Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ZEEUWSLIESJE
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2021 20:24

Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door ZEEUWSLIESJE »

Ik ben erg geschrokken van wat mijn kind is overkomen! Een nare rot sfeer heerst er en dit wordt ook nog eens veroorzaakt door de 'manager' die ze op het spel ook wel Habbo Staff noemen, genaamd Filomiena bekend op de Klantenservice onder de naam Nickie. Haar toezichthouders die onbetaald toezichthouden, noemen ze ook wel 'ambassadeurs'. Deze ambassadeurs hebben extra rechten in openbare kamers van het hotel waar iedereen toegang toe heeft en kunnen zonder interactie van een medewerker van habbo een typverbod, kick en waarschuwing geven tot wel 72 uur. Deze ambassadeurs schelden en maken andere (meestal jonge tieners) belachelijk door te beledigen met stoornissen! Ik stond echt met mijn mond vol tanden toen mijn kind mij dit vertelde! Ik heb direct een klacht ingediend bij de klantenservice, en het enige wat je krijgt is een automatische mail waar uiteindelijk niets mee wordt gedaan! Ik vind dit heel ziek en niet de manier hoe het zou moeten gaan. Ik denk dat de bedrijfsvoering echt even nagekeken mag worden! Ook is het een broednest voor viezeriken was ook een video over ( https://www.youtube.com/watch?v=r95IeYW9e2k )

Er is een ambassadeur die echt uitblinkt vertelde mijn kind op haar gedrag, en dat zou iza620 zijn die spelers dreigt met het lekken van persoonsgegevens. Het is sowieso heel bijzonder dat mensen die niet werken voor het bedrijf bij persoonsgegevens kunnen van spelers, dit mag volgens mij ook niet van de AVG-wetgeving! Dit doet ze op andere accounts zodat ze zelf geen verbanning krijgt uit het hotel of haar status als ambassadeur kan verliezen ondanks dat de manager hier van op de hoogte is! Dit is geen gezicht en ik vind het heel erg ziek dat hier niets mee wordt gedaan! Ik hoop dat ik mijn ei kwijt kan op dit forum want ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Wat zou ik het beste kunnen doen? Dit melden bij een instantie? Dit is te zot voor woorden!

Een aantal bewijzen zijn vrij te vinden op het internet!
Triest bedoeling!

https://imgur.com/a/23QcH37
https://www.youtube.com/watch?v=edl7uVb4470
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jul 2021 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel iets aangepast

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik kan u adviseren uw kind te laten stoppen met dit spel. Op dit forum zijn in het verleden heel veel klachten geformuleerd over habbo. De digitale spelwereld is er helaas ook een van mollen, trollen pesters en rascisten. Habbo maakt zich hier niet zo druk over, vechten hiertegen is een strijd tegen molens, tijd voor een andere hobby voor uw kind.

sake1987

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door sake1987 »

J. Deltoer schreef:
22 jul 2021 10:28
Ik kan u adviseren uw kind te laten stoppen met dit spel. Op dit forum zijn in het verleden heel veel klachten geformuleerd over habbo. De digitale spelwereld is er helaas ook een van mollen, trollen pesters en rascisten. Habbo maakt zich hier niet zo druk over, vechten hiertegen is een strijd tegen molens, tijd voor een andere hobby voor uw kind.
Kan je net zo goed buiten spelen, kan je ook worden gepest en uitgescholden, maar weet je in ieder geval door wie het gebeurt.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Methusalah »

Hoewel ik het niet goedkeur, de meeste gebruikers zijn daar net zo erg al dan niet erger. Dit is een gevolg van anonimiteit en vervaagde normen en waarden bij sommige personen.

Overigens, als je hier al van schrikt...ik weet niet of je bekend bent met de rest van het internet?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door D34M0N »

@TS:
In de video zie ik dat jouw kind de regels overtrad en daarom een ban kreeg. Wat verder het probleem is snap ik niet zo.

Hommer
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Hommer »

Wat vervelend zeg dat u zo geschrokken bent.
Wat ik me afvroeg is waarom u dit topic opent en hierin linkt naar een YouTube filmpje van 1 jaar oud?
Mijn advies voor u is om te proberen een contactformulier van Habbo zelf in te vullen. Indien dit niet kan en u blijft gefrustreerd, hou dan de eer aan uzelf en laat uw kind lekker wat anders doen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Sira »

Ik snap werkelijk helemaal niets van dit verhaal :shock:

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Sira »

Ik heb me hier nog even in verdiept, maar dit gaat nota bene over een spelletje.

Als u problemen met dit spelletje hebt, laat uw kind er dan mee stoppen. Er zijn voldoende andere spelletjes te vinden. Of nog beter, geef uw kind een springtouw, rolschaatsen, een hoepel, knikkers. Elastieken deden wij vroeger ook veel. Allemaal veel leuker en gezonder dan achter dat scherm zitten. Als uw kind volwassen is, zal het nog veel vaker achter dat scherm moeten zitten.

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Sorry mensen, zo werkt het niet. Zelf niet verder gekomen met spelletjes als de flipperkast en pac man verbaasde ik me een kleine 12-15 jaar geleden al dat mijn kinderen habbo hotel wilde spelen. Toen een rage, blijkbaar nu nog steeds populair. Ze mochten een uur per dag aan de computer en verder moesten ze andere dingen doen zoals buiten spelen. Toen al was er een hoop ge ze ik met dit spel. Ze kochten opwaardeerbonnen voor extra gadgets, raakten die kwijt door diefstal en probeerden weer nieuwe te veroveren. Toezicht bij dit spel is essentieel, dus geen laptop op de eigen slaapkamer maar beneden spelen. Ik heb het ook niet voldoende onder controle gehad omdat ik me niet kon inleven in de gedachte waarom je in hemelsnaam dit domme spelletje wil doen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door D34M0N »

Ik weet nog goed dat mijn toenmalige oppaskinderen bijna 20 jaar geleden mij trots lieten zien hoe eenvoudig het is om dingen van anderen te jatten bij habbo hotel.
Ze stuurden willekeurige mensen een bericht waarin ze schreven dat ze ervoor zouden kunnen zorgen dat die persoon veel credits op z'n account zou krijgen als diegene z'n inloggegevens door zou geven. Het verbaasde mij hoeveel mensen daar in trapten. Mijn toenmalige oppaskinderen lieten vervolgens trots zien hoe ze het account van hun slachtoffer leeg trokken. :lol:

Misschien niet heel erg on topic, maar ik moet daar altijd aan denken als ik ik zie over habbo hotel.

Nogalwiedes
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2019 16:54

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Nogalwiedes »

Laat ze buiten spelen, het is mooi weer!

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Sannietje »

Ik weet de leeftijd van uw kind niet maar er wordt via diverse kanalen gewaarschuwd voor online spellen waar kinderen onjuist worden benaderd door verkeerde figuren.
Als klachten werkelijk zin hadden was het uw kind nu niet overkomen. Het gaat vaak om nepaccounts en het is voor de leiders van het spel geen doen om elke keer als juf op te treden. Sta erboven als ouder of stop met het spel.

ronbrax
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:10

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door ronbrax »

Het wordt tijd dat iemand habbo gaat verbieden of stoppen. Mijn zoon is al sinds zijn 12e bezig met habbo. Hij is nu 28 en heeft in al die tijd ongeveer 20.000 euro in habbo gepompt. Hij heeft een lichte verstandelijke beperking en in het begin hebben wij het nog wel in de hand kunnen houden door max 20 euro per maand te laten investeren. Maar vanf 18 is hij meer zelf gaan doen en als wij hem proberen te stoppen of te laten minderen wordt hij kwaad tot agressief toe. Geloof me, we hebben alles geprobeerd maar hij is niet te stoppen. Het enige wat zou helpen is habbo zelf stoppen, dat zou voir veel mensen de enige oplossing zijn. Ik ben al lang bezig met meldingen naar radar en kassa maar ze pakken het niet op. Dit is een groot probleem en ik vind dit erger dan een gokverslaving wat ze wel aanpakken door reclames te gaan verbieden. Ik wil in de studio van radar wel e.e.a. komen toelichten. Dit probleem wordt maar niet gezien.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Sira schreef:
23 jul 2021 08:58
Ik heb me hier nog even in verdiept, maar dit gaat nota bene over een spelletje.

Als u problemen met dit spelletje hebt, laat uw kind er dan mee stoppen. Er zijn voldoende andere spelletjes te vinden. Of nog beter, geef uw kind een springtouw, rolschaatsen, een hoepel, knikkers. Elastieken deden wij vroeger ook veel. Allemaal veel leuker en gezonder dan achter dat scherm zitten. Als uw kind volwassen is, zal het nog veel vaker achter dat scherm moeten zitten.
Als jullie vroeger computers hadden gehad hadden jullie ook niet die suffe spelletjes gedaan die je noemt.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Sira »

PeterPeters1966 schreef:
23 jul 2022 09:14
Sira schreef:
23 jul 2021 08:58
Ik heb me hier nog even in verdiept, maar dit gaat nota bene over een spelletje.

Als u problemen met dit spelletje hebt, laat uw kind er dan mee stoppen. Er zijn voldoende andere spelletjes te vinden. Of nog beter, geef uw kind een springtouw, rolschaatsen, een hoepel, knikkers. Elastieken deden wij vroeger ook veel. Allemaal veel leuker en gezonder dan achter dat scherm zitten. Als uw kind volwassen is, zal het nog veel vaker achter dat scherm moeten zitten.
Als jullie vroeger computers hadden gehad hadden jullie ook niet die suffe spelletjes gedaan die je noemt.
Ik werkte in 1982 al met personal computers (IBM + Commodore, met DOS en later Windows 1.0) en daar zaten al spelletjes op, weliswaar niet zo als we ze nu kennen, maar ze zaten er op. De spelletjes die ik noem, zijn stukken leuker en gezonder, in het bijzonder het buiten spelen en vooral samen spelen. Ik constateer overigens dat er inmiddels jeugd is (mijn achterneefjes en nichtjes) die volop bezig zijn met rolschaatsen, skaten, hinkelen en elastieken. Hangt ook van de ouders af.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ook verschil in kinderen, als mijn oudste straf had moest hij een uur naar buiten, als mijn jongste straf had moest hij een uur naar binnen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ronbrax schreef:
23 jul 2022 09:09
Het wordt tijd dat iemand habbo gaat verbieden of stoppen. Mijn zoon is al sinds zijn 12e bezig met habbo. Hij is nu 28 en heeft in al die tijd ongeveer 20.000 euro in habbo gepompt. Hij heeft een lichte verstandelijke beperking en in het begin hebben wij het nog wel in de hand kunnen houden door max 20 euro per maand te laten investeren. Maar vanf 18 is hij meer zelf gaan doen en als wij hem proberen te stoppen of te laten minderen wordt hij kwaad tot agressief toe. Geloof me, we hebben alles geprobeerd maar hij is niet te stoppen. Het enige wat zou helpen is habbo zelf stoppen, dat zou voir veel mensen de enige oplossing zijn. Ik ben al lang bezig met meldingen naar radar en kassa maar ze pakken het niet op. Dit is een groot probleem en ik vind dit erger dan een gokverslaving wat ze wel aanpakken door reclames te gaan verbieden. Ik wil in de studio van radar wel e.e.a. komen toelichten. Dit probleem wordt maar niet gezien.
Als er een verslaving is, dan moet je oorzaak weggehaald worden. Een familielid van een alcoholist zal het ook niet gaan lukken om al het drank te gaan verbieden.
Wellicht helpt het voor uw zoon sneller en beter om met een verslavingsdeskundige te praten.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door BL2 »

E 20.000,00 uitgegeven aan een spelletje ? Ik wilde dat ik zo veel geld had......
Maar het is niet je gehandicapte zoon zijn schuld, maar de opvoeders welke ook na 18 jaren geen toezicht houden op hun kind of deze begeleiden bij een afkick traject.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door moederslink »

Sira schreef:
23 jul 2022 10:18
De spelletjes die ik noem, zijn stukken leuker en gezonder, in het bijzonder het buiten spelen en vooral samen spelen. Ik constateer overigens dat er inmiddels jeugd is (mijn achterneefjes en nichtjes) die volop bezig zijn met rolschaatsen, skaten, hinkelen en elastieken. Hangt ook van de ouders af.
We hebben het hier over een volwassen man van 28 jaar met een licht verstandelijke beperking.
Hij ' speelt ' al vanaf zijn 12e en vanaf zijn 18e bepaalt hij zelf hoeveel hij hier in pompt.
Hier had al in een véél vroeger stadium stevig ingegrepen moeten worden!
Nu rest alleen nog het inschakelen van verslavingszorg.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Habbo Nederland: slechte sfeer door Staff & Ambassadeurs

Ongelezen bericht door Sira »

moederslink schreef:
23 jul 2022 15:13
Sira schreef:
23 jul 2022 10:18
De spelletjes die ik noem, zijn stukken leuker en gezonder, in het bijzonder het buiten spelen en vooral samen spelen. Ik constateer overigens dat er inmiddels jeugd is (mijn achterneefjes en nichtjes) die volop bezig zijn met rolschaatsen, skaten, hinkelen en elastieken. Hangt ook van de ouders af.
We hebben het hier over een volwassen man van 28 jaar met een licht verstandelijke beperking.
Hij ' speelt ' al vanaf zijn 12e en vanaf zijn 18e bepaalt hij zelf hoeveel hij hier in pompt.
Hier had al in een véél vroeger stadium stevig ingegrepen moeten worden!
Nu rest alleen nog het inschakelen van verslavingszorg.
Dit komt niet in het verhaal van Zeeuwliesje (de topicstarter) voor, maar wel ergens halverwege dit topic komt er iemand met dit verhaal.

Ik ken ook volwassenen die skaten of skeeleren, ikzelf bijv.

Plaats reactie