ING App en reclame

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rob-002
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2022 11:24

ING App en reclame

Ongelezen bericht door Rob-002 »

Het was te verwachten, maar daarom niet goed te praten: via de ING app kan de ING heel gemakkelijk met hun klanten communiceren. Eerst waren er de handige tips over oplichting, nu ook over ING-producten. Hoever wil ING daarmee gaan? Een app is voor mij een gereedschap om op een handige manier mijn bankzaken te regelen. En dan wil ik niet continue gestoord worden met handige tips, pop-up vensters, en reclames voor ING producten. Hoe kunnen we voorkomen dat zo’n app steeds vervelender wordt. Wettelijk afdwingen dat er een betaal-interface komt zodat je bij de ING ook met andere App’s kunt bankieren en je bankzaken kunt regelen? Zodat je kunt overstappen op een betaalde App die gewoon doet wat ‘ie moet doen en niet meer? Of maar weer gewoon overschrijfkaarten aanvragen. Bespaart ook weer een mobiele telefoon en/of tablet :wink:

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door PGros »

Je hebt helemaal gelijk. Ik erger me ook rot aan die stomme reclame van hunzelf.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door JozJan »

Prima app die van ING. Als je je zo stoort aan reclame: gewoon negeren, dan is je 'probleem' opgelost.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Van die berichten heb je al helemaal geen last. Je kunt gewoon bankieren.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het zou wat anders zijn als je echt een reclame moet wegklikken of een commercial moet uitzitten voordat je het saldo kunt zien of een betaling doen. Zo'n aankondiging van een bericht stoort me in het geheel niet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou maak ik al heel lang én frequent gebruik van die app, en ik heb nog nooit reclame gezien, laat staan me geërgerd. Ik zie dus letterlijk het probleem niet.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ing prijst weleens hun eigen verzekeringen aan in de app. Niets mis mee.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een bank is verplicht om u te waarschuwen over handige tips over oplichting. Een bank bepaald zelf hoe ze dat doet.

U kunt deze klacht over het tonen van reclame doorsturen naar klantenservice van ING. Misschien gaan hun bij veel klachten de app aanpassen.

Een andere manier is om over te stappen naar een andere bank. Hopelijk heeft u dan een app waar u wel tevreden over bent.

Op https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/beleidsscores/ kunt u kijken hoe duurzaam en eerlijk banken zijn. Tevens bestaan diverse vergelijkingssites waar u op 1 pagina alle kosten kunt vergelijken.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Duc »

Apart ik krijg helemaal geen reclames te zien in de app op mijn telefoon. Wel op de iPad, maar niet op een lastige manier en soms met handige informatie en meestal met waarschuwingen.
Wat mij betreft prima zo, zeker de waarschuwingen. Geen probleem voor mij dus.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door rwolters »

Als reclames zoveel ergernis opleveren heb je een gezegend leven: de rest gaat dan waarschijnlijk allemaal perfect.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door moederslink »

Rob-002 schreef:
03 okt 2022 21:41
(...)En dan wil ik niet continue gestoord worden met handige tips, pop-up vensters, en reclames voor ING producten. (...)
Of maar weer gewoon overschrijfkaarten aanvragen. Bespaart ook weer een mobiele telefoon en/of tablet :wink:
Ik werk op een tablet en zie dit soort reclames e.d niet/ nooit.
Wel bv tips om criminelen geen kans te geven en dát stoort mij verder niet..
Overschrijvingskaarten? :D Dat is wel heel erg vorige eeuw :D .
Maar idd, toen was het leven wél wat simpeler en overzichtelijker .

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
08 okt 2022 13:38
Overschrijvingskaarten? :D Dat is wel heel erg vorige eeuw :D .
Maar idd, toen was het leven wél wat simpeler en overzichtelijker .
Mwah... ik vind een app toch echt vele malen simpeler en overzichtelijke dan overschrijvingskaarten en bankafschriften... :wink:

RudiL
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2022 22:05

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door RudiL »

Gebruik ING prive en zakelijk behoorlijk veel. Heb geen problemen met berichtjes i.v.m waarschuwingen/ veiligheid. Niet iedereen is even handig met gsm en computer dus te vaak waarschuwen kan geen kwaad. Echter ik begin me de laatste maanden behoorlijk te ergeren aan de verkoop van ING producten in de app. Vaak verstopt in een jasje om gewoon te informeren over een ING product. Ook alle ongevraagde berichten, zoals bijvoorbeeld het lager zetten van de verwarming om te besparen, horen niet in een app thuis. ING ontvangt maandelijks geld om een dienst zoals de app te leveren. Dit moet zonder reclame kunnen. De hele dag krijg je al (ongemerkt) reclame over je heen. Extra reclame in een betaalde dienst is te veel van het goede. Deze ongevraagde "adviezen" kunnen ze ook in een mail sturen. Maar dan leest niemand ze dus worden de berichten via de app door je strot geduwd.

Het argument dat je ze niet hoeft te lezen is onzin. Ze zijn kort en je leest ze onbewust, daar ontkomt niemand aan. ING is geen Youtube of soortgelijke gratis dienst waar je reclame mag verwachten. Daar geef je al gegevens weg en krijg je een bak reclame over je heen, maar daarvoor krijg je wel de beschikking over Youtube. Wil je daar geen reclame dan betaal je maandelijks een bedrag en ben je van de reclame af. Bij de ING mag je en betalen en daa ook nog eens die ellendige berichtjes te zien krijgen.

Iemand schrijft "de app werkt toch gewoon. Het staat niet over je saldo heen en je hoeft het niet weg te klikken" Dat zou inderdaad helemaal het toppunt zijn. Maar je hoeft als je gewoon iets nuttigs in je bank wilt doen toch niet reclame over je heen te krijgen. Waarom heb je zelfs daar geen rust.

Je kunt het ook niet uitzetten, zelfs niet tegen extra betaling! Je moet het maar met de ING berichten doen maar mee doen.
Ze kunnen je ook via de normale weg in de app een bericht sturen .... maar ook dan leest bijna niemand dat.

Het argument dat je naar een ander bank kunt gaan klopt, maar wie zegt dat daar geen reclame is of komt.
Er hoort gewoon geen reclame in de app te zitten.

Waarom overal reclame en waarom al die reclame als normaal beschouwen?
Door alles wat je leest wordt je telkens een beetje beïnvloed. ING kent de kracht van herhalen, daarom komen er ook zo vaak soortgelijke berichten voorbij.

En telkens als je er een leest wordt dat door de ING verwerkt en wordt je uitgebreide profiel dat ze van je hebben weer bij gewerkt.

Daar heeft de gebruiker geen baat bij .... de ING wel .... zo onschuldig zijn al die berichtjes in de app niet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Moneyman »

RudiL schreef:
15 nov 2022 22:33
Het argument dat je ze niet hoeft te lezen is onzin. Ze zijn kort en je leest ze onbewust, daar ontkomt niemand aan.
Spreek voor jezelf. Ik lees ze nooit.
RudiL schreef:
15 nov 2022 22:33
Extra reclame in een betaalde dienst is te veel van het goede.
Een betaalde dienst? Wat betaal jij voor de app dan? Je betaalt de bank geen aparte vergoeding voor de app. En heel kort door de bocht: zonder die reclame zou je er wellicht wél voor gaan betalen.
RudiL schreef:
15 nov 2022 22:33
Er hoort gewoon geen reclame in de app te zitten.
Je bedoelt dat jij dat vindt. Ik zie het probleem niet. De term "er hoort" is dus onjuist, want wie bepaalt dat?
RudiL schreef:
15 nov 2022 22:33
Daar heeft de gebruiker geen baat bij .... de ING wel .... zo onschuldig zijn al die berichtjes in de app niet.
Natuurlijk heb jij er wel baat bij - reclame voorkomt dat de kosten hoger worden. En schuldig of onschuldig... het is maar hoe zwaar je eraan wilt tillen.

Maar goed, alles overziende: heb je de ING hier al eens over benaderd?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Jablan »

De verdediging van ING en andere banken: zo voldoen wij aan onze wettelijke zorgplicht. :roll:

In alle eerlijkheid: vroeger werd je bestookt met reclame per post van de bank, later kwamen daar de callcenters bij (vooral ABN Amro was berucht om het ongevraagd bellen van klanten) en tegenwoordig gaat het per app. Bij andere banken is men (momenteel) minder opdringerig dan bij ING, evengoed blijven het pogingen om meer geld uit de bestaande klanten te trekken en ach ... op een gegeven moment negeer je dat op dezelfde manier waarop je reclame op een beeldscherm negeert: het komt langs en niets blijft hangen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bleef er maar wat hangen van bijvoorbeeld de tips over alle vormen van fraude.

jochemd
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: ING App en reclame

Ongelezen bericht door jochemd »

Rob-002 schreef:
03 okt 2022 21:41
Hoe kunnen we voorkomen dat zo’n app steeds vervelender wordt. Wettelijk afdwingen dat er een betaal-interface komt zodat je bij de ING ook met andere App’s kunt bankieren en je bankzaken kunt regelen?
Dat is al lang geregeld in de PSD2 richtlijn van de EU. Er is niets dat u tegenhoudt om een dergelijke app te (laten) maken en op de markt te brengen.

Practischer is wellicht om een brief naar de bank te sturen waarin je je met een beroep op artikel 21 lid 2 van de AVG verzet tegen het gebruik van jouw persoonsgegevens voor direct marketing. Dat zal alle wettelijk verplichte waarschuwingen niet tegenhouden, maar daar zullen ze op grond van artikel 21 lid 3 alle direct marketing uit moeten laten. En daar zijn ze vrij streng in, in Belgie is er al een boete uitgedeeld aan een bedrijf dat in een nieuwsbrief zo'n 20% van de ruimte reserveerde voor reclame. (Houd er wel rekening mee dat als het zo ver komt het feitelijke handhaven snel 3 jaar duurt.)

Plaats reactie