Ontevreden over Budget internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Hbean80
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2021 14:13

Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door Hbean80 »

Zijn er meerdere mensen die niet tevreden zijn van Budget Internet . Na verschillende mailtjes over telefoonnummer is nu ook Internet weg 'Kan alleen nog TV kijken,

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kan uw probleem opgelost worden door ervaringen van anderen? Beter is om het probleem te vermelden waar de forumvrijwilligers advies op kunnen geven.
Wat is er aan de hand met het telefoonnummer en welk antwoord geeft Budget over het verdwenen internet?

Hbean80
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2021 14:13

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door Hbean80 »

Heb geprobeerd contact te krijgen echter tot nu toe geen reactie , de telefoon heb ik gevraagd om van 06 naar vaste telefoon ook daar niets wel is daarna mijn internet weg, Ook daar naar gevraagd hoe dat kan hun weer geen reactie heel wat mailtjes verstuurd door bij Mac Donald te gaan zitten

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je schriftelijk geklaagd over het internet? Zo nee, doen.

Betaal je nog steeds het volledige bedrag? Zo ja, mee stoppen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
07 sep 2021 16:19
Betaal je nog steeds het volledige bedrag? Zo ja, mee stoppen.
Gevaarlijk advies zeker met deze summiere omschrijving. Als het probleem bij de klant zelf ligt en niet bij de provider heb je straks incasso kosten en helemaal geen internet.

Claimen voor de periode dat er geen internet was kun je altijd achteraf, eventueel via de geschillen commissie, maar zelfstandig stoppen met betalen lost het probleem niet op en je creëer een nieuw probleem, immers als je niet betaald heb je ook geen recht op dienstverlening.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door alfatrion »

De feiten in dit topic zijn:
- TS heeft een overeenkomst op grond waarvan zij recht heeft op de diensten telefoon, internet en televisie;
- De telefoon deed het bij TS op een gegeven moment niet;
- TS heeft hierover geklaagd in verschillende mails maar de provider heeft nog altijd niet naar het probleem met de telefoon gekeken;
- Inmiddels doet ook het internet het niet.

Er is geen enkele aanleiding om te denken dat het probleem bij TS ligt. Dat de provider niet acteert op de mailtjes geeft aanleiding om te stoppen met het volledig betalen van de rekening. Dit geeft de provider motivatie om dit probleem met meer spoed op te pakken.
sylvesterb schreef:
07 sep 2021 16:45
Claimen voor de periode dat er geen internet was kun je altijd achteraf, eventueel via de geschillen commissie, maar zelfstandig stoppen met betalen lost het probleem niet op en je creëer een nieuw probleem, immers als je niet betaald heb je ook geen recht op dienstverlening.
Gevaarlijk advies. Als TS niet betaald voor de diensten die zijn niet krijgt en de provider de volledige betaling vordert, dan ligt de bewijslast bij de provider. Maar als TS doorbetaald en dan later een deel terugvordert, dan ligt de bewijslast bij TS. Bovendien moet TS hier proceskosten maken en eventueel tot invordering over te gaan.

Overigens heeft TS nog steeds recht op dienstverlening. Immers, daarvoor is niet van belang of betaald is, maar of er een overeenkomst bestaat die TS daar recht op geeft. Dat is het geval. Verder merk ik op dat ik niet adviseer om volledig te stoppen met betalen. TS heeft nog steeds televisie en moet daar gewoon voor betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hbean80 schreef:
07 sep 2021 15:32
Heb geprobeerd contact te krijgen echter tot nu toe geen reactie , de telefoon heb ik gevraagd om van 06 naar vaste telefoon ook daar niets wel is daarna mijn internet weg, Ook daar naar gevraagd hoe dat kan hun weer geen reactie heel wat mailtjes verstuurd door bij Mac Donald te gaan zitten
U hebt mobiele telefoon van Budget Mobile en wil zit omzetten naar vaste telefonie van Budget Thuis? Dit zijn 2 verschillende zaken en als u een lopend contract hebt bij Budget Mobile, dan kan dat niet zomaar omgezet worden naar vaste telefonie van Budget Thuis. Mobiel moet dan opgezegd worden en een vaste lijn moet bij Budget Thuis aangevraagd worden.

Maar hebt u op geen enkel mailtje een reactie gehad?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als er wel tv is, lijkt het me toch meer een technisch probleem. Is daar al naar gekeken?

https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/modem

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ik ben juist uitermate tevreden....

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Het enige waarom budget bedrijven goedkoper kunnen zijn is als ze minder uitgeven aan klantenservice. Het netwerk is voor alle partijen even duur. En als het goed werkt is het allemaal prima, dan je geen klantenservice nodig. Maar zodra er iets fout gaat merk je waarom het goedkoper is. En je kunt uiteraard niet verwachten dat je van een budget merk een premium service krijgt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar vraagt topicstarter ook niet om.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door reggie2 »

Minste wat budget verplicht is te leveren en dat gaat mis

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

reggie2 schreef:
07 sep 2021 21:11
Minste wat budget verplicht is te leveren en dat gaat mis
Als TS net zo vaag naar Budget is als dat hij/zij hier is, dan is het niet zo vreemd dat het mis gaat.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door reggie2 »

Flauwekul, je betaalt dus hebben ze ook te leveren.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS hoeft niets meer te doen dan aan te geven telefoon en het internet niet meer geleverd wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ts heeft een hoop te doen. Budget Mobiel is iets anders dan Budget thuis. Van mobiel naar vast overstappen gaat niet. Nergens geeft TS dat de vaste telefonie afgesloten is en dat dat dus ook zou moeten werken. Het enige dat te lezen is dat internet 'ineens' niet meer zou werken. Wat de reden is en wat er al gedaan is om te kijken waar het probleem zit word niet duidelijk.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door grun »

NeoDutchio schreef:
07 sep 2021 23:35
Ts heeft een hoop te doen. Budget Mobiel is iets anders dan Budget thuis. Van mobiel naar vast overstappen gaat niet. Nergens geeft TS dat de vaste telefonie afgesloten is en dat dat dus ook zou moeten werken. Het enige dat te lezen is dat internet 'ineens' niet meer zou werken. Wat de reden is en wat er al gedaan is om te kijken waar het probleem zit word niet duidelijk.
In de summiere OP wordt het telefoonnummer genoemd. Misschien dat TS verwacht dat het 06 nummer overgezet kan worden naar de vaste lijn? Dat kan inderdaad niet, het zijn twee verschillende netwerken. Een draadloos toestel zoals een DECT wat aangesloten wordt via een modem op de vaste lijn, is niet hetzelfde als een draadloos gsm toestel met een 06 nummer.

Het blijft gissen wat het probleem precies is en waarom het internet het niet meer doet. Ergens is er misschien iets misgegaan in de communicatie tussen TS en klantenservice.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hbean80 schreef:
06 sep 2021 14:37
Zijn er meerdere mensen die niet tevreden zijn van Budget Internet . Na verschillende mailtjes over telefoonnummer is nu ook Internet weg 'Kan alleen nog TV kijken,
Controleer of alle kabels op het juiste manier inzitten.
Doe de stekker 2 minuten uit de stopcontact (daarna weer erin) en wacht 10 minuten.
Bij geen resultaat bel mail of chat met klantenservice (en blijf dit herhalen zolang iets niet goed werkt)
Ga naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bob Schurkjens schreef:
07 sep 2021 20:47
Daar vraagt topicstarter ook niet om.
TS vraagt er inderdaad niet om, maar je kunt zoals ik al aangaf geen premium service verwachten voor een budgetprijs. Het zal echt wel weer een keer gaan werken maar niet zo snel als bij premium providers die daar andere (duurdere) processen voor hebben. Vergelijk het met de Action vs. Etos: Etos heeft in principe een bepaald soort shampoo altijd op voorraad en is dus wat duurder. Bij Action moet je de mazzel hebben dat ze weer eens een partij van die shampoo hebben gekocht. Uiteindelijk hebben ze altijd wel iets, maar niet altijd en overal zoals bij een duurdere winkel.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontevreden over Budget internet

Ongelezen bericht door alfatrion »

PeterPeters1966 schreef:
10 sep 2021 08:47
TS vraagt er inderdaad niet om, maar je kunt zoals ik al aangaf geen premium service verwachten voor een budgetprijs. Het zal echt wel weer een keer gaan werken maar niet zo snel als bij premium providers die daar andere (duurdere) processen voor hebben.
Het op korte termijn herstellen van de dienst is geen service maar een verplichting. TS staat in haar recht om een korte termijn te geven waarbinnen dit hersteld moet zijn.

Gesloten