LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] izeplay

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
frdeheer
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2015 11:55

izeplay

Ongelezen bericht door frdeheer »

Vandaag kreeg ik een sms dat ik mij geabonneerd zou hebben bij Izeplay.
Deze dienst zou onbeperkt online games aanbieden en kost 5 euro per week die via je provider word geïncasseerd. Ik ben me echter van geen kwaad bewust en had nog nooit eerder van Izeplay gehoord. Gelukkig wordt er in dezelfde sms een link meegestuurd van payinfo .nl zodat je dit direct weer kan opzeggen.
Tijdens een telefoontje met de KPN werd mij verteld dat dit steeds vaker voorkomt en dat de KPN daar zelf niets aan kan doen en dus ook niet de 5 euro terugstort. Deze praktijken blijken dus niet verboden te zijn terwijl dit naar mijn mening stinkt naar de misdaad.
Op internet vind je steeds meer over Izeplay, het wordt dus de hoogste tijd dat dit een halt wordt toegeroepen.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 nov 2015 12:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door Forummoderatie

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: izeplay

Ongelezen bericht door Barre Barry »

frdeheer schreef: Op internet vind je steeds meer over Izeplay, het wordt dus de hoogste tijd dat dit een halt wordt toegeroepen.
Hoe ga je dat doen?

frdeheer
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2015 11:55

Re: izeplay

Ongelezen bericht door frdeheer »

Blijkbaar is het dus mogelijk dat je je met een simpele muisklik, al of niet bewust, abonneert op een betaaldienst. Dat kan dus ook gebeuren als bijvoorbeeld je kinderen met je telefoon spelen. Hier wordt naar mijn mening willens en wetens misbruik van gemaakt. Het schijnt niet strafbaar te zijn maar dubieus vind ik het wel. Als hier maar flink over gepost/gechat/geschreven/gemeld wordt dan wordt hier hopelijk wat aan gedaan. Misschien tegen beter weten in maar zomaar accepteren dat dit gebeurd lijkt me ook geen goed idee.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: izeplay

Ongelezen bericht door Barre Barry »

frdeheer schreef:Blijkbaar is het dus mogelijk dat je je met een simpele muisklik, al of niet bewust, abonneert op een betaaldienst. Dat kan dus ook gebeuren als bijvoorbeeld je kinderen met je telefoon spelen. Hier wordt naar mijn mening willens en wetens misbruik van gemaakt. Het schijnt niet strafbaar te zijn maar dubieus vind ik het wel. Als hier maar flink over gepost/gechat/geschreven/gemeld wordt dan wordt hier hopelijk wat aan gedaan. Misschien tegen beter weten in maar zomaar accepteren dat dit gebeurd lijkt me ook geen goed idee.
Wat zou er dan aan gedaan moeten worden? Het is al jaren bekend en is niet strafbaar.

Verbied je kinderen maar om met je telefoon te spelen.

dpvm76
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2007 13:46

Re: izeplay

Ongelezen bericht door dpvm76 »

Ik ben benieuwd welk mobiel toestel deze mensen hebben. Want het is bij mij nu ook gebeurd maar wel heel toevallig nadat ik mijn Samsung S6 in gebruik heb genomen. Hiervoor heb ik de Samsung S4 gehad en heb ik dit gedonder niet gehad.

Ik laat mijn zoon niet op mijn mobiel maar deel mijn internet wel zodat hij de TAB kan gebruiken. Hier kijkt hij naar Horizon, Netflix en doet spelletjes die uit de playstore komen.

Het blijven maffia praktijken dit soort dingen dat het via je telefoon provider geïncasseerd kan worden.
Je gaat een betalingsverplichting aan zonder kleine lettertjes heel apart.

Marv!
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2015 00:16

Re: izeplay

Ongelezen bericht door Marv! »

Ik heb hier ook last van gehad, heeft mij €30,00 gekost! Ik ben er wel achter hoe dit is gekomen!

Ik gebruik de Galaxy S5 in combinatie met een Gear Fit smartwatch. Ik hoef dus alleen over het vergrendelscherm te swipen om mijn telefoon te unlocken. In mijn broekzak wordt er dus onbedoeld "geklikt" op de accuweather widget en doordat daarna op een reclamebanner wordt "geklikt" start je abonnement van €5,00 per week! Dit gebeurt trouwens alleen als je aangemeld bent via mobiel internet, want dan wordt blijkbaar meteen via je provider je nummer meegezonden! Via wifi komen er andere banners omdat ze het dan niet lukt om direct geld van je te stelen.

Ik heb een andere (betaalde) klok widget genomen die geen geld van je steelt. Hieronder een stappenplan hoe ik steeds werd aangemeld bij deze dieven!
Foto's zijn te groot, dus maar linkjes naar de foto's
http://i60.tinypic.com/11j7p0w.png
http://i62.tinypic.com/30caayx.png
http://i58.tinypic.com/vf5mp.png
http://i61.tinypic.com/2zi8x8i.png
http://i60.tinypic.com/2jbn090.png

Le0niieh
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2015 12:31

Re: izeplay

Ongelezen bericht door Le0niieh »

Mijn vriend heeft precies het zelfde probleem. Sinds mei zit hij vast aan een abonnement van Izeplay via Vodafone. We zijn hier achter gekomen d.m.v. een hoge telefoon rekening. Aangezien hij onbeperkt bellen en smsen heeft, zou het dus aan zijn internet moeten liggen, maar zover wij ons konden herinneren was hij niet over zijn internetbundel heen gegaan. Toen hebben we besloten om te bellen met Vodafone. Vodafone vertelde ons hierbij het een bekend probleem is en ons verder niet kon helpen dan alleen de link te geven waarop we ons moesten afmelden. Dit is de website van payinfo.nl. Hier moest mijn vriend de bundel stopzetten en blokkeren, verder kon hij nog een klachten formulier invullen om te kijken of hij het geld terug kon krijgen. Dat hebben we natuurlijk allemaal gedaan.

Alleen nu.. 1,5 maand verder... zitten we nog vast aan Izeplay, weer hoge telefoonrekening. Terwijl Izeplay is geblokkeerd blijven hun via Vodafone toch abonnement kosten rekenen. Vandaag heeft mijn vriend dus gebeld met Vodafone. Mijn vriend heeft ze duidelijk aangegeven dat hij dat abonnement heeft gestopt en dat hij niet langer gaat betalen voor een abonnement wat hij niet gebruikt en heeft stop gezet. Daarom maakt hij ook alleen het bedrag van de telefoon abonnement over, en het geld voor Izeplay niet. Vodafone vertelde mijn vriend: Meneer als u niet betaald kan uw telefoon abonnement geblokkeerd worden, wij moeten dat geld namelijk ook betalen aan Izeplay.

Mijn vriend was helemaal de kluts kwijt, hoe kan het zijn als het een bekend probleem is (niet alleen bij Vodafone) dat ze hieraan meewerken?

Sorry, hier moet wat aan gedaan worden, er is onderhand €65 euro naar toe gegaan, terwijl we de bundel stop hebben gezet, dit kan zo niet langer...! :roll: :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door Radar op 03 nov 2015 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door Forummoderatie

mafari
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2015 11:18

Re: izeplay

Ongelezen bericht door mafari »

Ja hier precies het zelfde. Ik ging al een tijdje over mijn telefoonrekening heen. Na bellen met de klantenservice kwam ik erachter dat IZEPLAY als 14 weken elke week €5,- van mijn telefoonrekening afschrijft. Nu heeft mijn provider de internetdienst blokkeerd. Nu zou ik natuurlijk wel graag de kosten willen verhalen... is dat mogelijk? Dit heeft mij namelijk wel €70,- gekost.

Syra27
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2015 19:32

Re: izeplay

Ongelezen bericht door Syra27 »

Mijn zoon blijkt sinds juni dit een abonnement bij izeplay te hebben.
T-mobile heeft sinds dien al €129,00 afgeschreven, heb met de klantenservice van t-mobile gebeld maar zeggen hier niets aan te kunnen doen.
Dit is gewoon pure oplichting.

HJWIT
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2016 23:25

Re: izeplay

Ongelezen bericht door HJWIT »

Ook ik heb sinds bijna een jaar een abonnement bij IZEPLAY (op een Vodafone abonnement) waar ik me niet bewust van was. Inmiddels heb ik 200 euro betaald voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb en die ik ook niet heb gebruikt. Het abonnement heb ik nu via payinfo.nl stopgezet en ik hoop dat het ook niet meer op mijn rekening verschijnt. Op de site van IZEPLAY kun je via een formulier een vraag stellen, maar dan moet je een vinkje voor akkoord aanklikken zonder dat duidelijk is waar je akkoord op geeft. Dat vertrouw ik bij deze club nu ook niet meer. Bellen kan alleen naar een 0800 nummer. Maandag toch maar proberen. En wellicht ga ik aangifte doen. Heeft iemand daar ervaring mee als het om zoiets gaat?

koenbart1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2016 13:01

Re: izeplay

Ongelezen bericht door koenbart1 »

Beste lezers,
Ik heb dezelfde ervaring als jullie beschrijven. In mijn ogen totaal onterechte afschrijving van bij elkaar €45,- door Izeplay. Heb wel mailcontact met dit bedrijf maar verwacht weinig medewerking en heb dit bovendien bij T-mobile gemeld. Schandalige praktijken natuurlijk.. Mocht er behoefte zijn om mijn ervaringen te gebruiken om dit tegen te gaan ben ik bereid hieraan mee te werken.
Mvg,
Koen Bart

Denie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2016 16:39

Re: izeplay

Ongelezen bericht door Denie »

Beste lezers,

Ook ik heb dezelfde ervaring. Ik schijn mij in een tijdsbestek van 3 dagen te hebben geabonneerd op Izeplay en Izetv. Tot nu toe 95 euro kwijt.
Ik verwijs ook even naar het forum-onderwerp "izetv".

leolindeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2017 13:45

Re: izeplay

Ongelezen bericht door leolindeman »

Beste lezers,

Ook ik ben onbewust "het slachtoffer" geworden van IZEPLAY.
Als ik voorgaande berichten lees, denk ik dat het tijd wordt hier toch iets aan te doen. Zuivere koffie is het in ieder geval niet.
"Radar", lijkt me een mooi item dit eens nader te onderzoeken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: izeplay

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Marv! schreef:Dit gebeurt trouwens alleen als je aangemeld bent via mobiel internet, want dan wordt blijkbaar meteen via je provider je nummer meegezonden! Via wifi komen er andere banners omdat ze het dan niet lukt om direct geld van je te stelen.
Via mobiel internet wordt je telefoonnummer niet meegezonden naar de website die je bezoekt. Theoretische ben je zelfs veel anoniemer omdat mobiel internet (dus geen wifi) via NAT verloopt en je dus een extern IP adres deelt met vele andere gebruikers. Bij Wifi is dit niet het geval hierbij is jouw IP adres echt aan de verbinding gelinked.

Ik betwijfel dan ook sterk dat het zo gaat als jij stelt. Je telefoon moeten unlocken, op de knop drukken van de website. Mobiele nummer invoeren en vinkje selecteren dat je akkoord bent. Lijkt mij sterk dat dit gebeurd.

laapsaap
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2017 23:44

Re: izeplay

Ongelezen bericht door laapsaap »

sylvesterb schreef: Via mobiel internet wordt je telefoonnummer niet meegezonden naar de website die je bezoekt. Theoretische ben je zelfs veel anoniemer omdat mobiel internet (dus geen wifi) via NAT verloopt en je dus een extern IP adres deelt met vele andere gebruikers. Bij Wifi is dit niet het geval hierbij is jouw IP adres echt aan de verbinding gelinked.

Ik betwijfel dan ook sterk dat het zo gaat als jij stelt. Je telefoon moeten unlocken, op de knop drukken van de website. Mobiele nummer invoeren en vinkje selecteren dat je akkoord bent. Lijkt mij sterk dat dit gebeurd.
Ik heb speciaal geregistreerd op dit forum om hierop te reageren. Ik kan je vertellen dat het dus wel is gebeurd dat het nummer automatisch is meegestuurd. Mijn zoontje van 24 maanden kan nog niet eens tot 5 tellen, laat staan mijn mobiele nummer invullen.

Gelukkig heb ik precies gezien hoe het gebeurde, hij zat op mijn mobiele telefoon (iphone7) en zat youtube te kijken. Hij wou een ander filmpje kiezen, maar drukte op een advertentie banner in de youtube app. Daar kwam hij op een retro-game site met SMS betaal dienst van 7.50 per week. Een paar rammen verder was hij geabbonneerd. Echter kreeg ik de bevestiging SMS 6 uur later met inderdaad een link naar payinfo waar ik kon bevestigen dat er een abonnement liep.

Ik ben werkzaam in de betaling industrie met een technische functie. Wat hier gebeurde is erg vreemd, 7.50EU kan me niet zoveel schelen. Wel dat er ergens een privacy lek is en dat het mogelijk is dat zoeen website een telefoon nummer kan bemachtigen. Ik weet niet of het een software fout is of safari autofill functionaliteit etc. Maar oplichting is erg, maar privacy lek nog veel erger.

Mocht ik meer informatie vinden, dan laat ik het wel even weten.

Maar mijn advies aan jullie is, log in op de site van je mobiele provider en blokkeer SMS betaal diensten functionaliteit. Ik zou niet weten waarom iemand een SMS betaal dienst zou willen nemen.

chantal.oranje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2017 19:38
Contacteer:

Re: izeplay

Ongelezen bericht door chantal.oranje »

Ook ik kreeg vandaag een sms dat ik mij had geabonneerd op izeplay. Ik echter weet nergens van en heb ook niks geks gedaan.
In de sms stond ook een link om de abonnement op te zeggen.. na ong een half uur proberen pakte de link eindelijk maar op de home page werd alleen maar aangegeven of je de sms dienste wilde blokkeren..
Dus heb alles geblokkeerd en hoop zo van een hoop ellende af te zijn.
Hou het voor nu ff goed in de gaten..

Dabbeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017 18:46

Re: izeplay

Ongelezen bericht door Dabbeltje »

Vandaag dit voorval helaas ook meegemaakt. Contact gehad met Vodafone, maar ze kunnen de dienst alleen stoppen, maar niet blokkeren. Snap er niets van dat mobiel internet aan je telefoonnummer wordt gekoppeld en dat er gewoon een machtiging wordt gegeven om geld van je rekening af te schrijven. Heb begrepen dat je bij tmobile deze online diensten wel kan stoppen. Bij vodafone dus niet. Iets om over na te denken.

Penderje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2018 16:20

Re: izeplay

Ongelezen bericht door Penderje »

Afgelopen weekend (20-01, 21-01) kreeg ik opeens om het kwartier een sms van Vodafone IZEPLAY. Ik had er geen aandacht aan besteed omdat ik de dienst niet kende en ik er vanuit ging dat het een storing bij Vodafone was. Maandag toch maar eens googlen en met Vodafone bellen. Blijkt het dat ik al 300 ex. btw buiten mijn bundel was. Ik heb in totaal iets van 65 smsjes in het weekend gekregen en per ontvangen sms betaal ik nu dus 5 euro. In het smsje staat dat je een weekabonnement hebt bij IZEPLAY t.k.v. 5,- euro per week. Ik heb me maandag dus direct afgemeld via payinfo.nl. Hier zie ik dat de eerste betaling 13-01 is afgeschreven de tweede betaling ongeveer een week later 22-01. Hoe kan het dan dat ik 20-01 en 21-01, 65 smsjes ontvang waarvoor ik 300 ex. btw moet betalen??? Zijn aantal punten waar ik echt verontwaardigd over ben:
1. Hoe kan het zijn dat dit soort diensten zo makkelijk zonder mederweten van de gebruiker een abonnement kunnen afsluiten en dat voor 5,- per week?
2. Hoe kan het zijn dat providers (in dit geval Vodafone) zo makkelijk hun handen hier vanaf trekken. De smsjes die ik ontvang worden nl door Vodafone verstrekt (dus afzender is Vodafone)
3. Als het idd (zoals IZEPLAY beweert in het smsje) 5,- per week is, hoe kan ik dan opeens 300,- ex btw in een weekend kwijt zijn?

Ik vind het echt schandalig dat dit soort praktijken kunnen vandaag de dag. Indien het er echt op aankomt dat ik moet betalen, dan ga ik een aanklacht indien bij de politie. Niet dat ik direct het idee heb dat zij daar wat mee gaan doen, maar toch
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2018 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink verwijderd

Gesloten