LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe snel gaat een .com domain transfer?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
_allard_
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2020 19:41

Hoe snel gaat een .com domain transfer?

Ongelezen bericht door _allard_ »

Dag Allen,

Ik heb een zakelijk conflict met mijn resseller hoster, om het volgende: Het duurde 4 weken om een .com domain te verhuizen van deze naar mijn nieuwe hoster. Op mijn klacht dat dit wat lang duurde, word nogal laconiek gereageerd met

"Een 3 weken termijn voor een volledige migratie naar een ander platform vind ik persoonlijk ook een korte termijn wij doen dit altijd minimaal 2 maanden van te voren "

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring met het migreren naar een andere provider? of kan dit gewoon sneller

Allard

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Hoe snel gaat een .com domain transfer?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Dit kan bij veel providers en resellers in een paar dagen geregeld zijn. Weken is geen normale termijn.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Hoe snel gaat een .com domain transfer?

Ongelezen bericht door smilie »

Als alle partijen meewerken kan het in een dag. Als latende de partij niet mee werkt gaat standaard procedure in en dat is het circa 2 weken wachten voordat domein vrijgelaten wordt.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoe snel gaat een .com domain transfer?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Mijn ervaring is dat een .com domein binnen 24 uur is verhuist.
Een .nl kan binnen enkele uren verhuist zijn.

Ik heb in het recente verleden nog wel eens een domein moeten verhuizen omdat ik websites bouw.
Het is in 8 jaar tijd nog nooit voorgekomen dat het een dag of langer duurde.

Als ik de angst zou hebben dat het langer dan een dag zou duren registreer ik de domeinnaam eerst bij de nieuwe registrar en zeg dan pas bij de “oude” registrar op. Dat werkt ook.
Dan weet je zeker dat het op tijd weer werkt en je hebt ook geen downtime in je website.
Ik heb dat met drie .nl domeinen onlangs nog gedaan.

_allard_
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2020 19:41

Re: Hoe snel gaat een .com domain transfer?

Ongelezen bericht door _allard_ »

dank iedereen voor jullie reacties,

dat dacht ik zelf ook inderdaad.
de huidige hoster denkt daar dus helaas anders over.
Ik was ook niet in staat zelf de transferlock te verwijderen, en deze hoster deed dat pas na herhaald verzoek. wie weet door miscommunicatie.. geen idee
anyway, het ging veel te langzaam.

@rinustp, dat had ik inderdaad ook gedaan, alles stond al klaar bij de nieuwe hoster, te wachten tot het domain werd vrij gegeven. Het was wel heel fijn werken van een directadmin omgeving naar een tweede directadmin omgeving (-:

Gesloten