LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet van NLE

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Rene Haak
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2016 18:51

Internet van NLE

Ongelezen bericht door Rene Haak »

NLE adverteert op hun site met een goedkoop abbonnement voor Internet en TV . 29.95 per maand. Op zich een mooie prijs. Ik heb eind november gebruik gemaakt van hun aanbieding. Echter de opleverdatum van Internet en TV was gesteld op 31-12-2016 opzich al een lange periode . Begin December ontving ik een mail waarin werd medegedeeld dat er op 6 december 29.95 afgeschreven zou worden en dat ik binnen 14 dagen kon gaan genieten van Internet en TV via NLE... de afschrijving van het bedrag ging goed.... de aansluiting kon ik dus rond 20 december verwachten.... afgelopen week ontving ik een mail van NLE dat ze de datum van 31-12-2016 niet zouden gaan halen en dat ik op de hoogte zou worden gehouden wanneer het dan wel zal plaatsvinden. Dus leveren ze niet op de 20e zoals beloofd in de mail, niet op de 31e zoals bij overeenkomst was toegezegd, ze weten gewoon niet wanneer wel....
Ik heb ze dat in een mail gevraagd en ze kunnen geen datum noemen. Ik vind me daardoor niet gehouden aan de overeenkomst omdat met niet levert volgens afspraak. Ik maak dan ook gebruik van het recht om binnen 14 dagen (bedenktijd) het contract op te zeggen.... Maar niet volgens de regels van NLE zelf.... die stellen dat de dag van de overeenkomst geldt als ingangsdatum van de bedenktijd, terwijl iedere andere leverancier stelt dat de bedenktijd ingaat als het produkt of dienst wordt geleverd... En aagezien er nog niets is geleverd, geen dienst of produkt, vind ik dat de overeenkomst vervalt. Wie kan mij hierbij adviseren?

evert1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2016 23:23

Re: Internet van NLE

Ongelezen bericht door evert1957 »

Kan je geen hulp geven, maar hier ook hetzelfde verhaal.
En als je op het forum van RLe gaat kijken nog velen (HEEL VEEL) met ons.
Is geen uitzondering maar standaard.
Mooi onderwerp voor een uitzending want het is ronduit schofterig wat men presteert... of beter gezegd NIET presteert

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Internet van NLE

Ongelezen bericht door kweenie »

De twee weken bedenktijd uit de wet koop op afstand geldt bij diensten vanaf het moment van afsluiten. Dat is ook logisch: de dienstverlener zal in het algemeen juist die twee weken afwachten voordat hij de dienst zal leveren, om er zeker van te zijn dat je die direct wilt afnemen. Hierin staat NLE dus in zijn recht.

Als ze de diensten niet leveren, dan zul je ze dus om andere redenen het contract moeten ontbinden. Bijvoorbeeld door ze in gebreke te stellen. Geef ze daarvoor schriftelijk een bepaalde, realistische, termijn waarbinnen ze het moeten oplossen (bv 2 weken).

Gesloten