LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
robbinonline
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2008 00:43

Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door robbinonline »

Goeiedag ik zit met een vraag (probleem)
Wij hebben in juli 2007 een internet en bellen afgesloten bij Tiscali voor een bedrag van 50 euro per maand.
Toen is Tiscali op een gegeven moment over genomen door Telfort en sindsdien alleen maar problemen met vast bellen. Ook zijn toen de kosten verlaagd naar 30 euro per maand voor nieuwe contracten ( wij betalen dus nu nog steeds die 50 euro per maand)

Nu zijn we dus zo ver dat ik het abbo wil gaan opzeggen omdat het vastbellen zeer slecht is en we ook gaan verhuizen en de verhuis kosten 50 euro zijn ook achterlijk hoog en omdat we alles weer in 1 pakket willen hebben (kabel)

Nu dus telfort gebeld en hun vertellen dat ik pas mijn contract kan beindigen per juli 2009 omdat het abbo per jaar stil zwijgend verlegend wordt. Ik had op internet gelezen (telfort site) dat je na 1 jaar per maand kan opzeggen LINK ik dat tegen de klantenservice verteld maar dat was alleen voor telfort klanten en niet voor degene die nog onder het tiscali contract vielen. Nouja dan is daar niks aan t doen en zal ik moeten wachten tot juli 2009 en de verhuiskosten etc moeten betalen.

Nu krijg ik vandaag een mail dat per 1 dec 2008 de algemene voorwaarden veranderen, is het zo als de alegemen voorwaarde veranderen je dan je contract zonder boete en perdirect kan opzeggen of zou dit alleen voor telfort klanten gelden.. want je kan via de telfort site ook je abbo omzetten naar een telfort contract en dan betaal je 30 euro ipv 50 alleen ga je dan weer een jaar contract aan en betaal je eenmalig 29,95. Maar als dat alleen voor telfort contracten geldt dat ik nu snel over stapen naar een telfort contract en dan per 1 decemeber als de huidige algemeene voorwaarden veranderen ik van mn contract af wilt of moet dit ook voor mn tiscali contract gelden..

Hopelijk snappen jullie mn verhaal een beetje waar het eigenlijk op neer komt dat ik gewoon van telfort afwil en of dat nu ook kan..

Bedankt voor jullie reactie

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nu krijg ik vandaag een mail dat per 1 dec 2008 de algemene voorwaarden veranderen
U heeft een mail ontvangen waarin staat dat per 1 december 2008 de av veranderen dus mag u per 1 december 2008 op grond hiervan de overeenkomst beëindigen.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Ik raad u aan zowel telefonisch als schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging uw overeenkomst per 1 december 2008 te beëindigen op grond van de wet telecommunicatie artikel 7.2
Trek meteen per 1 december 2008 uw toestemming tot automatische incasso in.
Verzoek om binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per 1 december 2008 te ontvangen en geeft meteen aan dat u - mocht u deze schriftelijke bevestiging niet ontvangen - dit voorlegt aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Kopie van brief maken en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

Een schriftelijke bevestiging einde contract is noodzakelijk. Ik kon kwartetten met e-mails waarin stond dat de overeenkomst beëindigd was per migratiedatum 12move naar Telfort maar werd toch achtervolgd met onterechte aanmaningen.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door pele »

ik ben ook een ontevreden telfortklant, heb vandaag ook de mail gekregen

Met ingang van 1 december 2008 wijzigt Telfort de Algemene Voorwaarden.

Wat betekent dit voor u?
De wijziging betreft een aanpassing als gevolg van veranderde wetgeving. Er verandert niets aan de kosten van uw abonnement.

Meer informatie
Per 1 december 2008 vindt u de nieuwe Algemene Voorwaarden op onze online klantenservice. Tot die tijd gelden de huidige Algemene Voorwaarden.

Je kan dus pas op 1 dec de nieuwe voorwaarden lezen. Is het dan echt mogelijk om op grond hiervan mijn abonnement op te zegge??

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Op grond van artikel 7.2.b hoort u 4 weken voordat de wijziging ingaat op de hoogte gesteld te worden wat de wijziging inhoudt.
Ik hoor net op tv dat er een wet komt dat na de minimale contractsduur van b.v. 1 jaar de abonnement maandelijks opgezegd moeten kunnen worden.

Als u opzegt moet u dat nu doen, zoals boven beschreven. Niet wachten tot de AV ingaan. Gaat Telfort niet akkoord, dan kunt u naar de Geschillencommissie als u geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst ontvangt.

Ik weet niet of een Geschillencommissie u in het gelijk stelt als u wilt opzeggen op grond van een wijziging in de AV die gemaakt is omdat de wet gewijzigd is. Maar in principe geldt dit wetsartikel zou u moeten kunnen opzeggen per datum dat de nieuwe AV ingaan. Er staat n.l. niet dat u niet mag opzeggen als de veranderingen ten gunste van de klant zijn. Bovendien wordt u niet inhoudelijk op de hoogte gesteld ( wat conform de wet moet) wat de AV inhoudt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bron: www.ez.nl

Heemskerk: 'Consument profiteert van nieuwe telecomwetgeving

11-11-2008 | nieuwsbericht | onderwerp: Telecom en consument

'Consumenten kunnen straks eenvoudiger overstappen naar andere telecomaanbieders. Er komt een algeheel spamverbod in Nederland en er komt een wettelijk bel-me-niet-register. Van al deze maatregelen in de telecomsector profiteren consumenten en bedrijven'

illustratieve afbeelding spamklachtDat zei staatssecretaris Heemskerk dinsdag 11 november 2008 bij de behandeling van een wijziging van de Telecomwet in de Eerste Kamer.
'Bel-me-niet-register'

Het wetsvoorstel dat dinsdag werd aangenomen door de Eerste Kamer wijzigt de bestaande Telecomwet op een aantal punten. Zo regelt de wet het zogenoemde 'bel-me-niet-register'. Dit register moet een einde maken aan de grote ergernis bij consumenten over ongevraagde telefoontjes van telemarketeers. Iedereen kan zich straks bij dit nieuwe register afmelden voor dit soort telefoontjes. Ook kun je je straks bij een telefoontje van een telemarketeer in een klap afmelden voor telemarketing in het algemeen. Bedrijven die het register straks niet raadplegen kunnen worden aangepakt door de Opta. Mensen die telefoontjes van bijvoorbeeld goede doelen willen blijven ontvangen kunnen dat straks aangeven.
Opzeggen

De nieuwe wet regelt ook dat consumenten hun telecomabonnementen (bijvoorbeeld voor internet of voor mobiele of vaste telefonie) straks makkelijker kunnen opzeggen na afloop van de eerste contractperiode. De consument kan dan maandelijks opzeggen in plaats van dat hij of zij ongemerkt voor weer een jaar vastzit aan een abonnement. Door deze maatregel wordt overstappen naar een andere aanbieder eenvoudiger voor de consument.
Daarnaast wordt het binnenkort verboden om spam naar bedrijven te sturen. Spam aan personen was al verboden in Nederland. Door het nieuwe verbod ontstaat een algeheel spam verbod in Nederland. Hiermee moet de schade die spam veroorzaakt bij internet service providers en andere bedrijven afnemen. OPTA kan bedrijven die toch doorgaan met het versturen van spam boetes opleggen.

De maatregelen treden naar verwachting per 1 juli 2009 in werking

hcjvdwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2008 09:02

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door hcjvdwal »

:?: Ik lees hier dat per 1 december 2008 de A.V. van Telfort wijzigen.
Dit zou dan per e-mail bekend zijn gemaakt.
Nu zit ik al 2,5 maand zonder Internet aansluiting van Telfort (terwijl mijn abonnement gewoon doorloopt), dus kan ik in principe dit bericht nooit ontvangen, en heb ik dus geen mogelijkheid op grond daarvan mijn contract te beeindigen.
Ik heb op dit moment op andere gronden mijn contract per direct opgezegd maar Telfort reageerd gewoon niet.
Als je al informatie probeerd te krijgen moet je het dure 0900 nummer bellen waar meestal niet eens opgenomen wordt.
Hoe krijg ik de mensen bij Telfort zover dat ze reageren op mijn brieven?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

De procedure is eerst in gebreke stellen, minimaal 10 werkdagen de tijd geven de verbinding te herstellen, vervolgens per direct opzeggen.

Het is normaal dat Telfort niet reageert op aangetekende brieven. Dus aangeven in de brief waarin u opzegt dat u mocht Telfort geen gehoor geven aan uw opzegging door binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te sturen u dit als een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie telecommunicatie. In brief waarin u in gebreke stelt al aangeven dat u tevens restitutie van abonnementskosten over de maanden .. vordert omdat daar geen dienst tegenover stond. Dit op grond van:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
artikel 7.1g

In brief waarin u opzegt uw toestemming tot automatische incasso per direct opzeggen.

Alle brieven aangetekend met ontvangstbevestiging versturen en kopie van de brieven maken mocht een gang naar de Geschillencommissie nodig zijn.

Telfort is al eens door de geschillencommissie veroordeeld tot vergoeding van de kosten en teruggave abonnementsgelden.

Overigens kunt u wel degelijk op grond van wijziging av opzeggen per datum ingang wijziging av ( telfort is in gebreke gebleven te voldoen aan:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Michiell
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2004 17:55

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door Michiell »

Ik heb ook problemen met Telfort. Ik ben i1 augustus verhuisd, heb dit netjes 4 weken van te voren aangegeven, hierover een brief ontvangen. Tot op heden kan ik nog steeds niet internetten en bellen!! Telfort heeft inmiddels geprobeerd om mij zo'n 6 - 7x te "verhuizen", maar volgens hen ligt het aan KPN. Telfort krijgt van KPN de melding dat er niet verhuisd kan worden.

Van Telfort zelf krijg ik geen reactie, ik moet elke keer zelf bellen naar het 0900 nummer. Je krijgt daar elke keer iemand anders aan de telefoon, iedereen zegt wat anders, je kunt nooit doorverbonden worden met een manager of iemand die wat meer te vertellen heeft.

Uiteindelijk was ik dit gezeur op 2 oktober zat, dus opgezegd bij Telfort en KPN aangevraagd. Van Telfort geen reactie ontvangen op mijn opzegging, op 6 november opnieuw gebeld, toen bleek dat mijn opzegging niet in het systeem stond, maar dat dat nu wel zou gebeuren.
Dit is inderdaad gebeurd! Ik krijg nu een brief dat mijn contract per 19-03-2009 opgezegd wordt!! Ik heb hierover gebeld, maar dit is volgens de klantenservice niet te wijzigen, ik heb een jaarcontract. Ik heb aangegeven dat ik al vanaf 01 augustus zit te wachten op een verhuizing die door Telfort niet gerealiseerd kan worden en dat ik dus per direct wil opzeggen.

Dan heb ik het nog niet over de kosten die ik allemaal al heb moeten maken om naar Telfort te bellen met mijn mobiel, de ergenissen, de tijd, etc.

KPN kan mij niet aansluiten omdat er volgens hen een adsl signaal op de lijn staat, echter van wie kunnen ze niet zeggen, alleen dat het niet van hen afkomstig is. Ik heb echter op mijn (Telfort) modem geen signaal en ook Telfort geeft aan dat zij mij niet kunnen aansluiten omdat zij een foutmelding van KPN krijgen. Ik weet inmiddels dat de mogelijkheid bij KPN er is om de lijn "keihard"weg te halen bij Telfort en over te hevelen naar KPN, maar dit kan de klantenservice van KPN weer niet, daar is weer een andere afdeling voor. Helaas krijg je daar geen nummer van, de klantenservice stuurt een mail, en dan maar hopen dat je teruggebeld wordt.

Wat kan ik nu nog doen, om toch binnen niet afzienbare tijd met de buitenwereld te verbonden kunnen worden? Oftewel, is er iemand die een naam of nummer heeft van Telfort waar ik wel serieus genomen wordt, en waar er wel voor gezorgd kan worden dat ik toch nog voor de kerst (liefst nog voor de Sint ons land binnenkomt) internet en telefonie heb?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

U geeft aan dat u verhuisd bent.
Het kan zijn dat de internetverbinding van de vorige bewoner niet afgesloten is en provider X de lijn gegijzeld houdt.
In principe hoort KPN er zorg voor te dragen dat de lijn vrij komt.
[ "Uw nieuwe provider moet bij KPN melden dat er een oud DSL of ADSL op uw telefoonlijn aanwezig is. KPN is eigenaar van de telefoonlijnen en de wijkcentrales. KPN moet dus zorgen dat de DSL-of ADSL-aansluiting van de oude provider stopt. KPN moet ook zorgen dat uw nieuwe provider uw DSL- of ADSL-aansluiting over kan nemen. Uw nieuwe provider regelt dit met KPN. U hoeft daar zelf niets voor te doen."]
Bron: consuwijzer

Telfort lijkt dus in gebreke te blijven van KPN te eisen de lijn beschikbaar te maken voor aansluiting door Telfort.

Mogelijke optie is dat er een z.g. tweede lijn aangesloten wordt waarop alsnog ADSL aangesloten wordt, maar dat werkt kostenverhogend voor u omdat KPN niet meewerkt het signaal vrij te geven.

Het is vervelend dat de communicatie met Telfort beroerd is, maar ik heb hier wel het gevoel dat het een overmachts situatie is.

robbinonline
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2008 00:43

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door robbinonline »

Even een update ik heb gister een aangetekende brief de deur uit gedaan richting telfort. Hopelijk een reactie terug van telfort.

Hier een kopie (pdf) van de brief:
Laatst gewijzigd door robbinonline op 15 jan 2009 05:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Nikaru
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2008 15:45

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door Nikaru »

Ook wij hebben al enige tijd problemen met telfort.
In juli hebben wij een contract afgesloten met ze voor bellen en internet, na 1 maand kwamen we erachter dat verschillende mensen ons niet konden bereiken op ons huis nummer. Wij hebben hiervoor verschillende keren gebeld met de klantenservice van telfort, maar na lange tijden van wachten en korte hulpeloze gesprekken met de medewerkers zijn wij geen stap verder gekomen.

Inmiddels zijn wij verhuisd en nog steeds blijft de telefoon het slecht doen, en om het nog wat erger te maken valt de modem om een of andere rede ook steeds uit.

We gaan zo meteen de brief voor het opzeggen van het abbonement aangetekend versturen.
We hopen dat we nu via deze weg van ons contract afkomen en over kunnen stappen naar een provider waar we wel gewoon gebeld kunnen worden.

Alvast hartelijk bedankt voor de voorlichting TdeHond, en we laten het weten als we wat horen.

robbinonline
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2008 00:43

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door robbinonline »

Hallo Nikaru,

Als je intresse hebt in de opzeg brief die ik gestuurd heb wil ik hem wel als wordsjabloon online zetten!

Nikaru
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2008 15:45

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door Nikaru »

Dank je voor het aanbod, maar ik heb je pdf al gebruikt als richtlijn voor mijn brief.

Nog bedankt hiervoor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Helaas gaat de vlieger "Wijziging AV = mogelijkheid opzeggen" hier NIET op!!!!!!!!!!! Zie ook: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=5017

Je kan alléén n.a.v. wijziging AV opzeggen wanneer de betreffende wijziging voor jou als klant nadelig uitpakt.

Dat is hier niet het geval: de betreffende wijzigiging AV van Telfort heeft betrekking op de reeds genoemde wetswijziging die het voor klanten makkelijker maakt om op te zeggen nadat de contracttermijn is verstreken. Dat wil zeggen: stilzwijgend verlengen met 1 jaar wordt door de wet verboden. Voortaan kun je elke maand opzeggen nadat de contracttermijn van 1 of 2 jaar is verstreken. Op dat punt wijzigt Telfort de AV.

Ik vind het ook jammer dat TdeHond het allemaal zo ontzettend moeilijk maakt. Het is feitelijk veel makkelijker om Telfort op de volgende wijze aan te pakken:

Mail de klantenservice met je klacht en geef ze een termijn van twee weken om de klacht op te lossen. Aangetekende brieven: onnodg gedoe en nog duur ook. Ik heb ervaring met (SGC) geschillenprocedures en e-mails worden geaccepteerd als schriftelijk bewijs.

Hoor je niets van Telfort of wordt de klacht niet opgelost:

Dien een geschil in bij de Geschillencommissie: www.sgc.nl
Eis in je geschil oplossing van je klacht + 50 euro schadevergoeding voor de tijd en moeite die je in het geschil hebt moeten steken. Stuur alle bewijsstukken mee. Dus: print je e-mail uit alsook de ontvangstbevestiging van Telfort. Daarmee heb je schriftelijk bewijs dat je de klacht bij Telfort aanhangig hebt gemaakt. De hele procedure is gratis wanneer je inhet gelijk wordt gesteld. Kans is dat Telfort voortijdig contact met je opneemt voor een schikking. Vorder dan alsnog het geëiste + 50 euro schadevergoeding + het klachtengeld dat je aan SGC moest voldoen (50 euro).

Nikaru
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2008 15:45

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door Nikaru »

Dat neemt nog niet weg dat ze zich niet aan punt b houden:

b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

In de mail staat nergens wat ze gaan veranderen, en dat er eventueel een mogelijkheid zou kunnen zijn om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Maar ik kijk wel wat er gebeurt, kan jouw manier daarna nog proberen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Bob
In de wet staat niet dat de verandering in de AV nadelig moet zijn voor de klant om te kunnen opzeggen.

Bovendien vermeldt Telfort niet conform de wet welke wijzigingen in de AV plaats vinden, zodat u niet kunt beoordelen of er alleen wijzigingen plaats vinden die de AV conform de nieuwe wet wijzigen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@TdeHond:

Ik zou u graag gelijk geven. De uitleg op Consuwijzer suggereert echter iets anders. Helaas schort het nogal eens aan duidelijkheid op Consuwijzer, maar goed.

http://tinyurl.com/57q8w5

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Bob
U heeft gelijk dat er bij consuwijzer staat dat de a.v. nadelig moet zijn veranderd voor de consument wilt u kosteloos kunnen opzeggen.
Dit staat echter niet in de wet.

Daarbij komt dat Telfort de klanten niet informeert over wat inhoudelijk verandert in de AV. Daar komt men pas achter als de periode waarin opgezegd kan worden volgens de wet voorbij is.
Volgens de wet moet de provider 4 weken van te voren de consument op de hoogte stellen van wat er veranderd wordt in de A.V.
Nu moet de consument dus blindelings vertrouwen op dat de veranderingen in de wet worden verwerkt in de A.V.

BTW ik doe moeilijk met verzenden van schriftelijk aangetekende brieven naar Telfort omdat mijn ervaring is dat Telfort eigen verzonden e-mails erna vrolijk als niet verzonden beschouwt en doorgaat met in mijn geval onterechte aanmaningen. Bovendien heb ik herhaalde malen gelezen dat opzeggingen via e-mail of telefoon fout liepen. Dan heb ik graag het meest zekere bewijs dat ik opgezegd heb, zeker in het geval van Telfort.

Het zou interessant zijn om te zien wat consuwijzer.nl vindt van deze wijze van klanten op de hoogte te stellen van wijzigingen in de A.V. zonder dat klanten weten waarmee ze akkoord gaan.

De wet die nu nog geldt:
artikel 7.2b
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

robbinonline
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2008 00:43

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door robbinonline »

Het is nu de 24e de dag die ik aan telfort had gesteld als ultimatem om op mijn brief te reageren. Ik heb nog geen reactie van telfort gehad. Ik heb vandaag een verzoek aan mijn bank gestuurd op de incasso machtiging op te zeggen.

is er nu nog meer dat ik moet doen. Of zal ik nu per 1 december van Telfort verlost zijn !

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Kan ik van mijn contract af - Tiscali/Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zolang u geen bevestiging einde overeenkomst per 1 december 2008 heeft ontvangen bent u niet van Telfort af.

Indien de wijzigingen in de AV alleen dusdanig zijn dat ze veranderd zijn conform de nieuwe wet, dan denk ik dat dit geen reden is om op te zeggen, alhoewel in de oude wet niet staat dat de wijziging per definitie negatief voor de klant moet zijn.

Als u geen schriftelijke bevestiging ontvangt per bovengenoemde datum dan zult u dit als een geschil moeten voorleggen aan de Geschillencommissie telecommunicatie en blijft u verplicht tot betalen tot de commissie uitspraak heeft gedaan.
Wel kunt u dan teveel betaalde abonnementsgelden terug vorderen mocht u in het gelijk gesteld worden.

Gesloten