LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi Vandaag Online: let op voor onverwachte kosten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Anton1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:34

Hi Vandaag Online: let op voor onverwachte kosten

Ongelezen bericht door Anton1968 »

Vandaag deze brief verstuurd, zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?

Toen ik twee maanden geleden op zoek was naar een voor mij geschikte oplossing om op de camping te kunnen internetten, heb ik de Dongel aanbiedingen van Vodafone, KPN en HI nauwgezet vergeleken.
Mijn keuze viel op een HI Vandaag Online vanwege de vaste kosten per dag dat de dongel gebruikt zou worden. Ik gebruik de Hi-dongel immers doorgaans alleen op zaterdag en zondag en tijdens de vakanties.
Ik weet absoluut zeker dat toen nergens zichtbaar was dat er kosten zijn verbonden aan het gebruik boven 20MB per dag. Ook na het ontvangen van de eerste nota, waarvan mij het bedrag iets te hoog leek, heb ik de site bestudeerd, maar kon nergens vinden waarom de nota hoger zou zijn dan €1,50 voor elke dag dat ik de Hi-dongel had gebruikt om te internetten.
Tot vorige maand stond er “Limiet” vermeld op de site www.hi.nl waar nu “Bundel” staat. Ook de toevoeging “(tarief buiten de bundel: €0,30 per Mb)” stond er niet ten tijde van de aanschaf van de dongel a € 49,- en ook niet na ontvangst van de eerste nota.
Als dat er wel bij had gestaan had ik niet voor de Hi Online Vandaag gekozen.
Mijn verbazing was dan ook groot toen ik vandaag mijn laatste rekening ontving. Deze nota was € 53,41 hoger is dan ik verwachtte.
Vanwege de ontbrekende informatie ten tijde van het aangaan van onze overeenkomst, ga ik niet akkoord met de nota met betalingskenmerk xxxxxxxx.2. Daarnaast ga ik er om dezelfde reden niet mee akkoord dat er vanaf nu binnen onze overeenkomst extra kosten in rekening worden gebracht als het gebruik de limiet van 20MB overstijgt.
Naar mijn mening heb ik een overeenkomst afgesloten voor maximaal € 1,50 per dag en daar houd ik uw firma dan ook aan zonder de overeenkomst te willen ontbinden.
Ik hoop op een goede oplossing en zie uw reactie graag tegemoet.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Hi Vandaag Online: let op voor onverwachte kosten

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Lees voor je tekent altijd de algemene voorwaarden.
Uit ervaring met KPN weet ik dat deze voorwaarden absoluut vermeld zijn en golden op het moment van afsluiten.
Je hebt geen poot om op te staan zoals ik het zie.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Hi Vandaag Online: let op voor onverwachte kosten

Ongelezen bericht door jelle. »

zijn er nog nieuwe, goede of slechte ervaringen met hi vandaag online ?
Als je gewoon rekening houdt met die datalimiet en het buitenbundeltarief kan er eigenlijk niet zo veel misgaan :)

meriam40
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2009 11:19

Re: Hi Vandaag Online: let op voor onverwachte kosten

Ongelezen bericht door meriam40 »

Ik heb ook slechte ervaring met hi vandaag online voor 1,50 per dag. Bij de aanschaf in februari 2009 is mij verteld dat de dag limit 20mb is per dag, en dat gelijk is aan 100 pagina's openen en of 1000 e-mails verzenden. Daar ik het enkel nodig had om te internet bankieren( mijn saldo kijken) en om mijn belstatus te kijken voor de dagen dat ik voor mijn werk niet thuis ben vond ik het een prima product. geen abonnement dus. Ook vertelde de verkoper mij dat de 1ste rekening een "spookrekening" zal zijn. Mijn 1ste rekening 48,10 euro voor 2 dagen internetten. Ik dacht dat is de 'spookrekening dus hoef ik niet te betalen. Ik kreeg toen betalings herinnering, heb toen gebeld met klantenservice.de medewerker vertelde mij dat ik de rek moet betalen en krijg het terug gestort. dat doe ik ook. maar ik kreeg dat geld niet terug. kreeg nog een rekening van 37.77 en 10,25 euro. Ik heb mijn dongel niet meer gebruikt, want het was mij allemaal te onduidelijk, en niet te controleren. Ik ben er 100% zeker van dat ik geen 100 paginas heb geopend en ook geen 1 email verzonden. voor de 2 of 3 dagen in de maand dat ik die dongel gebruik vind ik het hartstikke duur. Bellen met hi is een ramp. t lijkt alsof er alleen imbielcielen er werkt. Niemand kan je naar tevredenheid helpen. Ze weten niet eens wat voor produkten ze verkopen. Ik moet steeds uitleggen dat het geen abo is en dat ik ook niet bel. Vreselijk is het. Ik ben toen afgesloten zonder dat ik het wist want ik gebruik dat ding al lang niet meer. Nu moet ik 33,32 euro betalen omdat ze me weer hebben aangesloten. Ik ga het niet betalen want ik moet hun produkt niet meer. Ik heb afgelopen donderdag gebeld en kreeg weer een imbielciel aan de lijn die leuk wist te vertellen dat ik het resterende termijn van mijn abonnement ook moet betalen. Ik werd zoooooo kwaad dat ik heb lopen schelden. Ik leg haar eerst netjes uit dat het over hi vandaag online gaat en geen vast contract heb, komt dat dom mens me dat ik het moet betalen. Ik advieseer een ieder niet er over na te denken dat produkt te kopen. Pure oplichterij. Ik ga nog een klachten brief schrijven over die 33,32 euro. Ik ga het neit betalen. Als wij gezamelijk een klacht indienen, misschien kunnen we nog wat bereiken.Is een idee!?

Anton1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:34

Re: Hi Vandaag Online: let op voor onverwachte kosten

Ongelezen bericht door Anton1968 »

Bedankt voor de reacties!

Blijkbaar weet Hi dat het een fout heeft gemaakt: Ook ik heb een creditnota ontvangen, van 50 Euro.

Er wordt verwezen naar een begeleidende brief.. maar die heb ik nooit gezien!
Wat een bedrijf...

Ach.. ik zal de dongel niet meer gebruiken, is mij veel te link vanwege onverwacht hoge kosten zonder beveiliging van datagebruik!
Volgend jaar op de camping 6 maanden Hotspot voor 95 Euro.. en dat is wel onbeperkt gebruik!

O ja, ook van mij de tip: HI vandaag online ? .. TRAP ER NIET IN !!
Zegt het voort..

Anton

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: Hi Vandaag Online: let op voor onverwachte kosten

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Voor vakantie (Nu dus) heb ik ook HI per dag online.Ik heb het gekocht bij de KPN winkel in Nunspeet. Het is mij keurig allemaal vertelt dus weet ik waar ik aan toe ben. Alleen de snelheid haal ik hier niet. Daar ik heb ook een buitenverblijf gekocht in de middel on knoware. Dus daar zitten ook nasdelen aan vast. Gaat niet echt snel, naar werkt wel stabiel en voor e-mail is het echt perfect. Bijkomende kosten heb ik 1 keer gehad was nog geen euro dus daar heb ik het niet over. Ik ben hier in Nunspeet zeker heel goed voorgelicht.

Gr. Anne

Gesloten