LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Nath1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2014 12:06

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Nath1969 »

Hallo,
Ik heb al 15 jaar een restaurant en behoorlijk wat recensies op de site van Iens.Positieve maar ook negatieve reacties.Ook ik heb helaas al verschillende keren geconstateerd dat Iens absoluut niet betrouwbaar is.EEn aantal jaar geleden werd er een negatieve recensie geschreven door een klant die aan alle kanten rammelde.Ik heb toen contact met Iens opgenomen en er werd gezegd dat ik een brief moest schrijven naar deze klant en daar mijn verhaal moest doen.Deze brief moest ik naar Iens mailen en zij zouden hem dan naar deze persoon doorsturen.Als er geen reactie van deze klant zou komen naar mij,dan zou Iens de recensie verwijderen.Ik heb gedaan wat zij vroegen maar heb nooit meer iets gehoord en de recensie is blijven staan.Ik begrijp dat mensen hun mening mogen uiten en moet eerlijk zeggen dat een negatieve recensie ook opbouwend kan zijn want je word hoe dan ook even wakker geschud en meer alert op sommige dingen.Niks mis mee.MAAR: Wanneer een klant valse opmerkingen neerzet,en daarbij een product afkraakt zonder daarbij te weten waar hij het over heeft,gaat mij iets te ver.Bijv,schreef een klant dat onze Tiramisu met slagroom gemaakt wordt en niet met Mascarpone.Onterecht.Was deze klant erbij toen wij onze Tiramisu die middag bereidde?Nee dus.En zo waren er meerdere opmerkingen.Ik heb toen weer contact met Iens opgenomen en gevraagd hoe het mogelijk is dat zij recensies plaatsen zonder enige controle uit te voeren.Zij komen met het antwoord dat alle recensies op betrouwbaarheid gecontroleerd worden en moeten voldoen aan de huisregels en doelstelling van Iens.Maar hoe controleren zij dit dan?De mensen van de redactie hebben nog nooit een voet bij mij in het restaurant gezet dus waar is die controle dan?En wat controleren zij nou eigenlijk precies??Ik denk dat zij meer bezig zijn met groot geld verdienen over de rug van restauranthouders die vaak nodeloos moeten toekijken hoe zij kapot gemaakt worden door valse recensies die ook door concurrenten geplaatst worden.Even voor de duidelijkheid: Het is mij nog niet gelukt om een recensie te laten verwijderen ook al word dit beweerd door verschillende Iens proevers.Helaas kan er volgens mij niks aan gedaan worden om deze site een keer goed aan te pakken.Ik weet dat er in Italie een proces loopt tegen een soortgelijke site: Tripadvisor. Misschien zou dat hier ook eens moeten gebeuren tegen dit soort sites die valse recensies plaatsen. Beste mensen,als u ergens eet en niet tevreden bent probeer dit dan eerst op te lossen met de desbetreffende eigenaren van het restaurant.Ik denk dat een confrontatie van mens tot mens meer effect heeft dan gal spugen op een site zoals Iens.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door thecure »

als de restaurants zomaar recenties kunnen weghalen die hun niet aanstaan, dan wordt de site er natuurlijk niet beter op. dan is er nergens meer een klacht te vinden.
net zoals bij trustpilot, waar bij een negatieve recentie meteen door de webwinkel wordt verwijderd.

Nath1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2014 12:06

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Nath1969 »

thecure schreef:als de restaurants zomaar recenties kunnen weghalen die hun niet aanstaan, dan wordt de site er natuurlijk niet beter op. dan is er nergens meer een klacht te vinden.
net zoals bij trustpilot, waar bij een negatieve recentie meteen door de webwinkel wordt verwijderd.
Ben ik het mee eens en negatieve recensies moeten ook gepubliceerd worden.Zoals ik al schreef:
Deze kunnen ook als opbouwende kritiek gezien worden.Maar het moet wel op waarheid berusten en dat is helaas niet altijd het geval :(

mcselec
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2013 16:47

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door mcselec »

Ik heb ook een slechte ervaring met IENS. Een review dat ik schreef over het slechte restaurant van het Rijksmuseum wordt gewoon verwijderd. Het lijkt erop dat IENS niet onafhankelijk is.
Als ze zo makkelijk reviews verwijderen wat heb je dan aan zo een review site?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

mcselec schreef:Ik heb ook een slechte ervaring met IENS. Een review dat ik schreef over het slechte restaurant van het Rijksmuseum wordt gewoon verwijderd. Het lijkt erop dat IENS niet onafhankelijk is.
Als ze zo makkelijk reviews verwijderen wat heb je dan aan zo een review site?
Het hangt er van af, als jij een "1" gaf omdat ze het zakje mosterd bij je broodje kroket waren vergeten, dan is het wel te verklaren. Wij waren ooit bij een serieus restaurant (jaar na ons kregen ze 1e michelinster) en toen ik na een geslaagde avond aangaf een review te schrijven, werd mij wat schoorvoetend gevraagd of ik aub wel een éérlijke review zou willen schrijven. Dat klonk mij wat vreemd in de oren, maar wat bleek, een paar dagen ervoor was er een gast geweest die op alle grote reviewsites ze een 1 had gegeven, enkel omdat ze even moesten wachten op de maître op een zaterdagavond, en dat hij vergeten was om de stoel van mevrouw aan te schuiven toen ze bij de tafel waren. Ze hadden verder prima gegeten, dat schreven ze ook, maar desondanks dus zo'n beoordeling. Dat ging echt nergens over, en hij was er dagen mee bezig om die flauwekul van oa iens af te krijgen.

Overigens beoordeel ik op tripadvisor, en daar worden negatieve reviews, mits onderbouwd, gewoon gepubliceerd. Zo staat er eentje van mijn hand van een hotel, welke we met 1 ster hebben beoordeeld, dat was echt een varkensstal zonder service. En die staat er al zeker 5 jaar op.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Har06 »

Ook mijn recentie over een restaurant in Nijmegen werd niet geplaatst.

De diverse recensies over restaurant aangesloten bij Iens zeggen me niets, eigen ervaring weegt toch het zwaarste .

Iens geeft in samen werking met AH een bonnenboek uit, 2-1 betalen , er zijn restaurants met een menu a €30 tot€ 40 waarbij ook nog extra,s € kunnen bijkomen,van te voren naar de menuprijs vragen.

Vinden de eettenten de appie happie bonnen zelf leuk,????

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:Ook mijn recentie over een restaurant in Nijmegen werd niet geplaatst.

De diverse recensies over restaurant aangesloten bij Iens zeggen me niets, eigen ervaring weegt toch het zwaarste .

Iens geeft in samen werking met AH een bonnenboek uit, 2-1 betalen , er zijn restaurants met een menu a €30 tot€ 40 waarbij ook nog extra,s € kunnen bijkomen,van te voren naar de menuprijs vragen.

Vinden de eettenten de appie happie bonnen zelf leuk,????
Wij hebben nu 2 van de vijf volle kaarten gebruikt, en er zit echt verschil in per restaurant. Het ene had een duidelijke aparte menukaart met het AH menu, inclusief optie tot 4e gang (tussengerecht) voor een zacht prijsje, en de keuze om ala carte te eten, met het bedrag van 1 menu à 36 euro aan korting. flexibel, helder en duidelijk. Bij het andere restaurant wist de bediening het aparte menu niet, maar er was ook wel "iets mogelijk" met de rekening als we ala carte zouden eten.

De minder professionele restaurants pakken ook dit dus wat minder professioneel op is onze ervaring. Maar goed, je kan als klant ook even doorvragen bij binnenkomst, ipv achteraf te gaan piepen en mauwen als de rekening er al ligt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Har06 »

sjohie schreef:
Har06 schreef:Ook mijn recentie over een restaurant in Nijmegen werd niet geplaatst.

De diverse recensies over restaurant aangesloten bij Iens zeggen me niets, eigen ervaring weegt toch het zwaarste .

Iens geeft in samen werking met AH een bonnenboek uit, 2-1 betalen , er zijn restaurants met een menu a €30 tot€ 40 waarbij ook nog extra,s € kunnen bijkomen,van te voren naar de menuprijs vragen.

Vinden de eettenten de appie happie bonnen zelf leuk,????
Wij hebben nu 2 van de vijf volle kaarten gebruikt, en er zit echt verschil in per restaurant. Het ene had een duidelijke aparte menukaart met het AH menu, inclusief optie tot 4e gang (tussengerecht) voor een zacht prijsje, en de keuze om ala carte te eten, met het bedrag van 1 menu à 36 euro aan korting. flexibel, helder en duidelijk. Bij het andere restaurant wist de bediening het aparte menu niet, maar er was ook wel "iets mogelijk" met de rekening als we ala carte zouden eten.

De minder professionele restaurants pakken ook dit dus wat minder professioneel op is onze ervaring. Maar goed, je kan als klant ook even doorvragen bij binnenkomst, ipv achteraf te gaan piepen en mauwen als de rekening er al ligt.
een menu prijs van € 36,00 is echt hoog te noemen, met z,n 2 praat je over € 18,00 euro.het is opvallend dat restaurants wel bij AH Iens willen horen en de klanten daarna knippen en scheren.

Iets mogelijk ???, is dit helder en duidelijk, bij zo,n restaurant was ik gelijk verdwenen.

Ik heb bij een hostellerie in de buurt van Arcen gegeten, daar werd de Appie Happpie klant anders dan de paar overige klanten behandeld :roll:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
sjohie schreef:
Har06 schreef:Ook mijn recentie over een restaurant in Nijmegen werd niet geplaatst.

De diverse recensies over restaurant aangesloten bij Iens zeggen me niets, eigen ervaring weegt toch het zwaarste .

Iens geeft in samen werking met AH een bonnenboek uit, 2-1 betalen , er zijn restaurants met een menu a €30 tot€ 40 waarbij ook nog extra,s € kunnen bijkomen,van te voren naar de menuprijs vragen.

Vinden de eettenten de appie happie bonnen zelf leuk,????
Wij hebben nu 2 van de vijf volle kaarten gebruikt, en er zit echt verschil in per restaurant. Het ene had een duidelijke aparte menukaart met het AH menu, inclusief optie tot 4e gang (tussengerecht) voor een zacht prijsje, en de keuze om ala carte te eten, met het bedrag van 1 menu à 36 euro aan korting. flexibel, helder en duidelijk. Bij het andere restaurant wist de bediening het aparte menu niet, maar er was ook wel "iets mogelijk" met de rekening als we ala carte zouden eten.

De minder professionele restaurants pakken ook dit dus wat minder professioneel op is onze ervaring. Maar goed, je kan als klant ook even doorvragen bij binnenkomst, ipv achteraf te gaan piepen en mauwen als de rekening er al ligt.
een menu prijs van € 36,00 is echt hoog te noemen, met z,n 2 praat je over € 18,00 euro.het is opvallend dat restaurants wel bij AH Iens willen horen en de klanten daarna knippen en scheren.

Iets mogelijk ???, is dit helder en duidelijk, bij zo,n restaurant was ik gelijk verdwenen.

Ik heb bij een hostellerie in de buurt van Arcen gegeten, daar werd de Appie Happpie klant anders dan de paar overige klanten behandeld :roll:
Dat is zeker niet bij alle restaurants zo, we hebben nu 3 kaarten gebruikt, 2x bij hetzelfde restaurant, en bij nog een ander, en de een (die oa ook de korting ter hoogte van 1 menu) bood maakte er echt wat van, voordelig voor beide partijen. Waar die andere zich er inderdaad gemakkelijk van af maakte.

Bij die "goede" zijn we afgelopen zaterdag weer geweest, en dat was wederom helemaal top. Vorige keer het AH menu gehad, en deze keer àla carte met dus die korting van 36 euro op de rekening. Geweldige service tijdens het eten, toen mijn glas wijn van het wijnarrangement bij het hoofdgerecht eerder leeg was als mijn bord kreeg ik nog wat extra bijgeschonken, zonder extra kosten achteraf op de rekening. En het waren al geen kinderachtige glazen om te beginnen.

Dán weet je als restauranthouder waar je mee bezig bent, en maak je van een actie als deze een succes voor alle betrokkenen. Mindere goden zullen met zo'n actie niet ineens tot grote hoogte stijgen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Har06 »

Sjohie : je levert een bon in ter waarde van 1 menu, het is geen korting.
de menuprijs van € 36,00 excl drank is sky high, een bodempje wijn bijschenken is niets bijzonders.
Wij zitten in een andere prijsklasse dan Sjohies wereld.
De IETS AH restaurants hanteren verschillende menuprijzen met een aparte kaart, hun al la carte kaart laat lagere prijzen zien, nogmaals voor € 36,00 wordt je geknipt en geschoren :oops:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:Sjohie : je levert een bon in ter waarde van 1 menu, het is geen korting.
de menuprijs van € 36,00 excl drank is sky high, een bodempje wijn bijschenken is niets bijzonders.
Wij zitten in een andere prijsklasse dan Sjohies wereld.
De IETS AH restaurants hanteren verschillende menuprijzen met een aparte kaart, hun al la carte kaart laat lagere prijzen zien, nogmaals voor € 36,00 wordt je geknipt en geschoren :oops:
Het hoofdgerecht van de kaart wat wij aten was 39,50 per couvert, dus die menuprijs is relatief gezien best goedkoop, en zeker niet sky-high wat ons betreft. Er waren ook wel iets goedkopere hoofdgerechten op de kaart trouwens, maar die beginnen bij 25 euro. Als je 3 gangen ala carte daar eet, is het goedkoopste (dus goedkoopste voor-, hoofd- en nagerecht) opgeteld 55 euro. Dan is hun AH menuprijs van 36 euro voor 3 gangen niet gek.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: IENS website wel zo onafhankelijk en betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Har06 »

sjohie schreef:
Har06 schreef:Sjohie : je levert een bon in ter waarde van 1 menu, het is geen korting.
de menuprijs van € 36,00 excl drank is sky high, een bodempje wijn bijschenken is niets bijzonders.
Wij zitten in een andere prijsklasse dan Sjohies wereld.
De IETS AH restaurants hanteren verschillende menuprijzen met een aparte kaart, hun al la carte kaart laat lagere prijzen zien, nogmaals voor € 36,00 wordt je geknipt en geschoren :oops:
Het hoofdgerecht van de kaart wat wij aten was 39,50 per couvert, dus die menuprijs is relatief gezien best goedkoop, en zeker niet sky-high wat ons betreft. Er waren ook wel iets goedkopere hoofdgerechten op de kaart trouwens, maar die beginnen bij 25 euro. Als je 3 gangen ala carte daar eet, is het goedkoopste (dus goedkoopste voor-, hoofd- en nagerecht) opgeteld 55 euro. Dan is hun AH menuprijs van 36 euro voor 3 gangen niet gek.
Ik eet regelmatig met de eerst door AH inkopen betaalde bonnen, Sjohie wil het niet begrijpen geloof ik.
Je wordt echt anders behandeld door veel restaurants, lees eens de vele negatieve resensies eens na.
Ik vind een 3 gangenmenu boven de € 28,00 hoog, de mogelijkheden om te reserveren is bij bij vele eettenten pas na 20.00 uur, einde discussie wat mij betreft

Gesloten