie moeten ondernemen, deze actie zal de naam van jullie bedrijf niet ten goede komen. Zo nodig zal ik een wetsvoorstel doen, deze activiteiten in de media brengen, handtekeningen inzamelen etc. Vele mensen zijn het namelijk met mij eens, we zijn het zat om lastig gevallen te worden in onze persoonlijke sfeer door bedrijven als die van jullie.

In afwachting van uw reactie,

(...)

Kopieer dit bericht en onderteken het met je eigen naam, en stuur het dan naar:
[email protected]
We laten ze dan een poepie ruiken met een koekje van eigen deeg :mrgreen:

3geltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:36

Re: GripLO

Ongelezen bericht door 3geltje »

Ik heb een antwoord ontvangen:

> Beste (.....,
>
> Zou u aan kunnen geven waar u exact op doelde?
> GripLO is een bedrijf dat zich bezig houd met SMS dienstverlening en
> niet met het verzenden van spam berichten. Promotie word gedaan
> middels affiliates, waar GripLO zelf buiten staat. Deze dienen zich
> echter wel aan onze voorwaarden te houden, waarbij het verbod op het
> gebruik van spam er één is.
>
> Met vriendelijke groet,
> --
> Helpdesk GripLO Interactive Media Limited

Goh, in mijn e-mail staat duidelijk waar ik op doel:
IK WIL GEEN BERICHTEN VAN GRIPLO ONTVANGEN IN MIJN MSN, VIA CONTACTPERSONEN.
Maar goed, ik zal de moeite nemen een nette e-mail terug te sturen waarin ik nogmaals uitleg, dat ik geen persoonlijke misleidende boodschappen wil ontvangen zodra ik inlog.

Geachte griplo,



Waar ik exact op doel zijn de berichten die we van contactpersonen op msn ontvangen namens uw website. Berichten als:



Hoi! hoe gaat het? ik heb net hier op http://www.jelaptopgratis.com gratis een Laptop gewonnen echt gaaf moet je ook eens proberen!!

ooi! hoe gaat het? ik heb net hier op http://www.macbookgratis.nl gratis een Laptop gewonnen echt gaaf moet je ook eens proberen!!



Deze berichten gericht aan ons via een bericht op live-messenger komen persoonlijk over en wekken de impressie dat de contactpersoon daadwerkelijk wat gewonnen heeft, terwijl dit niet minder is dan reclame voor een sms-abonnement. De personen wier account jullie gebruiken om dit soort berichten mee te verzenden hebben geen laptop of dergelijke gewonnen, al zeggen jullie van wel. Dat is bewust mensen voorliegen, het opzettelijk verstrekken van valse informatie voor eigen gewin. Het is zeer irrititant om dergelijke reclames in de media te zien, nog erger dus wanneer zulke reclame boodschappen je op een misleidende wijze lasteren in een persoonlijke privé-omgeving als live-messenger. (Daarbij verstrekken dergelijke reclames in de media geen valse informatie.) We zijn namelijk niet in staat om de reclame te ontlopen, u dringt deze reclame aan ons op, op een wijze waarmee wij wel verplicht zijn uw boodschap te horen.

We hebben hier genoeg van en verzoeken u dus dringend om een andere manier van adverteren te gebruiken.



In afwachting van uw reactie,


Lorraine Kooiman

3geltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:36

Re: GripLO

Ongelezen bericht door 3geltje »

Goh, toch wel goed dat je zo snel reactie krijgt:

Beste Lorraine, Allereerst enkele correcties op u schrijven, GripLO voert zelf geenpromotie uit op zijn diensten en keurt een manier als door ubeschreven ook zeker af. U bent er zeker van dat de contact persoon inkwestie niet zelf deze berichten naar u stuurt? In dit geval zullen wij contact opnemen met betreffend affiliatenetwerk om deze persoon te laten uitsluiten. Nogmaals, wij hebben geenbaat bij dergelijke methodieken daar het onze goede naam schaad en totonnodige klachten lijd. Wij gebruiken dus geen enkel account,versturen dus geen spam en keuren dit ook af. Als u kunt aangeven van en naar welke adressen dit word verstuurdkunnen wij dit door sturen naar betreffend affiliate netwerk zodatdeze de rotte appel eruit kunnen filteren. GripLO werkt momenteel metruim 500 affiliates, een dergelijke 'foute' kan er altijd tussenzitten al proberen we dergelijke zaken zo veel mogelijk te voorkomen. Hartelijk dank voor u melding en ik hoop dat we met aanvullendegegevens een eind kunnen maken aan betreffende overlast. Nogmaals, ikkan hier geen garantie op geven daar GripLO hier buiten staat. Met vriendelijke groet,-- Helpdesk GripLO Interactive Media Limited


Wordt vervolgd...

Mistrrro
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2009 16:20

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Mistrrro »

Ja inderdaad en ook het type gedrag zoals woorden aan elkaar klinkt al onproffessioneel, dit riekt zeker naar, zoiets als wij kunnen er niks aan doen maar ondertussen strijken ze er wel geld van op dus goed dat je die handtekening actie opzet is toppie ik ben er voor want je kunt er inderdaad niks tegen doen. oh trouwens hoe komen ze aan msn password van die persoon want mijn maat was werken en offline, maar ondertussen toch ff online en melding en weer weg kan niet he als hij ver weg op werk zit dus zwaar verdacht. (aanpakken die handel <-<)

BlueEye01
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:52

Re: GripLO

Ongelezen bericht door BlueEye01 »

Maar hoe kom je nou van die rot melding af iedere keer als iemand inlogt krijg ik die melding ook

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: GripLO

Ongelezen bericht door wolferl »

Begint in mijn vriendenlijst op MSN ernstige vormen aan te nemen.

Ik heb nu al 14 van de 67 mensen in mijn ljist die mij constant met dit soort berichten lastigvallen. Uiteraard kunnen zij daar niets aan doen, want zij zijn gewoon offline. En het gebeurd op de meest vreemde tijdstippen.

Ik ben hier best wel ziek van, want je komt er niet van af.

Mistrrro
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2009 16:20

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Mistrrro »

wolferl schreef:Begint in mijn vriendenlijst op MSN ernstige vormen aan te nemen.

Ik heb nu al 14 van de 67 mensen in mijn ljist die mij constant met dit soort berichten lastigvallen. Uiteraard kunnen zij daar niets aan doen, want zij zijn gewoon offline. En het gebeurd op de meest vreemde tijdstippen.

Ik ben hier best wel ziek van, want je komt er niet van af.
Ok ze kunnen er zelf niks aan doen inderdaad, maar is toch iemand die ff snel op die msn adressen online komt en dan versturen ze die virus en direct weer offline. Ik weet dat Microsoft een heel strikt beleid heeft dus ik vraag me af HOE KAN DIT¿¿¿
MS is hier ook niet blij mee zijn al veel mensen die over zijn gestapt naar AMsn of Trillian of ander chat programma.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bokito74 »

Je moet je contactpersonen zelf aanspreken die doen dat allemaal zelf.

VB win nu een laptop en vul de vragen in misschien win jij dan deze laptop.

En dan aan het eind wil je meer kans maken vul dan hieronder de msn of email adressen in van je vrienden.
1 ieder uit je lijst die meedoet levert jou een extra kans op.

De mail wordt verstuurd uit naam van degene die de quize heeft gedaan dus je contactpersoon.
Daar heel veel domme consumenten de daarop volgende mail ook nog als CC doorsturen naar heel hun lijst gaat dit veroorzaken.

Immers hun lijst hebben ze al allemaal gemaild maar in die mail staan dus alle mensen die hem gehad hebben omdat niemand hem BCC doorstuurt, en degene die hem krijgt kan immers al die adressen weer invoeren.

Het is dus echt wel je contactpersoon zijn schuld en niet het bedrijf die geven de mogelijkheid maar geven duidelijk aan dat je vrienden het er wel mee eens moeten zijn en je niet mag spammen.

TigerGurwl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2009 21:45

Re: GripLO

Ongelezen bericht door TigerGurwl »

bokito74 schreef:Je moet je contactpersonen zelf aanspreken die doen dat allemaal zelf.

VB win nu een laptop en vul de vragen in misschien win jij dan deze laptop.

En dan aan het eind wil je meer kans maken vul dan hieronder de msn of email adressen in van je vrienden.
1 ieder uit je lijst die meedoet levert jou een extra kans op.

De mail wordt verstuurd uit naam van degene die de quize heeft gedaan dus je contactpersoon.
Daar heel veel domme consumenten de daarop volgende mail ook nog als CC doorsturen naar heel hun lijst gaat dit veroorzaken.

Immers hun lijst hebben ze al allemaal gemaild maar in die mail staan dus alle mensen die hem gehad hebben omdat niemand hem BCC doorstuurt, en degene die hem krijgt kan immers al die adressen weer invoeren.

Het is dus echt wel je contactpersoon zijn schuld en niet het bedrijf die geven de mogelijkheid maar geven duidelijk aan dat je vrienden het er wel mee eens moeten zijn en je niet mag spammen.
Dit kan jij niet hard maken van dat je gelijk hebt ;)

Mijn schoonmoeder hebt er sinds vandaag ook al last van. Zelf heeft ze nooit iets ingevuld waar jij het over hebt. Dus hoe kan het dan de contactperoon zelf zijn schuld is?

Net als iedereen had ze ook iemand in de lijst die dit doorstuurde naar haar msn. Ze wist al vanaf begin dat dit een virus was, dus ze heeft er ook niet op geklikt. Ook niks ingevuld voor gratis iets en door gestuurd.

Dit is verder hoogst irritant, want ook stuurt haar msn dit nu door naar iedereen toe.

Maar helaas zul je dit steeds vaker zien. Je bent soms beter af zonder internet in huis dan met internet ;)

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bokito74 »

Vertel mij niet hoe het werkt ik verwijder dit dagelijks bij mensen en niemand heeft erop geklikt.

Dat hebben ze dus duidelijk wel alleen vergeet iedereen dat spontaan.

Dit krijg je met de mongolen die lijsten vol doorsturen naar iedereen zonder BCCm en dan is het ff accepteren en jawel je bent geïnfecteerd.

vb persoon a stuurt het CC door naar 100 mensen en die 100 sturen het ook allemaal weer door naar 100 en wederom CC dan zitten we al op een miljoen mails, deze mails liggen allemaal op straat door de domheid van de mensen.

Stuur het BCC en haal alle adressen eruit als er in staan dan pas kan je veiligheid garanderen.

TigerGurwl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2009 21:45

Re: GripLO

Ongelezen bericht door TigerGurwl »

bokito74 schreef:Vertel mij niet hoe het werkt ik verwijder dit dagelijks bij mensen en niemand heeft erop geklikt.

Dat hebben ze dus duidelijk wel alleen vergeet iedereen dat spontaan.

Dit krijg je met de mongolen die lijsten vol doorsturen naar iedereen zonder BCCm en dan is het ff accepteren en jawel je bent geïnfecteerd.

vb persoon a stuurt het CC door naar 100 mensen en die 100 sturen het ook allemaal weer door naar 100 en wederom CC dan zitten we al op een miljoen mails, deze mails liggen allemaal op straat door de domheid van de mensen.

Stuur het BCC en haal alle adressen eruit als er in staan dan pas kan je veiligheid garanderen.
Ze was vandaag heel de dag niet thuis ;) Het is vandaag begonnen in de middag. Niemand is verder daar op de pc geweest en toch gebeurd ineens dit. Rara, hoe kan dat? Een spook misschien?

Je kan niet zomaar iemand de schuld van geven. Zeker niet als je niks zeker bent.

Dit is gewoon pure spam via bedrijven en niet via de contactpersonen. Google even eens op GripLo, dan zie je wat voor bedrijf het is he. Dan weet je misschien al iets meer over het probleem.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bokito74 »

Nogmaals, ik maak dit dagelijks mee.

Dit zit al dagen zo niet weken op haar pc en ineens wordt dat actief.
Ik weet hoe het werkt, ik zit je niet voor de gek te houden.

Het is altijd hetzelfde liedje een ander is schuldig zelf nooit he, ik praat uit ervaring vriend.
Dit is gewoon pure spam via bedrijven en niet via de contactpersonen. Google even eens op GripLo, dan zie je wat voor bedrijf het is he. Dan weet je misschien al iets meer over het probleem.
Het bedrijf spamt je niet dat doen echt de contactpersonen, ik ga al iets langer mee in deze bestrijding om te weten waar het start.

Mensen sturen ook nooit geen virussen door he, OMG JIJ NAAKT gisteren nog een klant die er doodleuk op klikte omdat ze dacht dat ze naakt op internet stond, dit had ze 6 weken geleden gedaan en sinds een week krijgt iedereen die mail, raar nee want het is een virus, maar waarom iedereen zie mijn relaas op CC en BCC

Vul als eerste contactpersoon zowel op msn en outlook maar eens 0000 in dit bespaart al veel

TigerGurwl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2009 21:45

Re: GripLO

Ongelezen bericht door TigerGurwl »

bokito74 schreef:Nogmaals, ik maak dit dagelijks mee.

Dit zit al dagen zo niet weken op haar pc en ineens wordt dat actief.
Ik weet hoe het werkt, ik zit je niet voor de gek te houden.

Het is altijd hetzelfde liedje een ander is schuldig zelf nooit he, ik praat uit ervaring vriend.
Dit is gewoon pure spam via bedrijven en niet via de contactpersonen. Google even eens op GripLo, dan zie je wat voor bedrijf het is he. Dan weet je misschien al iets meer over het probleem.
Het bedrijf spamt je niet dat doen echt de contactpersonen, ik ga al iets langer mee in deze bestrijding om te weten waar het start.

Mensen sturen ook nooit geen virussen door he, OMG JIJ NAAKT gisteren nog een klant die er doodleuk op klikte omdat ze dacht dat ze naakt op internet stond, dit had ze 6 weken geleden gedaan en sinds een week krijgt iedereen die mail, raar nee want het is een virus, maar waarom iedereen zie mijn relaas op CC en BCC

Vul als eerste contactpersoon zowel op msn en outlook maar eens 0000 in dit bespaart al veel
Ik blijf bij wat ik zeg :) Ook al heb jij er zoveel kennis van zoals je zegt en dat je het overal eraf haalt. Toch is het de mensen niet schuld, want hier is ook niks bijzonders gedaan, net als de vorige keren. En ja, de mensen zelf weten het beter dan iemand die zelf er geen last van hebt.

Zelf heb ik ook ICT-kennis. En oh ja, trouwens, voor die vorige virussen, daar had ik toch iets voor om het eruit te halen hoor ;) Dus weet goed zelf wat voor virussen het zijn!

Maar goed, het probleem wordt hiermee niet opgelost. Steeds meer mensen krijgen hier last van. En dit zal alleen maar erger worden in de toekomst. Dus wen er maar aan ;)

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bokito74 »

Als je kennis had wist je hoe het te verwijderen was.

Ik zou 1 eerst eens beginnen het wachtwoord van je msn te veranderen.
2 is het virus alleen te verwijderen in de veilige modus

3 als je geen kennis ervan hebt geef een ander niet de schuld maar huur iemand in.

Die kennis ken ik onderhand wel, hadden 4 kennissen van die vrouw ook, 99% weghalen is geen 100%, en nogmaals de ontvanger klikt er wel degelijk op

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: GripLO

Ongelezen bericht door wolferl »

Nieuwe wending, twee mensen klaagde vanmorgen dat ze mij om 08:00 online zagen komen, en ook deze berichten verstuurde. Terwijl ik op mijn werk zit vanaf 07:00.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bokito74 »

Ja en dat zal zo blijven tot je het virus laat verwijderen door iemand die er verstand van heeft en ook je wachtwoord veranderd van je msn.

Doe je dat niet blijft dit bezig

TigerGurwl
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 okt 2009 21:45

Re: GripLO

Ongelezen bericht door TigerGurwl »

bokito74 schreef:Als je kennis had wist je hoe het te verwijderen was.

Ik zou 1 eerst eens beginnen het wachtwoord van je msn te veranderen.
2 is het virus alleen te verwijderen in de veilige modus

3 als je geen kennis ervan hebt geef een ander niet de schuld maar huur iemand in.

Die kennis ken ik onderhand wel, hadden 4 kennissen van die vrouw ook, 99% weghalen is geen 100%, en nogmaals de ontvanger klikt er wel degelijk op
Waar ben ik mee bezig dan? Om iets te zoeken waardoor het verwijderd wordt. Dat is me bij de vorige ook gelukt.

En iemand inhuren, kost ook wat. Mensen moeten er wel het geld voor hebben he. Makkelijker gezegd dan gedaan.

En nee, ontvanger klikt er niet op. Bewijs is gewoon hier in eigen leefomgeving en dat kunnen wel meer mensen hier bevestigen ;) Straks heb je het zelf ook, geef dan je eigen ook maar de schuld zoals je naar andere doet. Terwijl ze zelf er niks aan kunnen doen.

We zullen nooit van dit virussen af zijn. Ik ben benieuwd hoe het zich nog verder uitbreidt.

Gesloten