LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Je hebt al 3 jaar een bepaalde software.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
89PB

Je hebt al 3 jaar een bepaalde software.

Ongelezen bericht door 89PB »

Je betaalt elk jaar een x bedrag voor een programma (software) dat je wilt hebben.
Zeg je hebt dit op 01-09-2011 afgesloten. Op 01-07-2014 krijg je een aanbieding dat als je op 01-07-2014 betaalt voor het nieuwe jaar je 2 maanden gratis krijgt en je koopt dat. Dan wordt normaal toch de nieuwe betaling op 01-09-2015 geïncasseerd.

De firma wilde op 01-07-2015 incasseren die betaling heb ik geweigerd en hun gemaild dat 01-09-2015 de incassodatum moest zijn. Ze hebben mijn account op 03-07-2015 geschorst. Ze dreigen nu met een deurwaarder dus laat die maar komen. Ik ben niet bang voor oplichters.

Het gaat hier om een Engels bedrijf ze willen namelijk 2 maanden extra betaling hebben.

seuren

Re: Je hebt al 3 jaar een bepaalde software.

Ongelezen bericht door seuren »

Engelsen hebben die gewoonte dan sluiten ze je account af en kun je niet meer inloggen. Heb je een print screen gemaakt van je account ?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De 2 gratis maanden kunnen ook juist de laatste maanden zijn. Juist om er zeker van te zijn dat je niet alleen de 2 gratis maanden wil, maar ook de 10 andere maanden. Bovendien staat de ingangsdatum van het abonnement los van de betaaldatum.

De aanname dat de nieuwe betaling 'dus' per 1-9 zou moeten zijn is dus voorbarig. En, blijkbaar, ook onjuist.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

89PB schreef:Op 01-07-2014 krijg je een aanbieding dat als je op 01-07-2014 betaalt voor het nieuwe jaar je 2 maanden gratis krijgt en je koopt dat.

De firma wilde op 01-07-2015 incasseren die betaling heb ik geweigerd en hun gemaild dat 01-09-2015 de incassodatum moest zijn. Ze hebben mijn account op 03-07-2015 geschorst. Ze dreigen nu met een deurwaarder dus laat die maar komen. Ik ben niet bang voor oplichters.
Gevalletje niet goed begrepen wat de aanbieding was misschien? Mij lijkt het vrij duidelijk als het bovenstaande juist is.

U heeft een aanbieding geaccepteerd die er uit bestond dat u reeds vóór het lopende abonnement verloopt, vooruit betaalt voor een jaar. U zou dan 2 maanden "gratis" krijgen.

Hoewel ik absoluut niets op heb met betaalde software en dus zeker niet de verkoper wil steunen, lijkt het er toch op dat deze hier gelijk heeft. U bent nu afgesloten, betaal of zoek andere software die doet wat u nodig heeft of sluit toch weer een nieuw abonnement af bij de huidige leverancier. Aan u de keus.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk, newmikey, dat jij het ook niet helemaal begrijpt. Het gaat om het jaar dat loopt van 1-7-2014 tot 1-7-2015. Of 1-9-2015.

Dus mijn vraag is eigenlijk: zou het contract dat inging op 1 juli 2014 een contract zijn van 12 maanden, waarvan twee gratis, of een contract van 14 maanden, waarvan 2 gratis?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

89PB schreef:Je betaalt elk jaar een x bedrag voor een programma (software) dat je wilt hebben.
Zeg je hebt dit op 01-09-2011 afgesloten. Op 01-07-2014 krijg je een aanbieding dat als je op 01-07-2014 betaalt voor het nieuwe jaar je 2 maanden gratis krijgt en je koopt dat. Dan wordt normaal toch de nieuwe betaling op 01-09-2015 geïncasseerd.

Het gaat hier om een Engels bedrijf ze willen namelijk 2 maanden extra betaling hebben.
Volgens mij hoeft dat niet zo te zijn, je koopt nu een licentie voor een nieuw jaar, ingaand per 01-09 wanneer je huidige jaar afloopt, maar omdat je dat nieuwe jaar meteen afrekent krijg je 2/12e deel gratis. Je redenatie zou kloppen als ze je betaaldatum ook meteen de ingangsdatum zou zijn, dan snoepen ze 2 maanden af van je voorgaande jaar.

Wat cruciaal is, is de ingangsdatum van het nieuwe jaar wat je met korting hebt afgesloten, is dat 01-07 of 01-09?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

newmikey schreef:Hoewel ik absoluut niets op heb met betaalde software en dus zeker niet de verkoper wil steunen,
Hoe zo niet? Waarom zou software waar mensen geld, tijd en moeite in steken altijd gratis moeten zijn.

89PB

Op mijn account stond duidelijk verlengd tot 01-09-2015 ik had geen print screen gemaakt helaas. Dus een gevalletje van jammer.

newmikey

olaf79 schreef:
newmikey schreef:Hoewel ik absoluut niets op heb met betaalde software en dus zeker niet de verkoper wil steunen,
Hoe zo niet? Waarom zou software waar mensen geld, tijd en moeite in steken altijd gratis moeten zijn.
Je leest niet goed. Van mij hoeft het helemaal niet altijd gratis te zijn, ik zal zèlf nooit zulke software aanschaffen. Als andere mensen dat wèl doen is dat hun eigen zaak.

harkja
Contacteer:

Ongelezen bericht door harkja »

Ik had vroeger Avast Internet Security zij wilde mij later terug hebben als klant en deden mij ook een aanbieding van 2 maanden gratis, die hebben zich wel aan hun woord gehouden. Gauw een andere leverancier zoeken dus.

olaf79

newmikey schreef:
olaf79 schreef:
Je leest niet goed. Van mij hoeft het helemaal niet altijd gratis te zijn, ik zal zèlf nooit zulke software aanschaffen. Als andere mensen dat wèl doen is dat hun eigen zaak.
Ok maar wat heb jij dan op je pc draaien?

newmikey

olaf79 schreef:Ok maar wat heb jij dan op je pc draaien?
Uitsluitend en alleen open-source software op een Linux platform.
Laatst gewijzigd door newmikey op 29 jul 2015 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

newmikey schreef:[quote="olaf79]Ok maar wat heb jij dan op je pc draaien?
Uitsluitend en alleen open-source software op een Linux platform.[/quote][/quote]En betaal je daar voor?

newmikey

olaf79 schreef:En betaal je daar voor?
Nee, natuurlijk niet! Dat zou wel heel vreemd zijn voor software met een GPL licentie.

89PB

Ze hebben hun fout toegegeven en willen me graag als klant behouden. Toch maar niet
heb ze wel een mail gestuurd om hun callcentrum te veranderen en door iets slimmere medewerkers te laten bemannen. Ik kan de software bijna voor niets krijgen...zucht...doe ik niet dus.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

newmikey schreef:
olaf79 schreef:En betaal je daar voor?
Nee, natuurlijk niet! Dat zou wel heel vreemd zijn voor software met een GPL licentie.
Het zal het wellicht tijd hebben gekost om een en ander uit te zoeken en te installeren. En om voldoende kennis van linux te krijgen en te behouden. Voor jou misschien een soort van hobby, of misschien zelfs onderdeel van je beroep, maar in feite zou je die tijd ook als kosten moeten of kunnen rekenen.
Als je daar rekening mee houdt, dan kan het best zijn dat een open source linux systeem niet zo veel goedkoper is dan een standaard Windows systeem met eventueel enkele betaalde toepassingen. (Al zijn er ook voor Windows voor de meeste taken ook prima gratis alternatieven.)

newmikey

kweenie schreef: Het zal het wellicht tijd hebben gekost om een en ander uit te zoeken en te installeren. En om voldoende kennis van linux te krijgen en te behouden. Voor jou misschien een soort van hobby, of misschien zelfs onderdeel van je beroep, maar in feite zou je die tijd ook als kosten moeten of kunnen rekenen.
Als je daar rekening mee houdt, dan kan het best zijn dat een open source linux systeem niet zo veel goedkoper is dan een standaard Windows systeem met eventueel enkele betaalde toepassingen. (Al zijn er ook voor Windows voor de meeste taken ook prima gratis alternatieven.)
Op het gevaar af te veel off-topic te raken toch even zeggen dat je helemaal gelijk hebt. TANSTAAFL geldt ook hier. Uiteraard heb ik daar in de loop van de jaren wat tijd in gestoken maar ja, Windows installeren kan ook niet iedereen zonder zich erin te verdiepen.

Aan de andere kant hebben zowel mijn toen 75+ jarige moeder als mijn twee tieners en zelfs mijn vrouw jarenlang met Linux PC's gewerkt zonder er ook maar één seconde extra tijd in te steken. Géén van hen was IT hobbyist en zowel mijn moeder als mijn vrouw waren uitgesproken "onhandig" met computers.

Maar gezien dat TS de zaak heeft kunnen oplossen met het bedrijf en daar ging dit draadje over dus daarvoor gefeliciteerd, TS!

Gesloten