LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet dekking in het buitenland Tele2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
cindy.van-buuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2018 18:01

Internet dekking in het buitenland Tele2

Ongelezen bericht door cindy.van-buuren »

Gemeld bij klachtencompas en Tele2 op 18-9
Ik heb bij de invoering van vrije dataroaming mijn bundel omgezet naar onbeperkt internet zodat ik ook in België waar ik regelmatig verblijf zorgeloos kon internetten. Ik had voorheen altijd een goede dekking omdat ik gebruik kon maken van het BASE netwerk. Dit was ook de reden dat ik mijn contract verlengd had. Na enige maanden kon ik ineens geen gebruik meer maken van het BASE netwerk in België. Herhaaldelijk contact gehad met de klantenservice, instellingen verandert, andere telefoon geprobeerd niets hielp.
Uiteindelijk na een zomer van heel traag internet en met moeite online kunnen besloten de bundel maar weer omlaag te zetten. En alsof er een magisch toverstokje voorbij is gekomen, ik kan ineens weer gebruik maken van het BASE netwerk!!! Vandaag telefonisch gemeld bij tele2 en ook via internet een hele beperkte melding (ivm aantal tekens beperking) van deze klacht gedaan. De dame die ik aan de telefoon had wist mij te vertellen dat er wel degelijk data verkeer geweest is in het buitenland. Ik bracht er tegen in dat als een telefoon aan het proberen is om dingen te downloaden (bijvoorbeeld je tijdlijn van facebook) er wel dataverkeer plaats vind maar dat dit niet betekend dat ik het ook naar behoren kan gebruiken! Wat dus ook niet het geval is. Bij het openen van facebook alleen grijze vlakken, mails met moeite kunnen lezen, iets opzoeken op internet kon helemaal niet. Dit terwijl we op de telefoon van mijn man die zonder problemen BASE kon gebruiken (andere provider) doodleuk uitzending gemist zaten te kijken, zonder probleem. Het riekt naar beperking van mijn onbeperkte bundel en ik zou een compensatie voor kosten die ik betaald heb voor een service die niet naar behoren geleverd is op zijn plaats vinden. Tele2 geeft aan niets te kunnen betekenen omdat er zogezegd wel dataverkeer plaats heeft gevonden. Nogmaals als mijn telefoon de hele dag probeert om dingen te downloaden dan is er wel dataverkeer maar betekend niet dat ik het product zoals het bedoeld is ook heb kunnen gebruiken!
Zoals ik ook bij TELE2 heb aangegeven vind ik een compensatie voor de gemaakte kosten, of kwijtschelding van de resterende contractduur van mijn volledige abonnement op zijn plaats.
Op 7-10 mail van Tele2 ontvangen; excuses voor late reactie maar fijn dat het inmiddels is opgelost.
Dus eerst terug gemaild maar dat kan niet bij Tele2.
Dus mijn nu maar eens via Messenger contact gezocht:
Geprobeerd de klacht weer helder te maken maar Tele2 blijft zich verschuilen achter smoesjes dat ze er niks aan kunnen doen ik vind het echter allemaal wel erg toevallig. Als ik een grote bundel heb kan ik niet op het netwerk waar ik volledige goede dekking mee heb een zodra ik mijn bundel weer omlaag zet kan dit wel!
Compensatie vind Tele2 niet nodig omdat het maar om één provider gaat pech voor mij dus dat het net die ene provider is waar ik volledig internet mee heb in het buitenland. Ondertussen vind ik dat ik maanden heb betaald voor iets wat ik niet heb kunnen gebruiken zoals het bedoeld is. En nu ik mijn bundel weer terug heb laten zetten zou ik het wel weer kunnen gebruiken maar is mijn bundel te snel op! (Waardoor ik in september extra data heb gekocht!).

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Internet dekking in het buitenland Tele2

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u nooit snel internet gehad in België, of alleen een bepaalde periode? Het kan namelijk zijn dat u in de knoei bent gekomen met de fair use policy.
U geeft aan regelmatig in België verblijft. In de voorwaarden bij Tele 2 kunt u nakijken wat de regels zijn. Het is namelijk niet de bedoeling om in Nederland een abonnement af te sluiten en deze langdurig in het buitenland te gebruiken. Dat de ene provider daar makkelijker mee omgaat dan een ander is geen garantie.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Internet dekking in het buitenland Tele2

Ongelezen bericht door mahadma »

" in België waar ik regelmatig verblijf"

Hoeveel tijd bent u in NL en hoeveel tijd bent u in België?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Internet dekking in het buitenland Tele2

Ongelezen bericht door sylvesterb »

cindy.van-buuren schreef:
07 okt 2018 18:29
Compensatie vind Tele2 niet nodig omdat het maar om één provider gaat pech voor mij dus dat het net die ene provider is waar ik volledig internet mee heb in het buitenland.
Je hebt het probleem dus enkel met BASE? En waar staat in de overeenkomst dat Tele2 in Belgie moet leveren via BASE? En lees in je verhaal "ik vind" maar het gaat om de overeenkomst die je hebt afgesloten wat zegt die hierover?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Internet dekking in het buitenland Tele2

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tele2 heeft in het buitenland veel problemen met hun roaming partners. Ik kom meer in Duitsland. Daar is altijd een probleem met O2. Je bereikt weinig tegen hun.

Gesloten