LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] InternetPlusBellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
L. Ketting
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2006 19:44

InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door L. Ketting »

Geplaatst op 26 Nov 2006 14:25 door L. Ketting


--------------------------------------------------------------------------------

Sedert mei 2006 heb ik IBP van KPN en het werkt als een trein.
Ik heb mij toen aangemeld bij een actie en in de wervingsfolder, hun bevestiging en monteursrapport (ik heb een monteur gevraagd voor installatie) kan ik alleen maar lezen dat installatie toen gratis was (Is nu niet meer zo).
Desondanks krijg ik nu toch een brief van de welbekende Hr. Buitelaar, dat ik nu alsnog die monteurskosten moet betalen.

Zijn er meer die na zoveel tijd alsnog negatief verrast werden?

lustoord
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2006 15:13

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door lustoord »

hh

Caboro
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 sep 2006 14:28

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Caboro »

Goed te horen dat er toch iemand is die het goed vind werken alleen balen van die monteurskosten.

pas maar op voor ene jaywalker die gaat zeggen dat het je eigen schuld is contract niet gelezen bla bla.

Ik hoop dat het goed komt ik moet nu inderdaad 50 euro betalen voor een monteur

lustoord
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2006 15:13

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door lustoord »

heb nog twee vrienden waarbij het ook goed werkt.
heb het nu +1 jaar en het werkt perfect. :D

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k heb nu een half jaar internet plus bellen van Het Net en het bevalt me prima! Snelle verbinding en het werkt storingsvrij...

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Mickey D »

Ik hoorde ook van de tweede storingsmonteur (ik heb het al een maandje...) dat het op bepaalde lokaties wel goed werkt....

Helaas, niet bij mij, en de aard van de storing is zo geheim, dat ook de KPN niet schijnt te weten waar het aan ligt. Volgens degene die de box komt vervangen ligt het in ieder geval niet daaraan (dus box niet vervangen), volgens degene die de bekabeling doormeet ligt het niet daaraan, volgens degene die de software in mijn experiabox kan vervangen/aanpassen ligt het ook niet daaraan. Maar waar zij en ik het allemaal over eens zijn, is dat het niet goed werkt bij mij! En iedereen verwijst mij naar een andere afdeling die het zou moeten oplossen. De weg tussen kastje en muur is in deze maand aardig door mij uitgesleten. Ik begin al bang te worden dat ik voor reparatie van deze overmatige slijtage zal moeten gaan betalen...

Maar als troost kreeg ik dus vorige week te horen dat er adressen schijnen te zijn waar het wèl goed werkt! Fijn..., nu bij mij nog!

henk138
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:44

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door henk138 »

Sinds februari aangesloten op IPB. Vanaf de eerste dag werkte de telefonie niet goed. Eindeloos bellen met KPN. Dan ligt het aan mij, dan weer aan Planet. Laatste bericht is dat de fout wordt veroorzaakt door Siemens ( geen juiste firmware in de experiabox). Brieven die beantwoord worden. Beloftes worden nagekomen. Je wordt nooit terug gebeld (kennelijk werkt hun telefoon net zo beroerd als die van mij. Honderden KPNérs gebeld. Niemand weet, wil of doet er wat aan. Consumentenbond zit aan de tafel met KPN volgens een emailbericht van gisteren. Binnen 2 weken komt KPN met een regeling voor de klagers als de klacht wordt erkend (?). KPN medewerkers weten er niks van (zeggen ze). KPN is een bedrijf geworden waar de in en externe communicatie erg zwak is. Vier maanden geleden verzocht om IPB ongedaan te maken en terugkeren naar de oude situatie. Heden de afdeling facturering gebeld. Wist ook van niks. Verzocht de automatische incasso in te trekken. Kan KPN niet was het antwoord. Ik geen baas meer over de eigen rekening? Het moet niet gekker worden! Postbank verzocht een blokkade aan te brengen om verdere incasso te voorkomen. Ik denk dat ik binnen een week een reactie van KPN kan verwachten. En verhaal halen bij Primafoon en het hoofdkantoor in Amsterdam heeft geen zin. Ze zijn te beroerd om je te woord te staan. Ik moet maar bellen met 0800-0407. Kan je drie kwartier in de wacht staan om iemand te spreken te krijgen die zelf niet begrijpt dat hij niet wijs is. Weet zo'n snotneus veel......

Van het werk vernomen van een medewerker dat het inmiddels een bende is binnen de organisatie is.

eksoj
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2005 10:21

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door eksoj »

Ik ben bijna van UPC af, wat een ellende en een drama, maffia vind ik het. Ik ben uiterst tevreden over KPN, alles doet het telefoon, internet, fax, nummerweergave, alles lekker stabiel. Het enige is dat er met de rekening wat mis is gegaan, maar dat lijkt nu ook goed te gaan.
De helpdesk heb ik daarvoor nodig gehad en dat ging ook niet goed, zelfde incompetentie als bij upc.
Ik begrijp ook dat het bij andere mensen helemaal verkeerd kan gaan en dat zij ontevreden zijn. Maar wat mij betreft NOOIT meer UPC, geef maar maar KPN.

AZevenhuizen
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2006 12:05

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door AZevenhuizen »

Ik moet idd toegeven dat als KPN eenmaal werkt het ook feiloos is, maar voordat he........
En dan de administratie en klachtenservice van ze. Drama.

Arno

henk138
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:44

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door henk138 »

Trieste zaak. Je kan nergens terecht met je klachten. ook niet bij de overheid. Die vond het nodig dat er verzelfstandigd moest worden. Daar sta je dan......

:lol:

e.r.nijman
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2006 20:01

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door e.r.nijman »

aangezien ik geen vaste telefoon had en dit wilde maar ook internet, heb ik kpn gebeld om te vragen wat mijn opties waren.
de zeer aardige man die mij hielp vertelde mij dat een vaste telefoon aansluiting en ADSL wel goed waren. kosten hiervoor ongeveer 80 euro per maand.
ik heb hierop toegezegd, maar nog geen minuut na dat ik had opgehangen vertelde een kolega die het hele verhaal had gehoord dat er ook internetplusbellen bestond dat relatief veel goedkoper is.
ik heb hierop KPN binnen vijf minuten terug gebeld om meer info te vragen over internetplusbellen en te vragen waarom dit niet als optie in mijn eerdere gesprek naar voren is gebracht.
De dame die ik aan te telefoon kreeg was hierover zeer verbaast, wat mij achteraf niet meer vreemd voor komt.
Ik heb de optie besproken en gezegd dat ik de vijf minuten eerder besproken vaste lijn en ADSL wilde laten vervallen voor een internetplusbellen abonnement, welke door de aardige dame binnen twee weken werkend en in orde zou zijn.
(waar alle allende mee begon).
Aangezien ik volgens KPN eerst ADSL en vaste telefoon had aangevraagd, (let op tussen de twee telefoontjes zat nog geen vijf minuten!)
kreeg ik dus binnen twee dagen een brief thuis dat ik ADSL had aangevraagd en niet binnen de gestelde periode had geannuleerd en dat ik dus aan en afsluitkosten moest betalen??? (wie zegt dat KPN niet snel kan zijn?)
dus ik in de telefoon geklommen en het hele verhaal uitgelegd aan de man aan de andere kant van 09000244.
deze verzekerde mij dat het geen probleem was en dat die rekening teniet gedaan zou worden.
in mijn nieuwschierigheid informeerde ik gelijk naar de status van mijn internetplusbellen verbinding,aangezien ik ook al problemen ondervond met mijn kpn digitale tv aansluiting.
De man kon niet geloven dat iemand gezegd zou hebben dat ik binnen 2 weken aangesloten zou worden. aangezien dit minimaal 4 weken zou duren. en dat het bij mij langer zou duren omdat er een ADSL aansluiting gereedgemaakt werd of was en er geen twee aansluitingen op een adres konden voorkomen.
dit zou dus een lang staartje krijgen.
na bijna 3 maanden en een heleboel telefoontjes, waarbij ik bij het laatste telefoontje al had aangegeven dat ik zou gaan verhuizen kwam mij experia box precies op de dag van verhuizing binnen.waardoor ik deze niet kon activeren. wat het volgende probleem opleverde, mijn verhuizing van de experiabox en of aansluiting kon geen doorgang vinden aangezien ik de experiabox niet had geactiveerd.
ik ben nu ongeveer een half jaar verder, waarbij ik de laatste 2 maanden probeer nadat eindelijk mijn internet en telefoon werkt op het nieuwe adres "mijn KPN" te kunnen gebruiken waarbij ik mijn rekening online kan bekijken en alle opties kan gebruiken.
ik ben nu een heleboel mobiele telefoonkosten en gewone telefoonkosten en ongeveer 7 e-mails verder welke beantwoord worden door alle personen die dat maar willen of daar maar zin in hebben of gedwongen worden beantwoord met "het is in behandeling nog even geduld" en uw internetplusbellen is gereed en zou moeten werken, ik denk dat ik na 2 maanden in behandeling te zijn en 1369 ongeveer 55 keer gebeld te hebben wel even genoeg geduld gehad te hebben.op dit moment zit ik al 4 UUR aan de telefoon en wordt van de ene afdeling naar de afdeling verbonden, waarbij iedereen zegt we mailen de afdeling die er over gaat en u word gebeld, als ik voor elke keer dat ik dit antwoord van KPN heb gekregen en niet gebeld wordt in de afgelopen 6 maanden 10 eurocent zou krijgen kon ik nu al stoppen met werken.
en ja ik hou nog steeds vol.... want ooit zal het toch moeten gaan werken???
nog meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt of nog steeds meemaken????

henk138
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:44

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door henk138 »

Gewoon even de afdeling facturen bellen. Ik mocht de laatste ic terug boeken en de volgende op 13 december nogmaals.
Ik hoef niet meer te betalen zolang de rotzooi duurt.
Over twee weken wordt ik terug geplaatst naar de oude sitatie zoals die was voor februari dit jaar: ADSL en analoog bellen. Daarna ga ik naar een andere provider en is KPN exit. Dag KPN!

Laleo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 11:20

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Laleo »

Tjonge en wij dachten dat het bij ons lag haha. Sinds april dit jaar 2006 hebben wij internetplusbellen van de KPN en het is een groot drama. Ondertussen zijn we al zeker 50 telefoontjes verder van gemiddeld een uur in de wacht, 10 eurocent per minuut en dan nog eens van het kastje naar de muur gestuurd worden, we hebben alle afdelingen meerdere keren al gehad,maar niemand heeft een antwoord/oplossing voor het probleem. :evil:
*Bij ons valt tijdens een gesprek bv de verbinding ineens weg of we zijn continu in gesprek terwijl er niet gebeld wordt door ons.
*Er worden idioot hoge rekeningen gestuurd maar ik heb onbeperkt bellen naar vaste nummers in NL erbij genomen.
*Af en toe is er gewoon helemaal geen internet verbinding wat we ook doen.
* We hebben maar 1 telefoon aangesloten op de Experiabox maar dat ding geeft 2 telefoons aan, tel.1 brandt als we bellen en tel.2 knippert als er niet gebeld wordt ! Notabene kwam KPN er zelf mee dat dit niet klopt maar ze doen er niks aan.
* Nog altijd kan ik me niet aanmelden voor de online rekening, als ik het service nummer daarvoor bel krijg ik te horen dat deze service niet beschikbaar is op deze lijn. En ook hier heeft KPN geen oplossing voor !
* En tot slot doet sinds vandaag ineens de Giga usb adapter het niet meer, is niet eens meer in de computer te vinden terwijl de laptop het wel gewoon doet.

Kortom KPN sluit je aan.................nou bij ons niet en ik heb het ook helemaal gehad met dat bedrijf, ze helpen je op geen enkele manier en zelfs als de boel het niet goed of helemaal niet doet blijven ze wel incasseren terwijl die bedragen niet eens kloppen!!!!
In april loopt het contract af en dan is bij ons KPN EXIT !!!!!! :twisted:

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door lammertc »

Dit is het laatste (hopelijk) wat ik aan KPN hoef te schrijven:

Hierbij verzoek ik u mijn rekening te crediteren voor een bedrag van 70 euro, zijnde de extra telefoonkosten welke ik heb moeten maken in de laatste vier maanden door de herhaalde storingen op mijn ipb aansluiting. voor een verslag hiervan zie http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm
Omdat ik mijn abonnement per 1/1/2007 heb opgezegd kunt u dit bedrag waarschijnlijk niet meer verrekenen met de lopende facturen.
Ik hoop dat KPN mijn klacht nu adequaat zal afwerken.
Evt telefonisch contact via 064xxxxxxxxx

Bij voorbaat dank

twinkeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2005 18:45

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wij hebben nu bijna een jaar IPB en het werkt al vanaf het begin uitstekend en zonder klachten of storingen. Alle 3 de bestaande telefoons in huis bleven hun werk doen en tevens hebben wij 3 pc's op de experiabox draaien en ook die werken prima. Ik heb alles zelf aangesloten en in het afgelopen jaar meerdere keren na formatteren pc alles opnieuw geinstaleerd en dit alles zonder problemen!

Heel vervelend natuurlijk dat het bij sommige mensen niet goed gaat, maar feit is dat je wel altijd de paar mensen hoort waar het mis bij gaat maar weinig hoort van de honderdduizenden mensen bij wie het wél naar volle tevredenheid draait, laat staan dat ze bij Radar in de uitzending naast de klagers óók hun (positieve) zegje mogen doen!

Uiteraard heb ik geen ervaring wat betreft de klachtenafhandeling omdat ik nog nooit klachten heb gehad, dit even ter verduidelijking.

Sterkte voor de personen met klachten.

Gr MS te A'dam

S.Hamerlinck
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2006 11:04

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door S.Hamerlinck »

Sinds april 2006 heb ik internetplus van KPN. In het begin had ik regelmatig problemen met de telefonie. Nadat ik een klacht hierover had ingediend werd ik door KPN gebeld. Er kwam een monteur bij mij thuis die de splitter heeft verwijderd maar het probleem was niet verholpen. Daarna had ik regelmatig contact met de storingsdienst van KPN en ben steeds vriendelijk en correct te woord gestaan door de medewerkers van KPN. Ik had de indruk dat men moeite deed voor mij.
Toen in augustus het probleem bleef terug keren (het probleem was dat mijn telefoonlijn regelmatig dood was) heb ik weer contact gezocht zowel telefonisch als schriftelijk. Hierop werd ik weer gebeld door KPN en kreeg de toezegging dat er weer een monteur zou komen, de datum werd mij ook doorgegeven. De monteur is geweest en heeft een nieuw modem geplaatst. Sindsdien heb ik eenmaal een telefoonstoring gehad die de andere dag was verholpen.
Tot op heden kan ik alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben over internetplus. Met de internetverbinding zowel draadloos als vast heb ik nog nooit problemen gehad.
Ik heb van KPN twee maanden abonnementsgeld terug gehad vanwege het ongemak.
Ik ben inmiddels een zeer tevreden klant van KPN over internetplus. Ik ben altijd erg vriendelijk en begripvol ben behandeld.
Overigens heb ik altijd gebeld met het gratis storingsnummer van KPN
0800-0407 dit nummer kun je ook met je mobiel bellen.

Johan81
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:15

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door Johan81 »

Ik denk er over om ook internet+ bellen te nemen in combinatie met digitale TV van KPN.
Afgelopen zaterdag bij de primafoon wezen vragen: kreeg ik als antwoord dat het ong 4 weken duurt voor de hele aanvraag en levering ronds is mbt Internet+ bellen.

Na vanavond de uitzending gezien te hebben, heb ik toch wel zoiets, moet ik hier nu echt aan gaan beginnnen.

Mijn schoonouders hebben in juni van dit jaar ook internet+ bellen aangevraagd, na een aantal weken gebeld, bleek de aanvraag niet goed verwerkt te zijn, ze konden wel weer een nieuwe aanvraag indienen :shock:
Toen maar naar de primafoon gegaan, daar hebben ze de boel uitgezocht, en in september is toen de boel aangesloten.
Tot opheden geen problemen met werking van apparatuur.

mark1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:00

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door mark1959 »

In januari 2007 gaat KPN Mine TV op de markt zeten, ik heb het gezien bij een vriend het ziet er heel erg goed uit.
Digitaal en een mooi helder beeld, het zappen gaat iets traag maar dat schijnt bij digitale TV zo te horen.
Het is een Setupbox achter een ADSL modem en die setupbox zit met een scart aansluiting op je tv. Er zit ook een Hardeschijf in waarmee je kunt opnemen en in de tijd terug TV kunt kijken dus even een pilsje pakken is geen probleem je zet hem gewoon even op pauze (live) het later door spoelen als de reclame komt is wel lachen.
Ook kun je er film mee streamen voor 3 Euro kun je uit een helebel titels kiezen en direct kijken.
Nee als het bij ons mogelijk is wil ik het gelijk hebben.....

mark1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:00

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door mark1959 »

Ik heb ipb van KPN al 8 maanden en het doet het gewoon hoor!
Soms na het downloaden met limewire moet ik even het moden herstarten maar dat is ook het enige!

L. de Groot
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:16

Re: InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door L. de Groot »

Ik heb al enige tijd telefonie + internet via tiscali, en ik moet zeggen tot mijn volle tevredenheid. Ik wil bij deze absoluut geen reklame maken voor tiscali, alhoewel ik me afvraag waarom er zoveel mensen zijn die zo nodig via KPN deze diensten willen gebruiken als er, zoals al langere tijd bekend, heel veel storingen zijn. Gerust kan ik stellen dat ik tot op heden nog nooit problemen gehad heb. Ook telefonie loopt prima. De mensen waar ik mee bel horen geen ruis o.i.d. op de lijn. Wat betreft de helpdesk (welkeik nog niet nodig gehad heb), schijnt het zo te zijn dat de wachttijden acceptabel zijn. Dit heb ik van horen zeggen.

Gesloten