LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JokeStaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:57

Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door JokeStaal »

Na een tijd getreiterd te zijn dat ik Windows 10 moest installeren en dit niet heb gedaan is het nu zover gekomen dat Windows 10 geheel automatisch in mijn laptop wordt gezet. :evil:
Hoe kan ik dit voorkomen?
Ik zie nergens een mogelijkheid om het te weigeren, wel om het een paar uur op te schorten.

Het grootste probleem is voor mij dat onder windows 10 bepaalde programma's, die ik nu voor mijn hobby nodig heb, niet meer willen draaien.
Op een andere laptop het uitgeprobeerd maar helaas pindakaas dus.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 apr 2016 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast voor duidelijkheid / leesbaarheid

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gebruik de zoekfunctie, dan kom je de oplossingen tegen.
Heeft te maken met een update KB.....deze deinstalleren en uitlsuiten voor toekomstige update's dan heb je er geen last meer van.


Als je niet hier kunt vinden, gebruik google met de term.

melding windows 10 uitzetten

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Verwijder alle Windows 10 gerelateerde windows updates. Je kan de lijst met geïnstalleerde updates vinden in je configuratiescherm, bij windows update.

Hier staan er een aantal genoemd:
http://www.ghacks.net/2015/04/17/how-to ... s-7-and-8/

De bovenste, KB 3035583, is de "get Windows 10 update" die ook die meldingen steeds veroorzaakt. Deze specifieke update kwam ik een stuk of 10 keer tegen in de "te installeren" updates bij "belangrijke updates". Microsoft probeert je W10 op te dringen, maar zo lang je die updates niet installeert heb je verder nergens last van.

Na de-installatie in je windows update lijst (die komen namelijk terug in je "te installeren" updates, uitvinken en "verbergen").

In het vervolg voor je windows updates installeert eerst kijken wat de update is zodat je niet per ongeluk weer windows 10 triggert.

witte angora
Berichten: 30770
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk hier maar eens, hier vind je het antwoord. Ik heb nergens meer last van.

viewtopic.php?f=37&t=163003

Gompy47
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2010 10:33

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door Gompy47 »

JokeStaal schreef:Na een tijd getreiterd te zijn dat ik Windows 10 moest installeren en dit niet heb gedaan is het nu zover gekomen dat Windows 10 geheel automatisch in mijn laptop wordt gezet. :evil:
Gebruik dit tooltje maar, dan ben je er voorgoed van verlost.
Wil je het later toch Win-10 installeren kun je de parameters veranderen.

Quote:
GWX Control Panel
Dit programma is bedoeld voor Windows 7- en 8-gebruikers die niet kunnen of willen overstappen naar Windows 10. GWX Control Panel verwijdert niet alleen KB3035583, waarmee het pop-upscherm en de bijbehorende services uitgeschakeld worden, ook geplande taken en registersleutels worden weggehaald. Datzelfde geldt voor de Windows 10-installatiebestanden als die al zijn gedownload. De software is beschikbaar als een los uitvoerbaar programma of als installatiebestand.

Bron, klik-> http://tweakers.net/downloads/36841/gwx ... -1740.html

Website tooltje-> http://blog.ultimateoutsider.com/2015/0 ... emove.html

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar dan even de meest essentiele vraag: waarom zou je het niet installeren? Het is een forse stap voorwaarts t.o.v. vorige Windows versies. De performance van zelfs oudere PC's is een stuk beter met Windows 10. Ik heb hier nog een oude HP desktop met 2GB geheugen staan en die is weer bruikbaar met Windows 10. Met eerdere versie was het niet vooruit te branden.

En om nu te zeggen dat je "getreiterd" bent is ook overdreven. Treiteren is een emotioneel iets, en bedrijven doen daar niet aan.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GJvdZ schreef:Maar dan even de meest essentiele vraag: waarom zou je het niet installeren? Het is een forse stap voorwaarts t.o.v. vorige Windows versies. De performance van zelfs oudere PC's is een stuk beter met Windows 10. Ik heb hier nog een oude HP desktop met 2GB geheugen staan en die is weer bruikbaar met Windows 10. Met eerdere versie was het niet vooruit te branden.

En om nu te zeggen dat je "getreiterd" bent is ook overdreven. Treiteren is een emotioneel iets, en bedrijven doen daar niet aan.
Het feit dat Kb3035583 meer dan 8 keer bij mij is teruggezet (lees: "opnieuw is uitgebracht") nadat ik de update had geweigerd en verborgen zegt toch wel genoeg. Dat gebeurt namelijk normaal nooit met updates en heeft geen enkel nut naast zorgen dat de update alsnog per ongeluk door de consumentenstrot heengeduwd wordt.

Zeker voor ouderen is het fijn het zelfde systeem te blijven gebruiken en in W10 zit ook een heleboel wat je misschien wel niet wil hebben, even naast eventuele kinderziektes en incompabiliteit.

De_Onwetende
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2016 17:43

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door De_Onwetende »

GJvdZ schreef:Maar dan even de meest essentiele vraag: waarom zou je het niet installeren? Het is een forse stap voorwaarts t.o.v. vorige Windows versies. De performance van zelfs oudere PC's is een stuk beter met Windows 10. Ik heb hier nog een oude HP desktop met 2GB geheugen staan en die is weer bruikbaar met Windows 10. Met eerdere versie was het niet vooruit te branden.

En om nu te zeggen dat je "getreiterd" bent is ook overdreven. Treiteren is een emotioneel iets, en bedrijven doen daar niet aan.
TS gaf aan dat programma's die ze voor haar hobby gebruikt (nog) niet compatible zijn met W10. Vandaar het niet upgraden.

JokeStaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:57

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door JokeStaal »

Dank je wel voor de reacties. 8)
Ik ga het morgen meteen uitproberen.
Hopelijk ben ik vlug van het Windows10 installatieprogramma af.

Met vriendelijke groet,
Joke. st

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door Eres »

Quote
Dank je wel voor de reacties. 8)
Ik ga het morgen meteen uitproberen.
Hopelijk ben ik vlug van het Windows10 installatieprogramma af.
Met vriendelijke groet,
Joke. st
Unquote

Joke pas wel op, je kan na een niet gewenste win10 versie terugkeren naar je vorige versie.
Maar je kan dan problemen met de oude drivers krijgen w10 heeft ze verwijderd en slechts standaard drivers achtergelaten.
Dus kopieer je drivers in w10.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kan ik voorkomen dat Windows 10 geïnstalleerd wordt?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Eres schreef:Joke pas wel op, je kan na een niet gewenste win10 versie terugkeren naar je vorige versie.
Maar je kan dan problemen met de oude drivers krijgen w10 heeft ze verwijderd en slechts standaard drivers achtergelaten.
Dus kopieer je drivers in w10.
Je praat onzin. Windows maakt een volledige backup van de windows bestanden inclusief drivers. Als je de installatie ongedaan maakt heb je exact hetzelfde systeem terug als het was voor je ging installeren. Alleen als een driver eigenwijs op een verkeerde plaats staat dan kan het mis gaan. Dan had je sowieso al een brakke driver.

Gesloten