Internetsnelheid omhoog

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Btabant1957
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2020 21:26

Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Btabant1957 »

Jawel het is weer zover. Menig klant van Ziggo heeft een mailtje gekregen dat de internetsnelheid omhoog gaat. YES nog sneller internet. Wat ze vergeten erbij te zeggen is dat dit de internetsnelheid bij de server is. Voordat het bij jou op de modem zit zijn er vele HuB’s en verdeelunits die voor vertraging zorgen of deze snelheid niet aan kunnen. Gevolg je krijgt gewoon de internetsnelheid welke door de traagste HUB kan worden doorgegeven.

De enigste zekerheid die men heeft is dat per 01 july de prijzen van Ziggo wederom omhoog gaan en de service weer minder zal worden.

Of ben ik de enigste die dit ervaart?
En ja zo gaat het ook bij KPN en al die andere, terwijl internet gratis beschikbaar hoort te zijn, want zo is het wel uitgerold over de wereld. Ook hier graait het grote geld dus rustig door.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door angel1978 »

Topic van Radar Hierover niet gelezen zeker?
Bijna alle klanten meten en ervaren dat de beloofde snelheidsverhoging gewoon wordt gehaald. Ook hier haal ik bijna de maximale snelheid mogelijk.

Heb je enig bewijs van je claims die je doet?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gratis internet willen we allemaal wel. Wanneer Ziggo voor u te duur is, kunt u overstappen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Heerlijk toch dat we voor relatief weinig geld lekker op internet kunnen klagen over internetproviders. Als ze de snelheid niet verhogen klagen we omdat ze de snelheid niet verhogen. Als ze meer gaan leveren gaan we klagen want dan zullen ze wel weer meer geld gaan vragen.

Ik neem aan dat TS ieder jaar de CAO loonsverhoging van zijn werkgever netjes afwijst en teruggeeft. Je wilt toch niet dat je klanten meer moeten gaan betalen omdat de prijzen stijgen.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Cro »

Wat een complete onzin trouwens over servers en hubs.
Het ontgaat me ook waarom Internet gratis zou moeten zijn.

Ik denk inderdaad dat je de enige bent die dit ervaart, de hele openings post strookt niet met de werkelijkheid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat spreekwoord is hier niet van toepassing.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Btabant1957 schreef:
17 apr 2021 09:02
Wat ze vergeten erbij te zeggen is dat dit de internetsnelheid bij de server is.
Het is de snelheid tot jouw modem. Dat jij daarna via Wifi verbinding bijvoorbeeld heeft invloed, maar ook je eigen netwerk en kabels.
Btabant1957 schreef:
17 apr 2021 09:02
Voordat het bij jou op de modem zit zijn er vele HuB’s en verdeelunits die voor vertraging zorgen of deze snelheid niet aan kunnen. Gevolg je krijgt gewoon de internetsnelheid welke door de traagste HUB kan worden doorgegeven.
Onzin, binnen het Ziggo netwerk zelf zul je altijd die snelheid bereiken. Zoveel hubs zijn er tussen jouw modem en het Ziggo netwerk niet, in de praktijk veelal straatkast > regiocentrale > datacentrum en daarna ga je via core routers het grote internet op.

Buiten de verantwoordelijkheid om van Ziggo heb je het grote boze internet en daar kunnen routes vertraging opleveren. Als er bijvoorbeeld van een populaire game en update komt van 20GB en iedereen gaat die downloaden dan zul jij niet de maximale snelheid halen, dit staat compleet los van Ziggo maar komt gewoon omdat het druk is. Ook op langere afstanden of vreemde landen ervaar je dit.

Een simpele vergelijking is auto rijden. Als jij alleen van punt A naar B gaat dan heb je geen files op de snelweg, als half Nederland ook naar B gaat wordt het erg druk en is de kans op files erg groot en ben je er dus niet zo snel.

Download snelheden van 200Mbit/s voor het bezoeken van websites is sowieso zinloos de snelheid winst is minimaal. Ook weer vergelijkbaar met auto's stel je gaat van A naar B en dit is 100m effectief. Dan kun je wel met 200km/u rijden naar punt B maar die auto die 40km/u gaat is er vrijwel net zo snel. Hogere snelheden hebben dus enkel effect als je grote bestanden gaat downloaden.

Netflix heeft voor videstreams 15Mbit/s nodig of je nu 40Mbit/s hebt of 500Mbit/s er gaat niet meer door de lijn, wel heeft degene met 500Mbit/s nog veel ruimte over voor andere zaken.

Lapsang
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Lapsang »

Nog nooit had ik een internetsnelheid hoger dan 13 Mbps en nog nooit ervaarde ik hiermee een serieus probleem.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door D34M0N »

Btabant1957 schreef:
17 apr 2021 09:02
Of ben ik de enigste die dit ervaart?
En ja zo gaat het ook bij KPN en al die andere, terwijl internet gratis beschikbaar hoort te zijn, want zo is het wel uitgerold over de wereld. Ook hier graait het grote geld dus rustig door.
Ik zou aanraden om naar een land als Cuba of Noord-Korea te emigreren, daar is alles gratis/goedkoop (voor inwoners).

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lapsang schreef:
17 apr 2021 10:58
Nog nooit had ik een internetsnelheid hoger dan 13 Mbps en nog nooit ervaarde ik hiermee een serieus probleem.
Ik dus wel. Dat is gewoon puur afhankelijk van de behoeftes die je hebt. Ik merk heel duidelijk het verschil tussen gamen met glasvezel en toen ik nog mijn ouders via de koperen lijn aan het gamen was.

Niet alleen speelt het vlotter, de online verbindingen gaan sneller en er is echt nooit verlies van snelheid. Het is gewoon een stuk constanter en dus ideaal voor gaming.

Lapsang
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Lapsang »

Natuurlijk Nijogeth,

Wat u zegt is vanzelfsprekend.

Je kunt van alles en nog wat willen met het internet.

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Shainora »

Hier gewoon gehad en word ook gehaald ruim zelfs zou naar 75 mbps gaan zit meestal rond de 80 nu met uitschieters naar 85.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lapsang schreef:
17 apr 2021 10:58
Nog nooit had ik een internetsnelheid hoger dan 13 Mbps en nog nooit ervaarde ik hiermee een serieus probleem.
Als je alleen maar emailt en op dit forum zegt dat 13Mbps snel genoeg is kan dat natuurlijk. Maar er zijn ook mensen die andere dingen doen. Als je een gezin hebt waarvan een paar kinderen thuis online onderwijs krijgen en iedereen zijn eigen netflix en youtube content bekijkt ga je het echt niet redden met 13Mbps.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

D34M0N schreef:
17 apr 2021 11:13
Btabant1957 schreef:
17 apr 2021 09:02
Of ben ik de enigste die dit ervaart?
En ja zo gaat het ook bij KPN en al die andere, terwijl internet gratis beschikbaar hoort te zijn, want zo is het wel uitgerold over de wereld. Ook hier graait het grote geld dus rustig door.
Ik zou aanraden om naar een land als Cuba of Noord-Korea te emigreren, daar is alles gratis/goedkoop (voor inwoners).
Internet is in Cuba heel erg duur voor burgers. Je moet dan een kaartje kopen voor omgerekend 1 a 2 euro waar je dan een uurtje WIFI toegang hebt rondom het plaatselijke postkantoor. Het is daar pas te betalen voor de gewone burgers via de alternatieve kanalen (vaak via postkantoormedewerkers die op slinkse wijze de vouchers meenemen). Dus TS boft maar dat hij in een markteconomie woont waar we onbeperkt internettoegang voor niet zo heel veel geld hebben.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lapsang schreef:
17 apr 2021 12:36
Natuurlijk Nijogeth,

Wat u zegt is vanzelfsprekend.

Je kunt van alles en nog wat willen met het internet.
Heeft niet alleen met willen te maken, maar ook met moeten. Onderwijs via Teams vereist een behoorlijke bandbreedte als je alles goed wilt kunnen volgen. En als papa en mama dan ook nog eens thuis Teams of Webex meetings hebben dan moet je best wel een snelle verbinding hebben.

Lapsang
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Lapsang »

U heeft gelijk PeterPeters1966 waar het gaat om internetvereisten voor gezinnen in Coronatijden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door kweenie »

PeterPeters1966 schreef:
17 apr 2021 13:14
Lapsang schreef:
17 apr 2021 12:36
Natuurlijk Nijogeth,

Wat u zegt is vanzelfsprekend.

Je kunt van alles en nog wat willen met het internet.
Heeft niet alleen met willen te maken, maar ook met moeten. Onderwijs via Teams vereist een behoorlijke bandbreedte als je alles goed wilt kunnen volgen. En als papa en mama dan ook nog eens thuis Teams of Webex meetings hebben dan moet je best wel een snelle verbinding hebben.
voor teams heb je helemaal niet zo'n extreme bandbreedte nodig. Met het goedkoopste Ziggo abonnement kun je nog steeds met een aantal mensen tegelijk een teams-vergadering volgen.

Het probleem zit vaak eerder in de wifi, dus in je eigen netwerk. Wat dat betreft heeft TS wel gelijk: je internet is zo traag als de zwakste schakel. Maar die schakel zit niet bij Ziggo. Die schakel zit vaak in je thuisnetwerk of bij de server van de internetsite die je wilt bereiken.

gast007
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:58

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door gast007 »

Prima, hier ook van 25 naar 40 Mbps.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
17 apr 2021 09:07
Topic van Radar Hierover niet gelezen zeker?
Als je nu de link erbij had gezet ... alsjeblieft: Maakt Ziggo belofte waar? Laat het ons weten

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Internetsnelheid omhoog

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een onzin-topic. De beloofde snelheid wordt gewoon geleverd. Tegen dezelfde prijs als voorheen.

Gesloten