LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik kan niet weggaan van internetprovider Caiway

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jroowaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2017 10:21

Ik kan niet weggaan van internetprovider Caiway

Ongelezen bericht door Jroowaan »

Ik word al jaren gevangen door de tv- en internetprovider Caiway. Ik kan alleen veranderen naar bedrijven die ook onderdeel uitmaken van Caiway. Mijn glasvezel daar heb ik veel problemen mee met Caiway. Klachten worden niet opgelost. Brieven worden niet beantwoord. Ik wil graag weg bij Caiway, maar ik kan niet. Men wil mijn aansluiting niet vrijgeven voor Ziggo of bv KPN.

Wie kan mij helpen?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ik kan niet weggaan van internetprovider Caiway

Ongelezen bericht door Cro »

Een glasvezel kan niet worden vrijgegeven aan Ziggo, je kan alleen gebruik maken van de diensten van Ziggo als je in een gebied woont waar Ziggo verantwoordelijk is voor het Coax netwerk. In een Caiway gebied zal dat niet het geval zijn.

Gooi je postcode eens in een postcode checker, dan kun je direct zien wat de mogelijkheden zijn op jouw adres.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ik kan niet weggaan van internetprovider Caiway

Ongelezen bericht door Justmeagain »

U zit ook vast aan de woningbouwvereniging of hypotheeknemer. Soms kun je nu eenmaal niet kiezen.
U kunt vast wel een DSL verbinding met tv erbij krijgen, alleen geen snelheid zoals bij glasvezel. Want het koper in huis is voor 99,99% zeker van de KPN

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ik kan niet weggaan van internetprovider Caiway

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jroowaan schreef:
07 sep 2020 14:15
Men wil mijn aansluiting niet vrijgeven voor Ziggo of bv KPN.
Wie kan mij helpen?
Niemand, het glasnetwerk en coax is betaald door Caiway en hun eigendom, daar hebben andere aanbieders geen toegang toe. Net zoals Caiway geen toegang heeft tot het coax netwerk van Ziggo.

Rhoonaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2020 12:59

Re: Ik kan niet weggaan van internetprovider Caiway

Ongelezen bericht door Rhoonaar »

U woont in de gemeente Albrandswaard?

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Ik kan niet weggaan van internetprovider Caiway

Ongelezen bericht door Rinustp »

Dit is dus het nadeel van die monopoliepositie van de providers. Je hebt geen keuze. Woon je in een Ziggo gebied of in een Caiway gebied?
Je kunt de glasvezel van Caiway niet gebruiken voor een andere aanbieder. Je bent, als je bij Caiway weg wilt, aangewezen op het telefoondraadje van KPN van 100 jaar oud.

Ik woon ook in het Caiwaygebied. Hier hebben heel veel mensen klachten. Ik ook. Dus ik ben weg bij Caiway en maak nu gebruik van de zielig trage verbinding van Kpn via T-mobile.
Voor mij is het voldoende omdat ik steeds minder via internet doe. Maar voor gamers of downloaders is het toch behelpen.
Ik had bij Caiway 250 mb downloadsnelheid en nu bij KPN 50 mb. Geen probleem. Ik merk geen verschil. Bij Caiway werkte het internet niet meer zo goed. En ze willen daar niets aan oplossen. Daarom ben ik er weg gegaan.
Maar zowel Caiway als KPN en Ziggo tellen wel de hoofdprijs voor hun aansluitingen. Ik heb geen zin om € 55,00 per maand te betalen voor een beetje internet en storende tv.
Allen bij een derde aanbieder zoals T-mobile kan ik kiezen voor alleen internet voor een betaalbare prijs. Dat gaat bij die drie grootgraaiers niet.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ik kan niet weggaan van internetprovider Caiway

Ongelezen bericht door 16again »

Zelf ook overgestapt naar CaiWay, tot nu toe goede ervaring. Al gebruik ik standaard meegeleverde modem niet.
Zakelijke provider RoutIT kan overigens hier wel leveren op caiway glas. Dat was mijn plan B.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik kan niet weggaan van internetprovider Caiway

Ongelezen bericht door berndv »

Zit zelf ook op glas van caiway. Gelukkig is bij ons het netwerk wel ietwat vrijgegeven, althans, ik weet dat caiway andere providers gewoon toe wil laten, en er zijn ook meer aanbieders, in ieder geval kan ik kiezen voor Solcon (kpn onderdeel), Online, Libernet en Delta, die laatste is dacht ik onderdeel binnen caiway. Dat er geen andere providers beschikbaar zijn heeft, voor zover ik vernomen heb, te maken met de kostenverdeling. Het zou niet rendabel zijn om hun diensten op het netwerk van caiway beschikbaar te maken, maar wat daarvan klopt, weet ik niet.

Maar ik ben een tevreden klant, storing heb ik nog nooit ondervonden.

Gesloten