LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet Security

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:Er komt ook heel veel meuk mee met allerlei zgn gratis programma's. Vaak begint daar de ellende.
Klopt helemaal. Dat is waarom het een goede zaak zou zijn als er meer aandacht voor de educatie van gebruikers was, zodat deze wijzer gebruik (of juist een alternatief kunnen vinden) kunnen maken van dit soort applicaties.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
olaf79 schreef:Er komt ook heel veel meuk mee met allerlei zgn gratis programma's. Vaak begint daar de ellende.

Klopt helemaal. Dat is waarom het een goede zaak zou zijn als er meer aandacht voor de educatie van gebruikers was, zodat deze wijzer gebruik (of juist een alternatief kunnen vinden) kunnen maken van dit soort applicatie
s.


sja hoe dacht jij dit in de praktijk te bernegen, als iemand daar al behoefte aan heeft

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:sja hoe dacht jij dit in de praktijk te bernegen, als iemand daar al behoefte aan heeft
Er is zoiets als de middelbare school, waar algemene vakken gegeven worden en iets dergelijks in het curriculum kan worden geïncorporeerd. Algemene informatie verspreiden is ook een optie.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
Har06 schreef:sja hoe dacht jij dit in de praktijk te bernegen, als iemand daar al behoefte aan heeft
Er is zoiets als de middelbare school, waar algemene vakken gegeven worden en iets dergelijks in het curriculum kan worden geïncorporeerd. Algemene informatie verspreiden is ook een optie.
oeps Jullie trekt de woordenschat open, corpuleren is iets anders :mrgreen:
MBO scholen vmbo bestaat ook nog, niemand heeft er behoefte aan, ouders dien op hun grut te letten :idea:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Har06 schreef:
Julie4444 schreef:
Har06 schreef:sja hoe dacht jij dit in de praktijk te bernegen, als iemand daar al behoefte aan heeft
Er is zoiets als de middelbare school, waar algemene vakken gegeven worden en iets dergelijks in het curriculum kan worden geïncorporeerd. Algemene informatie verspreiden is ook een optie.
oeps Jullie trekt de woordenschat open, corpuleren is iets anders :mrgreen:
MBO scholen vmbo bestaat ook nog, niemand heeft er behoefte aan, ouders dien op hun grut te letten :idea:
Ik ben van origine Engelstalig, dus ik weet niet of ik dat commentaar als belediging dien op te vatten.
Ook op het VMBO kan men dat soort onderwijs bieden, en kinderen zullen hier eerder hun ouders helpen dan andersom. Ouderen en computers is (doorgaans volgens het stereotype, dus uitzonderingen daargelaten) vragen om problemen.

Dat geldt eigenlijk voor iedere luddite, dus ook voor de jeugd en huidige ouders van jongeren, maar die groep kan makkelijker dit soort dingen worden bijgebracht.

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door haljamar »

haljamar schreef:
vogels schreef:
lies-oostveen schreef:Zelf heb ik de betaalde versie van Bitdefender ik vind dat een slome beveiliging haalt al je wachtwoorden weg en de tune-up stelt niets voor. Volgens mij is een simpele beveiliging beter. Hoe doen jullie dat ?
Bitdefender haalt je wachtwoorden weg? Hoe kom je daar nou bij? Zal je zelf wel iets zo ingesteld hebben.
Als je de tune-up 2015 gebruikt dan zijn je wachtwoorden weg. Als je die functie niet gebruikt is er niets aan de hand. Maar je betaalt die functie wel.
Eerlijkheidshalve voeg ik hier aan toe dat vogels en Olaf 79 gelijk hebben. Ik had de instellingen niet goed begrepen. Excuses !

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schreef:
Julie4444 schreef:
olaf79 schreef:Er komt ook heel veel meuk mee met allerlei zgn gratis programma's. Vaak begint daar de ellende.

Klopt helemaal. Dat is waarom het een goede zaak zou zijn als er meer aandacht voor de educatie van gebruikers was, zodat deze wijzer gebruik (of juist een alternatief kunnen vinden) kunnen maken van dit soort applicatie
s.


sja hoe dacht jij dit in de praktijk te bernegen, als iemand daar al behoefte aan heeft
Goed punt. Daarom is een beveiligingspakket dat domme acties van de gebruiker zoveel mogelijk opvangt juist een van de betere pakketten. Dat is nu juist van Bitdefender en andere top pakketten doen.

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door haljamar »

Ik vind Bitdefender dus geen top pakket !

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door olaf79 »

haljamar schreef:Ik vind Bitdefender dus geen top pakket !
Dat mag jij vinden hoor.

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door haljamar »

olaf79 schreef:
haljamar schreef:Ik vind Bitdefender dus geen top pakket !
Dat mag jij vinden hoor.
Dat vind ik dan wel weer top van je :D

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Nu een tijdje comodore getest wat een verademing vergeleken met BD.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door Har06 »

Kaspersky de beste

Julie vindt ouderen stumperds als het over pc,s gaat ? wat een oordeel, hetgeen ik me van de angelsaktische kant uit kan begrijpen , old fashion world :mrgreen:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door eleven »

Har06 schreef:Kaspersky de beste

Julie vindt ouderen stumperds als het over pc,s gaat ? wat een oordeel, hetgeen ik me van de angelsaktische kant uit kan begrijpen , old fashion world :mrgreen:
Niet helemaal, maar toch een van de beteren.
Misschien een s Nod 32 proberen, dan ben je echt verrast. :lol:

j. veluwe
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2014 13:02

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door j. veluwe »

Op den duur maakt comodo je PC traag is een zwaar programma en de firewall stopt zo'n beetje alles.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door olaf79 »

lies-oostveen schreef:Nu een tijdje comodore getest wat een verademing vergeleken met BD.
Wacht maar af tot je een virus hebt. Piep je wel anders.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je kan AV programma`s installeren, Malwarebytes etn andere zooi tot je een ons weegt.

Maar zolang er nog steeds grote groepen mensen zijn die echt zonder te lezen op alles klikken - zelfs als er in 36 punts letters knipperend gevraagd word of ze echt dit virus (!) willen installeren - zal veel zinloos zijn.

Eigenlijk zou er een soort 'rijbewijs' moeten zijn - mensen moeten eerst die halen, voordat ze los op internet mogen.

En een ander ding - zolang er nog steeds hosting bedrijven zijn die spam lekker toelaten (zelfs de gerenommeerden zoals Rackspace) zal ook spam en dus virussen steeds maar weer op je afgestuurd worden.

Al denk ik dat het met echte virussen wel gedaan is, maar dat het meer richting phishing etc. gaat - omdat dat gewoon lucratiever is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door olaf79 »

Een goed pakket beveiligt ook tegen spam en fishing. Zelfs al open je een bestand met virus, een goede beveiliger grijpt dan direct in en blokkeert installatie of uitvoering van het bestand.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door Guardian72 »

olaf79 schreef:Een goed pakket beveiligt ook tegen spam en fishing. Zelfs al open je een bestand met virus, een goede beveiliger grijpt dan direct in en blokkeert installatie of uitvoering van het bestand.
Dan is de conclusie: Geen goede pakketten !
Want antivirus blijft per definitie achter de feite aanlopen, en als je blind vertrouwt op "hulpmiddelen" (en dus gezond verstand uitschakelt) dan loop je net zoveel risico als zonder pakket.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Internet Security

Ongelezen bericht door eleven »

Guardian72 schreef:
olaf79 schreef:Een goed pakket beveiligt ook tegen spam en fishing. Zelfs al open je een bestand met virus, een goede beveiliger grijpt dan direct in en blokkeert installatie of uitvoering van het bestand.
Dan is de conclusie: Geen goede pakketten !
Want antivirus blijft per definitie achter de feite aanlopen, en als je blind vertrouwt op "hulpmiddelen" (en dus gezond verstand uitschakelt) dan loop je net zoveel risico als zonder pakket.
Is nog nooit anders geweest, want dan alleen kan een virusbestrijder zijn program aan passen.


Gesloten