LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben tevreden met ZIGGO

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ik ben tevreden met ZIGGO

Ongelezen bericht door jlthkoch »

niceman schreef:1 ding begrijp ik dan niet waarom komen er dan nieuwe klanten bij als ik alles goed heb gelezen en gezien heb zijn het meest de ouderen die problemen hebben als ik een probleem heb met ziggo en ik stuur hun een e mail dan is na 5 minuten dat ze me terug bellen en dat het probleem is op gelost 8)
Ach, er komen nieuwe klanten bij en er gaan ook veel klanten weg......

Dat het meest de ouderen zijn die problemen hebben met Ziggo is een fabeltje, het zijn wellicht de wat ouderen die op TV komen omdat de jongeren daar geen behoefte aan (of tijd voor) hebben.
Je bent de eerste (en enige) die binnen 5 minuten wordt teruggebeld, dat lijkt me een erg sterk verhaal. Ziggo is ook vaak niet in staat (binnen een redelijke termijn) iets op te lossen.
Nogmaals, dat er mensen tevreden zijn doet er niet aan af dat er bij veel mensen (nog steeds) grote problemen zijn met Ziggo.

niceman
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:13

Re: Ik ben tevreden met ZIGGO

Ongelezen bericht door niceman »

en bij welke provider ben jij dan ??????

Pacey
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2009 21:55

Re: Ik ben tevreden met ZIGGO

Ongelezen bericht door Pacey »

jlthkoch schreef:Dat er veel mensen zijn die wel tevreden zijn over Ziggo doet niet af aan het feit dat er bovengemiddeld veel klachten zijn over Ziggo en dat je veel dezelfde klachten ziet terugkomen terwijl er kennelijk weinig aan gedaan wordt om de administratie en de klantenservice op orde te brengen.

dus jij noemt 98%+ tevreden klanten ondergemiddeld?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ik ben tevreden met ZIGGO

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Pacey schreef:
jlthkoch schreef:Dat er veel mensen zijn die wel tevreden zijn over Ziggo doet niet af aan het feit dat er bovengemiddeld veel klachten zijn over Ziggo en dat je veel dezelfde klachten ziet terugkomen terwijl er kennelijk weinig aan gedaan wordt om de administratie en de klantenservice op orde te brengen.

dus jij noemt 98%+ tevreden klanten ondergemiddeld?

Die 98 % klopt dan ook niet, in werkelijkheid ligt het aantal tevreden klanten veel lager.

TPG post laat wat dat betreft ook altijd van die schitterende getallen zien waar je je twijfels bij kunt hebben.

Pacey
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2009 21:55

Re: Ik ben tevreden met ZIGGO

Ongelezen bericht door Pacey »

Makkelijk zeggen dat het niet klopt, maar een echte redenatie waarom het niet zou kloppen kun je niet geven.

Voordat je beschuldigen gaat neer zetten, leer deze dan eerst om deze goed te verdedigen.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ik ben tevreden met ZIGGO

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Pacey schreef:Makkelijk zeggen dat het niet klopt, maar een echte redenatie waarom het niet zou kloppen kun je niet geven.

Voordat je beschuldigen gaat neer zetten, leer deze dan eerst om deze goed te verdedigen.
Waar is jouw redenatie waarom deze cijfers wel zouden kloppen?

Voordat je dit soort ongeloofwaardige cijfers hier neer gaat zetten, leer dan eerst eens de bron te vermelden. Ik hoef niets te verdedigen, iedereen kan zien dat dit cijfer niet kan kloppen.

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: Ik ben tevreden met ZIGGO

Ongelezen bericht door hablando »

Toen het erop leek dat @home eindelijk haar zaakjes op orde begon te krijgen, was daar het nieuwe bedrijf Ziggo.

Persoonlijk merkte ik dat vooral mensen in de buitengebieden plotseling problemen ondervonden met hun verbinding. Bij hoog en laag werden de gangbare zaken afgelopen waarna het plotseling stil bleef. Niks onduidelijke vraagstelling van de klant, waar het eerst wel liep, haperde het na de overgang of was er simpelweg niets meer. De meesten heb ik met plezier aan een deugdelijke adsl-provider geholpen, in alle gevallen waren de problemen hiermee opgelost. Ziggo wist precies waar de pijnpunten lagen, maar technici richten nu eenmaal niets uit tegen management en architecten met andere doelstellingen.

Recentelijk had ik een dramatisch Ziggo-geval bij mijn oudere buren. In eerste instantie werd het all-in-one pakket werkend opgeleverd. Edoch, na een merkwaardige administratieve move van Ziggo (ongevraagde "wijziging" van het abonnement) vervielen de signalen van zowel televisie, internet als telefonie.
Het eerste telefoontje van de buren leidde tot de terugkeer van de tv-signaal, internet en telefonie bleven uit.

Hoewel het mijn goede gewoonte is om ten opzichte van een dergelijke helpdesk niets te zeggen van een toevallig aanwezige ervaring op netwerkgebied in verband met al vaker ervaren arrogante en cynische reacties, versprak ik me ditmaal. Direct kon ik rekenen op de cynische (zeg maar onbeschofte) reactie waarom ik uberhaupt belde als ik het zo goed wist. Dit terwijl ik enkel op overigens correcte wijze trachtte uit te leggen dat de zgn. dhcp-service van Ziggo niet reageerde op een aanvraag, mogelijk als gevolg van een authenticatie-probleem.

Veel helpdeskers houden agv het ontbreken van technische kennis van scripts en men zag geen andere mogelijkheid dan het geval achter te laten met het advies de router te resetten naar de fabriekswaarden, hetgeen niet is uitgevoerd.

Maar zie, na een half uur verscheen na de zoveelste herstart van het modem een succesvolle authenticatie en werd keurig een dhcp-adres verstrekt. Ik vermoed dat dit niet het werk van kabouters is geweest.

Moraal van het verhaal : als helpdesker ben je zeker niet persoonlijk verantwoordelijk voor een op punten gebrekkige infrastructuur of administratieve bende (ondanks allerhande vetbetaalde managers, consultants en leveranciers). Maar houd het wel netjes als je een in veel gevallen goedbedoelende techneut aan de lijn krijgt (ook al wordt je moe van sommige betweters), schakel hem desnoods door naar de 2e lijn en maak de grappen pas na het gesprek, hij streeft namelijk hetzelfde na als jullie; de klant op de rit helpen. Zo voorkom je dat je product desgevraagd de volgende keer niet meer wordt geadviseerd. En dat zijn meer aansluitingen als je denkt.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Ik ben tevreden met ZIGGO

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou ik ga hier iets heel doms zeggen, maar de topic starter is tevreden sinds 2003, terwijl de Fusie en de Naam Ziggo pas in 2008 een realiteit werd, helaas!

http://financieel.infonu.nl/diversen/19 ... kabel.html

ik was vanaf 2003 klant van @home, alleen voor internet, dus niet van Ziggo, alleen internet dan, dat ik het hele pakket pakte, huilen met de pet op!
Maanden zonder telefoon gezeten, tv deed het niet, wel mogen betalen, hier was sprake van duurkoop
Nooit en te nimmer meer @home, nu ziggo!

Ik vecht nog steeds voor mijn geld!
Iemand intresse in een router van @home, nee dacht ik al, @home ook niet!
Modem, tv kast?

Mick1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:08

Re: Ik ben tevreden met ZIGGO

Ongelezen bericht door Mick1990 »

Wij hebben al sinds 2003 TV afgenomen via Casema. Werkelijk nooit problemen gehad. Internet hadden wij van Tele2 en ook daarmee nooit problemen mee gehad. Echter wilde ik sneller internet dan 4Mbit en hebben wij opzegging gedaan bij Tele2, en ons aangemeld voor Ziggo Alles-in-1 Plus. Nummerportering zou Ziggo voor zorgen. Alles is prima verlopen en nu hebben wij al zo'n half jaar supersnel 20Mbit internet. Nog nooit een storing gehad. Oftewel een tevreden gebruiker. Met aanmelden kan er weinig fout gaan.

Met het afmelden van producten heb ik een andere ervaring. Wij hadden eind 2008 extra TV paketten afgenomen, compleet pakket en Film1 pakket. drie maanden geleden opgezegt via Mijn Ziggo. Niks gebeurd maar wel een rekening. Kan gebeuren zou je zeggen. Dus opnieuw geprobeerd en nu worden wij niet meer in rekening gebracht ervoor, maar hebben we nog wel steeds alle pakketten. Met de administratie scheelt dus nog wel een en ander zou je zeggen.

Maar in ieder geval supertevreden met Ziggo!

Gesloten