LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan Planet dit zomaar doen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Kan Planet dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door beardienl »

Eind september heeft mijn vriend zijn abonnement op Planet Internet stopgezet. Want we zijn gaan samenwonen en inmiddels ook verhuisd.
Van Planet kregen we een brief waarin bevestigd werd dat ons abonnement stopgezet werd per 20 oktober 2006 (einde contractdatum).
Ook is de telefoon van KPN stopgezet.
Inmiddels zijn we 3 maanden verder en nog steeds incasseert Planet maandelijks een bedrag van ruim 40 euro.
Na een telefoontje bleek het volgende: al heb je opgezegd en hebben ze dit bevestigd, als blijkt dat je telefoon wordt opgezegd bij KPN, wordt automatisch je abonnement voor een jaar omgezet naar ASDL zonder vaste telefoonverbinding (tegen hogere kosten). Wel krijg je dan een modem om toch te kunnen internetten. Nu, na 3 maanden natuurlijk geen modem ontvangen, wel geld van de rekening afgehaald. Wanneer het modem zou komen is niet te zeggen.

Vandaag weer gebeld en verteld dat wij geen opdracht hebben gegeven tot omzetting. Als reactie hoorden wij dat we maar een brief moesten schrijven met dit probleem. Kunnen zij dit zomaar doen, terwijl ze al bevestigd hadden dat het abonnement zou stoppen per 20 oktober 2006.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Kan Planet dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door agro »

Laat per direct een selectieve blokkade legen op je bankrekening voor planet internet, en laat de teveel betaalde bedragen storneren.
Als je een bevestigig hebt dat abbo is beëindigd het je eigenlijk geen probleem, je hebt immers bewijs, maar of het makkelijk zal zijn het teveel betaalde vanaf 20 oktober terug in je bezit te krijgen is niet zeker, vraag eens aan je bank wat de mogelijkheden eventueel zijn.

wimbaan12
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 20:37

Re: Kan Planet dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door wimbaan12 »

Wat komt me dit bekend voor. Zie onderstaand relaas.

Sinds jaren heb ik een ADSL-standaard abonnement bij Planet.
Tot volle tevredenheid. Nooit problemen.
Ivm de verkoop van ons oude huis op 1 nov 2006, heb ik begin augustus mijn ADSL-abonnement bij zowel Planet als mijn telefoonaansluiting bij KPN opgezegd. Nog geen nieuwe abonnementen afgesloten, omdat we bezig zijn/waren met het bouwen van een nieuwe woning, die pas medio mei 2007 gereed zou zijn.
Van beide opzeggingen heb ik een schriftelijke bevestiging gekregen.

Op 1-11-2006 is mijn PTT-nummer inderdaad afgesloten.
Van Planet hoorde ik dat ik contractueel vast zat aan het abonnement tot 20 dec 2006.
Wat mij door beide instanties NIET is verteld dat ik dan van 1-11-2006 tot 20 dec 2006 automatisch overging naar een ADSL Standaard zonder vaste telefonie aansluiting. Hoezo? mensen op kosten jagen!!!!! Deze grap kost € 40,95 per maand. (Ik betaalde voor mijn ADSL-standard abonnement € 29,95 per maand)
Maar op medio sep ging de eerste incasso (van ADSL) al van mijn rekeningnummer af, met als bedrag
Eur 40,95, dus het abonnement ADSL, zonder vaste aansluiting
Dit ging ook verder in oktober 2006.
Ik heb hierover gebeld met Planet, na ongeveer 3 uur in de wachtrij te hebben gestaan.
Hier is mij toen toegezegd dat ik een totale vergoeding zou krijgen van Eur 65,00 (dit is incl € 5,00 belkosten). Maar wat schets mij verbazing: medio dec werd er weer
€ 40,95 afgeschreven, terwijl mijn abonnement was geëindigd op 20 dec 2006.
Op 2 jan heb ik maar eens weer gebeld, en er is een klacht aangemaakt.
Op 3 januari 2007 een brief ontvangen van Planet, dat de aanvraag voor het intrekken van mijn pakketwijziging was ontvangen, en verwerkt zou worden.
Dit is heel vreemd, omdat ik op 16 aug 2006 al een brief heb gehad van Planet, waarin staat dat mijn
contract met Planet wordt beëindigd, met als beëindigingdatum 20 dec 2006!!!!!!!!!!!!!!!!
Op donderdag 18 jan 2007 weer gebeld. Het probleem volgens Planet was dat mijn abonnement niet beëindigd kon worden en dat daarom geen restitutie kon worden betaald, inmiddels Eur 65,00 + Eur 40,95 = Eur 105,95
Op donderdag 25 jan 2007 weer gebeld. Volgens de telefonist was de beëindiging van het abonnement gelukt, en zou binnen een week het teveel betaalde terug worden gestort.
Op vrijdag 26 jan 2007 kreeg ik wederom een factuur van Planet, en is er weer Eur 40,95 afgeschreven. (automatisch afschrijven schijnt bij Planet wel altijd te kunnen)
Het tegoed is dus nu inmiddels opgelopen tot Eur 146,90




Ik heb toen Planet schriftelijk via een mail verzocht het teveel betaalde mij zsm terug te betalen te te weten het volgende bedrag:
€ 65,00 betreft de periode tot 1-11-2006
€ 40,95 periode 24-12-2006 t/m 24-1-2007
€ 40,95 periode 25-1-2007 t/m 24-2-2007
Totaal: € 146,90

Nav bovenstaande zijn door mij 3 klachten ingediend bij Planet.
Klacht 1: dd 2 jan 2007: ticketnummer 7778648
Klacht 2: dd 25 jan 2007: ticketnummer 8360445
Klacht 3: dd 8 feb 2007: ticketnummer 8750422

Op vrijdag 9 feb wilde ik mijn mailbox openen, maar dit lukte niet.
Naam + achtwoord klopten niet.
Op 12 feb 2007 weer gebeld met de helpdesk, en de klacht uitgelegd.
De juffrouw vertelde mij dat inderdaad op 8 feb mijn account geheel was afgesloten.
(Dit waarschijnlijk nav mijn vele bellen)
Dus ook mijn mailbox was geblokkeerd. Ik zei dat die, volgens hun eigen schrijven, nog 3 maand na afsluiten contract te gebruiken zou zijn. Dus tot 20 maart 2007 (20 dec 06 + 3 maand = 20 maart 07).
Ze vertelde dat dat klopte, maar dat ik pech had. De mailbox was en bleef gesloten, en ik was mijn mail kwijt. Hier was niets meer aan te veranderen.
Tot op heden, 13 feb 2007: geen mailbox meer, mail kwijt, en nog steeds geen restitutie van de te veel betaalde abonnementskosten, zijnde € 146,90
Planet??????
Je wordt er ziek van!!!!!!!!!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Kan Planet dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door agro »

Waarom ga je niet naar je bank en laat je de bedragen storneren? dit kan tot 30 dagen na afschrijving.
Laat dan tevens een selectieve blokkade voor planet op je rekening leggen, dan kunnen ze nooit of te nimmer nog iets van je bankrekening afschrijven.
?En mochten ze je voor de rechter slepen omdat ze niet meer kunnen incasseren, laat ze doen je hebt tenslotte een schriftelije bevestiging van beeindiging.
Je hebt nu eigenlijk ook geen probleem, maar door niet te handelen als bovenstaand maak je zelf problemen.
succes.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Kan Planet dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door queenfan »

als jij per 20 oktober 2006 geen klant meer bent van Planet, en hier ook een bevestiging van gekregen hebt dan krijg je volgens mij nog een keer een rekening.

Hoe dan ook als je ook nog je vaste telefoon aansluiting per 1 november 2006 opzegt (om maar een datum te noemen) dan heeft dit niks te maken met een nieuw abo bij Planet immers deze is per 20-10-06 afgelopen.

Alle transacties van Planet blokkeren en het geld laten terugboeken.

Suc6 er mee.

rosdo004
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:15

Re: Kan Planet dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door rosdo004 »

vervolg: ik heb nogeens door de vragenlijsten van planet heen gebladerd, via de planetsite, klik op abonneservice, klik bij product op ADSL en vul bij tref-of zoekwoord in: overstappen naar andere provider. Daarna krijg je bij vraag 3; overstappen van planetADSL naar andere (niet KPN)ADSL aanbieder. Hierin staat precies beschreven hoe het werkt. Als je abonnement bij planet internet niet op tijd is opgezegd zit je uiteraard aan je huidige ADSL contract vast, maar dus niet aan de duurdere ADSL aansluiting zonder vaste telefoonlijn van 40,95 euro. het staat er duidelijk. dus allemaal schrijven naar de klantenservice groetjes cor

rosdo004
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:15

Re: Kan Planet dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door rosdo004 »

vervolg: ik heb nogeens door de vragenlijsten van planet heen gebladerd, via de planetsite, klik op abonneservice, klik bij product op ADSL en vul bij tref-of zoekwoord in: overstappen naar andere provider. Daarna krijg je bij vraag 3; overstappen van planetADSL naar andere (niet KPN)ADSL aanbieder. Hierin staat precies beschreven hoe het werkt. Als je abonnement bij planet internet niet op tijd is opgezegd zit je uiteraard aan je huidige ADSL contract vast, maar dus niet aan de duurdere ADSL aansluiting zonder vaste telefoonlijn van 40,95 euro. het staat er duidelijk. dus allemaal schrijven naar de klantenservice groetjes [email protected]

beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Re: Kan Planet dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door beardienl »

Maar wat als de klantenservice niet reageert!! Al 2 brieven verstuurd, vele telefoontjes en nog geen reactie.
Dus geld maar gestorneerd en selectieve blokkade opgegeven aan de bank. Nu maar wachten tot ze komen.....

rosdo004
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:15

Re: Kan Planet dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door rosdo004 »

elke brief dan via postkantoor aangetekend versturen, dat kost wel even meer maar ze moeten dan reageren, en kunnen zich dan niet verschuilen en zeggen b.v niets te hebben ontvangen. En je staat zelf ook sterk als verdere stappen worden ondernomen b.v een gerechterlijke procedure.

Gesloten